Forum: 295 postów zawiera frazę "mrcha_67"
Na YT odnalazłem ciekawy film: mini GameBoy pod nazwą Thumby https://youtu.be/Fa7OxjpXLjQ W sklepie odnaleźć można kilka innych gadżetów, np. mini 'arcade machine'!:brawo: Sklep internetowy nie wyświetla YT??? Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 16:14:57 przez mrcha_67
Prawie nowa, The Ascent
Z nowości (po selekcji) Riftbreaker Gra pochodzi ze studia EXOR Studios, [wcześniej wydali X-Morph Defence]
Ta gra - myślę, może ustanowić kiedyś nowy gatunek gier na najnowsze komputery typu GeForce. Na razie widzę ją pod MAME, jeszcze nie zagrałem, bo ROM tylko mało kompletny można naściągać... : :/ : Hyperdrive Do tego może jeszcze wersja combat race, by się przydała
Ten tytuł mógłby ukazać się wersji na cartridge>> do Commodore 64, jak i inne od Sierry. To tylko "point-to-click adventures", niezbyt szybkie, a pojemnością carta nie trzebe się martwić. Wciąż pamiętam dobre przygodówki typu: Indiana jones III Last Crusade [LucasFilm] i Conquest of Camelot. "Zaklęcia" do tej ostatniej trzeba jednak wpisać z klawiatury.:cafe: Może wyjdą też komuterowe adaptacje nowych wersji przygód Sherlocka Holmesa, tych Robertem Downey'em Jr. "Commodorek" mogłby jeszcze pograć :munching out:
Ja chciałem tylko zapytać czy równolegle przewidziana jest reedycja sprzętu 8bit i 16bit. Wersja Classic [oryginal size]. Albo wspomaganie ze strony wzmocnionych klonów tych kultowych komputerów, płyty główne z turboboostem? >>Kultowe:love2:<< gry na cartridge'ach?
Poszukaj forum od PSX.
AMOS to potężny pakiet. Teraz to już chyba posiada rangę - ENGINE - Z różnych przyczyn wygrywa ze zwykłym i universalnym C np . GNU C. 'C' jednak dał już z siebie wszystko. Kto programuje nie powinien go zlekceważyć. Osobiście postawiłbym na poziom Blitz Basic 2 -po remoncie. Jest jeszcze AmiBlitz, ale jakoś mi nie przypadł do gustu. C na MUSI nas zaspokoić. W jadłodajni: pliki .fd, includes, autodocki. Pośredni poziom wspomagający programistów. Dziwna gra kilku języków... Pamiętam kilka artykułów z prasy Amigowej na temat trudnej drogi programisty: w czym pisać. Każdy programista przeżywa ten dylemat. Z różnych wykładni wychodząc, można próbować to zdekodować tak, że poszukiwanym językiem jednak jest makro-asembler ze składnią Basic'a. AMOS jest wspaniały do nauki!, kompletny i wygodny, polecany. Intryga pozostaje jednak przy C. Wszystko tak zaczyna wirować, wady i zalety wspomnianych języków tak, że wybawieniem staje sie bezpośrednie odniesienie do programowania na poziomie hardware'owym i wygrywa asembler! Wtedy już tylko poziom 'makro' się pojawia na horyzoncie i to najlapiej jakoś widoczny w postaci składni enumerycznego i uwielbionego Basic'a. AMOS nie daje mimo wszystko zalet pracy na poziomie asemblera. :cafe:
Dałeś czadu z tym Prince of Persia. :ogien piekielny: Jak gra wyjdzie na cartridge'u to kupie małe ATARI :trampoline: Oczywiście jak tylko dostanę pozwolenie :mikolaj: od biskupa. Może uda się zrobić wiecej konwersji na carta: Indiana Jones III Last crusade [Amiga] Conquest of Camelot [Amiga] Flashback [Amiga] Kultowe point-to-click [adventures] i platformówki. Czyżby renesans nadchodził? :shock:
Seria gier "Driver", która obecnie posiada już chyba wszystkie bajery w kultowym GTA 5. Korzenny i nie mniej kultowy: Driver I druga odsłona: Driver 2
Dzięki:thumbsup:
To nie render tylko VR. Techniki TV na blue-box. Zasada - genlock -. Ostatnia aktualizacja: 10.11.2021 13:36:25 przez mrcha_67
.O porannej wycieczce ślimaczka na grzybki Gdzie można pobrać?:twisted:
Przyślij jakieś filmy, jak to składasz na YT.
Mam taki :Atmos-judge Mam też >>Player<<MODPlug>>Player Win10<< Ostatnia aktualizacja: 08.11.2021 09:38:46 przez mrcha_67
Może być, że reszta leci na offtop, bo chyba nieporozumienie wstępne, tylko. Temat jednej gry, a ja zamierzyłem łakocie dla kocia :torcik: Pamięta się te nietuzinkowe gry przez lata, tak ma każdy Amigowiec. Przy 'Multiplu'-[MAME], GOG'u, PCSX2, STEAM można pograć aż do zawrotu głowy. Przyda się ściągawka, nawet jak nie TOP lista, to moze pomóc. Teraz mam to: Oddworld - Abe's Oddysee Oddworld - Abe's Exoddus
TRSI-PrismVectors, teraz wgrywam już co chwilę...,,, :lol2: :ogien piekielny: dzięki,:thumbsup:
Tfu..!! :pottytrain: Już się najadłem nowości zamiennych. :red card: Zabezpieczenia antypirackie typu STEAM, producent z forsą, paczka programistów jak dla AMOS, dystrubucja cyfrowa, aplikacja PC z kompilatorem dla AMIGI = oto moja rada dla BlitzBasic2.:thumbsup: :kiss:
Znalazłem coś na zamiennik BB2, niby ma być już equal. Do testów. :ogien piekielny:
Kupiłbym wersje z ulepszonymi bibliotekami zwłaszcza display.lib. Jest według opisu z manual parę minusów licząc do AMOSa. Procedury, wyprowadzanie parametrów z procedur, Def FN, Statements widze inaczej, jako dynamiczne korekty danych stałych. Otwieranie okien z obsługą na procedurach i zabezpieczanie ekranu jak w AMOS komendą AUTOBACK [mode]. Obsługa copperslist raczej może być lepsza, a smooth scroll można sobie wsadzić... przy inicjacji copperlisty zamiast INTERLACE'u. To już lipa. Normalnie wyświetla zdekodowany obraz IFF. Czyli InitCopperList uszkodzony, myślę, lub cięty za piractwo. Poza tym raczej fajny. I lepsze podejście od AMOSa. Można poczuć bliskość asemblera. Składnia języka BASIC przyjazna, a kod w edytorze zwięzły. Musiałbym testować procedury po kompilacji w disasemblerze na efektywność kompilatora. Dolary kontra orzechy. Albo da się już kupić gotowca bardziej wiarygodnego niż AmiBlitz, albo trzeba pykać samemu. Wychodzi jednak na to drugie :mrgreen: Jest trochę pomysłów na GRY. :pisze:
Dokładam link na ten moduł co "świerszczy" link
Jakby ktoś znał tytuły mod'ów co "świerszczą" to proszę żeby podał. Mam jeden to mogę gdzieś wrzucić na wzór o co chodzi. Chciałbym nazbierać trochę.
Może jakieś wyjątki jednak się pojawily np , z Australii..?
Masz rację, najczęściej używam winuae. Amisia pod folią:oops: Radzę ściągnąć ze strony cały schemat i powiększyć u siebie w jekiejś przeglądarce, bo na pierwszy rzut oka schemat na stronie mało mówi. 8-) Ostatnia aktualizacja: 31.10.2021 15:19:53 przez mrcha_67
Czy ma ktos jescze jakies adresy pocztowe do twórców BlitzBasic 2 <<<FINAL>>>? Chciałbym kupić komercyjna wersję FINAL. Piractwo sporo tu dało ludziom po nosie jak vice versa autorzy dostali też po kieszeni. Głupia wojna, głupio wyszło. Za rozsądną cenę do 60$ bym kupił. Teraz to chyba z Australii można tylko zakupić...;-) :mrgreen:
Objaśnienie: TTL wysyła sygnał synchronizacji pionowej z czego można pobierać sygnał przełączający nasz FRAMEWORK. Występują na zmianę dwie fazy: czerwona i zielona. 1. Faza czerwona Dostęp do portu FAST RAM ma RPU 68030 nr.1 Drugi procesor ma fazę -pustą-/jeśli chodzi od ostęp do tego portu, za to może działać na własnym lokalnym RAM'ie. Procesor 68000 ma dostęp do drugiego z obszarów portu FAST RAM i pierwszego obszaru CHIP RAM a Agnus do drugiego obszaru CHIP RAM. 2. Faza zielona RPU 68030 nr.1 ma fazę -pustą- RPU 68030 nr.2 ma dostęp do drugiego portu FAST RAM Procesor 68000 ma dostęp do pierwszego obszaru FAST RAM oraz drugiego CHIP RAM. Agnus ma dostęp do pierwszego obszaru CHIP RAM. Oba procesory uzyskują dostęp do portu FAST RAM przy pomocy kontrolerów IDE. Przypomnijmy, że te procesory są 32 bitowe nas szynie danych, nie mogą więc uzyskać dostępu bezpośrednio do banków 8 MB/16 bit! Oba procesory mogą mieć dużo własnego RAM'u. Powyżej 128 MB każdy! Procesor 68000 może korzystać z tzw. prostego układu turbo który pomnoży sygnał CLK x4. czyli będzie nareszcie pracował 4 razy szybciej na zegar a cały system komputerowy min. 8 razy szybciej, nie licząc wspomagania z dwóch procesorów 030/33MHZ. Brakuje paru chipów DIP i PLCC. Trzeba gdzieś zamówić. Może u producentów układów DIP z serii 74HC/HCT. Płyta by pewnie była i to nawet w kolorze czarnym, nowoczesna. Żółte kondensatory do płyty też gdzieś widziałem. Czarno malowany radiator też już widziałem na jakiejś giełdzie, pod obudową A500. Jestem maniakiem tego komputera i chciałbym aby odzyskała MOC.:!: Ostatnia aktualizacja: 31.10.2021 11:51:27 przez mrcha_67
Takie mi ostatnio pomysły przychodzą do głowy. Turboboost płyty do Amigi 500, kilka nowych chipów DIP i PLCC. 2 x M68030 na 33MHZ zapewni moc karty turbo, podwójne buforownie w portach pamięci CHIP RAM i FAST RAM. FAST RAM dzięki MMU może zwielokrotnić blok pamięci w obszarze 8 MB, czyli x4 wyjdzie na 32 MB. CHIP RAM x 2 czyli 2 MB x2 = 4 MB. Koncentrator portów szeregowych z RS-232, port równoległy niezgodny z Centronics, za to 16 bit! Procesor 68000 może być przetaktowany x4, na 28MHz dzięki układowi turbo. Ostatnia aktualizacja: 31.10.2021 10:51:52 przez mrcha_67
Wczoraj przypomniałem sobie Arnie 2. Fajne commando, jakich jest wciąż za mało.:thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 31.10.2021 05:01:07 przez mrcha_67
>>Taki<< jeszcze mam. Abraxas-psy.mod
Moim zdaniem awangardowy projekt nawet po latach... Cyberia Cyberia 2 :idea2:
Chaos Control, (intro do ok 50% filmu...)
Moim zdaniem najlepiej zakupić nowoczesny 24" calowy w formacie 4:3 20" mam i nieźle, może nawet bezpośrednio odbiera się obraz z Amigi, ale to jeszcze nie HighEnd. Szperam w Internecie, ale takiej propozycji nie znalazłem.:evil::evil::evil:
Armored Core 2. Testoweana dermatologicznie:twisted: :tak:
Na bazie JM Jarre'a Equinox - 4. :thumbsup: link Equinox4
Seria gier o sąsiadach co robią psikusy i pułapki; Sąsiedzi z piekła rodem... Cz.1 Cz.2 Mam na dysku.
"Albion", wersja starsza, jeszcze na PC-DOS, myślę że zaciekawi ...('niebezpieczne związki'; kosomos - gotyk)
I jeszcze to może zaciekawić. Musze poszukać jakiś kodów trainera, bo cholernie trudna... Załaduj!:twisted:
Tutaj starsza gra, za co przepraszam wszelakie normy Unreal Engine 4.x,...(Titanfall 2) -Fade to Black- dodam...:thumbsup:
Tu mam myślę rarytas: Enemy Infestation (Panasonic Interactive) Ostatnia aktualizacja: 19.10.2021 05:00:53 przez mrcha_67
ECS daje możliwość obsługi 2 MB Chip RAM. OCS tylko 1 MB. Wiecej pamieci może dać możliwość wczytania dużej mapy i dużo kolorów. Robocop mógłby być nawet w Hi-re+lace/16 kolorów, ew. EHB 64 kolory 368x240. Widziałem wersję ROMu Hires!!! Natywna mam na myśli >>bez potrzeby stosowania emulatora np MAME, który na Amigę 2MB nie odpali.
Też można uznać za fascynującą grę którą umieściłem poniżej. Diablo III Ostatnia aktualizacja: 17.10.2021 03:21:40 przez mrcha_67
Poniżej coś w stylu Baldur's Gate, ale wydaje się mieć więcej kolorów: Revenant
Na razie napotkałem dziwny problem w BlitzBasic 2. W trybie - Amiga -jest dostępny w prosty sposób interlace nawet do Hi-resu. Za to ekran otworzony pod Workbenchem, WBStartup nie roluje. W trybie - BLITZ - jakby odrotnie ROLUJE i to super-fast! za to nic nie pomaga na włączenie INTERLACU do Hi-resu. ???:shock:??? Na razie piszę pod wersją 2. Muszę trochę posprawdzać inne wersje oraz dodatkowe biblioteki. Jak ktoś ma gotowca to niech już pisze. Może AmiBlitz 2.42, ...3.6,...3.8,...coś pomogą. Nie chce mi się tylko czyścić stajni Augiasza z całego gówna szlajarskich procedur wpakowanych do .libs i wrzuconych na Aminet. Gry komputerowe możemy pisać lub dama, ale przeczyszczać kompilator powinien ktoś za pieniądze. Brakuje optycznie fajnych funkcji MoveCopList 0,1 ;przekopiuj na inną LoadCopList 0 ;z dysku SaveCopList 0 ;na dysk ForceCopList 0 ;użyj CopperListy systemowej do trybu BLITZ DeleteCopList 0 ;kasuj w pamieci InitCopList działa, 'types' nie posiada wartości kodowanej flagi na INTERLACE???:idea2: SetBPLCON0 $C004 można wpiasać, bo wchodzi ale nie odnosi sie efektu. Zagubiony interlace w trybie BLITZ ? Nie mozna scrollować w prosty sposób po AMIGA mode i start z WB.
Wspominana 'Dota 2' Lepsze o Warcrafta III
Myślę że warto skomlić za nowymi grami na Amigę 1200 Niektóre gry są tak bardzo fascynujące. Na pewno chciebyśmy je na Amigę 1200. Poniżej 'Heroes of Newerth' Podobna gra do ulubionej Doty Ostatnia aktualizacja: 15.10.2021 18:25:20 przez mrcha_67
Jest składnia na decode: Set BPLCON0 $fomat_bitowy.w w HEX example: SetBPLCON0 $ef DisplayDblScan #coplist,mode example: DisplayDblScan 0,1 :thumbsup:
Jednąz nich juz mam: Set BPLCON0 $ef ,czyli $ oraz .w bitów zapisane w HEX. Wchodzi. Jescze DisplayDblScan mode "Mode" może być jako 1,2,3 lub 4, ale nie wchodzi zapis DisplayDblScan 1 ??? :idea2:
Nowa, wzmocniona płyta, do A1200 o 3dfx2 Voodoo2, 2 chipy 3dfx każdy na jeden pełny chip ram. DoubleBuffering dla CHIP RAM 2 MB x2 "Ognisty rydwan" nie zawodzi - relacji 2-1 (CPU) Tylko to na moda do nowej płyty, i bryka bez żadnego zgrzytu. Może dałoby się to gdzieś zasygnalizować. Może ma ktoś pomysł komu przekazać szczegóły. Taką płytę bym kupił bo ma już MOC
Tutaj podobna gra, wolna akcja, engine 3d z rzutem izometrycznym: Jagged Alliance Flashback Ja pamiętam jeszcze taki tytuł Sabre Team, nawet OCS, 1MB. Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 20:02:57 przez mrcha_67
To fascynująca gra, wobec tego możecie mi wybaczyć. Ja kocham 500-tke! No i evaluation Amiga 2000 wchodzi w zakres. A1200 jest już dużo lepsz niz A3000, teraz juz chętnie zapominany. Tu mam jeszcze takie wspomnienie gry Shadow Tactics. Grafika niezbyt szybka a kolory 24 bitowe. Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 19:22:10 przez mrcha_67
Poniżej też ciekawa propozycja C&C Renegade
Chciałbym wyłowić pare gier dla dobrego gracza. Poniżej Shogo Mobile Armor Divisdion. Szkoda, że na A1200 raczej nie ma co liczyć. Trzeba by dołożyć 3dfx Voodoo 2.
Poniżej propozycja do konwersji dla Amigi 1200 Ridge Racer wer. Arcade/MAME
To jest wersja na 512 kb RAM. Oczywiście szczyt, żeby zrobić wersję na full chip RAM tzn. 2MB (ECS) Nie wiem czy powstanie natywna wersja na ten komputer.
Ja tam bez Amigi 500 życ nie mogę. Chyba ślub weżmiemy. Bez niej jakoś świat mi pierdzi i smuci. Płytę ver. 5 chcę zakupić teraz bo są jakoś. Ja teraz mam ver 8.1, czyli od 500+. Ale Amiga 1200 też mi się podoba bo można nadal siedzieć przy grach i demach, coś tam tworzyć. Te lepsze gry oglądam, i dobrze żeby były dla A1200. :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 08:20:01 przez mrcha_67
Mam prośbę do dyrekcji forum o urządzenie listy na skrypcie javy z możliwością oddania jednego lajka :thumbsup: Lista dotyczy kart turbo na Amigę 1200 wszechczasów. Co po latach myślą Amigowcy o tych kartch? Która powinna zdominować [TAKEOVER!]:idea2: Najpierw można by było zgłosić propozycję karty do listy a później głosowanie. Proste nagrody w konkursie świątecznym mile widziane. Może znajdzie się sponsor?:-D
Dobra gra. Pozazdrościć bo u mnie Joolsy tylko lecą z Sensible Software. A co do przyszłych wymagań na A1200 to może być też taki gatunek gier: 3D fighting!
Cześć, Czy może ktoś z Was szczęśliwe wpisał bez błędu składni te dwie komendy do BlitzBasic2 >>>SYNTAX ERROR OFF: DisplayDblScan ??? SetBPLCON0 ??? Potrzebuję do interlace +HiRES
Jest już program do scrollu mapy levelu. HiRes (bez lace'u - na razie...) Smooth and fast! ============================= ;Program 4 BLITZ Mouse On BitMap 0,640,400,4 ILBMGrab ?Map,0,1 ; CopperLIST na Hires, 16 kolorów, smooth scroll InitCopList 0,34,400,$00114,8,16,0 MouseArea 0,0,640,400 DisplayPalette 0,1 CreateDisplay 0 ; Sterownie myszą synchronizowane przez VertBlank While Joyb(0)=0 ; Synchro Vbl VWait ; Scroll bezpośredni DisplayBitMap 0,db,MouseX,MouseY Wend End Map: IncBin "Dh0:Res/Tiberian_Sun.iff" ============================= Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 23:47:43 przez mrcha_67
Wodny turbo-race Arcade/MAME Aqua Jet Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 21:33:49 przez mrcha_67
He, he, pomarzyć można. Gdzie dopał? Nowa - wzmocniona płyta >>> A1200, już to gdzieś czytałem. Jeszcze jeden turbo-race poniżej. Też Arcade/MAME. :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 21:30:32 przez mrcha_67
Wymagania Amigowców rosną. O Amigi 1200 sam oczekuję gier takiej klasy jak ta poiniżej. Gra Arcede/MAME. Ace Driver. Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 21:01:05 przez mrcha_67
katalog NEC https://archive.org/details/bitsavers_necdatabooterCatalog_28821093 do pobrania https://archive.org/download/bitsavers_necdatabooterCatalog_28821093/1982_NEC_Microcomputer_Catalog.pdf Chipy do XT można przejrzeć uPB8228 -system controller/bus driver str. 602
To mnie trochę zmyliło http://amiga.resource.cx/exp/supra28 Masz rację. Jeszcze raz przeglądałem pinout na CPU-World. W takim przypadku pomóc może jedynie specjalna kość, którą od czasów XT (8 bit), znamy jako System Controller/Bus Conrtoller. Blokuje całą szynę danych lub przepuszcza, izoluję działanie procesora na wydzielonej porcji pamięci, która pozostaje za System Controllerem (zatrzaski!) Podłącza się go jeszcze do Control Bus. Co do 4x 8 MB Fast to zwrotnicę pamięci na szynę adresową trzeba EXTRA zamówić w firmie która -jeszcze- robi ICs i nazywa się MMU. Gdyby były te dwie kości to turbo dobrze się uda. Bedzie prawdziwy 16 bit Fast RAM i może być wtedy x4. Z tego co wiem trzeba extra się jeszcze wysuplić na te 2 układy jak zwykle podkreślając rolę edukacyjną małych Amig typu 500/+. Jeśli się tak nie stanie skazani będziemy na zgłupienie i wąchanie dupy.:roll: Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 14:42:17 przez mrcha_67
Czy można jakoś podłączyć karty turbo RPU od Amigi 2000 do A500. Temat podobno był już poruszany kiedyś. Chciałbym podłączyć GeForce'a albo Blizzard 040.
HC508 MKII masz tutaj https://amigastore.eu/709-hc508.html Wicher508i https://www.7-bit.pl/?lang=pl&go=projekty&name=WICH508I sklep tutaj https://retroami.com.pl/index.php?id_product=196&controller=product&id_lang=1 :tak::thumbsup:
Zamierz karty z procesorem 68HC000. To myślę i z moich doświadczeń dobre turbo do Amigi 500. Ten procesor ma obsługę cache RAMu i nadaje się na lekkie przetakty np. x4 czyli ok 28Mhz, tyle co Master-clock Amigi. Stosowany był w niektórych kartach turbo np. Supra 28. A z nowych jest na HC508 mkII oraz Wicher508i. Jak jest driver z obsługą pamięci cache RAM to komputer będzie szybszy na CPU, no i plus + obsługa HD na CF i RAM dodatkowy min 8 MB . ja czekam na wersję z 32 MB/ -fast RAM x4. Prosty schemat turbo drukował Magazyn Amiga. Mam ten schemat. Ale przetakt musi iść na odpowiedni procesor. Sam procesor np. 12MHz w podstawce nic nie da. Nie będzie jeszcze szybszy, chociaż może być. Potrzebny jest jeszcze układ turbo. Procesory bez cache RAMu dużo nie będą szybsze, a te z cache RAMem czyli 68HC000 będą ale dopiero na -SOFT-, obsługę procesora EXTRA. Bo stary soft - tylko z emulatorem obsługi/driverem CPU.
Dla kogo pisze się tutorial? Manual?
Jest już program do scrollu playfieldu z map typu IFF. ============================= ;Program 3 BLITZ Mouse On BitMap 0,640,400,4 ILBMGrab ?Map,0,1 ; CopperLIST na Hires, 16 kolorów, smooth scroll InitCopList 0,$114 DisplayPalette 0,1 CreateDisplay 0 ; Sterownie myszą synchronizowane przez VertBlank While Joyb(0)=0 VWait xa=QLimit(xa+MouseXSpeed,-10,10) ya=QLimit(ya+MouseYSpeed,-10,10) x=QWrap(x+xa,0,640) y=QWrap(y+ya,0,400) ; Scroll bezpośredni DisplayBitMap 0,db,x,y Wend End Map: IncBin "Dh0:Res/Tiberian_Sun.iff" ========================== Program scrolluje mały obszar za to panoramicznie. Plik IFF ma rozdzielczość 640x400 czyli HiRes +Lace Niestety komenda InitCopList 0,$114 miodu nie dała. Tylko Hires bez LACE! i kolor przy scrollu pionowym trochę przeskakuje, a poziomy scroll trzyma. Prędkość można zmieniać scrollem myszy. A w kodzie szlify mogą dawać dololną pędkość -10,10 na np. -20,20. Można już scrollawać duuuże playfieldy, własne np. 3648x 3400 po wymianie niektórych linii kodu. A propos: Czy ktoś ma już InitCopList na wersję z LACE? Mapę trzymamy na DH0: w katalogu /Res U mnie plik się nazywa Tiberian_Sun.iff Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 19:56:18 przez mrcha_67
Teraz przygotowuję pełna wersję programu ze scrollem naszej custom -mapy. Doczyt będzie z dysku po scieżce do edycji (na własne potrzeby). Scroll to najważmiejsze. A potem blity custom Shape'ów.(Panel) Wyswietlanie animacji na plafieldzie w sposób statyczny (FMV full motiuon video - filmik) oraz w sposób dynamiczny na HotSpot'cie (bohater, jednostki ruchome). To na początek powinno wystarczyć.
Ciekawy playfield, mam na myśli ładny. Ale mało blitów i animacji. In the Hunt jak na lo-res i pikselozy naprawdę czadzi! Do konwersji gier z automatów Arcade najlepiej użyć rip'y z oryginału. Nie wiem czy można dogadać się z ludźmi ze strony MAME Dev. Niby strona domowa emulatora i mają własne forum. Potrzebna by była miła pomoc ze strony developera, aby otrzymać rip'y grafiki i dźwięku, i choćby na razie translację rom'u na PC. Dalej już z górki. Konwersje wyjdą na odpowiednim poziomie. Inaczej pozostaje rzeźbienie ręczne z filmów mng (zapis z gry pod MAME). Co też może dać efekty w miarę zbliżone do oryginału, a na to na razie mam mniejszą ochotę.
Hitem sezonu "HOT!", może zostać seria Metal Slug 1,2,3,4,5,6,'X',...jak tylko wyjdzie. Oraz Re-make z Arcade/MAME "In the Hunt" In The Hunt poniżej Może powstanie "gorąca lista" tytułów do oczekiwanych konwersji. Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 12:45:37 przez mrcha_67
Co do "wymagania Amigowców...", oczekuje głównie jeszcze na re-make-'i starych gier Amigowych po re-masteringu i konwersje dobrych gier z innych platform. Cieszy mnie zapowiedź "RoboCop" z Arcade/MAME. Wiadomo lepszy remake na pewno się przyda, bo już Sly Spy - Secret Agent [Data East corp.] był dobry i udowodnił że można zrobić dobre konwersję na Amigę. Robocop ciągnął "linię od dołu", z C-64 chyba, za mało po bezpośredniej linii konwersji z Arcade/MAME. A tych konwersji jest jeszcze dużo! (MAME) Wystarczy pooglądać filmy z katalogami gier na MAME na YouTube. Daje do myślenia nad wyborem do konwersji. Przypomnę szybko "Dungeons & Dragons : Tower of Doom" oraz "Dungeons & Dragons : Shadow over Mystatra" I dzieki za serwis amigaos.net bo wygląda porządnie.:thumbsup: https://www.amigaos.net/ Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 12:22:09 przez mrcha_67
Moze być. Jokoś chyba sam "wejdzie" w zakres tutorialu.
Teraz pora na trochę kodu. Zanim złożymy całą procedurę odczytu mapy z dysku zapisanej w IFF, najpierw wyjaśnimy kolejne zagadnienia związane z otwieraniem ekranu. Poniżej program, który otwiera ekran pod WB w trybie HiRes 640 x400 pkt. Moze być taki. Byle skonwertowny np w przgladarce XnView do IFF. Ma tylko 16 kolorów. Kod pozwala wybrać z dysku np .Dh0: dowlny obrazek HiRes i wyswietli na otworzonym ekranie. ================================== Program 1 WBStartup Screen 1,28,"Hello World!, Intuition" Window 0,40,20,520,180,$1000,"Console window",1,2 MaxLen path$=192 MaxLen name$=192 path$="Dh0:" Map$=FileRequest$("Chooose MAP",path$,name$) LoadPalette 1,Map$ NewPaletteMode Off Use Palette 1 Load Screen 1,Map$,1 MouseWait ============================= Na razie wyświetla tylko IFF i bez dekodu na bitmapę. Teraz scroller. Prosty przykład znajdziemy w pliku wraz z instrukcją w AmigaGuide. Po modyfikacji wyświetla skrolowany ekran z róznymi predkościami, szybko i płynnie. Tzw. smooth scrolling. ============================= ;Program 2 BLITZ Mouse On BitMap 0,1280,1024,4 ; ile bill narysować For I=1 to 250 Circlef Rnd(640-16),Rnd(512-16),Rnd(16),Rnd(16) Next ; odbicia brusha Scroll 0,0,640,512,640,0 Scroll 0,0,1280,512,0,512 ; CopperLIST na Hires, 16 kolorów, smooth scroll InitCopList 0,$114 CreateDisplay 0 ; Sterownie myszą synchronizowane przez VertBlank While Joyb(0)=0 VWait xa=QLimit(xa+MouseXSpeed,-10,10) ya=QLimit(ya+MouseYSpeed,-10,10) x=QWrap(x+xa,0,640) y=QWrap(y+ya,0,512) ; Scroll bezpośredni DisplayBitMap 0,db,x,y Wend End ========================== Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 02:37:02 przez mrcha_67
AB Tower Assault ;) Popieram! No i AB2!
Hi-Res version jest możliwa na 60 fps tylko kto zrobi płytę na Double Buffering 2xAGNUS ver, ECS? JESTEM z TOBĄ Luke! Niech MOC przepływa przez Ciebie i MAME Dev! Ostatnia aktualizacja: 08.10.2021 15:08:50 przez mrcha_67
ROBOCOP z automatów MAME/ARCADE mnie ciekawi. Przecież juz był, ale słabo.. jakoś słabo emanuje. Nowa wersja może zakładać chipset ECS 2 MB CHIP oraz tryb EHB choćby 64 kolory 320x400 +overscan. Reszta HD lub CD -ROM A570. Dyski FDD możliwe... Kto myśli tym razem o niemożliwościach , polecam encyklopedię dla niemożliwych.:mrgreen: Tylko klatek FPS jak ktoś dociśnie, to raczej kartą na chip RAMie. Oryginał to 60 fps NTSC. A propos: Skąd wziąłeś ripp'y ROM"ów MAME? Masz kontakty z MAME Dev? Ostatnia aktualizacja: 08.10.2021 14:45:51 przez mrcha_67
Przypominam o ptrzebie DoubleBuffering dla EKRANu i zastosowaniu komend serii "Autoback" 0,1,2 przy otwieraniu okien Window Open z nadrzędnym "Procedure". 'Bednarski na kłopoty' >>> wszystkie poroblemy z obługą okien znikną!. Mozliwe jest tworzenie własnego MENU i paneli menu z dialogami interfac'u bez użycia MUI na poziomie optycznego design'u Windows 98/XP. W AMOSie to jest możliwe!, a nawet proste... Menu programów za poziomie lepszym niż amigowe MUI! Dla zapominalskich: MUI sprzęga do Amiga E. Ostatnia aktualizacja: 08.10.2021 14:15:46 przez mrcha_67
Procedury najlepsze są do obsługi okien. Wtedy git jest bo nic się nie plącze. A goto/gosub do Screen Open w obębie ekranu i programu głównego. Jak już okno trzeba otworzyć to >procedure i Window Open. Nawet dobre bo można zabezpieczyć odtwarzanie tła spod okna a wraz z obsługą na procedurach pełny komplet wygód jest dla programisty. Ostatnia aktualizacja: 07.10.2021 21:26:56 przez mrcha_67
Nasza procedura może być oczywiście szybsza, ale nie będzie aż tak strukturalna i czytelna na potrzeby tutorialu. Optymalizację szybkości programu wykonujemy na samym końcu, przenosząc co się da wyżej, to w strukturze kodu, to do programu głównego. Uwaga jednak! Mogą przydarzyć się błedy podczas optymalizacji. Może pomóc stara wersja kodu zapisana jako bckp bezpieczeństwa. Co do trybu graficznego: zależy jaką grę chcemy stworzyć. Do wektorówek może starczyć HiRes z 16 kolorami. Przydałoby się dla wszystkich symulatorów dysponować takim trybem przy np. 16 fps. Wraz z półcieniami hatch'owymi i ditheringiem może być OK. Przygodówki wymagają dużo kolorów. Wtedy LoRes z EHB. Można stosować grafikę z renderami nawet w LoResie. Dobrze wychodzi tryb LoRes 320x400 pkt w NTSC. Pixel jest quasi HiRes'owy przy dużej ilości kolorów np. 64 EHB. Sekwenncje FMV można puścić jako HAM z HD lub CD-ROM. Brakuje mi trochę pełnego overscanu na szerokość jako 384 pkt. Jest 368. Szesnaście punktów do mojej perfekcji...(w kategorii LoRes!). Grywam na MAME pod PC. Ulubione gry często posiadają rozdzielczość 384x224. Kompresowałem podręczne filmy DivX na 384x240 i jakość wyszła mi super! Po przejściu odtwarzacza na pełny ekran i filtrowaniu smooth miałem jakość DVD. (DivX LowMotion FourCC:MP43) Oczywiście można się odnieść do Nvidia GTX i RTX współczesnych PC. Ale przecież my tylko przy kawie na Amigowym poletku... Przyznam odnoszę się do gier na OCS/ECS nie do AGA. Ale tutorial gry komputerowej powinien przecież pasować do AGA version. Przy otwieraniu ekranu nie ma dużych problemów. Jaki tryb się wybierze taki się przecież otworzy, a przy skrollu prędkość możemy regulować.
Na razie zapiszemy w miarę "goły" algorytm naszego prostego jeszcze programu w języku "blisko-basicowym" a później zapiszemy prawdziwy kod w BlitzBasicu2, który powinien już działać. Prosty algorytm tego co chcemy zrobić wygląda tak: Algorytm main: ; start głownego programu Screen Open ; otwórz ekran dla programu Load map.iff (or File Request$) ; ładuj mapę z dysku lub daj wybór uzytkownikowi przy pomocy file requstera start: Gosub framework ; startuj obsługę framework -wszystko co wisi na VBlanc'u, teraz wykonujemy! Gosub scroll ; procedura warunkowa scroll'u w/g parametrów kontroli interface'ów Wait Vbl ; synchronizacja przez VBL vertical blank Goto start: ; powtórz od 'start' end: framework: ; podprogram do osługi całego framwork Gosub intarface_control ; obsługa interface'ów return scroll: ; podprogram scroll, scrolluj (przewijaj) w/g parametrów z kontroli interfaceów return intarface_control: ; podprogram obsługi wszystkich interfaców Gosub Mouse ; obsługuj mysz (skocz) Gosub Joy0 ; obsługuj Joy0 port (skocz) Gosub Joy1 ; obsługuj Joy1 port (skocz) Gosub Keyboard ; obsługuj klawiaturę (skocz) return ; (wróć) Mouse: ; podprogram dla myszy return Joy0: ; podprogram dla joy0 return Joy1: ; podprogram dla joy1 return Keyboard: ; podprogram dla klawiatury return Teraz tylko zapis w języku BlitzBasic 2...
Dzięki Selur za poparcie. Mogę wyjść ze wstępem do tutorialu. Dalej wszystko pójdzie już z kontry. Pewnie nawiąże się dialog i jakoś samo się potoczy z tematu na temat przez kolejne zagadnienia. A więc najpierw engine gry. Najpierw musimy zdecydować jakiego typu grę będziemy TERAZ tworzyć. Kwestia gustu i głodu oka. Trzeba stworzyć katalog silników gier komputerowych. Lista silników gier komputerowych ver 1.0 1. Engine typu R-Type [2d]>>> na scrollu playfieldu w prawo [AXIS X] 2. Engine typu JetStrike [2d]>>> na scrollu playfildu w lewo [AXIS Y] 3. Engine typu DesertStrike [2d]>>> na scrollu dwu-osiowym [AXIS X,Y] 4. Engine typy flight simulator [3d]>>> grafika RTG 3d 5. Engine typu dungeon FPP [3d] >>> grafika RTG 3d 6. Engine typu fighting (Mortal Kombat) [2d]>>> grafika komnatówka 7. Engine typu platformóka + scroll (First Samurai) 8. Engine typu platformówka komnatowa 9. Engine typu platformówka komnatowa +scroll (Flashback) 10. Engine typu isometric scroll AXIS X,Y [2d] (Last ninja) 11. Engine typu adventure point-to-clik; komatowa+ scroll [2d] 12. Engine typu Unreal [3d] 13. Engine typu racing (Lotus 2 TC) [2d] 14. Engine typu shooter (celowniczek) [2d] (Operation Wolf) Możecie edytować listę i coś jescsze dodać. Przeklajajcie do swojego postu. Wiekszość enginów wymaga scrollu. Od tego zaczniemy. Do pełnej techniki potrzeba: 1. Otworzyć ekran (Screen), wybór trybu garficznego i roszdzielczości 2. Zdefiniować (stworzyć sobie) playfield - mapę 2d wiekszy! niż zdefiniowany ekran w danej rozdzielczości 3. Napisać kontrolę interfejsów: mysz, joystick, klawiatura 4. Pętla główna typu framework oparta na synchronizacji VertBlank [VBL], co ramkę będziemy obsługiwali urządzeni gry i interfejsy, obliczali w podprogramach struktury dla obiektów i otrzymywali współrzędne dla kontroli HOTSpot. Najpierw pętla główna będzie skromna. Postramy się tylko scrollować playfield przyu pomocy interfejsów. Napiszemy od razu wszystkie drivery dla klawiatury [klawisze kursora], [klawisze w,s,a,d], [numpad kursor], Joysticka (scroll z centralnego HotSpotu), Myszy (krawędziowy) Scroll playfieldu w 8x kierunkach przy różnych prędkościach. Od razu zrobimy sobie test wydajności na scroll aż pedkości za....stych! 16x linii na ramkę i wyżej!. Zobaczymy ile może BlitzBasic vs assembler. Przede wszystkim definicja tryby graficznego dla otworzonego ekranu. Ja myśle EHB 64 kolory 320x400 laced plus overscan. [NTSC simul] Co myślicie? Jakieś propozycje? Ostatnia aktualizacja: 07.10.2021 16:10:15 przez mrcha_67
Jest ktoś chętny na tutorial gry komputerowej od podstaw w BlitzBasicu2? Rozważania nad wyborem silnika gry. Obsługa interfejsów, kontrola hot spotu, framework VBL, scroll playfieldu, double buffering. etc. Mnie ciekawi engine RTS na bazie C&C.:idea2: Widziałem na forum, że pod AMOSem leci już kurs.:thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 07.10.2021 02:41:30 przez mrcha_67
No to dzięki. Narszcie ktoś zainteroseowany. Poszukajmy jeszcze grafików, może coś dogramy. Reszta na PM.
jakim sposobem nabiłeś tyle ignorów? Pierwszy raz Cię tu widzę.Użyj mocy wyszukiwarki, Luke... https://www.ppa.pl/szukaj/?section=forum&query=mrcha_67&id=&daylimit=0 Miał czas nazbierać. :lol: Ostatnia aktualizacja: 05.10.2021 19:41:08 przez Krashan
Cześć! Pozdrawiam wszystkich koderów. Jestem programistą i grafikiem 2d/3d. Znajomość multimedia PC - kodeki audio/wideo do edycji materiałów MM. Myślę o nowej grupie.:idea2: Szukam 1x programistę + grafika. 2x grafika 3d [RenderMAN, Real3D] 1x Music MIDI [Protracker] Programista: Basic, assembler [Amiga], TurboBASIC, TurboC, TurboAssembler, Install Shield Express - PC. Do remasterownia i masterowania softu Amiga i PC-DOS. Głownie GRY. Szybki projekt: 1' RTS dla Amigi, based C&C Tiberium SUN [clone!] 2' Konwersja "Enemy Infestation" for PC na Amigę. Ma ktoś ochotę? :shock::shock::shock:
W tej chwili turbo modul jawi sie tak Modul ksztaltem typu A570 Konstrukcja bardziej zaawansowana niz A530turbo by GVP Podlaczenie od strony Amiga 500 przez expansion port /z lewej Rozpoznanie przez Amiga : cartridge turbo Rom cartridge w obszarze 512kb Port urzadzenia 8 mb expansion w obszarze fast RAM Na urzadzeniu cartridge rom, ram 8MB, kontroler NCR scsi 2 Interfejs Vesa local bus ------------- Dalej urzadzenie na chipsecie UMC. Obsluguje Vesa local bus na ktorym wisi Amiga jako karta VLB Gniazdo procesora obsadza Motorola 68030/33mhz Moglby byc nawet 486/33Mhz by UMC tzw Green, ale nam chodzi o similiarna Motorola. 128MB RAM do dyspozycji. To na sam engine gier. Porty ISA x2 obsadza podwojna karta procesorowa. Procesor NEC VR RISC 3000/33Mhz z chipsetem lokalnym i kontrolerem lokalnym. Na kontrolerze lokalnym PCMCIA i karty CF compact flash np 4GB kazda z dwoch Kazda karta ma lokalny RAM a kontroler sluzy do komunikacji przez port ISA Obie karty VR R3000 /33 odpowiadają za teksturowanie, blitter obraz w systemie podwojnego buforownia obrazu VIDEO UMC chipset ma obsluzyc jeszcz interfejs MIDI Kontroller urzadzenia UMC to EIDE pio ATA33. CD-RW slim SSD2,5" interfejs PIO konieczny 2x port sata zewnetrzny W cartridge zmiesci sie jeszcze ActionReplay #2 :twisted: Ostatnia aktualizacja: 16.08.2020 13:02:22 przez mrcha_67
Linki do Aminetu Doom port 020 O40 060 DoomAttack-AIO.lha Opis:tak:
Nie podlega kwestii ze na Amigę istnieja gry typu Doom Mozna podac konkretna listę gier chociaż trochę podobnych do kultowej gry z tytułu Gloom Za Żelazną Bramą Korporacja Robocop 3 Death Mask Sam Doom mozna probowac konkretnie przenieść na platformę Amigi tylko z kartą turbo. Konwersje Doom'a na Amiga turbo sporo mówią o sprzęcie turbo dla Amigi. Jakie turbo dla Amigi 500 znacie taki jest Doom. 8-) Ostatnia aktualizacja: 16.08.2020 12:10:52 przez mrcha_67
Nie powiedzialem że mnie nie stac na taki wydatek, tylko czy warto. :thumbsup:
kamilus Widziałeś to wszystko w dzialaniu? Na targach, prezentacjach ,salonie? Warp 560 jest dość ciekawy, ztego co wiemy bardzo drogi, nawet bez procesora, który ciezko dostac Któż ostatnio pisal ze bedzie, coraz bardziej dostępny. Polska firma ktora to produkuje powinna zorganizowac jakas promocje, wrzucic trochę reklam na żer. Jak będzie jakas prezentacja tutorialowa, abc, realne testy wydajnosci na proceurach asemblerowych OpenSource, upublicznionych to uwierze w tą legendę, coś wygeneruje myślę.:-D W sumie na azie nie dotarla tez do mnie zadna reklama kart turbo do A500. Czytam jak foldery tureckie o rivierach. Największe wrazenie robi beposrednia gielda, chociaz trochę oglusza wyniuchac można miedzywierszowy niuans. Stawiam na trick niewiernego Tomasza. Praktyka.. Poczekamy na dalsze konkretne newsy o Warp560 :welcome: :trampoline:
Mam inny link ale nie wiem czy "wchodzi" :ogien piekielny: HotStuff :cool2: :torcik: :drunk: Ostatnia aktualizacja: 09.08.2020 17:27:20 przez mrcha_67
Nie wiem czy kogoś interesują serie zagraniczne cover diskow Amiga Action Amiga Shopper Amiga Byte Amiga Fun Amiga Format Amiga Magazine Amiga Cocnept Amiga Computing Amiga Dream Amiga Joker Amiga Forum Amiga Magazine PD DE Amiga Mania Amiga Plus Amiga Power Dyski na sztuki do pobrania, całe archiwum 1,4 GB.... :szlifierz:
Chipsety czyste bo z jednej parafii Wiekszosc, lub wszystkie pochodzą od UMC Amoretro Amoretro 486 mtherboards Amoretro PC CHIPS płyta na UMC Amoretro UMC motherboard Multi I/O też mają na swoich chipach. CAŁY komplet: plyta z kartą rozszerzeń. Myślę że to plus bo chipów by Commodore już nie ma i nie maz czego zrobić taki modul wraz z torbo, ( pdobny do dawnych produkcji GVP ) :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 09.08.2020 13:48:14 przez mrcha_67
Moj stary temat juz zamknięty. Chciałbym jednak coś dodać, bo mi przyszło do głowy. Najpierw zdefiniujmy gusta obacnych użytkowników. Mowimy nieraz na temat dwoch roznych komputerów. 1. To komputer DreamComp Taki komputer kazdy chce. Niektórzy wciąż marza za tradycyjna Commodore Amiga Na tym poziomie. Wtedy mysli krążą tak mniej więcej za A1200 modowanej. Nie sprzeczam sie wtedy. W miarę lubie i wyrażam sympatię. Tez chcę jakiegoś DreamComp a 2. Komputer o którym piszę. Komputer retro, HostBus na poziomie 33MHz, pierwotny chipset ECS. Do tego turbo rozszerzenie. No tak ale jakie jak jest tyle pomysłów, które wciaz rekombinuja krazac przy tym samym. Uffff... To w zasadzie mnie męczy Mogę się odwołać do poziomu Amiga3000 Niestety, brakuje teraz możliwości zakupu ok 30 kompletów chipów od A3000 Z tego by mozna cos uzyskac - modul roszerzajacy do A500+, CD-ROM, dyski twarde, 128MB RAM. Zegar turbo 33MHz. 4x szybszy procesor na szynie lokalnej w trybie pracy rownoleglej do kontrolera DMA. Pszyszedl mi do głowy pomysł wykorzystania chipsetow od PC. Powiedzmy płyty główne od 486DX/33MHz. Zwykle obsługują bez problemu 128MB RAM. W chipsecie mają kontroler IDE, EIDE 4 urzadzenia. Dochodzi oprocz ISA, lokalna VESA. Amigę 500+ Expansion portem wkladamy do slotu VESA lub przynajmnie 16bit ISA i traktujemy jak karte rozszerzen w PC. Teraz zminiamy procesor na Motorola 68030RC33 ! Jesli wyjdzie interfejs gniazda procesora wszystko wyjdzie O.K. Poszukuję chętnych elektronikow do współpracy. Seria sprzętu 30 sztuk. Sprzęt się sprzeda w przyszłości jak myślę.