[#2641] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2640

Pieniądze nie duże, ale dzięki min temu bujam się od zlecenia do zlecenia No i prestiż, brałem współudział w "Hollywoodzkiej" produkcji

OK
[wyróżniony] [#2642] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2640

Film 8-bitowe święta pojawił się na platformie HBO Go. OK
[#2643] Re: Pixele, piksele

@Lokaty, post #2642

Dzięki za podbicie wątku do góry! OK
Jestem ujęty w napisach "8-bit Christmas"! Oficjalnie z imienia i nazwiska jako Krzysztof Matys.


Chciałem rozwinąć temat nowoczesnych pikseli. Moim zdaniem bardzo dużo rzeczy udało się już osiągnąć w technice pikselartu. Mamy mnogość stylów i spora dowolność. Kilka lat temu zadawałem sobie pytanie, czy w nowoczesnej grafice znajdzie się miejsce na tradycyjny pikselart? Czy voxelowe bryły to dobry kierunek?
Moją uwagę, już dłuższy czas temu przykuł tytuł "Octopath Traveler". Pokazuje jak w innowacyjny sposób, używając techniki optycznej rodem z obiektywu "tilt shift", można pokazać nowocześnie grafike pikselart. Dla mnie jest to pewien krok na przód. Płynne połączenie tradycyjnego pikselartu z technikami 3D low poly oraz nowoczesnej technologii "szaderów". Co ciekawe, tytuł ten nie ma "zadyszki" w odróżnieniu np do takiej "Zelda - Links awakining" na niezbyt mocnej architekturze jaką jest Switch od Nintendo.
Wydawało mi się, że styl będzie kontynuowany i zostanie zapożyczony do innych produkcji. Ale nie widziałem do tej pory zapowiedzi gier w podobnej stylizacji.







10
[#2644] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2643

Podoba mi się takie podejście do grafiki, bo wtedy styl jest "jakiś" a nie wynika zwyczajnie z wydajności silnika graficznego. Takie coś zestarzeje się, jeśli w ogóle o wiele wolniej od klasycznego, nowego 3D.
1
[#2645] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2643

Widziałem podobne podejście w tworzeniu dioram 3d z "płaskich" gier (głównie retro).
Przykłady:
https://makezine.com/2014/05/08/classic-nes-games-in-3d-paper-dioramas/
https://www.facebook.com/FoldingPixels/
https://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-869256369-monkey-island-cuadro-diorama-3d-retro-games-geek-frame-_JM
1
[#2646] Re: Pixele, piksele

@marianoamigo, post #2644

Takie coś zestarzeje się, jeśli w ogóle o wiele wolniej od klasycznego, nowego 3D.

Też mi się tak wydaje.

W temacie ładnych pikseli. Na przyszły rok, zapowiedziana została nowa gra w pięknym pikselarcie. Jest to "Sea of stars". Gra wygląda bardzo obiecująco. Poprzez kickstarter zebrano na powstanie tej produkcji ponad półtora miliona kanadyjskich dolarów. Premiera w 2022 roku. Mniam!













1
[#2647] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2643

OK
Sam zobaczyłem kreditsy, żeby się upewnić, ale uznałem że nie będę spamował dlatego nie wrzuciłem skrina. szeroki uśmiech
Lekki, przyjemny film.
[#2648] Re: Pixele, piksele

@Lokaty, post #2647

Bujaka, coś nowego do filtrowania pixeli !!

Dla mnie na razie efekty trochę słabe , ale ten przykład z artystycznym rozmyciem
ditheringu f-s jest świetny.
Może wyjdzie z tego dobry konwerter do tapet workbencha!
[#2649] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #2648

Ja osobiście, zupełnie nie trawie filtrów robiących okrągłe linie z pixelartu.
Okropieństwo i profanacja
4
[#2650] Re: Pixele, piksele

@Aniol, post #2649

[#2651] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2646

Wielkie demoscenowe święto pt. Revision 2022 zakończone!
W tym roku moja praca nazwana "Reminiscent of Dante’s underworld" dostała się do samego finału! Zająłem zaszczytne #6 miejsce. Niestety byli liczni i lepsi artyści ode mnie, gratulacje dla nich OK To także dobre miejsce bo w tym roku wśród prac z całego świata do grupy konkursowej wybrano aż 19 naprawdę dobrych prac. Z tej grupy 19 prac do ścisłego finału poprzez głosowanie zakwalifikowało się już tylko 7. Wspaniale!
Jestem Bardzo podbudowany!
Praca powstawała bardzo krótko, finalny efekt oddałem w dniu ostatecznego terminu. Bałem się, że nie zdążę 😕
Cieszę się bardzo z tego finału i tego miejsca! 😃 Super!
"Reminiscent of Dante’s underworld" - Amiga OCS/ECS, 640x512 pix, zaledwie 14 indeksowanych kolorów!

Oryginalny rozmiar


W oko wpadło mi kilka prac, które w miarę niedługo chciałbym omówić
Muszę też tradycyjnie opisać sam proces powstawania pracy, może kogoś przy okazji zainteresuje i zmotywuje do swoich prac!
6
[#2652] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2651

Bardzo fajna kreska z tym, ze paleta wyglada jak wyjeta z C64, a przeciez Amiga ma potezne mozliwosci w dobieraniu kolorow w stosunku do takiego c64.
Mysle, ze jakbys uzyl wiekszej liczby kontrastowych kolorow praca wygladalaby o niebo lepiej.
Na oko to ja bym powiedzal, ze to jest gora 8 kolorow.

OK
[wyróżniony] [#2653] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2652

A trzecie miejsce w tej samej kategorii dla dakaela, czyli też polsko/amigowy sukces:

https://imgur.com/hzxGAHU

1
[#2654] Re: Pixele, piksele

@kempy, post #2653

widziałem się z nim dzisiaj - taaaki skromny chłopak :D
1
[#2655] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2652

Na oko to ja bym powiedzal, ze to jest gora 8 kolorow.

Bo to trochę jest tak jak mówisz ;) Podzieliłem plany na 2 części, praktycznie po 7 kolorów.
[#2656] Re: Pixele, piksele

@kempy, post #2653

A trzecie miejsce w tej samej kategorii dla dakaela, czyli też polsko/amigowy sukces

Też mi się to spodobało. Początkowo miałem problem z kompozycją, ale potem doczytałem, że to grafika do okładki albumu będzie. OK
[#2657] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2651

Mnie grafika Koyota bardzo się podoba, owszem nie tryska tak kolorami jak by mogła, ale to nic nowego u Koyota (wpisuej się w jego styl)- oświetlenie SUPER OK No i "kreska" bardzo dojrzałaok, racja
Grafika kolegi z 3miejsca też fajna i widać, że dobrze trafił w gust, ale technicznie poziom niżej niż Koyota.
Gratulacje dla obu Panów
1
[#2658] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2657

Szacuneczek Panowie, DKL, Koyot i Vasyl za dobre prace i wysokie miejsca w niełatwym compo.
1
[#2659] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2657

Dziękuję ze swojej strony szeroki uśmiech
Mnie grafika Koyota bardzo się podoba, owszem nie tryska tak kolorami jak by mogła, ale to nic nowego u Koyota (wpisuej się w jego styl)- oświetlenie SUPER OK No i "kreska" bardzo dojrzała

Słusznie zauważyłeś, to jest pewien cykl. Stylistycznie zawsze powinny to być podobne prace do siebie. Na "pełne dzieło" zabrakło niestety czasu Nic to! Nadrobię przy następnej pracy z tego cyklu!

Grafika kolegi z 3miejsca też fajna i widać, że dobrze trafił w gust,

Praca jest bardzo dobra. Tematycznie, moje piksel rysunki to zawsze jakaś tam historyjka. Praca Darklighta to duchowo mocny demoscenowy akcent. To widać i czuć. Wydaje mi się, że jako okładka albumu (na to wskazuje autor) jeszcze dużo zyska z napisami, hasłami i oznaczeniami.



Ostatnia aktualizacja: 19.04.2022 12:55:25 przez Koyot1222
[#2660] Re: Pixele, piksele

@slay, post #2658

Szacuneczek Panowie, DKL, Koyot i Vasyl za dobre prace i wysokie miejsca w niełatwym compo.

Bardzo miło słyszeć pochwały od tak zaprawionego zawodnika OK
Kompo ciężkie, bo w tym roku było sporo świetnych prac. Technicznie bardzo ciekawych. Nawet arty "ASCII / ANSI / PETSCII" prezentowały poziom zahaczający o pixelart
Trochę się zastanawiałem aby w przyszłym roku w 3D compo spróbować sił. Ale to wszystko rozbija się o czas.
W tym roku pomimo wielu różnych historii, które się wokół mnie toczą. Postanowiłem, że jednak ustawię poprzeczkę podobnie jak w latach poprzednich. Krótki czas powstawania, ale udało mi się ukończyć pracę. Dostała się do finału uzyskując 940 głosów. Bycie szóstym w ogólnoświatowym konkursie to wielka nagroda Prawie tysiąc osób kliknęło właśnie w moją pracę, to daje niesamowitą radość. Było warto! OK

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2022 13:08:32 przez Koyot1222
[#2661] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2655

Kawałek fajnej muzyki prosto z San Francisco!
Premierowy utwór Grey Prince okraszony graficznie animowanym pikselartem, który wyszedł z pod mojej ręki. Muzyka nawiązuje do stylu lat 90tych.




#cory #in #ya #house #grey #prince #koyot1222 #pixel #pixelart
2
[#2662] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2651

"Reminiscent of Dante’s underworld" to praca w hiresie, która powstawała najszybciej w całym dorobku tego cyklu.
Tym razem, pierwszym zamierzeniem była ucieczka od maszyn, cybernetyki i ogólnie tematu przemocy. Moją barierę zbyt mocno penetrowały informacje nt. wojny na Ukrainie. Byłem i jestem zmęczony tymi strasznymi rzeczami, które się tam dzieją. Codziennie patrzę na twarze ludzi, którzy uciekli z tamtego piekła. Cieszę się zwyczajnością chwili, z drugiej strony, jest to niepokojące pytanie, co dalej? Te myśli tak mocno zdominowały moją strefę postrzegania, że trudno było mi się zebrać aby stworzyć coś nowego w tym cyklu. Jasnym stało się to, że muszę ruszyć. Żyć dalej.
Musiałem popuścić jakiś wentyl wewnętrzny. Powstał inny obraz, który od pewnego czasu zdobi mojego FB. Parafraza autorska oryginalnej pracy Aleksandra Małachowskiego.


Zostało tak naprawdę kilka 5-6 dni. Jedyne na co mogłem się zdobyć w natłoku innych prac i przygotowań do świąt to max 2-3h dziennie.
No to zacząłem. Szkic, jak poprzednie proporcje. Na razie sama sylwetka. Ale co dalej?


Kolejną fazą było poszukanie czegoś do tła. Referencją dla robota był "sentinel" z dawnego serialu X-men. Zawsze fascynował mnie design tych robotów. Dlatego chciałem stworzyć coś w tym stylu.


Jak łatwo zauważyć. Ostateczny kadr, stylizowałem lekko na ujęcie z ze starszej wersji filmu "King kong". Kiedy to wielka małpa sięga do mieszkania i próbuje wyjąc dziewczynę swoją wielką ręką, jednocześnie patrząc przez okno.


Kiedy już miałem dostatecznie dużo detali, zdecydowałem się jeszcze na przekonwertowanie rysunku na skalę szarości. Aby skuteczniej poukładać plany pod względem światłą


Ostateczny wynik 5 dniowej pracy. Wysłany na Revision 2022 dokładnie w dniu ostatecznego deadline.


Czy jestem zadowolony z ostatecznego wyglądu. Z grubsza. Tak. O ile, pozostał lekki niedosyt że można było jeszcze upchnąć trochę detali tu i tam. Z drugiej strony, przy tak skromnych możliwościach czasowych, udało mi się ukończyć koncepcyjnie projekt o podobnej jakości jak do te pory. Oddać go w rozsądnym czasie. To spory sukces.
Dziękuję wszystkim, którzy odwiedzają ten wątek. Dziękuję tu z tego miejsca za te 940 głosów na RV2022. To daje sporego kopa do dalszej pracy!
Dziękuję z całego serca innym osobom startującym w konkursie! Bez Was nie było by konkursu!

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2022 11:00:50 przez Koyot1222
3
[#2663] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2662

Kurcze, wstyd się przyznać, ale tej głowy KingKonga-Robota nie odczytałem, czułem, że to było by zbyt banalne, żeby u Ciebie w tle były tylko jakieś tam fajne zgeometryzowane elektro-bryły, rodem z jakieś futurystycznej kopalni
Ta głowa jest jest SUPER i w widząc teraz cały kształt wielka szkoda że tak bardzo pierwszy plan zasłonił ją i skupił na sobie uwagę- tu się będę czepiał, zabrakło mi trochę przestrzeni (oczywiście sam nie mam pomysłu jak tą przestrzeń wyłuskać )

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2022 11:25:01 przez BULI
1
[#2664] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2663

Ta głowa jest jest SUPER i w widząc teraz cały kształt wielka szkoda że tak bardzo pierwszy plan zasłonił ją i skupił na sobie uwagę- tu się będę czepiał,

Zależało mi na rozsadzaniu kompozycji. Dlatego zdecydowałem się na podobne ściśnięcie głowy. W stosunku do oryginału i tak chyba jest więcej widać


zabrakło mi trochę przestrzeni (oczywiście sam nie mam pomysłu jak tą przestrzeń wyłuskać )

Podzieliłem paletkę na 2 części i miałem taki zamysł aby podzielić całość na 2 plany o innym natężeniu światła. Ale czasu już zabrakło.

Chciałem nawet coś z tym zrobić ostatecznie pracując tylko ze światłem.
1
[wyróżniony] [#2665] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2664

imho ta praca w grayscale prezentuje sie ciekawiej :)

az sobie pozwole ja skoszulkowac dla siebie :D
1
[#2666] Re: Pixele, piksele

@juen, post #2665

Koszulkuj! szeroki uśmiech
[#2667] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #2663

eee ja tez nie zobaczylem tego "tla", moze jakby ten sufit byl troche wyzszy, to bym dojrzal tego robota a tak slepa kura nie dojrzala takiego kolosa
1
[#2668] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2667

Ja robota widziałem od początku (to znaczy - dwa roboty - tego po prawej i tego z lewej, zdaje się że w oddali). Chociaż ta jego łapa wydaje mi się trochę dziwna.
Ale ta pani za filarem nie wydaje się przejmować stresującą sytuacją - stojąc w miejscu zachowuje (nomen-omen) stoicki spokój ;)
1
[#2669] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #2668

(to znaczy - dwa roboty - tego po prawej i tego z lewej, zdaje się że w oddali). Chociaż ta jego łapa wydaje mi się trochę dziwna.

Tak, tam jest drugi i strzela z łapy laserem
[#2670] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2669

eee... myslalem, ze to jakis evil Golem, ktory podpiera sie na mieczu swietlnym Jedi.

Ale przynajmniej sie domyslilem, ze sciga ta panienke z pierwszego planu
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem