[#871] Re: Bridge Strike - informacje

@teh_KaiN, post #870

oj, ja nie jestem autorem wersji mobilnej :)

nie planuje robic gier na inny sprzet niz Amiga, na pecetach wystarcza mi, ze programuje 10h zawodowo dziennie :)

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2019 10:33:43 przez juen
[#872] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #871

No właśnie mnie trochę ciągnie w tę stronę i zastanawiam się czy jest lepsze rozwiązanie niż port podzbioru funkcjonalności mojego engine'u na SDLa. Bo w sumie to złapie wszystko, nawet sprzęty NG i dopalone Amigi z RTG. Stąd pytałem o cocosa, bo być może jest to lepszy środek niż SDL. Ale chyba nie, patrząc po tym jakie platformy obsługuje.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2019 10:50:50 przez teh_KaiN
[#873] Re: Bridge Strike - informacje

@teh_KaiN, post #870

Po częsci Juen jest autorem wersji mobilnej, bo udało się pewne rzeczy zapożyczyć z plików
map min. ustawienia tilesów i pozycji wrogów wersji Amigowej.
Mapy są jednak zmienione bo wersja mobilna pozwoliła na lekkie poszerzenie planszy. Dla prawdziwych hardkorów działający jest już tryb "endles run" w którym gra się nie kończy dopóki nie rozbijemy ostatniego samolotu.
Te śnieżynki są wyższej rozdzielczości niż reszta i w moim odczuciu dziwnie to wygląda.

Śnieżynki jak i deszcz są skalowane w 3D, czyli odpowiednio zmniejszają się lecąc w kierunku gruntu, tzn w głąb planszy. Jest jeszcze ruch kamery ukazującej rozgrywkę która lekko podnosi się i opada w zależności od prędkości (coś jak w River Ride 2, ale nie da się przelecieć nad górami jak w RR2, jest to kosmetyczny efekt, który można sobie wyłączyć).
Jak Wam się pracowało z cocos2d?

Ze swojej strony mogę napisać, że kolega trochę się natrudził bo grafika w tak niskiej rozdzielczości to średnio się nadaje do skalowania przy akceleracji. Znowu większe grafiki to większe potrzeby jeśli chodzi o moc. Udało się wypracować jakiś kompromis.
Były problemy z przeniesieniem niektórych starych efektów, np cykl palety obsługiwany jest teraz shaderem. Działa inaczej ale jest też dużo płynniejszy niż w wersji retro.
Podobnie sprawa z animowanymi tilesami i podmianą ich w locie na planszy. Kolega wymyślił jakiś patent na to.
Rozumiem, że tak naprawdę przepisaliście grę na nowo korzystając z tego engine'a.

Tak, gra jest napisana na nowo. Mechanizmy podpatrywane przy filmach na youtube, spostrzeżenia z recenzji plus to co ogrywałem i znam z gry. Najpierw stworzyliśmy Amigowy Bridge Strike tak wiernie jak się dało, a potem zrobione zostały zmiany.
Muzyka została skompresowana do jakiegoś innego formatu chyba...
[#874] Re: Bridge Strike - informacje

@teh_KaiN, post #872

Tutaj jest bardziej szczegółowa wypowiedź Tomka:
Tak, sniezynki w ruchu wygladaja lepiej. Same piksele byly praktycznie niewidoczne na telefonach. To samo z deszczem, dlatego tam sa spadajace linie, co dodatkowo poteguje poczucie ruchu i daje calkiem przyjemny efekt. Bardziej chodzilo teraz o zrobienie samego efektu pogody. Szczegoly graficzne bedziemy dopieszczac jeszcze. Jakis filmik z gameplayem puscimy niedlugo i bedzie lepiej to widac. Wszelkie sugestie mile widziane 🙂

Cala gra napisana jest od 0 w cocos2dx. Liczyl sie czas i akurat w cocosie mam wieksze doswiadczenie oraz spora czesc kodu (np. do UI) z innych projektow, wiec przynajmniej ta czesc poszla szybciej. Dodatkowo cocos2d doskonale nadaje sie do tego typu gier. Definicje map udalo sie przeniesc do tiled (dobre wsparcie w silniku) praktycznie bez problemu (3 skrypty + drobna obrobka "reczna"). Reczne przerysowanie 1 mapy to jakies 3-4h roboty, wiec dobrze, ze sie udalo troche oskryptowac 🙂 Docelowo wszystkie mapy zostana przekonwertowane do innego formatu, zeby bylo jeszcze szybciej.

Format muzyki/sfx zalezy od platformy, na teraz nie ma mozliwosci odtworzenia modow. Audio w cocos (jak i wiekszosci silnikow) domyslnie jest dosc biedne, wiec bedziemy integrowac cos z zewnatrz (fmod, superpowered itp).

Jesli chodzi o wsparcie platorm. Uzywam cocos2d w wersji 3.15 gdzie jest pelne wsparcie dla ios, android, tizen, windows, linux, macos. Oficjalnie switch nie jest wspierany, ale jako, ze silnik jest w c++ na ogl nie powinno byc problemu z portem gry.
[#875] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #865

Nie ma nic lepszego niż granie na amidze z dyskietek !
[#876] Re: Bridge Strike - informacje

@Dorian3d, post #875

Jest! Granie na Amidze z HDD (o ile gra przewidywała taką opcję )
[wyróżniony] [#877] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #874

No, sprzętu to nie zabraknie


+ moja Amiga w infinitiv
[wyróżniony] [#878] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #877

Za zgodą posiadacza wizerunku, publikujemy zdjęcie zwycięzcy na najlepszy wynik w Bridge Strike w trakcie Digital Dragons 2019! ;)
Forever Entertainment! We salut you!
Osoba tak mocno związana z nowoczesnym game dev jest nadal entuzjastą naszej przyjaciółki, zna nasze produkcje i wspiera nas! Cudnie OK


Ledwo na oczy patrzę, ale było to kilka emocjonujących dni. Są zdjęcia, spróbuję to powoli uporządkować i opisać. Tak jak pisałem, relacja będzie :D
Dziękuję wszystkim, którzy wspomogli mnie w tej wyprawie. Nie spodziewałem się aż tylu pozytywnych wrażeń. OK

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2019 22:46:00 przez Koyot1222
[#879] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #878

Brawo ten Pan OK
[#880] Re: Bridge Strike - informacje

@BULI, post #879

Napiszę tylko jeszcze, że kolega ze zdjęcia (CEO Forever Entertaiment s.a.) posiada wszystkie gry R3D w swojej kolekcji. OK
Ze smaczków imprezy, poznałem ludzi z Digital Melody, autorów gry Timberman. Również entuzjastów przyjaciółki, którzy wspomogli nas i już wcześniej zakupili naszego Lumberjacka! szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2019 10:47:36 przez Koyot1222
[#881] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #878

Zazdro! Forever Entertainment wydało gry z serii Sparkle (inspirowane zapewne wspaniałym fl0w), w które się swojego czasu zagrywałem. Sam kiedyś chciałem zrobić coś podobnego na Amidze, ale to już raczej na 020 jak sobie złożę. No i jak mi się kolejka projektów rozluźni. ;)

Dobrze wiedzieć, że są amigowcami. Mogliby zrobić krok dalej i coś tu wydać. ;)

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2019 11:16:30 przez teh_KaiN
[wyróżniony] [#882] Re: Bridge Strike - informacje

@teh_KaiN, post #881

Mogliby zrobić krok dalej i coś tu wydać. ;)

Popytam

A teraz z trochę innej beczki szeroki uśmiech

Do Krakowa dotarliśmy w niedzielę wieczorem. Ruszałem blablacarem do warszawy a stamtąd dopiero do Krakowa. Zabrałem ze sobą mega ciężką torbę z Amigą 1200, telewizorem oraz lapkiem na którym robię grafę (w razie jak by trzeba było jeszcze coś na kolanie poprawić) oraz tonę dobrego humoru.
Jest poniedziałek rano, docieramy do "ICE Kraków Congress Centre". Budynek wygląda okazale, wielka nowoczesna bryła budzi trochę skojarzenia ze stadionem narodowym w Warszawie


W środku przyjemna przestrzeń. Po lewej rozkładają się koledzy z Catedral-3D. Chwilę błąkamy się po piętrach aby w końcu odnaleźć swój stolik. Na początku trzeba się rozpakować. Nie zabrakło przedłużaczy, ale może to i dobrze, nasza listwa zasilająca nie chce podawać prądu... Na szczęście koledzy z Silver Lemur Games nie mają nic przeciwko aby prowizorycznie przełączyć się do ich działającego sprzętu.
Co mnie uderza od początku, czyli to wszyscy, że wszyscy sprzedajemy jakieś gry, jakby nie patrzeć jesteśmy dla siebie konkurencją. Tu zaskoczenie, bardzo rodzinna atmosfera, witamy się serdecznie, każdy każdemu pomaga. Luźne rozmowy, wiele osób jet ciekawych z czym przyjeżdżasz OK


Jesteśmy gotowi! Obok nas po prawej Silver Lemur Games, ciekawostka, siedzimy obok siebie, 2 stanowiska a jednocześnie jestem też autorem sporej części grafiki do Legends of Amberland Autor gry także porządkuje swoje biureczko.
Jest spokojnie. W sumie, to nie mam jeszcze świadomości co nastąpi za chwilę...


Piękny widok za oknem. Cisza przed burzą


Otwarcie, nagle zrobiło się tłoczno. Masa ludzi szybko zaczęła rozpływać się po przestrzeni.


Z każdą godziną tłum gęstniał.


Gdzieś tam w tle po prawej jest nasze stanowisko. Dobrze że byliśmy w 2 osoby to jedna mogła cały czas trwać przy stanowisku, druga na zmianę mogła przejść się po wystawach (3 wielkie piętra... Gry, gry, gry... )
Nasze stanowisko cieszy się sporym wzięciem. Ludziom wydaje się że mamy tą samą produkcję na 2 monitorach, dużym zaskoczeniem jest że po prawej stronie, praktycznie ta sama gra odpalona jest na legendarnym komputerze, który ćwierćwiecze ma już za sobą
Na dysku mam też Tanks furry. Zapraszam wiele osób do wspólnej zabawy w coopie. Zabrałem ze sobą 2 pady megadrive, świetnie się nadają. Wracam do Bridge Strike który na Amidze można też ogrywać także "staroszkolnie" za pomocą joya Atari 2600. Miłe rozmowy, wiele osób chce się dowiedzieć jak to jest tworzyć dziś gry na tak stary komputer. Ograniczenia sprzętu wydają się niektórym wręcz niedorzeczne
Gramy, opowiadamy o powstawaniu gry. Ktoś z japońskiego IGN pyta mnie czy nie chcielibyśmy wpuścić Bridge Strike lub Tanks Furry na jeden z bardzo popularnych japońskich systemów własnie dedykowanych produkcjom Retro...
Cały czas trwa bicie rekordów w Bridge Strike. Można wygrać nową, oryginalną grę na Amigę! To atrakcyjny gadget, sporo osób bierze udział w naszej zabawie.
Wychodzi jedna mała wada naszej produkcji w przypadku osób młodszych trzeba tłumaczyć kilka podstawowych zasad gry. Brakuje nam jeszcze tutoriala na początku gry.
- Tak, ten statek co został zniszczony, tak, ten to było paliwo. Bez paliwa samolot spadnie. Na dole jest wskaźnik.
- A ten statek?
- To wróg, trzeba niszczyć.
- Most... O, rozbiłem się
- Trzeba go zniszczyć rakietą, to jest "savepoint". Rakietami można sterować lewo prawo.
- Kończą się rakiety?
- Nie, są nieskończone ale dopóki nie wylecą za ekran lub wcześniej nie trafią w cel, to nie można wystrzelić następnych.



Po 3 godzinach ochrypłem. Wokół na szczęście pełno różnego picia, herbaty, napoje soki, ciastka i owoce. Wszystko na wyciągnięcie ręki w takich ilościach, że wszechobecny tłum nie jest w stanie tego przejeść. Na spragnionych bardziej wykwintnych dań czekają Foodtracki na zewnątrz przy wejściu głównym, trzeba tylko minąć ochronę która nie wpuszcza nikogo na teren imprezy bez identyfikatora.


Od nadmiaru pozytywnych wrażeń i ciągłego gadania, lekko opuszczają mnie siły. Muszę chwilę pobyć na zewnątrz. Świeci słońce, nie jest mocno gorąco. Jest dużo miejsca i wygodnie.
Następny dzień... Wcale nie jest luźniej Powtórka z wczoraj. Dużo ludzi, radośnie, zwiedzam, oglądam, podpatruję.
Smutne trochę, że czas zleciał mi tak szybko, że nawet nie zdążyłem żadnego wykładu zaliczyć.
Śmieszne, bo poznałem świetnych chłopaków z Red Dev Studio z mojego Olsztyna. Studio które zajmuje się robieniem gier od kilku lat, a ja nic o nim nie wiedziałem. Jechać na imprezę do Krakowa by poznać ludzi ze swojego miasta szeroki uśmiech
Muszę rozbić relację na 2 części, chciałbym wybrać kilka gier, które mi się spodobały na pokazach i troszkę o nich napisać.

Po co jest Digital Dragons? Ano, jest po to aby dać "chwilę" aby ludzie zajmujący się gamdevem mogli się wspólnie spotkać. Ci co robią "wypas" produkcje, mają się czym pochwalić. Wsytartować w konkursie głównym (w tym roku nagroda główna to było 10 tyś PLN w czeku, plus 25 tyś PLN na kampanię reklamową). Autorzy mniejszych produkcji mogą podpatrzeć co robią inni i podciągać swoje rzeczy, ewentualnie profilować i dopracowywać grę, popatrzeć jakie trendy panują itp.
Jest to też miejsce gdzie wydawcy mogą spotkać się bezpośrednio z developerami. Zobaczyć czy akurat w tej całej gamie rozmaitych produkcji nie znajduje się coś co można wziąć pod swoje skrzydła wydawnicze. Jest na to miejsce, jest czas, a dla bardziej wymagających jest nawet specjalnie wydzielona cicha strefa z dala od zgiełku.
Bardzo miłe jest to, że choć wszyscy robimy podobne rzeczy, bo tworzenie gier nas łączy, każdy miał czas i chęć rozmawiać i opowiadać. Nie spotkałem się z jakaś niechęcią do dzielenia się informacjami na temat produkcji, sprzedaży, technik itp. Tym bardziej jedne osoby polecały drugiej kontakty, wymieniano się wizytówkami. Pełna kultura, sporo luzu.
Wróciłem dopiero w środę wieczorem. Ledwo widząc na oczy ale bardzo podbudowany. Naładowany bardzo pozytywną energią do działania.
Jeszcze sporo przed nami, ale jest światełko

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2019 12:49:39 przez Koyot1222
[#883] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #882

A tak konkretniej to do jakiego Japończyka to chcieli?
[#884] Re: Bridge Strike - informacje

@ZbyniuR, post #883

Kurcze... Zapomniałem dokładnej nazwy, ale chyba chodziło o tę konsole "All in one" co karty czyta i różne systemy obsługuje na jednej platformie. Naśladuje 8,16 i 32 bitowe konsole mając nawet sloty do zgrywania oryginalnych gier z tych systemów.
[#885] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #884

Może chodziło o "Retro Freak" ?, obsługuje 12 systemów.

Super relacja!! OK
[#886] Re: Bridge Strike - informacje

@JakubH, post #885

Może chodziło o "Retro Freak" ?, obsługuje 12 systemów.

Możliwe, że to u nich się jakoś inaczej nazywa. Odbyłem tyle rozmów, że nie mogę sobie przypomnieć dokładnie co to było. Jak odszukam wizytówkę to może napisze do tego uroczego Pana, jak będzie miał chęć to odpisze

Super relacja!!

Dziękuję szeroki uśmiech Obiecałem że w ramach pomocy, której mi udzielono na poczet wyjazdu zrobię jakąś relację z imprezy. Nie każdy tam bywa, a może warto. 99% były to nowe produkcje, ale nie czułem się jakoś mocno "do tyłu" Zero obciachu . Bridge Strike wyglądał bardzo profesjonalnie na telewizorze. Do tego zaraz obok można było zagrać w "odświeżoną" wersję na pionowym ekranie ze sterowaniem za pomocą nowoczesnego wychyłowego joya.
[wyróżniony] [#887] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #886

Na Antenie Radia Szczecin w audycji Giermasz można posłuchać wywiadu z Koyotem przeprowadzonego podczas Digital Dragons.OK
https://radioszczecin.pl/212,4232,01062019-giermasz-350-moj-dom-moje-krolestwo

rozmowa tak od 1:20:45

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2019 15:18:06 przez philipo
[#888] Re: Bridge Strike - informacje

@philipo, post #887

Z przyjemnością posłuchałem, Krzyś bardzo ładnie przedstawił produkty
[#889] Re: Bridge Strike - informacje

@philipo, post #887

WIIIIIIII!!!!! :D
Nie wiedziałem kiedy to wypłynie :D Super! Dzięki! :D OKOKOK\

W odpowiedzi na #888

Dzięki! OKOKOK
[#890] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #889

Ciekawy wykład jakiego udzielił JMD, autor muzyki do Tanks Furry, Lumberjack czy Bridge Strike ;) Opowiada o swojej pasji, technikach, programach i ograniczeniach sprzętowych oraz innych ciekawostkach.
[#891] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #1

czy będzie jakaś MEGA paczka gier? za super KILO cenę?
:)
;d
[#892] Re: Bridge Strike - informacje

@Cezarykl, post #891

za super KILO cenę?

Nasze gry i tak praktycznie sprzedawane są po kosztach produkcji. Dodatkowa obniżka to albo my musielibyśmy zrezygnować z "honorarium" albo wydawca, który prawie rozprowadza nasze gry społecznie

Nie odzywam się bo niestety jest jeszcze trochę do zrobienia wokół gry do czasu PGA. Na osłodę, deserek, a raczej jego część, który dłubałem przez ostatnich kilka dni


[#893] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #892

Superowo to wygląda. Dwa ostatnie skriny są z blendera, nie? A pierwszy? Jakiś Wasz autorski tool?
[#894] Re: Bridge Strike - informacje

@teh_KaiN, post #893

Dzięki! OK
Tak dolne z blendera, wcześniejsze to Cubicle constructor




Pewnie pisałem już wcześniej że używam starej wersji pomimo, że mam licencję na najnowszy. Niestety w najnowszym zrezygnowano z widoku z kilku kamer oraz świetnego eksportu animacji do gif
[#895] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #894

Będzie nowa wersja? Na klasyka, czy na NG?
[#896] Re: Bridge Strike - informacje

@recedent, post #895

To tylko elementy do animacji promującej.
Ale przyznam, że przeszło mi przez myśl aby kiedyś zrobić remake BS 3D. Jednak skłaniał bym się aby były to low pole niż voxele. Voxele w takiej ilości zarżnęły by każdy sprzęt na rynku dostępny
[#897] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #896

E, gdzie tam od razu zarżnęły... Pecetowy Minecraft sobie z tym jakoś radzi. Sama aplikacja też to jakoś wyświetla. Chyba że mówisz o NG/telefonach, to tam trzeba by trochę pogłówkować. ;)

Dlatego właśnie pytałem o tą appkę. Jeśli kiedykolwiek dotrwam do portów swoich gier na platformy pecetowe to będę eksperymentował z grafiką voxelową i trochę przekoszoną kamerą, albo nawet na wprost ale z perspektywą. Znalazłem też darmowy, otwarty zamiennik tego Twojego programu: Goxel ale jeszcze go nie tykałem.
[#898] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #894

Super wyglądają te "wizualizacje" w 3De OK
[#899] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #892

Wszystkie te ukośne widoki są, PO PRO-STU PIĘ-KNE !!

Trochę to przypomina Chaos Engine zrobiony w 3D.
[#900] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #896

Ale to byłby mega wypas for ever. BS 3D, na NG. Na sto procent by się dobrze sprzedała. Na NG są głównie porty, a tu dedykowana gierka dla AOS4, Aros'a i MOSa. Ja jestem jak najbardziej za!!!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem