[#61] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #53

@Juen: zamiast StoneCracker' czy Titanics'a zeinteresuj się Cranker'em (http://www.pouet.net/prod.php?which=68044). To nowe narzedzie od TEK (The Electronic Knights) i ma być nowoczesnym zamiennikiem Titanics'a.
[#62] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #49

Oki na mojej Vampirce ruszyło i jest git... muszę tylko jakiż joystick skombinować....
Wygląda bardzo sympatycznie a i mam nadzieję że grywalność będzie miodnaszeroki uśmiech

PS. Gra ma wbudowany noclick ?

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 16:35:57 przez pisklak
[#63] Re: Bridge Strike - informacje

@Solo Kazuki, post #60

Ulepszenia dla zabawy i jakiegoś celu zbieractwa (ja lubię zbierać bonusy, powerupy itd.). Bardzo to uatrakcyjnia grę. Dlatego m.in. uwielbiam Project X i Turricana.

Pozdrawiam,

Azz
[#64] Re: Bridge Strike - informacje

@Azzorek, post #63

Tak, tylko zauważ, że w wymienionych przez ciebie grach trzeba strzelać wielokrotnie a przeciwnicy strzelają do ciebie. Tutaj nikt nie strzela (na razie) a wszystko zniszczysz jednym strzałem. Co konkretnie miały by dawać bonusy? Niewidzialność - po co, skoro nikt nie strzela? Zwiększenie siły broni - co by dawało, skoro wszystko zestrzelisz jednym strzałem?

Rozumiem bonusy, ale bardziej punktowe. Inaczej bonusy były by bez logicznego celu, tylko żeby były. Sztuka dla sztuki.

Edit: Nie zrozum mnie źle, też lubię takie rzeczy, ale jak mają jakiś sens. Takie coś brakuje np w Reshoot, gdzie zaiste by uatrakcyjniły rozgrywkę. Tutaj by to było dla mnie dziwne, delikatnie rzecz ujmując. Założę się że ktoś by się zapytał jaki one mają cel, skoro praktycznie nic nie dają.

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 16:39:21 przez Solo Kazuki
[#65] Re: Bridge Strike - informacje

@Solo Kazuki, post #64

No zróżnicowanie odporności przeciwników by się przydało . A i kto powiedział że niektórzy też nie mogą strzelać ? Myślę że to da się zrobić, wtedy jakiś system PUp by się przydał.
Ale wszystko zależy od autorów i ich wizji gry oczywiście.
[#66] Re: Bridge Strike - informacje

@pisklak, post #65

Odnoszę wrażenie, że autorom zależy na jak najwierniejszym oddaniu grywalności River Raid. A tam zasady są takie, jakie są obecnie w Bridge Strike.

To nie jest "typowy shoot-em-up", od tego są inne gry (choćby pokazany także na Retrokomp Steel Hawk).

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 16:43:38 przez Solo Kazuki
[#67] Re: Bridge Strike - informacje

@pisklak, post #65

Można dodać np. zacinające się działko ... od czasu do czasu albo etapy, gdzie nie działa fire.
[#68] Re: Bridge Strike - informacje

@misiek2, post #67

A ja bym osobiście się zniechęcił, jakby zacięło mi się działko...

Ludzie, to ma być ulepszony River Raid a nie strzelanina w stylu Battle Squadron!
[#69] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #56

Siedzę po pracy na słoneczku przy bronku i czytam kolejne numery Amigi a tu taka ciekawostka dla programistów... 😊
[#70] Re: Bridge Strike - informacje

@pisklak, post #65

Jako że nie da się edytować postów, to muszę zacząć kolejny.

Tak myślę, że dodanie "ficzerów" nie jest złym pomysłem, ale do powiedzmy "Bridge Strike Plus" czy coś w tym stylu. Kto chce pograć w ładniejszy River Raid będzie miał zwykłą wersję, kto chce bajery by miał wersję "plus".

Edit: Oczywiście nie wymaga to tworzenia nowej gry, wystarczy dodać opcję normal/plus. Nawet byłbym za tym, bo gra byłaby bardziej uniwersalna i nie zalatywało by to na pomysł w stylu RESHOOT R (niestety czuję niesmak, że "poprawkę" autor chce wydać jako "nową grę").

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 17:59:36 przez Solo Kazuki
[#71] Re: Bridge Strike - informacje

@Vato, post #69

Rozumiem i akceptuję klasyczną wersję Rvier Raid jeśli chodzi o założenia gry, ale uważam też że kilka urozmaiceń mogło by uczynić grę atrakcyjniejszą. Anyway - to tylko moje zdanie.
1. Przeciwnicy którzy czasami strzelają przed siebie lub w stronę gracza to coś co chciałbym zobaczyć. Strzelać powinni sporadycznie, od czasu do czasu, bez bullethella.
2. Różne odporności celów, mosty wymagały by 3 strzałów, przeciwnicy zajmujący 1 kwadracik zbliżony do rozmiarów samolotu gracza 1 strzał, przeciwnicy więksi i podłużni 2 strzały.
3. Power upy, zwiększenie prędkości strzelania, chwilowy zapas paliwa, dodatkowe życie, kilka sekund nieśmiertelności, pociski samo-naprowadzane (ale ponieważ to było by zbyt duże ułatwienie, takich strzałów gracz miał by kilka lub taki power up trwał by tylko kilka sekund)
4. bossowie, lotniskowiec wroga złożony z wielu elementów, może gigantyczna łudź podwodna, tama zamieniona w fortyfikację obronną, albo stocznia forteca. W czasie walki w grze mogły by obowiązywać inne zasady, pasek paliwa zmieniałby się w pasek zdrowia bossa i scroll ekranu by się zatrzymywał.
5. Intro/outro tak jak w Tanks Furry, prosta historia w kilku prostych animowanych obrazkach.
6. Inne typy wrogich jednostek, balony (małe), sterowce(duże), może coś z innej beczki - czołgi na spadochronach :) mechaniczne zwierzęta :) zawieszone w powietrzu miny albo gigantyczne roboty :)
[#72] Re: Bridge Strike - informacje

@Gżegżółka, post #71

Ale to zmienia radykalnie idee gry, dlatego byłbym za tym co napisałem post powyżej, czyli Bridge Strike/Bridge Strike Plus. Są osoby które chcą "bajery", ale są i tacy których takie "udziwnienia" mogą drażnić.

Edit: Takie coś jest np w Fightin' Spirits (aktywowane cheatem, zmienia się nawet nazwa na "Super...") czy w tworzonym jeszcze Power Glove (gra w wersji original/enhanced). Uatrakcyjniło by to grę i zarazem każdy byłby zadowolony.

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2016 18:13:57 przez Solo Kazuki
[#73] Re: Bridge Strike - informacje

@Solo Kazuki, post #72

Zagrałem. Bardzo fajna gierka. Mam tylko wrażenie, że samolot jest zbyt czuły na joystick.
[#74] Re: Bridge Strike - informacje

@Solo Kazuki, post #64

Mógłby być np. taki bonus, który polega na odnalezieniu ukrytego miejsca z którego wyleci po trafieniu strzałem lub dwoma np. mini Koyot, który przenosi np. na ekran w stylu Galaxiana, inny avatar jednego z twórcow np. może dawać nieskończone paliwo przez minutę, 5 żyć albo zmniejszać sprite samolotu o połowę. Ile komórek w głowie, tyle pomysłów.
[#75] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #1

aktualne zmiany:

- poprawiona ramka
- poprawione cyfry
- poprawione odbudowanie mostow bo gameover
- poprawiona kolizja strzalow z mostem (rzadko bo rzadko, ale czasem strzal przelecial)
- dodane turbulencje w wersji 0.1 - dzieki za pomysl (@Amigowisko)
- poprawiony jeden z utworow ingame
[#76] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #75

- poprawiona kolizja strzalow z mostem (rzadko bo rzadko, ale czasem strzal przelecial
No jak ktoś strzela nad mostem to ma pecha no nie?


- dodane turbulencje w wersji 0.1 - dzieki za pomysl (@Amigowisko)


Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 11:38:06 przez Vato
[wyróżniony] [#77] Re: Bridge Strike - informacje

@sachy, post #61

Tu chyba nowsza wersja cranckera fajny tool testowalem i daje rade


Some benchmarks:

Rebels Retrodentro, crunched size:
----------------------------------
Original : 499768 Bytes
Titanics : 236388 Bytes
Cranker : 217548 Bytes
Imploder : 213332 Bytes - does not work with 1mb
Shrinkler: 179472 Bytes

Starting time, Kick 1.3:
----------------------------------
Cranker : 20s
Imploder : 28s - does not work with 1mb
Titanics : 35s
Original : 41s
Shrinkler: 87s

Starting time, Kick 2.04:
----------------------------------
Cranker : 14s
Imploder : 24s - does not work with 1mb
Original : 33s
Titanics : 46s
Shrinkler: 86s


Ostatnia aktualizacja: 30.09.2016 11:59:28 przez AmigaPL
[#78] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #8

No to macie drugiego patrona :)

przy okazji wrzuciłem na EAB info, więc może dodajcie tam jakies newsy o nowych grach, co ?

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 10:38:25 przez twardy
[#79] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #1

Kapitalna. Dokończcie, popracujcie nad detalami i powtórzycie sukces "Tanks Furry". Przyłączam się do uwag pozostałych osób.

- Koniecznie poprawcie kolorystykę panelu, bo słabą funkcję informacyjną pełni w takim wariancie,
- dodajcie sygnał kończącego się paliwa
- juen, wywal Stonepackera, a zamiast tego skorzystaj z Titanicsa. U mnie ostatecznie gra odpaliła z WB 3.1 na A1200, bo w żaden inny sposób to pójść nie chciało na żadnym konfigu. Problemem był brak pamięci dla depakera.
- Koyot, nad logosem tytułowym popracujesz jeszcze, prawda?
- do poprawy jest to, że gdy strzelisz i skręcisz statkiem, pocisk też skręca. To bug czy feature?
- jakieś tokeny do zbierania w trakcie gry, bo sam przelot nudny będzie po jakimś czasie i ludzie nie będą do gry wracać.
- intro
- bossowie
- ukryte tunele, do których wejście otwiera się strzałem, a w nich tokeny z punktami, życiami.
[#80] Re: Bridge Strike - informacje

@mailman, post #79

- do poprawy jest to, że gdy strzelisz i skręcisz statkiem, pocisk też skręca. To bug czy feature?

Grałeś kiedyś w RiverRaid?
Tak ma być. Pozatym to nie pociski tylko rakiety! A rakiety jakie są? No jakie? KIEROWANE
Kierowaność (moje słowo na dziś) tych rakiet powoduje niezliczone taktyki rozwałki przeciwników OK

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 19:42:07 przez Vato
[#81] Re: Bridge Strike - informacje

@twardy, post #78

dziekujemy, widzialem dzisiaj na emailu, mila niespodzianka :)
[wyróżniony] [#82] Re: Bridge Strike - informacje

@mailman, post #79

dzieki za feedback!

- panel juz jest poprawiony w stosunku o wersji z rk
- sygnal braku paliwa bedzie tak jak w oryginalne
- stonecracker byl uzyty tylk w celu spakowania wersji na RK zeby sie zmiescila na dyskietce, nie sugerujcie sie tym :)
- powiedz co jest nie tak w logosie tytulowym, zeby Koyot mogl sie zasugerowac w ewentualnych poprawkach
- strzelanie jest taki jak w river ride, dzieki temu mozna robic "taktyczne" strzly :) (omijajace np fuel)
- tokeny i powerupy to bedziemy nad tym jeszcze myslec, bo to bardzo odbiega od oryginalu i nie chcemy z tym przesadzic...
- intro oczywiscie bedzie w wersji 1.0 :)
- bossowie - nie wiadomo, nic nie wykluczamy
- jak bedzie os ukryte to o tym nie powiemy :P
[#83] Re: Bridge Strike - informacje

@mailman, post #79

Poprzednio przesadziłem z panelem. Zbyt mocno rozbudowany, zbyt mocno odwracał uwagę. Przyciąłem go trochę i nie jest już taki dominujący

Tokeny do zbierania.
Tu jest trochę problem bo w wąwozach robi się powoli tłoczno... Mamy rozrysowanych 13 rodzajów przeciwników, niektórzy stoją, strzelają, inni jeżdżą, niektórzy czają się w wodzie, inni startują z ziemi, a jeszcze inni lecą w powietrzu. Mniejsi i więksi. Do tego animowane zwierzaki, domki a nawet trawa.
Jeśli dorzucić do tego jakieś zbierane "specjale" to zaczęło by być naprawdę ciężko
Logo do gry to logo do menu, pracuję jeszcze nad title screenem w hiresie
Bossowie, dyskutowaliśmy o tym sporo i albo musielibyśmy zatrzymywać zużycie paliwa, albo gracz zmuszony byłby do okładania bosa i w tym czasie do jednoczesnego uzupełniana paliwa. Na razie, nie testowaliśmy żadnego z rozwiązań.
[#84] Re: Bridge Strike - informacje

@mailman, post #79

Zgadzam się, że ta gra jest kapitalna! Trudno osiągnąć tak wyśmienitą grywalność, a autorom się to udało w 100%! OK
[#85] Re: Bridge Strike - informacje

@Hexmage960, post #84

...i to bez bloga! pomysł
[#86] Re: Bridge Strike - informacje

@Vato, post #80

Grałeś kiedyś w RiverRaid?
Tak ma być. Pozatym to nie pociski tylko rakiety! A rakiety jakie są? No jakie? KIEROWANE
Kierowaność (moje słowo na dziś) tych rakiet powoduje niezliczone taktyki rozwałki przeciwników OK


Grałem w River Raid i jakoś nie przypominam sobie, aby lecąc prosto, widząc w mojej linii przeciwnika, oddać strzał, po czym zrobić unik w lewo lub w prawo, unikając kolizji, sprawić, że rakieta skręca razem ze mną. Ale pamięć może być zawodna. Odpalę na emulatorze i sprawdzę.
[#87] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #82

Jeżeli chodzi o logo to... Mniej ditheringu i trochę życia w kolorach. Przecież to nie musi być wspólna paleta z paletą z gry.
[wyróżniony] [#88] Re: Bridge Strike - informacje

@mailman, post #86

no wlasnie to kierowanie strzalem jest kluczowe w river raidzie kiedy chce sie grac na powaznie, tj. zdobyc max punktow zeby miec jak najwiecej zyc zeby doleciec jak najdalej
[#89] Re: Bridge Strike - informacje

@juen, post #88

Dobra, macie rację. Nie grałem w to chyba ze 20 lat i faktycznie - skręcają. Nie wiem jak w to można było grać. Może dlatego "River Raid" nigdy mnie do końca nie porwał. Dla mnie taka funkcja to nieprzewidywalność rozgrywki.
[#90] Re: Bridge Strike - informacje

@Koyot1222, post #83

całkiem fajne ale grafika w stylu
Tanks Furry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem