[#631] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #625

O technicznych aspektach kodu się nie wypowiem. Ale wymagania gry to poniekąd moja wina.
Powiem co zrobiłem "z mojej" strony. Grafika znajduje się na 3 niezależnych warstwach.
- tło, elementy podłoża, woda. Upchałem tam 4 klatki animacji pod każdy niezależny klocek. Każdy klocek to 4 obrazki 16x16, wszystkich klocków jest 320 (użyłem wszystkie miejsca na unikalne klocki) i zajmują tileset 320x256. Czyli do pamięci z mojej winy lądują od razu przynajmniej 4 obrazy 320x256.
- Druga warstwa to wrogowie, zwykle 16x16 ale są też więksi 16x32, wszystko zajmuje szczelnie kolejny tilest 320x256. Tileset z wrogami ma też 4 klatki.
- Trzecia warstwa to chmury, samolot zakłócający ptaki itp. Również 4 klatki.
Wszystko zamknięte w palecie 16 kolorów, udało nam się zrobić podmianę kolorów by symulować cykl dnia i nocy, ale w czasie burzy klocki wody zaczynają się animować aby pokazać padający deszcz na który nam już mocy nie wystarczyło.

Niby niewiele, ale mogę napisać trochę wieści z placu boju nad wersją mobilną. Przeportowanie na mobila wcale takie proste nie było :/ W pierwszej kolejności trzeba było sobie poradzić z cyklem paletki którego na nowych telefonach tabletach nie ma :(
Animowanie tilesów... masakra w takiej ilości jak je natworzyłem :/ Zarżnęło by każdy telefon.

Miałem już do czynienia z szybszym silnikiem przy Highway sprint pracując z Erikiem. Ale...
- grafika tylko w 16x16
- elementy tła nie animowane
- tylko 2 warstwy tło i samochody, nic więcej.
No, było szybciej. Ale, patrz czas powstawania Alar City

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 09:59:56 przez Koyot1222
[#632] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #631

Koyot - eee tam, zarżnęłoby telefon :) nie zarżnie. Nie wiem w czym tworzysz Bridge Strike na mobile, ale Unity pociągnęłoby to spokojnie. Nie mam tutaj żadnych uwag ani nie krytykuję - broń Boże. po prostu wiadomo, że jak ze wszystkim, warsztat się mocno rozwija wraz z praktyką. Oczywiście jak robisz sam, to najprostszymi sposobami i tak, aby działało. Natomiast studio developerskie dałoby radę temu :) Popatrz na taki Sky Force z iDreams, tam wszystko się animuje i jest niezły rozpieprz na ekranie :)
Trzymam kciuki za wersję mobile!
[#633] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #630

Gdyby udało Ci się zrobić edytor... Można było by odświeżyć trochę grafikę i zrobić "mission pack" to czołgów. Fajne by to było :D
Jak skończysz swój projekt, ja jestem otwarty na testowanie map z Twojego edytora ;)
[#634] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #633

Pamiętam pierwowzór Tanks Furry chyba na jakiejś konsoli. Edytor do niego załączany to była dla mnie najfajniejsza rzecz w tej grze. Można było sobie dowolnie wybierać kafle na planszy. Uwielbiałem grać we własne plansze. No nic, zrobię Magazyn to będziemy mogli rozmawiać.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 10:12:03 przez Hexmage960
[#635] Re: Bridge Strike - informacje

@WojT_GL, post #632

Na szczęście nie robię tego sam. Robi to osoba z dobrym doświadczeniem mobilnym ;)
Temat jest ogarniany na Mobilki, Tablety i PC.
Jak już napisałem, nie będzie to wierna kopia retro wersji a nowa gra korzystająca z zasad retro wersji. Trochę inna gra.
Na razie jest optymalnie szybko, mamy nawet efekty deszczu, śniegu a cały widok skaluje się dając wrażenie przybliżania się i oddalania (można wyłączyć opcjonalnie). W samej strukturze jeszcze sporo innych zmian, ale wygląda to profesjonalnie i świeżo. Ukłon w stronę nowomodnych graczy ;)
[#636] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #635

Noi pięknie - i wypromuje BS-a również :)
skoro na wszystko ogarniacie to zakładam, że Unity.
[#637] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #627

Przyjrzałem się jeszcze raz grze na youtube i widzę że problem szybkości wynika przede wszystkim z kopiowania całego ekranu co klatkę. Można to rozwiązać znacznie szybciej, bez konieczności kopiowania całej ramki. Na początku trzeba przyjąć ograniczenie ilości klatek animacji kafelków. Tak na oko 4 zapętlone klatki wystarczą. Załóżmy że kafelki mają okrągłe rozmiary 32x32 px .

Na początek dla uproszczenia niech będzie bez animacji. Potrzebne są dwa bufory ekranu.
1. Wyświetlany, wyższy niż ekran o wielkość kafelka.
2. Drugi bufor tej samej wielkości na którym będą rysowane kafelki.

Scroll pierwszego ekranu trwa 32 ramki obrazu, tyle co wysokość kafelka. W tym czasie musisz narysować drugi ekran przeskrolowany o jeden kafelek czyli 32 piksele w dół.
Ekran składa się z 80 kafelków, tyle trzeba narysować ale mamy aż 32 ramki aby to zrobić. Czyli 2,5 kafelka na ramkę do narysowania. Tym sposobem w czasie 32 ramek narysujesz drugi bufor przeskrolowany o 32 pikseli w dół. Teraz wystarczy go tylko podmienić z pierwszym buforem i tak w kółko.
Jeden kafelek na jednym bitplanie to 8 bajtów razy 32 linii czyli 256 bajtów. W 32 kolorach to 5 bitplanów czyli 1280 bajtów. W ramce trzeba skopiować 3 takie kafelki czyli mamy OGROMNE 3 kiliobajty do skopiowania na ramkę obrazu. A500 z samym chipem zrobi to 10 razy w jednej ramce.

A teraz jak zrobić animację.
Zamiast jednego dodatkowego buforu ekranu robisz 4 bufory czyli tyle ile klatek animacji kafelków. Na każdym z buforów rysujesz osobna klatkę animacji. Podczas skrolowania ekranu zmieniasz nie tylko adres pierwszej wyświetlanej linii ale cyklicznie kolejne klatki animacji. Rysując 4 klatki zwiększa się 4 krotnie ilość danych do skopiowania czyli z 3 kilobajtów robi się 12kb. To w dalszym ciągu A500 zrobi w ok. pół ramki. Reszta czasu na ustawienie wysokości sprajtów statków, helikopterów etc.

Polecam się na przyszłość
[#638] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #637

zakladajac, ze gracz nie bedzie przyspieszal joyem do przodu
[#639] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #638

Trzeba założyć że rysowanie ma się wyrobić w najgorszym przypadku czyli przy najszybszym scrollu. Patrząc na film z youtube tego nie policzę, podałem wyliczenia dla przykładowych danych.
[#640] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #639

jasne, zachowajmy watki na temat tworzenia gier w osobnym dziale, tutaj raczej ludzie nie za bardzo wiedza o co chodzi lub ich to moze nie interesowac.

dzieki za uwagi, ale jak mowilem - teraz skupie sie na zupelnie innej grze. kod BS'a bedzie mial jedynie bugfixy w razie potrzeby. na ten moment jest napisany tak jak mial, by nie robic sobie i Koyotowi niepotrzebnych ograniczen i dokonczyc projekt w miare sensownym czasie, co mialo nastapic praiwe 3 lata temu, dokladnie wtedy urodzila mi sie moja corka, zmienilem prace zrezygnowalem z biura i stracilem 99,9% czasu, ktory moglem poswiecac na pisanie silnika :)

teraz napisze zupelnie nowy i prawdopodobnie bedzie to gra pod a500. co i jak zrobic to na szczescie wiem wiec problemow z tym nie bede mial, tylko kwestia oplacalnosci, gdzie glowna zmienna we wzorze to czas :D
[#641] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #637

Brawo ten Pan, teraz czekamy na wersję dla A1000 z 256kB
Daj spokój chłopakom, rób swoje ... a włącz się do dyskusji gdy będzie preview kolejnej gry.
[#642] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #640

Dobre słowa OK
Powracam do palet i farbek
[#643] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #639

zapraszamy kolege do dzialu prywatnego, mamy tam kilkla osob walczacych z pisaniem gier a przede wszystkim z brakiem wiedzy na temat blittera, procesora itp.. itd..
kazdy z fachowa wiedza sie przyda, chociazby jako doradca czy mentor OK
[#644] Re: Bridge Strike - informacje

@RetroBorsuk, post #619

Na gołej CD32 gra chodzi sensownie. Bez przesadnej ekstrawagancji.
Ciekawe kiedy ktoś wygrzebie jeszcze inne sekrety z naszej gry? ;)
Np... Dodatkowe samoloty do oblatywania Na razie ujawniliśmy screenem tylko myszkę trumienkę.
[#645] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #644

Mam pytanie: jak zainstalować grę na HDD? Czy można to zrobić z dyskietek, czy też konieczny jest CD-ROM?

P.S. Patrzyłem do instrukcji ale nie znalazłem nic na ten temat.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 16:52:15 przez Hexmage960
[#646] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #645

skopiowac pliki, program wpierw szuka w "", pozniej "df0:", i na koncu "df1:" wiec jesli sa w miejscu odpalenia to powinno zadzialac.
mam jakies sygnaly ze jest problem po odpaleniu z ikonki, ale z shella bez problemu dziala
[#647] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #646

mam jakies sygnaly ze jest problem po odpaleniu z ikonki, ale z shella bez problemu dziala


Dokładnie, wersja z płyty CD uruchomiona z ikony woła o stację dyskietek, wystarczy jak napisał Juen odpalić z shela/cli lub w przypadku Workbencha 3.9 bb2 w ikonce przestawić opcje uruchamianie z CLI (najlepiej bez wiersza poleceń) ok, racja
[#648] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #646

Prawda, BS odpalony z ikonki woła: "change the disk", jak jest w stacji to leci, ale z samego HD nie chce.
[#649] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #647

Prześlesz mi ikonkę z gotowymi ustawieniami?
[#650] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #649

Jasne, albo jutro klikniem to na Amigowisku
[#651] Re: Bridge Strike - informacje

@Kefir_Union, post #637

Mnie takie koncepcje się podoba, chociaż sam nie programuję na Amidze, to lubię czytać o tym, to działa na wyobraźnie.
A sam BS jest bardzo inspirujący (ukłony dla AUTORÓW), bo grając w niego, sam zacząłem snuć wizje kolejnych koncepcji al'a BridgeStrike2
Poprostu obok BS nie da się przejść obojętnie OK

Wracając do tematu, koncepcyjnie tu taj nie ma już nic do poprawienia, bo gra została już wydana, znane są wymagania gry i całość ma się dobrze na mojej CD32 (nawet bez fastu), dla tego może warto, żebyś wspomógł chłopaków w dziale programowanie o którym wspomniał SELUR, szkoda by się marnował taki potencjał ok, racja.. chyba, że miało by to znacząco opóźnić pracę nad twoją nową grą dla A1200 z Fast?!
[#652] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #646

Dzięki za pomoc. Skopiuję zatem grę na dysk twardy i uruchomię z CLI (ew. zrobię skrypt DOS).

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 18:37:58 przez Hexmage960
[#653] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #651

Pracuję nad swoją grą codziennie po kilka godzin. Na razie czasu na inne projekty nie mam.
[#654] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #651

korzystajac ze spokoju w hotelu przyKodowalem mala niespodzianke na Amigowisko zwiazana z Bridge Strike :)
[#655] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #654

A czy takie smaczki(nie wiem jakie, ale jestem bardzo ciekawyszeroki uśmiech) będą dostępne również dla tych co zakupili grę, a nie będą na imprezie?
[#656] Re: Bridge Strike - informacje

@AD99, post #655

jak przejda testy to oczywiscie :)
[#657] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #654

SUPER - Sprawdzimy jutro OK

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 21:07:32 przez BULI
[#658] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #654

Ehhh bylo pojechac dzien wczesniej... a tak czlowiek siedzi iczeka zeby isc spac i pojechac jutro ;) mozna by razem cos pokmninic przy piwerku ;)
[#659] Re: Bridge Strike - informacje

@A2, post #607

Zamówione i zapłacone. Teraz tylko czekam na możliwość pobrania i można grać OK
[#660] Re: Bridge Strike - informacje

@A2, post #607

Mam takie pytanie-czy w oczekiwaniu na przesyłkę z grą jest możliwe ściągnięcie adf dyskietek od was?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem