[#2761] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2760

Bardzo ciekawe znalezisko:
Godshard Chronicles










Przepiękna robota. Pierwsze skojarzenie... Henk Nieborg? Ale nie... Okazuje się, że ta zgrabnie złożona grafika wyszła z pod ręki kilku artystów:

min.

Chris Koh
Artist, Illustrator, Character Design

Vierbit
Pixel artist, Level Designer

Mathias Ninot
Pixel artist, animator

Thomas Feichtmeir (Cyangmou)
Pixel Artist, Monster Designer, Freelancer

Specjalnie wytłuściłem słowa "pixel artist" żeby pokazać, że taka gra potrzebuje wiele grafiki. Jedna osoba zwyczajnie nie poradzi sobie w rozsądnym czasie wyprodukować taką ilość grafiki.
6
[#2762] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2761

Kilka ciekawych prac tutoriali zrobionych przez SLYNYRD







3
[#2763] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2762

Mamy za sobą tegoroczne party REVISION.
Chciałbym pochylić się nad pracami znajomej mi kategorii "Oldskool Graphics".
Do konkursu zakwalifikowano 17 prac. Moim zdaniem, wiele z nich bardzo wysokiej jakości. Jak już wcześniej wspomniałem w komentarzu, ciężko byłoby mi chyba załapać się choć do pierwszej dziesiątki 2024.

żródło: Demozoo
Widać, że głosy w najwyższej części rozłożyły się bardzo z niewielką różnicą.
Pozwolę sobie, subiektywnie napisać kilka słów o tych pracach, które najbardziej przypadły mi do gustu. Więc porządek nie będzie taki jak na liście. Za co z góry przepraszam, jeśli ktoś poczuje się urażony. Zapraszam do polemiki na temat artyzmu prac.
Na pierwszy rzut, "The Woman in Red". W opisie podanych jest 2 autorów Vasyl, Joker. Tematycznie, bardzo mi się spodobała. Kompozycja prawie centralna z lekkim przesunięciem na prawą stronę. Kolorystyka praktycznie monochromatyczna z mocnym czerwonym akcentem.

Oryginalny wymiar 320x256, to 32 kolory:

Trzeba przyznać, że paleta jest bardzo rozsądnie rozłożona, bo użytych jest tylko 18 kolorów. Zestaw tonalnych szarości przechodzi z ciepłych tonów do ciemnych chłodniejszych wpadających w zimną zieleń. Kontrast stanowią brudne odcienie czerwieni które świetnie pasują do poprzedniego zestawu.



Warto pochylić się też nad fazami tego rysunku, bo widać napracowanie i budowę konceptu ilustracji. Powstają detale, wiele części korygowane jest pod względem poprawności perspektywy i anatomii.



źródło: youtube

CDN.
3
[#2764] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2763

W opisie podanych jest 2 autorów Vasyl, Joker.


Ale Joker to przecież dosyć znana grupa jest.

https://www.pouet.net/groups.php?which=2992
3
[#2765] Re: Pixele, piksele

@kempy, post #2764

Faktycznie. Przepraszam, zasugerowałem się SWEET16 i stąd błąd. 1 autor.
[#2766] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2765

Pojawił się krótki ale ciekawy artykuł którego przytoczę fragment:
"Firma analityczna Newzoo regularnie przygotowuje raporty, w których nakreśla aktualną kondycję branży gier wideo. Najnowsze opracowanie przynosi kilka ciekawych wniosków. Mianowicie ludzie grają mniej, a ponad połowa łącznego czasu grania pochłaniają gry mające co najmniej sześć lat.

W 2023 r. miłośnicy gier wideo 61 proc. czasu, jaki poświęcili na multimedialną rozrywkę, spożytkowali na tytuły, które mają sześć lub więcej lat – wynika z najnowszego raportu Newzoo „The PC & Console Gaming Report”. „Branża gamingowa okrzepła na tyle, że gracze podobnie jak inżynier Mamoń z 'Rejsu' w kontekście muzyki, lubią to, co już znają” – komentuje w rozmowie z PAP Life Marcin Kosman, współwłaściciel agencji gamingowej better. gaming agency (...)"

źródło: PAP

Wynika z tego, że zainteresowanie min. Retro Gamingiem nie jest jakimś ewenementem lub fanaberią a globalną tendencją. Lubimy grać w gry które lubimy. To powoduje też inną tendencję kiedy to gracze tworzą własne gry dla innych graczy.
Powielanie tych samych rozwiązań, ulepszanie tego co było to dobre rozwiązanie. Ciekawe, czy doczekamy się Retro Gamingowego Tarantino?

A zostając w temacie. Wrzucę bardziej dopracowaną wersję planszy dla kowbojów.


Okazuje się, że NESowe rozwiązania tej gry były bardzo mocno przemyślane. Rozświetlona plansza w moim "remake" niestety sprawiła, że postacie rozrysowane podobnie jak w oryginale zniknęły w tle.

Tu, muszę pochylić głowę na znak uznania. Zrezygnowanie z outline, sprawiło, że postacie mogły być narysowane trochę większe. Ciemne tło zastępuje outline. Jasne kolory, ogólnie sprawiają, że figurki optycznie wydają się większe. To jest świetnie przemyślany koncept. Na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale jak się samemu rozrysowuje to dopiero widać co i jak.
5
[#2767] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2766

Artist: Exidelo. Title: Exidelo, 'Ruined Amalgamation".
Resolution: 268x186. Colors: 34.
Platform: PC. Release date: April 9, 2024.
https://tinyurl.com/bderndav


Artist: Franek. Title: Ruins.
Resolution: 320x180. Colors: 130 (unoptimised).
Platform: PC. Release date: February 13, 2024.
http://tinyurl.com/y2n7yjxx


Artist: specialmin64. Title: unknown.
Resolution: 416x234. Colors: 5.
Platform: PC. Release date: February 4, 2024.
http://tinyurl.com/3e9ynabz



Ostatnia aktualizacja: 09.04.2024 08:01:01 przez Koyot1222
7
[#2768] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2767

Pięć kolorów! Mega!
4
[#2769] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2767

Ostatni jak na mój gust przygnębiający, ale dwa wyżej są cudne.
[#2770] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2767

Ciekawy pomysł na grę. Trucho, to gra z gatunków symulatorów łowienia ryb, ale na MSX. Urocza oprawa graficzna. Mam odczucia rodem z Lost Dutchman Mine.
















W sumie, wszystko co potrzeba. Co ciekawe, w grę można sobie pograć na stronie projektu.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2024 11:02:07 przez Koyot1222
3
[#2771] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2770

Artist: Grimmnail. Title: unknown.
Resolution: 648x376. Colors: 48.
Platform: PC. Release date: March 28, 2024.
i think this is the most detailed large picture i made



1
[#2772] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2771

Oczywiście piksele pierwsza klasa, ale te dziwne rozdzielczości, to chyba nowy trend (retro) jakiś jest (można te rozdziałki wygooglować)

268x186
320x180
416x234
648x376
1
[#2773] Re: Pixele, piksele

@karolb, post #2772

320x180 akurat jakieś strasznie dziwne nie jest, bo to 16:9. Niektóre demka amigowe też w takiej działają i można sobie wtedy ustawić na nowych monitorach obraz na pełną matrycę, z zoomem, bez zniekształcania proporcji piksela.
3
[#2774] Re: Pixele, piksele

@teh_KaiN, post #2773

320x180 akurat jakieś strasznie dziwne nie jest, bo to 16:9. Niektóre demka amigowe też w takiej działają i można sobie wtedy ustawić na nowych monitorach obraz na pełną matrycę, z zoomem, bez zniekształcania proporcji piksela.

Gdzieniegdzie znalazłem nawet informację o 180p. Tak, taka rozdziałka spełnia wymagania panoramicznego formatu 16:9. Ładnie powinna się skalować na nowych monitorach.
Zauważyłem, że sporo projektów indie wykorzystujących grafikę pixel low-res często pracuje w tej rozdzielczości.
Jak by popatrzeć np. 320x200, 320x240 to rozdzielczości wykorzystywane np. przez Nintendo 64. do 320x180 już bardzo blisko.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2024 15:07:35 przez Koyot1222
1
[#2775] Re: Pixele, piksele

@teh_KaiN, post #2773

Oczywiście - jeśli chodzi o efekty w demkach, to żadna rozdzielczość nie jest dziwna.
Natomiast kompo gfx i PC, to myślałem że nie używa się innych rozdzielczości od standardowych jak 320x240, 640x480,800x600 itd.

@Koyot1222

180p od razu przypomniało mi format 3gp i oglądanie amigowych dem na mojej pierwszej komórce z kolorowym wyświetlaczem LG KU 250 (ekran 176x220) szeroki uśmiech
[#2776] Re: Pixele, piksele

@karolb, post #2775

rozdzielczości od standardowych jak 320x240

jeśli standardowe to prędzej 320x256.
Miałem też pisać to co teh_Kain napisał że w demkach 320x180 (zwłaszcza tych na AGA) to jest popularna rozdzielczość. Przy cp2 jest też mniej do rysowania na ekranie nawet niż przy 320x200 ;)

co do grafiki to ja lubię oglądać te w 320x256 (albo pochodnych). długo nie mogłem (i nadal jakoś nie kumam) obrazeczków w mini rozdzielczościach na pixeljoint.com. no ale to taka widać "poetyka" tego neo-pixel-artu.
1
[#2777] Re: Pixele, piksele

@c64portal, post #2776

jeśli standardowe to prędzej 320x256.


Na kompo gfx i PC? Chyba nie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem