[#3]
Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500
@BULI,
post #2
To może zanim się zaczniemy śmiać jak to "16bitowa" konsola potrzebowała dodatkowego chipu a i tak nic ciekawego nie pokazała to warto sobie uświadomić kilka rzeczy:
1. SNES ma 8 bitową szynę danych
2. SNES ma CPU taktowany 3.58MHz ;)
3. gry są ładowane z liniowej przestrzeni 24bit więc trzeba się zmieścić ...
To, że z pomocą dość prymitywnego "akceleratora 3D" (SuperFX - docelowo w wersji 2 czyli nieoficjalnie SuperFX2, mniej nieoficjalnie Mario-1 i bardziej oficjalnie GSU-2) dało się odpalić na tym Dooma jest samo w sobie osiągnięciem. Zresztą z tego co w materiale źródłowym na ten temat to ta wersja była częściowo opracowana na Amidze przez autora, który sobie poskładał prymitywne SDK i w zasadzie napisał własny silnik "reality engine" w asm.
Teraz CD32
1. ma 32bitową szynę danych (także - a może szczególnie - do chipsetu)
2. ma 32bitowe CPU taktowane 14MHz
3. co prawda liniowa przestrzeń adresowa nadal 24bit, ale to nie problem gdy się używa HDD, bo w tej przestrzeni są tylko rejestry kontrolera ... a dane mogą być na całej powierzchni dysku :P
Aż ciekawe, że w tamtym czasie mimo wszystko nikt tego dooma na CD32 nie zrobił.
Kiedyś dość drogi dedykowany procesor wspomagał SNESa w grafice 3D (bo efekty pseudo 3D jak w terranigma to mode 7 załatwiało) teraz w tej cenie jest mikrokontroler 32bitowy z FPU i zegarem 10x większym niż SuperFX (i tak samo zdecydowanie większymi możliwościami). SNES ma reimplementację w FPGA - Super Nt - akceptujący oryginalne cartridge NES i SNES (i SNESowe pady!), działa, jest w sprzedaży. Co z CD32? Bo jedynie widziałem nowe pcb z oryginalnymi układami ;)
SNES był nieporównywalnie gorszą konstrukcją, a wyszło na niego dedykowanych gier nieporównywalnie więcej. Smutne.