[#2671] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2669

No, to że ten po lewej sobie podświetla albo niszczy coś laserem to widzę. Ale łapa tego po prawej wydaje mi się dziwna. Rozumiem, że on sięga w głąb tego budynku, szukając panny za filarem. Ale jakoś mi te paluchy nie pasują.
[#2672] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2671

Jak już tak rozkładamy na czynniki i cząsteczki, to myślę, że wiem jak chciał pokazać autor tą dłoń (właściwie palce) i zgadzam się z Recedentem, że "coś z nią nie tak" tzn perspektywa dwóch skrajnych palców nie pokrywa się z perspektywą pozostałych..
[#2673] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2670

@recedent, post #2671
@BULI, post #2672

Coś tam bym podłubał jeszcze w kwestii tej łapki. Ale jak pisałem, oddałem w dniu ostatecznym.
OK
[wyróżniony] [#2674] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2673

no to skoro już Renton wyniki ogłosił to chyba mogę się troszkę pochwalić...
1 miejsce w GFX Compo /Retronizacja 4




CARRY ME HOME
12
[#2675] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2674

Gratuluję miejsca pierwszego! :) Super!
Bardzo podoba mi się całość.
Jedyne do czego przyczepiłbym się to chmurki.
Dasz coś więcej z produkcji? Albo opowiesz o obrazku? Chętnie popatrzę. OK
[#2676] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2674

o widze nawiazanie do amigowego Lost Patrol

Taka uwaga, helikopter na pierwszym planie powinien byc wiekszy a slonce bardziej swiecace no i krzyzyki tez chyba powinny byc w roznej wielkosci, bo wygladaja, ze sa w roznej odleglosci od siebie OK
[#2677] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2674

Wymiatasz kolego! To jest lepsza grafika, niż w Cannon Fodder.

Podobieństw do gier na Amigę jest wiele. Widzę też podobieństwo do Desert Strike, szczególnie animacji wprowadzającej.

Serdeczne gratulacje.
[#2678] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #2677

@Koyot
no właśnie nie robiłem w zasadzie snapszotów po drodze. Ot tak sobie na warstwach aż wyklikałem
A powiedz co z chmurami?

wizje to miałem taką jakąś wietnamską właśnie. Niby miał być Marine stojący na wzgórzu a wyszło inaczej :)
[#2679] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2678

no właśnie nie robiłem w zasadzie snapszotów po drodze.

Szkoda

A powiedz co z chmurami?

Wydaje mi się, że gdyby podświetlić je lekko od dołu, to było by lepiej.
1
[#2680] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2679

dobre dobre...
1
[wyróżniony] [#2681] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #2680




Od zawsze nie znosiłem High-Res z "pionowymi" pikselami...
Na razie przynajmniej Workbench mam w tej rozdzielczości, więc postanowiłem sobie jakiś fajny backdrop wydłubać. Rysujemy jak w low-res i "piony" tylko przy highlightach i fakturowaniu.

Ikonki się robią
4
[wyróżniony] [#2682] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2662

Dopiero znalazłem ten wpis. Super, że się podzieliłeś warsztatem, to zawsze ciekawe.OK
Podobał mi się pierwszy szkic kolorystyczny. A jeśli chodzi o kolory - także ten najbardziej chyba intensywny - (po zielonym - te fiolety mocne).

Myślę, że zgubiłeś trochę efekt po drodze i czytelność kompozycji. Co łatwo zrozumieć jak się czyta opis.
Zgadzam się też z trochę nie pasującą pozą - małe zaangażowanie w akcję i designem dłoni. Jak i z uwagą o szkicu w greyscale.
Mam nadzieję, że jest ok jeśli wrzucę brutalny edit, żeby pokazać o co mi chodziło z tym zgubieniem efektu.
To minuta edycji więc nie ma mowy osiągnięcie super rezultatu, ale może widać kierunek - rozdzielenie planów.


No i oczywiście graty za samą pracę i effort - wzięcie udziału. ok, racja
Ja np. nawaliłem, a byłem tuż tuż - wystarczyło klikąć żeby zuploadwać grafikę ...ale się nie zdecydowałem.
To nie pierwszy raz zresztą. Piszę to tylko po to by docenić odwagę, determinację i przekonać, że warto. Niemal zawsze potem żałowałem, że się nie przemogłem.
2
[wyróżniony] [#2683] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #2682

Hi.
Fajny program do robienia obiektów 3D w niskiej rozdzielczości. Potrafi zrobić roto animację w .gif !

Fajnie byłoby puścić własną animkę pod workbenchem.
Wesołych świąt wielkanocy!
2
[#2684] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #2682

No i oczywiście graty za samą pracę i effort - wzięcie udziału.

Faktycznie, dobry pomysł z tą edycją mojego obrazu. Teraz po kilku miesiącach, na szybko patrząc widzę, że mogłem pokusić się o lustrzane odbicie w jakiejś kałuży. To wypełniło by treścią tę czarną otchłań.

Ja np. nawaliłem, a byłem tuż tuż - wystarczyło klikąć żeby zuploadwać grafikę ...ale się nie zdecydowałem.

Ja miałem w tym roku podobnie. Trochę z politycznych powodów. Ale ogólnie trochę żałuję. Nie wiem czy w przyszłym roku będą jeszcze "zdalne entry".
Ale to nie przepadnie. Będę miał więcej czasu na dopracowywanie pojedynczych pikselków.

@Mikrobi, post #2683
O matko. Odkopuję ten wątek i okazuje się, że żył własnym życiem już ponad pół roku. Ciekawie tu zajrzeć i zobaczyć, że ktoś jeszcze pamiętał. Człowiek skupił się na własnym życiu i zapomina o ukochanym hobby.
Czasu dużo mniej. Ale to tak jest jak człowiek pracuje na kilku etatach i jeszcze dodatkowo chciałby tworzyć coś aktywnie w swoim zaciszu.
Tak, widziałem ten edytor już jakiś czas temu. Subskrybuję kanał tego twórcy na youtube. To ciekawe narzęcie, ale na razie nic ponad to co oferuje mi Crocotile 3D. Pracuję od dłuższego czasu przy low poly i jakoś przywykłem do tego narzędzia (crocotile). Odkąd wprowadzono system kości i możliwość sprawdzania obiektów w ruchu na razie wystarcza. Nie jest idealny, bo czasem obiekty trzeba poprawiać Blenderem by we właściwy sposób lądowały w Unity. Ale jest ok.
Tworzę sobie nowy obrazek:

Pewnie już dawno wiecie, że jestem dużym fanem westernów i ogólnie stylistyki "Wild west". Nic wielkiego, aby rozruszać palce, zrobić coś dla siebie.

Gdyby ktoś jeszcze chciał wesprzeć mnie kupując jakieś gadżety z moimi grafikami to otworzyłem autorski zakątek na Redbubble: https://www.redbubble.com/people/Koyot1222/shop
[#2685] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2684

Hej.
ZTW Crocotile nie jest darmowy!
Powklejaj ulubione postacie z westernów jak można, bo temat jest bardzo obszerny.
pzdr
[#2686] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #2685

ZTW Crocotile nie jest darmowy!

Tak, ale z jednej strony nie jest to narzędzie drogie. Inwestycja potrafi się szybko zwrócić.
Z drugiej strony klucz jest na wszystkie nowe wersje programu.

Powklejaj ulubione postacie z westernów jak można


Bardzo lubię klasykę. Może nawet naiwną, ale po prostu lubię.

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2023 22:44:32 przez Koyot1222
3
[#2687] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2686

Udało mi się zdobyć kolejne fizyczne wydanie gry do której tworzyłem sporo pikselków. Przyłożyłem też rękę do kilku innych elementów zdobiących okładkę i manual oryginalnego wydania na Megadrive.

Pudełko od wydania EVERCADE wygląda troszkę jak młodszy brat, jednak nie można odmówić mu uroku.


Razem z Tanglewood na karcie znajduje się Xenocrisis, świetny shooter z widokiem top-down. Grafika wyszła z pod ręki człowieka którego podziwiam od wielu lat za pracę. Chodzi o holenderskiego artystę Henk Nieborg.
Na Amigowym poletku ten pixelartysta znany jest min. z wykonania grafiki do Lionheart, Flink czy Ambermoon. To bardzo wysokiej klasy towarzystwo

Na koniec zostawiłem małą niespodziankę. Udało się nam posłać produkcję na Amigę z pod szyldu R3D na fizyczny kart w pudełku


Nasza obecność to nie jedyny akcent Amigowy bo na nośniku znalazła się też odświeżona wersja Cytadeli. Jest też Amigowa wersja PETSCII Robots.

Ciekawostka, w zapowiedzi w Bridge Strike pojawiają się glitche, ale zostało to już naprawione. Gra prezentuje się jak trzeba. Warto wspomnieć że kolekcja oznaczona jest numerem "1" to może znaczyć, że w przyszłości takich smaczków będzie więcej. Trzymam kciuki! OK

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2023 20:48:46 przez Koyot1222
8
[#2688] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2687

Można powiedzieć o Evercadowym Home Computer Heroes, że będzie to mocno Commodorowy.
Z 7 gier, 4 gry na Amigę i 2 na C64
1
[wyróżniony] [#2689] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2688

Moja pierwsza animacja z pikselkami wykonana za free, aktualnie w [low res].

Jak powiadają: "Wielkie rzeczy mają małe początki"
Animacja wzorowana na jednej z postaci z gier na Segę Mega Drive.
Może ktoś to wykorzysta w zacnym celu

Link do assetu - link

2
[#2690] Re: Pixele, piksele

@maximo , post #2689

Moja pierwsza animacja z pikselkami wykonana za free, aktualnie w [low res].

Chodzi o tę animację?


Wygląda całkiem dobrze. Może trochę bardziej z boku, bo referencja jest z wychyloną do tyłu nogą. Takie bardziej lekkie top-down.

Bardzo dziękuję Ci za zamieszczenie swojej pracy! OK

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2023 18:05:46 przez Koyot1222
[#2691] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2690

Miło z twojej strony, Koyot1222!

Tak, to jest ten zestaw klatek, który opublikowałem. Taki uproszczony zestaw klatek, w zasadzie nic wielkiego. Na razie w takiej mikro skali. Przyjdzie czas to opublikuję Set-2, taki w ulepszonej wersji i inną animacją w oparciu o oryginalny rozmiar tego spritea'

Co do grafika henk nieborga, to też jestem jego wielkim fanem. Pojęcia nie mam jak on tworzy te koncepty - link
1
[#2692] Re: Pixele, piksele

@maximo , post #2691

Co do grafika henk nieborga, to też jestem jego wielkim fanem. Pojęcia nie mam jak on tworzy te koncepty

To nie są koncepty. To takie "składaki" z materiałów do gier, które tworzył. Przepiękna robota, bardzo konsekwentny styl.

Tak, to jest ten zestaw klatek, który opublikowałem. Taki uproszczony zestaw klatek, w zasadzie nic wielkiego. Na razie w takiej mikro skali. Przyjdzie czas to opublikuję Set-2, taki w ulepszonej wersji i inną animacją w oparciu o oryginalny rozmiar tego spritea'

Fajnie. Wrzucaj tutaj jak już coś będziesz mieć. Dla lepszego oglądania takich rzeczy czasem dobrze jest wyeksportować animację w lekko większej skali. Promotion ma bardzo wygodny eksport bo wystarczy zadać powiekszenie bez potrzeby skalowania projektu.


Przyczepiłbym się jeszcze delikatnie do pozy. Chodzi mi o klatkę kluczową w której człowieczek atakuje. Drobny edit:

x
2
[#2693] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2692

KapitalnieOK Nie wiem czy aby w Castlevanii czegoś podobnego nie widziałem. To można śmiało wykorzystać np. w kolejnym assecie albo w tym egzystującym, dodając cię do listy praw autorskich (c).

To będzie trochę dylemat dla dewelopera, (zakładając, że ma dobre intencje) to musiałbym dodać 3 osoby do listy creditsów. Fajna sprawa. Jak najdzie mnie kiedyś ochota to może poćwiczę jeszcze na tym modelu.
Oczywiście mam jeszcze więcej animacji do innych postaci ale te się kwalifikują do komercyjnych projektów.
1
[#2694] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2692

Dołożyłbym jeszcze drugą rękę, coś w stylu "przeciwwagi" dla dzidy po drugiej stronie ciała. Myślę, że to dodałoby trochę naturalności temu ludkowi (tak jak jest wygląda trochę jakby drugą rękę miał wzdłuż ciała).
2
[#2695] Re: Pixele, piksele

@maximo , post #2693

Nie, nie oczekuję wymienienia w prawach autorskich przy takich poprawkach
Nigdy nie produkowałem podobnych assetów na sprzedaż czy niekomercyjne użycie. Zawsze pod kątem przypisania do konkretnej gry. Niektóre udało się ukończyć a niektóre nie. Doświadczenie pozostanie ze mną.

@recedent, post #2694
Dołożyłbym jeszcze drugą rękę, coś w stylu "przeciwwagi" dla dzidy po drugiej stronie ciała.

Tak, to zdecydowanie poprawiłoby wyraz tej animacji. Druga ręka w tle lub trzymająca kij w części środkowej.
[#2696] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2695

Oj, dawno mnie tu nie było.
Bardzo dobry An Ode to Deluxe Paint. Skłonił mnie do kilku przemyśleń i rozwinięcia komentarza, który zawarłem pod artykułem. Od pewnego czasu śledzę kanał "Vix in Japan", gdzie od czasu do czasu, pojawiają się materiały związane z tym oprogramowaniem.

Deluxe Paint to dziś oprogramowanie jak najbardziej archaiczne. Co ciekawe, mimo wszystko nadal nadaje się do kilku zastosowań.
Co zostało przedstawione w materiale "wspominkowym", idea rysowania prostych obrazów o niewielkiej rozdzielczości i przestrzeni barwnej jest dla mnie bardzo zrozumiała. Dla ewentualnego młodego artysty Deluxe Paint miał dużo niższy "próg wejścia". Prawdą jest, że wtedy komputery nie były jeszcze tak powszechne, a te które oferowały 16 bitowe doznania dopiero wkraczały pod strzechy gospodarstw. Co rzuca się w oczy od razu, w odróżnieniu od nowoczesnego oprogramowania to bardzo prosty, czytelny "interface" DP. Nie ma problemu z większą rozdzielczością, bo ograniczona jest do podstawowych trybów. Proste pędzle, maksymalnie paleta złożona z 256 kolorów. Poważne ograniczenia powodują, że człowiek mając mniej narzędzi do wyboru, od razu zaczyna kombinować. Dużo bardziej ważny jest proces, czasem zabawa a nie sam obraz na końcu. Zaczynamy od czystej kartki. Bez banku grafik "rojality frii", bez generowania "Aiii".
Dziś przy pracy z pikselami pracuję z odpowiednikiem DP. Wyspecjalizowane narzędzie, Pro Motion NG jest nowoczesne, ale w dużej mierze z celowo posiada narzucone ograniczenia rodem z lat 90tych.

PMNG z uwagi na szerokość palety nie nadaje się do pracy przy cyfrowych zdjęciach. To oprogramowanie posiada jednak wiele narzędzi, których działanie jest podobne jak w nowoczesnym warsztacie obróbki graficznej. Narzędzia takie jak warstwy, zaawansowany system selekcji, dystrybucja wycinków grafiki w projekcie, zaawansowane undo itp.
Pracując w tych "dwóch światach" (grafika retro pixel i nowoczesna grafika), zauważyłem często, że chętnie wracam sobie do PMNG by poprzestawiać sobie trochę pikseli, niż np do Photoshopa, ew darmowego GIMPa by popracować nad materiałem. Zacząłem w tym widzieć pewną analogię, kiedy mój młodszy syn sięga po duże klocki "duplo" dużo częściej niż po małe klocki "lego". Modele powstają dużo szybciej, pomimo mniejszej ilości elementów. Dużo łatwiej, bo elementy są mało różnorodne, w mniejszej palecie do wyboru. Efekt jest dużo szybszy, a modele powstają od zera.
Często obserwuję dużą trudność kursantów nowoczesnej grafiki. Kiedy pierwsze godziny muszą "walczyć o przetrwanie" w gąszczu narzędzi i opcji nowoczesnego oprogramowania Adobe. Szkoda, że w ramach programowych nie ma prostszych narzędzi "na początek".
Czasem zaczynam wprowadzenie do grafiki 3D od kilku ćwiczeń w MagicaVoxel. Efekt jest podobny, ludzie bawią się, efekty są szybkie, może nie do końca profesjonalne. Wejście w 3D jest dużo mniej stresujące. Dla niobeznanych w temacie, edytor Magicavoxel to edytor 3D w którym grafikę buduje się w elementów o tej samej wielkości, takie klocki kubiki ustawiane w przestrzeni trójwymiarowej ale z zachowaniem ustawienia do siatki. Coś jak piksele, tak voxele mogą być tylko w jednym miejscu kratki.

źródło
Voxele to taki "Minecraft" w grafice 3D ;) To dużo mniej skomplikowane niż typowa grafika 3D gdzie podstawowe primitywy graficzne to punkt, krawędź i czworobok. Jako elementy wektorowe mogą występować w dowolnym miejscy przestrzeni. Nie mówiąc już o takich zmartwieniach jak UV mapa, tekstury, low poly, high poly wypalanie map itp. itd.
A wy jak sądzicie? Prostsze narzędzia są bardziej produktywne?
5
[wyróżniony] [#2697] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2696

efekt mojej 1 zabawy programem Retro Paint (na C-64)



Ostatnia aktualizacja: 31.01.2024 08:04:27 przez Azakiel
3
[#2698] Re: Pixele, piksele

@Azakiel, post #2697

straszne.
IMO to narzędzie będzie miało złe skutki dla twórczości pixelartowej w społeczności retro.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2024 08:33:27 przez c64portal
1
[#2699] Re: Pixele, piksele

@c64portal, post #2698

Możesz rozwinąć myśl? Dla kodera rozróżniającego 5 kolorów na krzyż, obrazek jest dość czytelny. ;)
[#2700] Re: Pixele, piksele

@c64portal, post #2698

nie ma to jak konstruktywny komentarz
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem