Wątek zamknięty
[#181] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #177

Jakby mi ktoś dał za darmo Amigę 1200 z fastem
to pierwsze co robię po zainstalowaniu systemu
to instalacja łatki fblit która wyłącza chipset w cholerę.
Z prostego powodu oczywiście już Amiga 1200 ma szybszy cpu niż chipset.

Nawet nie masz pojęcia, jak Blitter Amigi odciąża MC680x0 od zadania rysowania grafiki. (również w Amidze 1200).

Jeżeli zleciłbyś tylko CPU rysowanie, bardzo nadszarpnąłbyś wielozadaniowość Amigi.

--
Co do tego, czy nasza młodość to gry 2D, czy 3D, to moja młodość na przykład, to gry 2D:

Pamiętam moje ulubione: w czasach 8-bitowych gry o samurajach, ninjach, Boulder Dasha, Robbo.

Później w czasach Amigi 500: Pinball Fantasies, Lemmings 1, Lemmings 2 The Tribes, Lotus 1/2, Shadow of the Beast, Apidya, Ruff'n'Tumble, Troddlers, Benefactor, Brian the Lion, Alien Breed Tower Assault, Settlers, Universe, The Lost Vikings, Gobliins, Flashback...

Później w czasach Amigi 1200: Worms DC, Pinball Illusions, Slam Tilt, Whizz, Blobz, Gloom, Alien Breed 3D II, Timekeepers, Tiny Troops, Simon the Sorcerer, Lemmings 3, Napalm, Foundation...

Nawet w czasach PC po 1995, wychodziło mnóstwo gier 2D: The Lost Vikings 2, Settlers 2, Command & Conquer, "Z"...

Wtedy ja miałem Amigę 1200, więc bardziej mnie interesowały tytuły na przyjaciółkę.

Doom nigdy nie przyciągnął mojej uwagi. Wolałem inne gry. Rozumiem, zaawansowane C, super hiper grafika 3D, ale w kółko tylko się strzelało, nawet w Quake III Arena, który stanowił odgrzewany kotlet. Zmieniono tylko tekstury i modele.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 18:44:06 przez Hexmage960
[#182] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@teh_KaiN, post #180

Dziękuję za tego posta.

Mała uwaga, która używa tylko i wyłącznie logiki, bez wgłębiania się w szczegóły techniczne i moją wywietrzoną wiedzę. Przetwarzanie słowa maszynowego (w tym przypadku: dodawanie) jest 16-bitowe (!!!), nie 32, bo robisz to na 16-bitowym ALU, [który se dzieli robotę po swojemu (raczej sprzętowo, bo 6 cykli, a nie 8 i że to jest czysty CISC, i to do tego bez takich optymalizacji jak Pentium I/Pro, czyli tu na ogół 1 mnemonik = 1 instrukcja CPU) i wypluwa 32-bit wynik TA-DAA ;) - ale to mniejsza]. Słowiem: chodzi o to, że to jest 16-bitowe rachu-ciachu.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 18:52:15 przez freak_outXP
[#183] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #181

Kolega nie rozumie pewnych rzeczy.
Amiga to nie pecet. W dawnych czasach PC musiał robić wszystko, od transferu danymi z HDD czy CD po tworzenie grafiki.
Amiga to stacja specjalizowana wieloprocesorowa.
To podejście było daleko ponad czasy w jakich powstała.
Wg mnie brakowało tylko procesora 3D i fastu w standardzie.
[#184] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #182

Na moje rozumienie chodzi o proste zasady.
W PC był zawsze problem z przetwarzaniem danych 16 bit a 32 bit i wyżej.
Zawsze to działało w jakimś emulatorze czy trybie chronionym.
Dla CPU 68k nie ma różnicy jaki program przetwarza. Dlatego się nigdy nie rizgraniczalo tego.
Tak jak to mówiło się w świecie PC, że przechodzą na 32 bit czy 64 bit.
W Amigach tego przejścia po prostu nie ma.
[#185] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #181

nawet w Quake III Arena, który stanowił odgrzewany kotlet. Zmieniono tylko tekstury i modele.

Quake III Arena oraz Unreal Tournament są stworzone przede wszystkim pod rozgrywki sieciowe. To jest ich główną atrakcją a nie grafika, która ma drugorzędne znaczenie choć trzyma poziom jak jej odpowiedniki z fabułą.


BTW:
Jakby ktoś chciał przetestować to akurat na bethesda.net Quake III: Arena można tylko przez trzy dni (od 17 sierpnia) pobrać pełną wersję za darmo.



Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 19:28:27 przez Schizo_
[#186] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@WojtekX, post #183

@WojtekX

Zgoda.

Na co chciałem zwrócić uwagę, to to, że Blitter dobrze się spisuje w swojej roli. Dzięki niemu, multitasking Amiga OS jest tak wydajny. Potwierdzone wieloma eksperymentami. Konstrukcja Amigi została dobrze przemyślana.

Do tego dochodzi drugi koprocesor Copper, który też potrafi wspomóc CPU, np. w synchronizacji animacji (ale też wielu innych zadaniach).

Rzeczywiście brakowało specjalistycznego układu 3D, ale jednak niektórym osobom udawała się sztuka robienia grafiki 3D, np. pewnemu Włochowi:
http://aminet.net/package/util/libs/graphics3d

@Schizo_

No, ale z fabułą to Q3 bardzo kulało, po prostu gry z botami. Wolałem Q2 (mam Q3 oryginał).

Ogólnie nie przepadam za FPSami, bo trochę takie "ubogie" te gry jeśli chodzi o fabułę, zróżnicowanie rozgrywki, wyzwania itp.

Lubię gry, gdzie gracz widzi całe pole gry (nie tylko to, co ma przed oczyma, czy co obejmie kamera), może przesuwać się po polu gry i ma kontrolę.

Do tego środowisko 2D nadaje się moim zdaniem doskonale.
[#187] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #186

No, ale z fabułą to Q3 bardzo kulało, po prostu gry z botami. Wolałem Q2 (mam Q3 oryginał)

A z czym niby miałbyś grać w trybie single? Najwyraźniej ominął cię etap gier multiplayer.
Napisałem to tylko po to, żebyś nie poszedł dalej i napisał za chwilę, że tryb rozrywki single player np. w takim Counter Strike kuleje albo, że graficznie nuda.
[#188] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Schizo_, post #187

A z czym niby miałbyś grać w trybie single? Najwyraźniej ominął cię etap gier multiplayer.

Nie ominął mnie ten etap. Pogrywałem kiedyś troszkę np. w Worms Armageddon.

Chodzi o to, że w Quake 2 fabuła była zdecydowanie atrakcyjniejsza dzięki trybowi jednego gracza. Były misje do wykonania, różni przeciwnicy.

W Quake 3 jest po prostu gra z botami z limitem fragów. Różnica dla mnie jest bardzo widoczna.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 20:03:34 przez Hexmage960
[#189] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #188

Mi się wydaje, że takie skupianie się na fabule w nowych grach nie wyszło im na dobre (wychodzą z tego jakieś takie gorsze blockbustery)... W grach zręcznościowych mi wystarczy takie coś: jest zły, trzeba mu nakopać, koniec pieśni.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 20:07:52 przez freak_outXP
[#190] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #188

Chodzi o to, że w Quake 2 fabuła była zdecydowanie atrakcyjniejsza dzięki trybowi jednego gracza. Były misje do wykonania, różni przeciwnicy.
W Quake 3 jest po prostu gra z botami z limitem fragów. Różnica dla mnie jest bardzo widoczna.


Powtórzę się cytując opis gry:
"Quake III: Arena – gra komputerowa z gatunku first-person shooter, wyprodukowana przez id Software i wydana w 1999 roku przez Activision. Jest to trzecia część serii gier Quake. Przeznaczona jest przede wszystkim do rozgrywki wieloosobowej. W trybie jednoosobowym występowały areny, na których gracz walczył z botami (komputerowymi przeciwnikami udającymi innych graczy)..."

Więc mogłeś się tego spodziewać.
[#191] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #179

Te kanapki to Amiga z lat naszej młodości. Dlatego nie męczy.
Miło jest powspominać stare czasy.
[#192] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #189

Jasne, w grach zręcznościowych fabuła może ale nie musi być złożona. Są różne rodzaje zręcznościówek: Superfrog, Desert Strike, Body Blows Galactic.

Ogólnie to raczej kwestia gustu.

Sam o ile lubię gry zręcznościowe, to jednak preferuję gry ekonomiczne i strategiczne. Już od Sim City tak mam.

@Schizo_

Dobrze już, może zakończmy tę kłótnię o Q3. Rozumiem, że został stworzony pod rozgrywki multiplayer. Jednak ogołocenie z prawdziwego trybu jednego gracza uważam za błąd.
[#193] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #181

Wiemy Robercik że masz swoje problemy. Ale to twoje problemy.
Zapominasz że miałem a1200.
Wiem ile blitter jest wart, zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach.
Wyłączenie tego w cholerę przez fblit to najlepsze wyjście.

DOOMa i wrażenia jakie zrobił nie pamiętasz bo miałeś wtedy ile 12 lat?
[#194] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #181

Doom nigdy nie przyciągnął mojej uwagi


No to byłeś za małym chłopczykiem albo małym ignorantem, albo zafoszonym amigowcem podświadomie zazdroszczącym takiego killera jakim był Doom. Cały świat oszalał na punkcie Dooma i nic nie mogło się z nim równać, a ty twierdzisz, że "nie przyciągnął twojej uwagi"...
[#195] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #194

Cały świat oszalał na punkcie Dooma


Widać nie cały. Na Ami to moim zdaniem lepszy był Alien Breed 3D, tylko szkoda że w pierwszej części nie było do wyboru trybu 1x1.
[#196] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@ingenic, post #194

W 1993 roku to ja nie byłem jeszcze świadomym Amigowcem, nawet nie kupowałem jeszcze Magazynu Amiga.

W szkole podstawowej tylko jeden kolega był pecetowcem i wspominał o Doomie. Zresztą to był bardzo bystry kolega, który nie dyskryminował użytkowników innych platform - czy to nie było Atari, C64, czy Amiga.

W liceum ktoś puścił Wolfensteina 3D na szkolnym PC-cie. Puszczono też Cannon Foddera. W podstawówce to tylko jakiś Commando, czy Xenon 2 o ile pamiętam.

Cały świat oszalał na punkcie Dooma i nic nie mogło się z nim równać

Bez przesady. Sam nie byłem świadkiem takiego szaleństwa. Pisano o tym w gazetach, czy telewizji? W ówczesnych magazynach o grach komputerowych przyjęto to chyba normalnie (już nie pamiętam).

Nie przeszkodziło to czasopismom o Amidze w dalszym funkcjonowaniu.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 22:09:59 przez Hexmage960
[#197] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #196

No kiedys to było fajne, że nie wciskali tak wszystkiego nachalnie we wszelkich możliwych środkach komunikacji, a gry komputerowe/video nie były w mainstreamie, nie w takiej postaci jak teraz, czyli to była cicha, bezpieczna przystań dla nerdów, gdzie mogli się realizować. Gry robili studenci albo licealiści w garażach czy w sypialniach, na studenckich BBS-ach czy innych IRCach można było sobie pogadać z ludźmi (którzy coś tam sobą reprezentowali, bo żeby mieć dostęp do sieci to albo musiałeś być studentem dobrego uniwersytetu, pracować w korpo, być pracownikiem naukowym, dobrze poinformowanym i wyedukowanym entuzjastą albo mieć pieniądze po prostu) czy powymieniać się stuffem, były zloty, salony gier, papierowe RPG, gry na każdą platformę wyglądały inaczej i grało się w nie trochę inaczej. Wsadzałeś kartridż do swojej konsoli (w polsce to w tym przypadku Pegaza), gra ładowała się prawie natychmiastowo, od razu był multiplayer, ale druga osoba musiała siebieć obok Ciebie, a nie gdzieś tam daleko w-pizdu za neostradą i monitorem. Albo brało się towera pod pachę, monitor na wózek i było sobie LAN party z kumplami, w jednym pokoju. Komunikacja to była na ogół koperta + znaczek zwrotny, a za Internet robiły rubryki listowe jakiejś poczytnej gazetki typu Świat Młodych albo Top Secret. Potem to się zaczęło psuć, w niemieckich gazetkach jak Bravo były listy typu, cytuję: "jego penis nie pasuje do mojej pochwy". Nosz kurrrrrwwwww.....

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 22:35:40 przez freak_outXP
[#198] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #165

Możecie go już zjeść, Amigowcy... Sercem Amigi był i jest zawsze: chipset i DMA
Sercem komputera jest CPU + kontroler pamięci a nie żaden chipset a to czy to Amiga czy PC to nie ma znaczenia. A500 + 030 to nie jest A1200 + 030 bo A500 ma mniej wydajny chipset z mniejszą funckjonalnością i w zasadzie różnica jest tylko taka a jak włączysz jakiś program który robi obliczenia np. renderer to wydajność będzie zależeć tylko od zastosowanego procesora. Przynajmniej jeśli pamieć przypisana do tego programu będzie w pamięci Fast.

robienie na siłę z Amigi PeCeta
Co to za dyrdynały w ogóle?
Jak przyśpieszanie Amigi to robienie na siłę z niej peceta?

To nie jest mój tok rozumowania, nie widzę tego, a poza tym ja sobie tego nie wymyślam. Różnica jest taka, że 8bit i 16bit ISA to nie serce PC-ta, jak to Amigi: Chipset + DMA, ani 16-bit ALU w samym procku i tak dalej, możesz wywalić starą kartę i kupić sobie coś na PCI/AGP albo nie kupoiwać w ogóle jak masz na płycie. Jak podłączysz Arduino do PC-ta, to nie zrobi się z niego 8-bitowego komputera.
Na Amidze 500 z 030 też możesz nie używać chipsetu i podłączyć wszystko do szyny procesora na karcie turbo.
A jak na P3 podłączę wszystkie kontrolery do ISA to mam wszystko 8/16-bit oprócz procesora + pamięci i dalej jest to komputer 32-bit tak samo jak A500 z 030.\

Jakie przetwarzanie 16bit było wydajniejsze? pomysł To żeś kurde dowalił do pieca... Nie wymyślaj już...
Tyle postów o tym jak bardzo boli Cię że procesor z 1979 roku 68000 ma 16-bit ALU a nie rozumiesz co to w ogóle oznacza dla wydajności?
żal.pl
[#199] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #179

MOIM SKROMNYM ZDANIEM męczenie się z Amigą przez ten czas, jak na taniego PC za mniejszy/zerowy budżet miałeś wszystko co potrzeba (gry, piracenie, Office, Internet, JPG z laseczkami i hentai, .mp3, Turbo Pascal, tanie części z Tajwanu, emulatory wszystkiego co było 8/16bit itp. itd.) i w kącie stała sobie cały czas włączona Amiga 500 za grosze podłączona do TV, to ja wybieram bramkę nr DWA.

Te wypociny są w odniesieniu do czego?
Jeśli już masz zamysł na tego typu durne posty to proponuję się przenieść do działu AOS4/MOS bo tutaj temat jest o porcie Dooma i to nie tych co powstały w czasie gdy płytę z 486DX2 i pamięcią można było kupić za 100zł a jakieś AMD K5/Cyrixa czy nawet Pentiuma w sumie niewiele drożej tylko w czasie gdy ta gra była nowa.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 22:54:29 przez XoR
[#200] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #198

Po co mi piszesz ten szum informacyjny? A jak czegoś nie rozumiesz, to ja to opisałem co najmniej 3 razy o co mi dokładnie chodzi, nie będę powtarzał całego toku rozumowania - jak chcesz, możesz wrócić do starszych postów. Wyszedłem z tego, że Doom na Amigę to był powalony pomysł, podałem dlaczego moim zdaniem i że mógł powstać tylko na 32-bitowym, tanim systemie, w popularnym C i z nadmiarem mocy obliczeniowej (ew. mocy prosto z Tajwanu), a potem przez 2 strony były kłótnie o to czy Amiga to jest 32 bitowy system czy nie, czy ja coś dobrze rozumiem, czy nie (choć kilka osób się ze mną zgodziło, ich się czep), że mam jakiś problem, że gadam bzdury, że to jednak nie tak... no dobra, niech Wam będzie, Amiga to był super wydajny 32-bitowy komputer STWORZONY do tego, aby chodził na nim Doom (i tylko na nim!!!1111oneoneone, Amen), programisci są gupi, kanapkowa Amiga to jest Super Amiga 32 Turbo, 386dx to jest cienizna w stosunku do A1200 albo A500 z turbo i z czym do ludzi, a w ogóle idę się powiesić :)

P.S.: Ja lubię to co małe i proste (A500), bo małe jest piękne, a proste... bo proste. No dobra, Amiga 500 może taka mała to nie była. Ale jakbym miał A1200 w tym czasie gdy wyszła, i by mi ktoś uczciwy zaproponował deal 386DX/VGA/Adlib/4MB RAM/HD 40MB/kolorowy monitor 14' VGA/Win3.11+Dos.622+NC4.0 za moją 1200-tkę, to - POMIJAJĄC to, że na dzisiejsze czasy A1200 jest coś warta, a 386DX niekoniecznie (ale to się zapewne naprostuje, no i może ten kolorowy monitor jest coś więcej wart) - nawet bym się nie zastanawiał. No taka prawda... inni też się nie zastanawiali oprócz krnąbrnych niedobitków.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 23:13:35 przez freak_outXP

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 23:15:16 przez freak_outXP
[#201] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #200

Pewnie bym wziął nawet 386sx z bursztynowym monitorem.
[#202] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #200

Ty to faktycznie masz chyba jakieś problemy psychiatryczne ...

Przez 3 strony mówisz dywagujesz o 16-bitowości 68000 mimo że nikt Dooma na nim nie chciał uruchamiać ani na A500 ani na OCS/ECS.

Doom taki jak był na SNESa czyli specjalna okrojona wersja mógłby powstać i działać znośnie na A1200/CD32. Nawet pełna wersja mogła powstać o ile targetem by był ten 680030/040 a nie goła A1200. Nic takiego nie powstało bo nikomu się to nie opłacało, ot cała filozofia.

Wyjeżdżanie z jakimiś "na siłę robienie z Amigi PeCeta" to przejaw problemów, zapewne z dzieciństwa które może było lekkie ale zabawki były bardzo ciężkie

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 23:25:08 przez XoR
[#203] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #202

No tak, zaczęło się hejtowanie, ad personam i psychologia za 3 grosze. HAHAHAHAHA!!!! OKok, racjaszeroki uśmiech Co mi jeszcze powiesz...? Śpioch EDIT: Znośnie to by musieli znaleźć jakiegoś zwariowanego programistę, który by się podjął, związać go cyrografem, opłacać mu wódę i dziwki, a do każdej kopii Dooma dodawać kartę turbo z fastem i małym dyskiem twardym (i instrukcją jak to ustrojstwo włożyć) do tej Amigi.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 23:46:40 przez freak_outXP
[#204] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #203

Zapomniałeś jeszcze o laserach... może być karta turbo z diodami RGB ok, racja
[#205] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@freak_outXP, post #154


No to źle napisałeś, nie wiem, może brakowało przecinka.

Napisalem tak:
Mylisz sie, w BCPL byla tylko napisana dos.library I to tylko ponizej wersji 2.0, wszystkie pozostale sa napisane w C lub assemblerze.

Nie brakuje przecinka, tylko nie zrozumiales tego, co napisalem.
O tu tu.... uwielbiam takie gadki-szmatki. Nie musisz mi pisać o językach wyższego rzędu, bo ja to mam w małym paluszku, naprawdę. Przepisali do C, bo zapewne kompilatory przez te lata stały się szybsze i lepsze, a C to język dużo bardziej produktywny i łatwy do nauki, łatwiej utrzymywać też oprogramowanie w C (z m.in. w.w. powodów). EDIT: No i nie chodzi "równie dobrze", bo by Janusze nie robili gustownego przełącznika w Amigach 600 i chyba 1200 z KS 2.0 i 3.0 na 1.3.

Nie masz pojecia o czym piszesz. Przelaczniki robiono nie ze wzgledu na to, ze ks 1.3 byl szybszy tylko z powodu problemow z kompatybilnoscia czesci wczesniej wydanych gier. Niektore z nich wykorzystywaly niewspierane przez Commodore operacje (np skok bezposrednio do funkcji w rom zamiast przez jump table), ktore na ks 2.0 nie dzialaly poprawnie z oczywistych powodow.
Procesor NIE jest 32bit. Koniec, kropka. Poza tym wszystkim cały system nie jest 32bit, jest 16bit - więc Amiga to NIE JEST komputer 32-bit. Samemu procesorowi jeszcze trochę brakuje, dopiero mu dokładali w czasie i stał się prawdziwym 32-bitowym, wydajnym CPU.
Dużo piszesz zbędnego szumu informacyjnego, żeby tylko mnie złapać na czymś, co nie miało miejsca np. to "68000 nie ma tylu statusow, by wykorzystac 16 bitow a co dopiero 32 bity." A co mnie to, nie jest 32bit, to nie jest. Proste? Proste.

Znowu nie zrozumiales. Nie napisalem, ze caly procesor jest 32 bitowy, tylko ze wszystkie rejestry, istotne do adresowania czy kalkulacji sa 32 bitowe.
Idac tokiem twojego rozumowania, 386 i 486 tez nie sa 32 bitowe, bo maja niektore rejestry 16 bitowe, a rejestr statusu ma w sumie 18 bitow.

Super, a więc miałeś też każdą, powtarzam: KAŻDĄ możliwą wersję na każdy ważniejszy rynek? Dziękuję, dobranoc.

Tak sie sklada, ze stac mnie bylo, wiec mialem. Mialem/mam wszystkie modele amig, jakie zostaly wyprodukowane. Np a3000 mialem/mam w wersjach 16Mhz, 25MHz zarowno w wersjach US (NTSC) jak i europejskich (PAL), a3000UX ze streamerem, a3000T. Tak samo a4000d/30. a4000d/40, a4000T,do tego klawiatury amerykanskie, angielskie i niemieckie..

Czyli kod w C nie jest przenośny (KOOOD, źródła przy kilku ograniczeniach)... No to idę wpieprzyć trzem moim wykładowcom z jednej z najlepszych uczelni informatycznych w kraju, w tym jednemu profesorowi belwederskiemu.

Ponownie nie zrozumiales tego, co napisalem. Nie napisalem, ze kod w C nie jest przenosny, tylko ze nie masz o tym wiekszego pojecia.

Widze, ze masz jakies podstawowe problemy ze zrozumieniem slowa pisanego, pomimo tych 20 jezykow i >20 lat doswiadczenia i twoim 3 wykladowcom z jednej z najlepszych uczelni informatycznych w kraju...

Nie zamierzam kontynuowac dalszej dyskusji z toba - dziecinny sposob twoich wypowiedzi I poziom wiedzy nie zacheca do wymiany argumentow, bo raczej na tej wymianie nie zyskam.
[#206] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #199

...w czasie gdy płytę z 486DX2 i pamięcią można było kupić za 100zł a jakieś AMD K5/Cyrixa czy nawet Pentiuma w sumie niewiele drożej tylko w czasie gdy ta gra była nowa....


Pojechałeś po bandzie z tą ceną. To były czasy kiedy 1MB RAM=1Mzłoty. Za taka cenę to nawet nie wiem czy coś dało się kupić.
[#207] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Tomski, post #206

Ja mówiłem o głębokiej drugiej połowie lat 90tych gdy faktycznie takie mp3 i emulatory 8/16bit stały się popularne i został wydany source code Dooma. Wtedy nabycie 486DX2/4 do Dooma to nie był duży koszt... w przeciwieństwie do nabycia turbo do Amigi na którym można było przyzwoicie pograć w Dooma.

Oczywiście wszystko zależy od dokładnego czasu o którym mowa i szczęścia w loombardach.
[#208] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@XoR, post #207

Czy było tanio? Sam wtedy zmieniałem (około 1999) roku wysłużonego 486DX4/100 VLB z płytą i grafiką Cirrus Logic oraz kontrolerem I/O i wystarczyło ledwo na używany sam procesor Cyrix PR200+. I to biegałem od komisu do komisu w dużym mieście i ceny były zbliżone.
[#209] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@Hexmage960, post #196

Bo tego nie pamiętasz.
To co pamiętasz to parę lat później liceum gdy już wszystkie gry były 3D.
Na reszcie ludzi DOOM zrobił ogromne wrażenie.
[#210] Re: Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500

@swinkamor12, post #209

Dokładnie tak. Każdy miesięcznik komputerowy pisał od Doomie w samych superlatywach. Zrodziły się dyskusje na temat brutalności oraz symboli satanistycznych w grze, a także poruszano temat wpływu Dooma i jemu podobnych na młodzież i dzieci.
Doom był absolutnym kamieniem milowym w grach FPS, które istniały przecież już w latach 80, ale id Software wyznaczyło na kolejne lata szlaki, którymi podążali naśladowcy. No, ale dla takiego Hexa zapatrzonego w cipset to nic nie znaczy. Niech sobie tam dłubie przy swoich stu niedokończonych nigdy projektach i żyje w swoim baśniowym świecie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem