[#781] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #772

Poszło
[#782] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #772

To tym bardziej jedź, bo przez najbliższe pół roku się nie będziesz udzielał :)
Jutro mam wypłatę, chętnie znowu pomogę. Pozdrów żonę i bąbla od nas.
[#783] Re: Bridge Strike - informacje

@X-Type^HVR, post #779

Dziękuję Tobie i wszystkim dobrym ludziom OK
np. narysowałbyś (bez marudzenia ludków, po prostu po "Twojemu" - czyli w najlepszym stylu :) np. małe logo? Myślę, że to wystarczające podziękowanie :)

Kolega koder od BS Mobile napisał mi że mógłby w wersji PC dodać specjalny ekran z przewijającymi się podziękowaniami z ksywami i jak kto chce z imieniem i nazwiskiem. Ale teraz RODO i musiałbym mieć na to Waszą zgodę ok, racja
[#784] Re: Bridge Strike - informacje

@Ralpheeck, post #782

Dziękuję! OK
[#785] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #783

jeżeli o mnie chodzi to napisałem ogólnie :) bez stresu - wszystko ku chwale Amigi!

ps. jeszcze Waszej gry nie wyjąłem z pudełka ;-( to tak przy okazji :) Ale kupiona, plakat jest! To najważniejsze :)
ps.2 Cios - partyjka w niedzielę w Bridge Strike?
[#786] Re: Bridge Strike - informacje

@X-Type^HVR, post #785

Dzięki! OK
ps.2 Cios - partyjka w niedzielę w Bridge Strike?

U mnie w święta byli znajomi i usiadłem z nimi do Bridge Strike. Dzieciaki grały aż miło. Wyszła nam gra która ma bardzo proste zasady, nie musiałem wiele tłumaczyć.
Fajnie też nam się grało w Tanks Furry. Tak na marginesie to chodzą mi po głowie plany aby wskrzesić na nowomodne maszyny Tanks Furry. Chciałbym też wykorzystać kiedyś tę śliczną grafikę przygotowaną dla nas przez Selura.
[#787] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #786

Więc pograłem sobie troszkę w Bridge Strike.

Mam kilka spostrzeżeń na plus i na minus:
+ Dobra dynamika gry,
+ Zmienna pogoda, burza i deszcz.

- Przeciwnicy (również mosty) jak się nie poruszają - to są mało rozróżnialni,
- Muzyka ma mało nut (rozwija się, ale troszkę zbyt powoli).

Gra jest wspaniała, dynamiczna i wciągająca. Grafice przeciwników nadałbym troszkę inne kolory, albo - zrobił spokojniejsze tło. Bo naprawdę trudno jest rozróżnić te statki od tła, jak się nie poruszają.

Ten problem zauważyłem już w Tanks Furry w przypadku czołgów.

Moim zdaniem Koyot1222, powinieneś użyć innych kolorów do tła i do obiektów na pierwszym planie. Również zniszczalne obiekty statyczne powinny się lepiej wyróżniać.

Jako wzór może Ci posłużyć chociażby Cannon Fodder.

Ogólnie moje noty:

Grafika: 75% - Staranna, ładna grafika, ale z zastrzeżeniami o których wyżej pisałem
Muzyka: 70% - Miła dla ucha, ale zbyt powoli się rozwija, mało nut.
Grywalność: 85% - Dynamiczna, wciągająca rozgrywka.

Mam nadzieję, że przy następnej grze weźmiesz do serca moje drobne uwagi.

Zachowajcie za to dynamikę gry - tutaj nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Tak samo jest w przypadku Tanks Furry.

Pozdrawiam.
[#788] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #787

A jeśli kolory, to zamierzony efekty, aby rozgrywka nie była za łatwa.
Do tego gra już jest.

ps
A nam pozostają Twoje kolejne raporty o poprawkach graficznych "Magazyniera"
[#789] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #787

dzieki za uwagi! moge sie odniesc na szybko do muzyki, sa trzy utwory i wspodziela sample, musielismy troche ograniczyc naszego muzyka poniewaz zasadniczo to wlasnie ona zajmuje procentowo najwiecej w grze :( a ze juz jako tako byla stworzona nie chcielismy aby musial ja pisac od nowa :)
[#790] Re: Bridge Strike - informacje

@Norbert, post #788

@Norbert
A jeśli kolory, to zamierzony efekty, aby rozgrywka nie była za łatwa.

No, gdyby uznać, że obiekty wroga używają kamuflażu.

Akurat w moim odczuciu ta mała rozróżnialność obiektów wrogich i neutralnych źle wpływa na tzw. "gameplay". W przypadku obu produkcji Koyota i Juena mi to najbardziej doskwiera. W innych grach widać wyraźnie co jest duszkiem, a co tłem, lub obiektem neutralnym.

@Juen
Wystarczy jak się doda więcej nut do muzyki. Nie chodziło mi o małą ilość sampli. To może być chiptune, byle miał więcej nut w patternie.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2019 09:27:21 przez Hexmage960
[#791] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #790

No ja mam te same odczucia, że tło się mało odróżnia od obiektów na które trzeba zwracać uwagę. Ale to już chyba taki przyjęty styl.
[#792] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #790

ale jest ograniczony do dwoch sciezek, aby zrobic miejsce na SFX :)
[#793] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #792

Fajnie, że tłumaczycie odbiorcom z jakimi ograniczeniami się zmagaliście. To pomaga uniknąć bezsensownych krytycznych uwag odnośnie poszczególnych składowych Waszego nowego produktu.
[#794] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #787

Dzięki za spostrzeżenia!
Odniosę się krótko do grafiki.

- Przeciwnicy (również mosty) jak się nie poruszają - to są mało rozróżnialni,

Częściowo zamierzony efekt. Wszystko co lata jest wojskowym sprzętem i z zasady powinno trochę gubić się w tle. W odniesieniu do River Ride, tam grafika jest dużo uboższa, elementy praktycznie jednokolorowe ale kontrastowe w stosunku do tła.
Miałem dylemat czy przenosić grafikę i kolorystykę praktycznie 1:1 z niewielkimi unowocześnieniami.

Czy też zrobić coś co będzie zupełnie nowe i mocno inne od Tanks Furry.

Jak widać ilość detali jest sporo większa. Palety już nie rozciągnę :/ Musiałem i tak kombinować aby jeden kolor wygospodarować tylko na światełka.
Moim zdaniem Koyot1222, powinieneś użyć innych kolorów do tła i do obiektów na pierwszym planie.

Częściowo chciałem aby np anteny lekko ginęły w gąszczu innych detali.
Również zniszczalne obiekty statyczne powinny się lepiej wyróżniać.

Zniszczone obiekty znikają. Są tylko małe wyjątki, żeby było czytelniej.

Wielkość obiektów w grze jest względna. Zależało nam na głównie 16x16 pix dla lepszego działania gry. Większe obiekty, to więcej pamięci, więcej pamięci to znowu podnosimy wymagania i tak w kółko.
Od początku testowałem grę na 21 calowym telewizorze. Gra jest czytelna i wielkość obiektów jest "ok". Przypominać miało to trochę nowomodne gry gdzie na ekranie jest sporo więcej miejsca. Ale nowomodnych gier nikt nie przechodzi na max 14-15 calowym monitorze :/
[#795] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #794

Świeżutka recenzja BSa OK
[#796] Re: Bridge Strike - informacje

@miro_78, post #793

Nie uważam swoich uwag za bezsensowne. Tak jak pisałem chodzi wyłącznie o rozróżnialność grafiki obiektów w grach Koyota i Juena. Teraz te obiekty mało wyróżniają się.

Grałem w pierwowzory zarówno Bridge Strike i Tanks Furry i tam jakoś nie widziałem tego problemu.

W grach typu S.W.I.V. nigdy nie odnotowałem tego problemu. Tutaj ten problem rzucił mi się w oczy i to w przypadku obu gier, więc to nie przypadek.

Może wystarczy porządnie obramować obiekty np. czarną obwódką oraz użyć innych lub kontrastowych kolorów w stosunku do tła. Myślę, że byłoby git!

Co do muzyki - OK, rozumiem, że są dwa kanały na muzykę, ale mi chodzi o to, że na początku muzyki nuty występują co kilka sekund. W Tanks Furry były gęściej usiane.

Proszę zwróćcie uwagę na tą grafikę ze SWIV'a. Mocno zarysowane cienie daje czołg i helikoptery i mają kolor inny niż ziemia, dzięki czemu są bardzo wyraziste!



To tylko moje drobne spostrzeżenia odnośnie Waszych gier, które ogólnie są bardzo udane i dynamiczne! Ale brakuje mi tego jednego elementu, którym jest wyróżnianie się wrogich obiektów na planszy.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2019 13:19:34 przez Hexmage960
[#797] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #789

moge sie odniesc na szybko do muzyki, sa trzy utwory
- nie wiem czemu, ale ja trafiałem zawsze na dwa. Wyboru muzy nie ma, tylko po rozpoczęciu kolejnej gry zmienia się repertuar(?). Muszę sprawdzić jutro, czy po zakończeniu "trzeciej gry"(może po prostu trzech razy nie potrzebowałem, żeby ukończyć grę) będzie trzeci utwór. Bo nie jest ona ustawiona losowo?
[#798] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #796

Tak się tych nut przyczepiłeś, że aż się film Amadeusz przypomina.
[#799] Re: Bridge Strike - informacje

@Lucus, post #798

Ja się nie przyczepiłem tylko staram się wyjaśnić o co mi chodzi. Bo Juen myślał raz, że chodzi o mało sampli, a dwa że mało kanałów. A nie o to mi chodziło.
[#800] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #796

Co do muzyki - OK, rozumiem, że są dwa kanały na muzykę, ale mi chodzi o to, że na początku muzyki nuty występują co kilka sekund. W Tanks Furry były gęściej usiane.


ooo matko! nie słuchaj ambientu czy coś bo padniesz... tam też nuty występują czasami co kilka sekund :)
Na poważnie: to kwestia gustu chyba raczej.
[#801] Re: Bridge Strike - informacje

@Lucus, post #798

hexmage ma rację z tymi kolorami. to jest jakaś tam niepisana zasada, zwłaszcza w vertykalnych shmupach (i wiem że BS to nie do końca shmup). często robi się tak że na tle bardzo ładnej niemal realistycznej grafiki robi się np pociski albo obcych w żarówiastych kolorach aby ich łatwiej w ferworze walki odróżniać. argument że nie odróżniający się przeciwnicy czy bullety sprawia że gra jest trudna - jest nietrafny - to jest po prostu bad game design.
i nie czepiam się BS, mówię ogólnie o designie w strzelankach.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2019 15:47:01 przez retronav
[#802] Re: Bridge Strike - informacje

@retronav, post #801

Na podsumowanie powiem żeby było jasne - Bridge Strike i Tanks Furry to w mojej opinii super udane gry, ale do pełni szczęścia brakuje mi tego elementu wyróżniania obiektów do zestrzelenia.

Już w Tanks Furry nie jestem pewien w jakie ściany strzelać, by je rozwalić. W oryginale, w który zagrywałem się kiedyś z kolegą, nie pamiętam bym się spotkał z tym problemem.

Krótko mówiąc uwielbiałem te gry, i chcę zwrócić uwagę na rzecz, której mi brakuje w remake'ach Koyota i Juena.

Myślę, że to nie jest kwestia gustu, ale rzecz, którą według mnie można by poprawić. Nie mówię o gatunkach muzyki, czy stylu graficznym, bo wiadomo - każdy ma swój gust. Tu chodzi raczej o techniczne sprawy związane z grafiką.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2019 15:49:45 przez Hexmage960
[#803] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #802

to jest po prostu bad game design

No tu mogę się bronić, że w grze nie ma małych kulek. Wszystkie elementy są zbliżonej wielkości i generalnie wszystko co się rusza niesie śmierć.
Ale poczytałem powyższe uwagi. Postaram się popracować nad lepszym kontrastem elementów przy nowym projekcie
[#804] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #780

Duże podziękowania dla wszystkich darczyńców!

Zsumowałem składkę i udało się kochani! Udało się uzbierać na wejściówkę i będzie nawet się z czego na paliwo dorzucić koledze bo najprawdopodobniej ruszymy z Warszawy samochodem. Chciałbym zabrać ze sobą stanowisko Retro z Olsztyna. Jakoś muszę to sobie rozplanować logistycznie , ale jeszcze kilka dni jest. Dzięki Wam to się wydarzy! SUPER!
Postaram się dopiąć sprawę z podziękowaniami w nowoczesnym Bridge Strike.
Zrobię relację co zobaczyłem i kogo spotkałem szeroki uśmiech
Co mi niektórzy przy wpłatach sugerowali, ja niepijący jestem, ale na wasze zdrowie zjem kebaba, tam na miejscu OK
Dzięki Jubi! Do zobaczenia na miejscu!

Ps.
1. Żona nadal z brzuchem, w sumie dobrze i trochę źle, bo się męczy bidulka.
2. Samochód kolejny dzień u mechanika, grube zwarcie w instalacji.
3. Spędziłem dzień na picowaniu naszego starego wraku i da się nawet nim po mieście jeździć OK Chmury czarne się rozwiewają szeroki uśmiech
[#805] Re: Bridge Strike - informacje

@retronav, post #801

Wszystko to co piszecie jest ciekawe, ale ja w BS nie mam problemu z rozróżnianiem obiektów.
Może to zasługa dużego TV Sony TRINITRON (tak, CRT) ok, racja
[#806] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #805

Mam podobne odczucia. Ogrywałem grę na min 21 calowym monitorze LCD lub większym. Z każdym rokiem ślepnę chyba
Z tego co widziałem, Juen na swoim pokazie używa dokładnie tego samego modelu telewizora Funai co ja.
Na małym monitorze, z odległości to rzeczywiście może być kiszka

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2019 21:53:19 przez Koyot1222
[#807] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #805

Być może nie każdy z nas musi tego samego doświadczać. Napisałem, co odczuwałem podczas rozgrywki. Nie bierzcie tego jako "wyrocznię".
[#808] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #806

Wieści z placu boju Bridge Strike Mobile:
Dodana została zakładka "Garaż" w której będzie można odblokować samoloty. Oprócz maszyn dostępnych w wydaniu na Amigę chciałbym dorzucić jeszcze 4 inne maszyny.
2 już skończyłem modelować, są to Ah-64 i A-10. Rozdzielczościowo są zbliżone do Harriera i powinny ostatecznie pasować

[#809] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #808

faza
[wyróżniony] [#810] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #808

Z ogłoszeń osobistych:
Ledwo chodzę, jestem mocno zmęczony ale nie tak mocno jak moja żona. O 6:40 urodził się nam synek! Cały i zdrowy! 4kg, 56cm
Rośnie kolejny do coopa w Tanks Furry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem