[#2581] Re: Pixele, piksele

@charliefrown, post #2578

Przecież juz to było dyskutowane, Megadrive ma od zajefrania spritesów więc cokolwiek spritowego bedzie działać szybciej niż n Aga, częst też może być ładniejsze. W innych typach gier góruje Aga.
[#2582] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2574

Artist: José A. González P. Title: 'Deluxe Girl'.
Resolution: 320x256. Palette: 32 colors. Platform: Amiga
Release date: March, 10th 2021
2
[wyróżniony] [#2583] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2582

RELEASED 29 JUNE 2019
[#2584] Re: Pixele, piksele

@Leon, post #2583

Mój błąd, przekleiłem z fejsa w źródle na szczęście jest poprawna data.
[#2585] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2582

"lekkie" - fajne OK
[#2586] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2582

Przewijały mi się te pikselki w sieci, w końcu połączyłem :)
Masters of pixelart III - str 78 "6VCR"
Galeria prac z opisem
Oficjalna autorska galeria




[#2587] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2586

Polecam "pooglądać" pracy szczególnie tutaj:
https://6vcr.com/
Są świetne OK
Na dodatek okazuje się, że autorką jest kobieta- Rosjanka, coś niecoś mająca wspólnego z Polską nawet ok, racja
[#2588] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2517

Sorry za offtop, ale mam i ja szeroki uśmiech Pozytywne zaskoczenie jakością koszulek (materiał etc) OK i no i PIXEL Koyota super
[#2589] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2588

Dziękuję! :)
[#2590] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2589

Zakończyło się Revision 2021!
Sporo ciekawych prac w Oldschool GFX compo.
Absolutny killer tego compo:
Artist: Critkill. Title: 'Welcome to Omega 6'.
Resolution: 640x256. Palette: 16 colors. Platform: Amiga.
Release date: April, 4th 2021


W tym roku startowałem jako samotny kojot. Praca wypadła słabo, wylądowała na przedostatnim miejscu w compo. Ale jestem dumny, że pomimo wielu przeciwności udało mi się zmobilizować. Takie moje małe zwycięstwo mimo wszystko :)
[#2591] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2590

Praca piękna, ale to wygląda jak dwa ekrany po 320x256. Na jednym ekranie w HiRes to wyglądałoby raczej tak:


[#2592] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2591

Przeczytajcie opis:

https://files.scene.org/view/parties/2021/revision21/oldskool-graphics/ck_welcome_to_omega_6.zip

W opisie ten obrazek jest panoramiczny w rozdzielczości 320x512, a nie 640x256.

Czyli na Amidze będzie wyglądał prawidłowo - panoramicznie.
[#2593] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2591

Tak, ktoś pisał, że są to 2 obrazy 320x256 a skrolowane prace nie były dopuszczane. Nie jest do końca zgodny.
Jak by się twórca uparł to może na obrazie w pionie 512 wkleić ten rysunek na środku :)
Jak by nie patrzeć, wypas. Może dlatego organizatorzy przymknęli oko :)
[#2594] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2593

Rzeczywiście - ten obrazek to w istocie dwa obrazki 320x256 w poziomie.

Zatem w rozdzielczości 640x512 będzie wyglądać prawidłowo, czyli zajmować 1/2 ekranu.

Na 640x256 też obrazek będzie zajmować cały ekran, ale proporcje będą niepoprawne (tak jak pokazał Recedent).

Dlatego też obrazek dedykowany niby 640x256 ale piksele w proporcji 1:1.

Trochę dziwnie to zrobiono, opis też mylący (również pliki nazwano 320x512).

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 17:07:06 przez Hexmage960
[#2595] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2591

Niestety nie byłem w trakcie prezentacji mojej pracy. Byłem bardzo ciekaw czy jeszcze ktoś pamięta moje hiresowe prace, może ta nowa się bardziej spodoba?
Same ostateczne liczenie głosów podniosło mi ciśnienie. Minimalne różnice.
Słupki rosły i zatrzymały się bardzo wysoko.

Bardzo interesowały mnie wyniki jednostkowe. Ponad 1000 głosów. Różnice bardzo minimalne, bardzo niewielkie.
To mocno podbudowuje, ścigać się z najlepszymi. A wszystko wskazywało na to, że tej pracy po prostu nie będzie. Upór, determinacja, powolne dłubanie.

Było warto. Jak patrzę na te liczby. Choć tym razem miałem tylko zamiar po prostu tę pracę zrobić. W tym trudnym czasie pokazać sobie, że znów mogę narysować coś hiresowego.

"Quick introduction"
Resolution: 640x512. Palette: 16 colors (Amiga OCS).
Platform: Amiga (OCS).
5TH IN THE REVISION 2021 - OLDSKOOL GRAPHICS COMPETITION.


Oryginalna rozdzielczość.
W tegorocznym konkursie zauważyłem przynajmniej 3-4 "killery". Postaram się je wkrótce opisać.
Jak powstawała "Quick introduction"? Zachowałem 20 faz tworzenia rysunku. Może uda mi się zrobić z tego kawałek tekstu.

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 21:14:32 przez Koyot1222
[#2596] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2595

Super praca, gratki!
[#2597] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2595

Bardzo fajne.
[#2598] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2590

Czyli praca tak naprawdę w Lo_Resie (2 ekrany) i tylko w 16 kolorach- WoW
Idelane tło do gierki a'la przygodówka/platformówka w OCS/ECS ok, racja

@Koyot1222
Super laseczka (z aureolą ) i świetny wynik (1015głosów ), naprawdę nie brakło wiele do podium- gratuluję OK
1
[#2599] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2595

Dziękuję wszystkim za dobre słowa! Brakowało mi takiego sukcesu od dłuższego czasu zmagam się z ciągłym przygnębieniem. To dało mi wielkiego energetycznego kopa. Z całego serca, dziękuję!

Pora wspomnieć o kilku pracach, które wpadły mi w oko w tegorocznym konkursie. Będzie to bardzo subiektywne zestawienie. Nie jestem profesjonalnym jurorem, kilka rzeczy wpadło mi w oko, moje oko ;)
Wcześniej niż oldschool odbył się konkurs ASCII / ANSI / PETSCII.
Sodobała mi się praca Decker 9 by Spotter and hayn9 / Tristar and Red Sector Inc.

Ogólnie bardzo ładny piksel. Plastycznie smaczny. Do tego wykonany w dosyć innej technice niż pracuję na co dzień.
W oko wpadł mi jeszcze A Wannabee Coder by Brittle / Dentifrice

Śmieszny i zabawny.
oraz bardzo plakatowy, przypominający lekko plakaty klasycznie znane Che Guevary
Audrey by Spiny / Torment

Ładne piksele pojawiły się też w grze, w moim skromnym zdaniem faworycie Jab Runner by Hackefuffel. Fajne, pierwsze miejsce jak najbardziej zasłużone.
Ciekawy efekt świetlny. Ładne wykonanie, platforma TIC-80


Czekałem, czekałem i się w końcu doczekałem! Oldschool GFX:
Wspomniany wcześniej "Welcome to Omega 6". Absolutny faworyt w swojej kategorii. Świetnie zadziałał kinowy format tej pracy. Ciężko coś powiedzieć o technicznym aspekcie tej pracy. Wygląda trochę jakby autor robił pracę w lowresie i jednak uznał że jest to zdecydowanie za mało miejsca. Kompozycja mieści się świetnie na 2 ekranach jednak złożona w hiresowym formacie zajmuje tylko pół ekranu/ Tylko 16 kolorów, ciekawa monochromatyczna paletka, ładnie zaznaczone kontrasty. Niemniej jednak autorowi należy się ukłon. Prawdziwy scenowy klimat.

W tej formie, z czarnymi paskami na górze i na dole prezentuje się wyśmienicie. Jak kinowy screen z jakiegoś SF.

Kolejny to Lockdown - Luctor et Emergo by Facet / Genesis Project ^ Lemon.

Ładne. Kurcze pióro, super. Zazdraszczam również. Osobiście, w pierwszej chwili myślałem, że to nasz rodzimy Slayer. Piękne duże pikselki.
Cyberpunk 1977 by Optic / Desire ^ Focus Design ^ Planet Jazz ^ Proxima

Paletka C64! Piękne!
oraz bardzo Amigowe, budząe bardzo ciepłe uczucia. Veni, Vidi, Vixi, Abiit by Sim1 / Wanted Team


Ogólnie bardzo zazdroszczę warsztatu poniektórym artystom. Naprawdę super prace, przyciągały oko. dodatkowo o wysokim poziomie konkursu, może świadczyć też duże nim zainteresowanie. Ostatnia praca w Oldschool GFX zebrała ponad 400 głosów! Jest w tym roku czym przebierać ;) Na bogatości! :)
[#2600] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2599

W końcu zebrałem się aby napisać coś o swoje tegorocznej pracy przygotowanej na Revision.
Cały czas zmagam się z ciężkim nastrojem. Ogólnie cała sytuacja Covidowa od dłuższego czasu działa na mnie bardzo przygnębiająco. Wiele się wydarzyło, część z moich najbliższych straciła pracę, niektórzy z najbliższej rodziny trafili nawet z poważnymi powikłaniami do szpitala. Bliscy i tacy, których już nie ma.
Pracę zacząłem ok stycznia 2021 z niewielką wiedzą co tak naprawdę z tego wyjdzie. Zacząłem od szkicu. Patrząc na moje poprzedni prace, zauważyłem, że ostatnim w tym stylu była praca z 2017 roku. Sporo czasu. Wiele się pozmieniało.


Kompozycja była wielokrotnie obracana względem własnej ośi




Wróciłem do pracy ok lutego 2021, pojawiły się nowe elementy. Chciałem aby kompozycja miała po prawej stronie wielki ciężki element. Tarczę za którą skrywa się dziewoja.




Revision coraz bliżej, a ja jestem w lesie :) Mamy połowę Marca 2021. Warto wziąć się za to co jest, dużo lepsze nie będzie.
Akurat tak się nieszczęśliwie złożyło, że wylądowałem z pozytywnym wynikiem na Covid na chorobowym. W obawie przed zamknięciem rodziny w kolejnych kwarantannach postanowiłem odizolować się od reszty rodziny na dłuższy okres czasu. Długie 2 tygodnie w samotności, pracy online, zmagania się z chorobową sennością i zmęczeniem.
Postanowiłem ten czas wykorzystać produktywnie.




Dwa tygodnie do Revision. Nie zachowałem wszystkich faz obrazu z innymi fryzurami dla dziewczyny. Zdecydowałem, że jednak ten element powróci ale w trochę innej formie.
Z kompozycji wyleciała tarcza. Postanowiłem zastąpić ją dużym elementem ale broni, jakiegoś takiego, włócznio-miecza.




Na 4 dni przed ukończeniem pracy nad rysunkiem. Ostatecznie pozostawiłem kompozycję w spokoju. Wszystkie elementy jakie chciałem ująłem. Pozostała praca nad światłem. Ostatecznie chciałem aby ta praca była lepsza od poprzednich tego typu pod względem mniejszego chaosu w oświetleniu. Zdecydowałem się na główne punkty oświetlenia i od nich mozolnie rozprowadzałem refleksy świetlne. Zamiast rozbudowanego ditheringu, postanowiłem ustawić przestrzeń poprzez oświetlenie obiektów.
Dosyć dużo czasu poświęciłem mechanicznemu golemowi. Chciałem uzyskać efekt coś między Robocop a Terminator. Taki lekko matowy metal o kolorowym pobłysku.




Finał. 2 dni przed końcem pracy nad rysunkiem, 26 marca. Wiele razy kolorowałem drugi plan, stopniowo czyszcząc go z niepotrzebnych detali. Zmieniłem pochylenie miecza i ustawienie nóg dziewczyny, za namową kolegi.
Bardzo obawiałem się, że w przypadku prezentacji i tej pracy może przytrafić się nieszczęście wyświetlania na takim medium na którym 3 plan zwyczajnie zniknie.
Zanurkowałem w internetach... Kto jest wypasionym rysownikiem pikselartowym z naszego podwórka i ma świetnie osiągnięcia w tej materii...
Kolega Slayer... Pikselowy zawodnik wagi ciężkiej. Stoczył wiele walk, z większości wyszedł zwycięsko. Kawał świetnego dorobku. Jest w czym przebierać.
W moje oko wpadła praca "God is an Astronaut" z 2015 roku.




Oraz Drowned Lullabies z 2016


Wiedziałem, że to dobry materiał, aby przeanalizować paletę tych prac aby dobrać odcienie na tyle kontrastowe aby były dobrze widoczne.



28 marca. Koniec.

Miałem wiele pokus aby pracować nadal nad pracą. Szczęśliwie złożyło się, że musiałem zająć się pracą zawodową. Wysłałem pracę na konkurs w momencie jak to było tylko możliwe. Zapomniałem...
Zapomniałem o prezentacji mojej pracy. Nie widziałem jak była prezentowana, czy były do niej na bieżąco komentarze.
Revision zostało zawieszone na Twitch, nie było z tego transmisji. Cóż, pozostało czekać na ostateczne wyniki.




Timelapse, prawie 20 faz tego rysunku. Sporo pracy, dobre 5 miejsce na tegorocznym Party. Małe własne zwycięstwo, aby po 4 latach w końcu powrócić do tematyki z dorobkiem doświadczenia.
Było warto! Ponad 1000 osób zagłosowało na moją pracę. To potężny pozytywny psychiczny kop, znaleźć się w pierwszej piątce wśród 21 wyselekcjonowanych artystów z całego scenowego świata. Banan z twarzy nie schodził mi przez kilka najbliższych dni.



Gdyby ktoś pytał co to za "ustrojstwo" za plecami dziewojki, to sugerowałem się wyglądem Kaisy z KDA.

Jakoś nie przepadam za kpopem, ale urzekł mnie teledysk do Popstars. Zainspirowany, narysowałem coś innego
5
[#2601] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2600

Gratulacje. Fantastyczna praca. Masa detali, świetna paleta kolorów. Musiałeś włożyć w całość dużo serca. Jak dla mnie ta fryzura która była na początku (długie włosy, mniej uporządkowane) najładniejsza :) Rewelacja.
1
[#2602] Re: Pixele, piksele

@czorny, post #2601

Mnie też się bardziej podoba ta wcześniejsza niesymetryczna fryzura. :)
[#2603] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2600

Ha- super jest ta historia tworzenia OK
Ja pewnie też wybrał bym inne wersje np stworo/bota w tle ok, racja
[#2604] Re: Pixele, piksele

@czorny, post #2601

ZbyniuR post #2602
BULI post #2603

Dziękuję pięknie!!

Z tymi włosami to był problem i utrapienie. Postanowiłem wrócić myślami do mojej pierwszej pracy w tej technice. Pracy pt. Ambush, czyli ponad 6 lat wcześniej.

Cały czas miałem w głowie myśl, aby mimo wszystko, nie zrobić zbyt podobnej pracy. Wybrałem detale. które moim zdaniem decydowały o mocnych punktach tego rysunku.


Jak widać, podejście do tematu było dosyć złożone i wszystko wskazywało, że skoro miała to być jakaś pani android to optycznie zmierzałem do jakiegoś groteskowego "mangaloida" (postać w centrum). Kłóciło mi się to lekko z paletą bo byłby to najmocniejszy punkt. Chciałem aby to trzymana broń była najjaśniejszym elementem kompozycji.
5
[#2605] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2604

Mark Apilado:
Happy Pico Day 2021 from Newgrounds Everyone.
Made in Aseprite in under 5 weeks.

5
[#2606] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2605

Ale fajne!

Czy te ludki są z amigowych gierek, bo większości nie kojarzę?
[#2607] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #2606

Nie tylko. Myślę że Amiga tu robi tylko za tło. ;)
1
[#2608] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2605

Wskrzesając trochę ten fajny wątek, wprawki w poszukiwaniu nowych technik przy pracy z Brilliance. Głównie zabawa w malowanie anim brushami.




Całość powstała na A1200 z 8mb fastu podpiętej do Benq co chyta PAL. 8 kolorów i dłubanie w low-race.
6
[#2609] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2608

Łada robótka OK
[wyróżniony] [#2610] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2609

Dzięki. Trochę jeszcze się wprawiałem i wybrałem cztery najciekawsze moim zdaniem:

2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem