[#31] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@tukinem, post #30

Ale na PC MK nie wygląda tak samo jak na Amidze. Na Amidze brakuje kolorów i brakuje klatek animacji lub nawet całych animacji tła.
[#32] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@tukinem, post #30

MK2 to bardzo zły przykład do porównania bo jak wiadomo wersja amigowa do najlepszych nie należy, uznajmy to za eufemizm.
[#33] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nostrum666, post #32

Akurat MK2 jest jedną z bardziej dynamicznych nawalanek na Amidze więc z dwojga złego wolę super dynamikę kosztem grafiki.
1
[wyróżniony] [#34] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@tukinem, post #30

Wymagania gry Toy Story dla pc:
minimum 486dx2/66, 8mb ram,
sb16, win95.

Toy Story na Nintendo Snes:
cpu: Ricoh 5A22 3.58 Mhz.

Najlepsze wersje Toy Story:
1. Sega Genesis - motorola 7 Mhz
2. Snes - Ricoh 3.58 Mhz
3. Pc 486DX2/66 Mhz
4. Game Boy.

Czyli odpowiednikiem Motoroli
68000 7Mhz jest 486DX2/66.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 14:35:26 przez mmarcin2741
[#35] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@ZbyniuR, post #22

Nie od początku ale puszczałki SIDów i MODow były dostępne i grały tak dobrze że fani C= przecierali oczy ze zdumienia


Z którego z równoległych Wszechświatów przybywasz międzywymiarowy wędrowcze? szeroki uśmiech

2
[#36] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@mmarcin2741, post #34

Tak tak, tylko jeszcze udowodnij że na PC i konsoli była ta sama rozdzielczość oraz ilość kolorów
[#37] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nogorg, post #35

Dziękuję
Bo już czułem się osamotniony w boju z nonsensami ;)
Dla tych którzy nie rozumieja różnicy miedzy ST a STe proponuję doczytać o różnicach bo zaraz ktoś napisze ze na ste brzmi fajnie nawet, gdzie ja od poczatku mówię o zwykłym ST.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 15:08:33 przez mikecios
1
[#38] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@buldogkekon, post #36

Tak tak, tylko jeszcze udowodnij że na PC i konsoli była ta sama rozdzielczość oraz ilość kolorów


Nie rozumiesz, że ilość kolorów nie zależy od procesora, ale od układu graficznego.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 15:27:24 przez mmarcin2741
[#39] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@mmarcin2741, post #38

Myślałeś może o stan dupie? Dobry jesteś
[#40] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nogorg, post #35

Paula gra bez porównania lepiej. I to przy zerowym praktycznie obciążeniu CPU ok, racja

Aby zmiksować dźwięk na prostym kodeku DMA stereo z porównywalną jakością jak daje Paula potrzebne jest te 16-bit i dość dużo mocy obliczeniowej. STe miał tylko 8-bit i niezbyt mocny procesor (relatywnie do potrzebnej wydajności aby odpowiednio resamplować dźwięki) więc oczywiście jakość MODów odstawała od Amigi. Poza tym oprócz odegrania takiego modułu zbyt wiele się nie mogło w tym samym czasie zadziać. Szczególnie na zwykłym ST gdzie używało się YMa aby odgrywać sample co zajmowało czas CPU i była bardzo ograniczona prędkość samplowania.

Swoją drogą sama dostępność mocy obliczeniowej nie dawała jeszcze wcale odpowiedniej jakości bo tutaj bardzo dużo zależy od tego jak się miksuje sample i symuluje wszystkie efekty. Zawsze były duże różnice pomiędzy rożnymi playerami modułów. Osobiście polecam te oparte na silniku BASS, zdecydowanie najlepsza jakość - jakoś tak ładnie wygładza mody i grają bardzo przyjemnie i high quality. Jest dostępna wtyczka do Winampa 2/5 więc można to sobie nawet odpalić na swoim Pentiumie z '96 na Windowsie 95 o ile się kupiło taki dobry z głową a nie na maksa januszowało i po roku jeszcze żył

BTW. Osłuchuję tą paczkę modów z linka z siga. Dzięki za link/paczkę ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 15:48:01 przez XoR
[#41] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #40

Paula odpali tego kilkunastokanałowego MODa z dema DOPE by Complex ?

[#42] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@mmarcin2741, post #19

No właśnie. Atari się zreflektowało i wypuścili poprawionego Ste. Kilka gier
na niego wyszło i jakby nie patrzeć prezentują poziom Amigi.
Gdyby od razu wypuścili Ste, to by historia mogła potoczyć się inaczej.
Nie wspomnę nawet, że konsole miałyby utrudnione życie na rynku.

STe to dalej nie był do końca poziom Amigi 500 i pewne rzeczy byłoby ciężej zrobić. Do tego komputer kosztował tyle co Amiga 500 i miał hamulec w postaci ST na którego ludzie pisali gry ignorując zazwyczaj że mogliby znacznie je poprawić dodając obsługę dodatków z STe.

Amiga dalej miała więcej kolorów i więcej funkcji akceleracji grafiki. Amiga dalej miała lepszy układ dźwiękowy.

Jednak gdyby ST było takie jak STe od samego początku to myślę bardzo dużo by to dało ST jeśli chodzi o jakość gier i pomogło by to ST przetrwać uciekanie użytkowników na Amigę. W sensie na Amidze gry ewidentnie działały lepiej niż na ST i trudno było to ukryć czy się sprzeczać. Dużo wczesnych użytkowników ST przeszło na Amigę i dużo developerów też to zrobiło. Gdyby ST jednak było STe-kiem to to by się do tego stopnia nie działo bo różnica byłaby nie tak duża a w większości by jej nie było wcale. Ot może minimalnie mniej kolorów i muzyka z YM ale za to zawsze by grała a odgłosy SFX by na muzykę nie wpływały.

Jeśli chodzi o konsole to konsole żyły swoim życiem i czy komputery byłyby trochę lepsze czy trochę gorsze to nic by to dla nich nie zmieniło.
[#43] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@buldogkekon, post #41

To chyba nie MOD a XM.
[#44] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@buldogkekon, post #41

Paula odpali tego kilkunastokanałowego MODa z dema DOPE by Complex ?
Bez problemu. Oczywiście jakość nie będzie idealna, ale nie jest tragicznie. Dla ścisłości Onward ma 28 kanałów

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 16:50:32 przez AmiClassic
[#45] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #40

Zawsze były duże różnice pomiędzy rożnymi playerami modułów. Osobiście polecam te oparte na silniku BASS, zdecydowanie najlepsza jakość - jakoś tak ładnie wygładza mody i grają bardzo przyjemnie i high quality.
Nie zagłębiając się nigdy w technikalia i biorąc wszystko na słuch od lat używam starego ModPlug Player'a. Zawsze wydaje mi się, że mody odtwarza najlepiej ok, racja
[#46] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@AmiClassic, post #44

Bez problemu. Oczywiście jakość nie będzie idealna, ale nie jest tragicznie.

Paula co najwyżej może być użyta jako dumb DAC a miksowaniem musi się już zająć procesor.

Swoją drogą udało mi się znaleźć wyniki RMAA Pauli w jej trybie "14-bit"
https://eab.abime.net/showpost.php?p=1117630&postcount=123
Ten test Pauli był nagrany na Xonar STX więc powinien być dość miarodajny.

Wychodzi że to bardziej niecałe 12 bitów niż 14 ale i tak jest całkiem nieźle.
Zintegrowane karty AC97 i przez wiele lat HD-Audio miały ok ~80-84dB dynamikę czyli jakieś właśnie 14 bitów.
[#47] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #46

Paula co najwyżej może być użyta jako dumb DAC a miksowaniem musi się już zająć procesor.
Rozumiem, że analogicznie do odtwarzania modów na ST do którego 'pił' buldogkekon, czy to jeszcze inna 'inkszość'?
[#48] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #46

Tylko testy są na A600 gdzie wbudowany filtr tnie pasmo niemiłosiernie. Można to oczywiscie poprawić, ale trzeba ingerować w tor audio. Należałoby zrobić test na A1200 czyli Paula bez "kagańca" aby dostać najlepszy wynik.
[#49] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@AmiClassic, post #47

Analogicznie do odtwarzania modów na STE czy TT, na ST masz pierdziawę Yamahy.
[#50] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@AmiClassic, post #45

ModPlugPlayer to był player of choice kiedyś do modułów. Właśnie BASS gra jeszcze lepiej ok, racja

Chcąc znaleźć ten player znalazłem coś nawet lepszego https://lib.openmpt.org/libopenmpt/2022/06/12/release-0.6.4/

Testując da się natychmiast wyłapać że inaczej gra niż in_bass. Na swój styl bardzo fajnie.
Za to jest bardzo fajna opcja do MODów UseAmigaResampler wub

Działa z Amigowymi modami. Już z jakimś s3m, xm, it, itp nie. Szkoda. Może uda się coś w źródłach wykombinować bo projekt się bez problemu buduje pod VS2022.

Ogólnie dalej jednak uważam że do różnorakich modułów in_bass gra najlepiej. Nie wiem co oni tam za magię zrobili ale dźwięk jest taki miękki fajny i bardziej przestrzenny, jakby mi to nie grało z przodu mnie tylko bym był wokół niego czarodziej
[#51] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nogorg, post #35

Jeszcze pokaż jak A500 odtwarza tego 4-kanałowca korzystając tylko z dwóch kanałów to będzie porównanie. :)
[#52] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #50

Z tą "lepszością brzmienia" to jest trochę śliski temat, bo to że określone brzmienie może bardziej się podobać to nie oznacza, że brzmi zgodnie z intencjami autora. Nie to, żeby respektowanie tych intencji było jakimś nienaruszalnym nakazem, no ale czasem do tego właśnie się dąży z jakąś tam tolerancją. Tylko "dąży się", bo nie zawsze da się określić jakie te intencje były - bo MODy powstawały w różnych programach włącznie z tymi wynalazkami z Atari ST/e czy w DigiBoosterzePro więc nie zawsze brzmienie Pauli i Protrackera będzie tu odpowiednią referencją.

Libopenmpt jest spoko. Ja tego używam pod postacią wtyczki do Foobara. Jak widać biblioteka jest cały czas rozwijana i można zgłaszać zauważone błędy w odtwarzaniu.
[#53] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@HOŁDYS, post #10

Shadow Of the Beast


Shadow Of The Beast III również wyciska siódme poty z MC68K, OCS i Pauli. Inną kwestią jest niesamowity klimat.

W tej grze również zastosowano trik gdzie dane są wczytywane w "locie" - widać to w levelu w lesie - przed pierwszym atakiem obcych jest charakterystyczne zwolnienie na ułamek sekundy.
1
[#54] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@ZbyniuR, post #51

Rozumiem. Wówczas ci fani zaczną przecierać oczy. A jakbyśmy porównywali wyświetlany obraz to zapewne Amigę najlepiej podłączyć do zielonego monitora. Ja mam skuteczniejszy pomysł na komodorowców - dać im do obierania kilo cebuli.
1
[#55] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nogorg, post #54

Trochę tak (to tak apropo tych moich tajemniczych kompleksów Amigowca) odtworzyć ma Ami z 020/30 xm-a 20 kanałów, stwierdzić że gra pięknie, a potem kazać komuś nzrobic to samo na pc korzystając tylko z 4 kanałów i patrzeć jak ten zaskoczony pecetowiec przeciera oczy ze zdumienia.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 18:46:20 przez mikecios
[#56] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@nogorg, post #54

Po co? Twardziele zjedzą bez obierania. :)
[#57] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@XoR, post #50

Chcąc znaleźć ten player znalazłem coś nawet lepszego https://lib.openmpt.org/libopenmpt/2022/06/12/release-0.6.4/
Trzeba będzie sprawdzić, bo to chyba jakaś 'pochodna' MPP.


Nie wiem co oni tam za magię zrobili ale dźwięk jest taki miękki fajny i bardziej przestrzenny, jakby mi to nie grało z przodu mnie tylko bym był wokół niego czarodziej czarodziej
Kiedyś w MPP nadużywałem opcji w zakładce Player i samego Equalizera , ale im człowiek starszy tym bardziej 'konserwatywny' się robi i wróciłem do separacji 100%, bez reverba, ale z delikatnym Surroundem i Bass Expansion'em i wolę jak dźwięk jest wokół mnie, a nie ja wokół niego szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 19:39:22 przez AmiClassic
[#58] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@michal_zukowski, post #33

Jakie to ma znaczenie jaką formę kompromisu wolisz w kontekście do posta na który odpowiadasz? Grafika w MK2 i tak jest praktycznie najlepsza jaka może być na OCS w 32 kolorach dla nie statycznych digitalizowanych elementów.


Kolega z wcześniejszego postu porównał wydajność 68000 7MHz do PC z 386 i 4MB RAM, bo MK2 na PC takie wymagania ma, co wywołuje konsternację, czy kolega zażartował, czy naprawdę w to wierzy. Stąd post kolegi, który wytypował będąc prawdopodobnie także w stanie dużego zdziwienia podstawowe różnice (ilość kolorów, ilość klatek animacji, animowane tła) - natywna wersja na A1200 prawdopodobnie byłaby bliska wersji PC jako, że AGA ma lepszy transfer pamięci CHIP i większe możliwości, ale brakuje pasjonata, który mógłby to potwierdzić.
[#59] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@michal_zukowski, post #33

Nie twierdzę że nie jest dynamiczna czy że nie grywalna. Po prostu na tle innych wersji wypada słabo i dlatego pisałem że to zły przykład do porównania. Sam bardzo dużo w niego grałem, nie zliczę nawet połamanych jojów.
[#60] Re: 68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc?

@san_u, post #58

Mniej więcej o to mi chodziło że dla tej gry na Amigę twórcy poszli na bardzo wiele kompromisów zamiast wykorzystać właśnie możliwości chipsetu np. AGA (czy nawet ECS). Nie jestem programistą ani magikiem ale z dzisiejszego punktu widzenia wszyscy wiemy że MK2 mógłby wyglądać na Przyjaciółce dużo lepiej niż to co nam zaserwowano.
Tym bardziej że wersja na PC była jedną z lepszych, porównywanie jej z wersją amigową nie ma sensu.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 19:56:50 przez nostrum666
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem