[#2791] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2790

Lasciate ogni speranza...

A może to i lepiej, bo jeszcze bym zagrał i się wkręcił.
[#2792] Re: Pixele, piksele

@MDW, post #2789

Świetnie wygląda. Bardzo lubię taki styl.

Dziękuję w imieniu zespołu! OK
Tak, to jest siła większej grupy. Kiedy grafiką zajmuje się więcej niż jedna osoba. Mogłem skupić się na cieszących oko modelach i wypikselować sporo tekstur.

Czekamy na wersje dla AmigaOS4, AROS i MorphOS. Produkcja idealna dla tych platform.

Priorytetem na razie jeste Steam, potem konsole, a potem... Czas pokaże.
Projekt musi jeszcze na siebie zarobić, a to teraz loteria jest.
1
[#2793] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2792

Od jakiegoś czasu spoglądam sobie na nowoczesne pikselki ze świata komputera Spectrum. Ładnym projektem jest wydany w 2020 roku Delta Shadow
Dosyć ciekawe, że część z nowych gier wydawanych jest na ZX oraz ma swoje wersje dla ZX Next. Te same levele, ale w ładniejszej, bardziej kolorowej odsłonie. Z tego co rozumiem, różnica między ZX Spectrum a ZX spectrum Next, to tak jakby porównywać Amigę 500 Commodore z Amigą 500 mini. Co mnie zaciekawiło, to to, że sprzęt FPGA jest traktowany jako docelowa platforma.
Jest to ciekawa myśl.







1
[#2794] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2793

Na uwagę zasługuje też ALIENS NEOPLASMA 2 na ZX Spectrum i ZX Spectrum Next

poniżej porównanie obu wersji




dobry pixelarcik który całkiem znosnie wygląda na starszej maszynce (wersje na NEXT-a odpowiednio rozwinięta z zachowaniem proporcji)


Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 21:33:18 przez Azakiel
[#2795] Re: Pixele, piksele

@Azakiel, post #2794

nie liczac tego ze wiecej softu jest na linii ZX Evo
1
[#2796] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2793

Nareszcie dorobiłem się komercyjnej kopii "Home computer heores vol I". Będzie świetnym uzupełnieniem przyszłych ekspozycji. W tym momencie, mam już wszystkie gry na EVERCADE, w których brałem udział: Bridge Strike, Tanks Furry i Tanglewood


W końcu mogę się pochwalić pixel 3D które zrobiłem do BattleTanks Takiego "duchowego" następcy Tanks Furry

Zależało mi, aby modele były proste. Rysunek który naciągnięty jest na ten model to jest teksturka zaledwie 64x128pix. Jest to pierwszy model czołgu który użyliśmy. Docelowo będzie ich kilkadziesiąt, różniących się delikatnie budową i napędem. Zależało mi też na tym, aby te czołgi można było łatwo kolorować na różne palety.
Grafikę pixeluję w Pro Motion NG, który jest produktem komercyjnym ale też po trosze spadkobiercą Deluxe Paint.
Chętnie opisze pracę nad grafiką do gry od strony warsztatu jak będzie zainteresowanie
2
[wyróżniony] [#2797] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2796

Kto by pomyślał, że pixlowanie kilkunastokolorową paletą w absurdalnie niskiej rozdzielczości będzie miało jeszcze komercyjne zastosowanie w 2024 roku. A jednak ciągle są miłośnicy takiego stylu i jest sens coś takiego tworzyć. Ja się z tego bardzo cieszę, bo bardzo lubię taki styl. Udawanie na teksturach "pixelozy" albo płaskie oświetlone wektory albo flat-design z kreskówkowym outline - znacznie bardziej lubię takie oprawy graficzne niż dzisiejszą hiper-realistyczną grafikę na sprzętach z najwyższej półki. Tylko to musi płynnie działać, bo przymulania nie lubię. Tak samo zresztą mam z malarstwem - bardzo nie lubię i nie widzę sensu tworzenia realistycznych obrazów. Od odwzorowywania rzeczywistości są fotografie. :)

Grafik ze mnie żaden więc mogę się tylko wypowiedzieć jako normalny "konsument" treści. I powiem, że graficzki Koyota zawsze mi się podobały. Mają spójny styl i są takie naprawdę przyjemne dla oka. Ja w takim stylu mógłbym oglądać (bo raczej trudno moje granie inaczej nazwać) wszystko, nawet krwawy horror. Koyot na pewno by sobie z tym poradził. szeroki uśmiech

A co do ProMotion to znam tylko jakieś stare wersje (bez NG) sprzed kilkunastu lat. Już wtedy był to najlepszy program do pixlowania. Jedyna jego wada to wymaganie Windowsa. Teraz pojawiły się jakieś inne, które słyszałem, że są niezłe. Ale myślę, że ProMotion NG nadal jest pierwszy albo przynajmniej jest w czołówce.
Szkoda, że na Amidze programy do pixlowania zatrzymały się ponad ćwierć wieku temu. To akurat jest dziedzina w której nawet klasyczna Amiga mogłaby mieć coś idealnego. Ale nie, Amigowcy nie tworzą już programów. Amigi służą do czegoś innego... niestety.
2
[#2798] Re: Pixele, piksele

@MDW, post #2797

Kto by pomyślał, że pixlowanie kilkunastokolorową paletą w absurdalnie niskiej rozdzielczości będzie miało jeszcze komercyjne zastosowanie w 2024 roku. A jednak ciągle są miłośnicy takiego stylu i jest sens coś takiego tworzyć.

Ktoś kiedyś powiedział, stare rzeczy po dłuższym czasie są ponownie nowe(modne). Okazuje się, że taka stylizacja nie starzeje się aż tak mocno. Podobnie, czysty pixelart. Na youtube ukazuje się wiele materiałów, które potwierdzają, że ludzie coraz częściej szukają grywalnych gier o prostej i czytelnej grafice. Wspominałem też kiedyś o artykule, gdzie w badaniach wyszło, że ponad połowa czasu graczy, to gra w gry 6 letnie lub starsze.

Grafik ze mnie żaden więc mogę się tylko wypowiedzieć jako normalny "konsument" treści. I powiem, że graficzki Koyota zawsze mi się podobały. Mają spójny styl i są takie naprawdę przyjemne dla oka. Ja w takim stylu mógłbym oglądać (bo raczej trudno moje granie inaczej nazwać) wszystko, nawet krwawy horror. Koyot na pewno by sobie z tym poradził.

Dziękuję! OK Staram się bardzo, aby robić po prostu ładną grafikę. Cieszy mnie, że to się ludziom podoba. Ostatnie targi CD-Action 2024 pokazały nam, że BattleTanks wizualnie przyciąga dorosłych i dzieci całymi grupami. bardzo chciałbym aby przełożyło się to na "wishlisty".

A co do ProMotion to znam tylko jakieś stare wersje (bez NG) sprzed kilkunastu lat. Już wtedy był to najlepszy program do pixlowania. Jedyna jego wada to wymaganie Windowsa. Teraz pojawiły się jakieś inne, które słyszałem, że są niezłe. Ale myślę, że ProMotion NG nadal jest pierwszy albo przynajmniej jest w czołówce.

Pro Motion NG jest też równolegle na IOS i Linux Wybrałem go ze względu na kilka nowoczesnych rozwiązań. Tak, niestety, rozwiązań których próżno szukać na klasycznej Amidze.

Szkoda, że na Amidze programy do pixlowania zatrzymały się ponad ćwierć wieku temu. To akurat jest dziedzina w której nawet klasyczna Amiga mogłaby mieć coś idealnego. Ale nie, Amigowcy nie tworzą już programów. Amigi służą do czegoś innego... niestety.

Tak, starsze maszyny byłyby bardzo dobrą platformą do tego typu pracy. Narzędzia są nadal dostępne. W moim przypadku, niestety, peryferia, które wyświetlały grafikę w nowoczesnej i czytelnej formie umarły lub zepsuły się. W skutek czego, zmuszony byłem "emigrować" w inne środowisko.
2
[#2799] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2798

Pro Motion NG jest też równolegle na IOS i Linux

A to tutaj mnie zaskoczyłeś. Nawet nie przyszło mi do głowy żeby go szukać na jakichś innych platformach, bo zawsze uważałem ten program za mocno windowsowy. Ale widzę, że wersje dla Linux i macOS (nadal nazywają go Mac OSX, czyli dawno nieaktualną nazwą) opędzili trochę słabo, bo przez Wine. szeroki uśmiech Nie mówię, że się nie da tak używać ale ja zawsze czuję niesmak przed takimi obejściami. Ale może spróbuję, bo akurat ProMotion w moich wspomnieniach stoi bardzo wysoko.

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2024 12:35:57 przez MDW
2
[#2800] Re: Pixele, piksele

@MDW, post #2799

Nie mówię, że się nie da tak używać ale ja zawsze czuję niesmak przed takimi obejściami. Ale może spróbuję, bo akurat ProMotion w moich wspomnieniach stoi bardzo wysoko.

Bardzo dużo ludzi używa np Aseprite twierdząc, że jest to rywal PMNG. Kiedy tak nie jest. To dwa różne narzędzie, specjalizujące się w innej dziedzinie. Obydwa programy służą w podstawach do projektowania i wykonywania pikselartu. Dla zaawansowanego "pixel wyrobnika" oferują 2 różne podejścia do tematu. Aseprite oprócz wspomnianych narzędzi posiada bardzo przejrzysty i wygodny system tworzenia animacji. Podgląd, zaawansowane zarządzanie animacją na warstwach. Rozbudowany timeline rodem z niegdysiejszego Flash. Ale brakuje mu zaawansowanego zarządzania tilesami. Tu Pro Motion NG rożni się od swojego "rywala" poważnie. PMNG posiada wielowarstwowy system zarządzania, katalogowania i modyfikacji w czasie rzeczywistym tiles. Do tego oferuje przyjemną "kieszonkę" która ułatwia zatrzymanie pewnych elementów graficznych (także animacji) "w pamięci" i przenoszenia tych danych lokalnie i globalnie.
Aseprite i Pro Motion NG to niedrogie narzędzia w stosunku do tego co oferują. Często pojawia się taka narracja, że ludzie wybierają jedno lub drugie bo im się coś bardziej lub mniej podoba. Ja wybrałem PMNG ze względu na to co mi jest do pracy potrzebne.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem