[#1] Czy opłaca się tworzyć gry?
Przeniesione
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
Koyot przykre to ale chyba zle dobierasz sobie partnerow do wspolpracy, dlatego wiekszosc twoich dziel zalicza fail'a
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #2

Wydaje mi się, że nikt nie docenia moich "inwestycji". Generalnie chyba ludzie mają na to wywalone. Lepiej kupić kolejny ram do 500tki, albo przelutować kondziory na płycie 1200tki. Co tam nowe gry, jeszcze za nie płacić? Lepiej se za darmo dobry tytuł z netu ściągnąć, bo kiedyś to przynajmniej gry robili na poziomie. Teraz to nie ma czasów, to i nie ma gier. ok, racja
[#4] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #3

Chyba trochę się mylisz. Zobacz z jakim aplauzem spotkało się "Tanks Furry", popatrz na "Worthy". Przyłóż do nich "Amishion Impossible" tudzież wszystko to, co wydano na RetroKomp. Dostrzegasz różnicę? I to nie jest tylko różnica jakości, ale także oryginalności pomysłu. Pong4K się wyróżnił oraz Aminer, ale reszta? Z czym do ludzi...

Co się stało z wyczekiwanym "Bridge Strike"? To właśnie jest połączenie "Tanks Furry" (czyli Twoja plastyczna grafika) wraz z może odświeżanym kotletem, ale podanym z całkiem nowym dressingiem i nowym zestawem sztućców. Na coś takiego właśnie czekają klasykowi gracze.
[#5] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #4

Chyba trochę się mylisz. Zobacz z jakim aplauzem spotkało się "Tanks Furry"

Tu mam mieszane uczucia. O ile pozytywnie wykorzystaliśmy nasze 5 minut, o tyle jak już kurz opadł dostało nam się za wszelkie niedoróbki. Wtórny pomysł, średnie wykonanie i wysokie wymagania sprzętowe itd. Osobiście, nie bardzo mam odwagę zabierać się za TF2.
popatrz na "Worthy".

Podobny efekt, Tsakowi też się porządnie oberwało za grafikę. Gra jednak broni się świetnie grywalnością. Choć też ludzie marudzą, że za trudna.
Pong4K się wyróżnił oraz Aminer, ale reszta? Z czym do ludzi...

Problem w tym, że dla mnie dobra gra nie musi bazować na nowym pomyśle. Patrzę na ten konkurs zupełnie inaczej. Przynajmniej nie oczekuję, że ktoś dopasuje się do moich marzeń. Zakasałem rękawy i coś zrobiłem żeby ten stan zmienić.
Co się stało z wyczekiwanym "Bridge Strike"?

W sumie opisałem to już kilka razy. Brak czasu na produkcję, brak środków na zarezerwowanie tego czasu. Zbyt wygórowane oczekiwania. To chyba pierwsze przyczyny z brzegu.
Na coś takiego właśnie czekają klasykowi gracze.

Wybacz, mam wrażenie, że gracze czekają na nowe ramy, karty i złącza. Twórcy tacy jak ja nie są tu potrzebni. Gry dawno zrobiono lepsze i są za darmo, a scenowe obrazki dawno prezentowały lepszy poziom niż moje wypociny.
Wyciszyłem swoją obecność na tym portalu, dzień, tydzień, miesiąc... Zaglądałem tu o od czasu do czasu. Nic się nie stało.
[#6] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5

Koyot fakt, walczysz dzielnie jak nikt z tego forum (wiekszosc walczy na allegro) na wszystkich frontach i za to masz uznanie i popularnosc ale jesli uczestniczysz w slabym "przedsiewzieciu" to medalu olimpijskiego z tego nie bedzie.
Niestety ale tak to juz bywa, ze jeden sie stara a drugi nie
[#7] Re: Zapowiedzi nowych gier
Spokorokokoko mistrzu. Blask nie umarł. Robi się powolutku. Czasu nima więc idzie powoli, a nie będę Wam dvpy zawracał puki nie będzie konkret gotowy do podstawienia grafiki. Jak tylko mam chwilę to nadrabiam zaległości, coś tam dłubię... Doba zbyt krótka... nawet jeszcze nie ograłem gierek z rk18, bo cały czas życie mnie goni, a chcę to zrobić (Aminer wygląda elegancko i brawo dla Roberta za wystawienie Magazynu - też chętnie pyknę).

Jeśli ktoś śledzi wątek blasku, to był tam wrzucony nowy silnik, ale wymagał max ustawień w uae. Teraz po optymalizacjach (i zwęglonych zwojach mózgowych) już biega radośnie na a500 z 1mb, ale to nadal zbyt mało żeby robić szum na forum.

Co do nowych gier na amigę, to komentuję jak mi się podobają (bridge strike; tanks furry; openfire; blazing guns). A jak są wg mnie słabe, to wolę nic nie pisać, żeby nikogo nie zniechęcać. Niech se chłopy tworzą.
[#8] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #7

Wrzuciłem nową grafikę do Magazynu tutaj.

Ostatnio projekty na studia zajmują mi sporo czasu, więc kod powstaje powoli.

Grafika nabrała rumieńców.

@Koyot1222, Mailman

Uważam grę Tanks Furry za jedną z najlepszych gier z ostatnio powstałych. Grafika, kod i grywalność na pierwszorzędnym poziomie. Do tego dochodzi kilka rodzajów rozgrywki.

Akurat protoplasta Tanks Furry to była jedna z moich ulubionych gier spośród gier telewizyjnych/konsolowych, w którą zagrywałem się kiedyś z kolegą.

Moim zdaniem warto zrobić do gry edytor plansz. Z powodu edytora tak bardzo lubiłem Robbo, tego protoplastę Tanks Furry oraz Boulder Dasha!

Gry z edytorami plansz są najfajniejsze.
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5

Podobny efekt, Tsakowi też się porządnie oberwało za grafikę. Gra jednak broni się świetnie grywalnością. Choć też ludzie marudzą, że za trudna.


A kto tak uważa? Klakiery z EAB, które na widok Backbone'owego crapa dostają spazmów?
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #5

Ufff, nareszcie głos rozsądku od klasykowca. NGowce od zawsze mówiły, że żadnego renesansu klasyka nie ma bo soft nie powstaje. Jak rynek sie wysyci sprzętem (tak z 2, 3 lata) i już wszystkie amigi będą miały zmienione kondensatory i szybsze procki to amigi zostaną odłożone na półkę więc lepiej siedziec przy średnio rozwijanym MorphOSie czy słabo rozwijanym AmigaOS4. A zapotrzebowanie na soft dla klasyków jest co pokazał AmigaOS3.1.4.

Pong4k bije graficznie większość gier z ostatnich 5 lat, właśnie dlatego że jest na Aga. Ta gra jest lepsza niż część komercyjnie wydanych gier na CD32 więc jak widać da się zrobić coś co przebija gry sprzed 15 lat. Jeślibyście lekko to rozszerzyli (wiecej plansz, inny zestawy grafik, to mysle ze gra by schodziła po 40-60zł bez problemu).
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #10

[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #10

to mysle ze gra by schodziła po 40-60zł bez problemu

Tu muszę Cię rozczarować. Przy założeniu 40-60zł za sztukę, nie da się zwiększyć ani jakości naszych gier ani nakładów włożonych na ich powstawanie. Nie rozwijamy się w tej kwestii i nic nie ruszy do przodu.

Pong4k(...) jak widać da się zrobić coś co przebija gry sprzed 15 lat. Jeślibyście lekko to rozszerzyli

Dzięki! OK Niestety nie mam siły na rozszerzanie gry graficznie. Nie mam też wystarczającej motywacji. Gdzie przy Lumberjacku włożyliśmy jeszcze sporo, nowe skórki, podzielenie i przemodelowanie gameplayu inne poprawki i nikt tego nie zauważył.
Podejrzewam, że z PONG 4K było by podobnie. Moja inicjatywa się wypaliła.
Szczerze, nie jest to tylko związane z tworzeniem gier na ami. Wypaliłem się, dosyć mocno. Wpędza mnie to trochę w depresję. Prubuję się podzwignąć ale mam ostatnio coraz mniej czasu na odpoczynek, albo nie potrafię sobie go odpowiednio zorganizować

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 09:15:16 przez Koyot1222
[#13] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #12

Na Amidze ludzie nie są przyzwyczajeni do płacenia za gry i minie jeszcze sporo czasu zanim swoje przyzwyczajenia zmienią, o ile zmienią. Sam Worthy kupiłem, ale bardziej na zachętę. Gdyby wychodziło gier podobnego kalibru 10 rocznie, to nie sądzę bym kupował ich więcej - może jedną. Dlatego ja pisząc gry w ogóle nie zakładam że wyciągnę z tego chociaż złotówkę. Jeśli pojawi się taka możliwość, będzie to dla mnie miłym zaskoczeniem, ale półpoważnie mówiąc - zbyt przerąbanym zajęciem jest pisanie gry pod oczekiwania starych zgredów co tylko narzekać umieją. ;)

Tak, wiem że jesteś grafikiem z zawodu i z tego żyjesz, ale ja też jestem programistą z zawodu. Dłubię sobie gierki po godzinach, przeznaczam na to setki godzin rocznie i w sumie dla swojej satysfakcji. Gdybym miał oglądać się na to, czy ktokolwiek gra w Openfire czy tego klona Carcassonne czy innego krapa i od tego warunkować to, czy będę na Amidze dłubał, to już bym dawno zmienił platformę. A tak to się dłubie dla własnej satysfakcji, choć ostatnio też trochę pod publikę - może stąd wysokie miejsce AMInera względem poprzednich gier.

Może to jest podejście, które powinieneś powziąć? Na hobby z doskoku, nie 3 produkcje w ciągu roku a jedna na rok lub dwa lata, ale za to ze spokojem ducha i mniejszymi oczekiwaniami względem społeczności. Podziwiam Twój zapał i to, że jesteś bardzo aktywny, ale wraz z aktywnością podświadomie pojawia się oczekiwanie że "druga strona" pod postacią publiki czy też współtwórców też będzie podobnie aktywna. A widać średnio to tu tak chce działać.

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 09:32:32 przez teh_KaiN
[#14] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #12

Pierwsza z Waszych gier z założenia była DZIEŁEM niekomercyjnym. Myślę, że obecnie nie ma możliwości prowadzenia działalności zarobkowej na rynku gier dla Amigi czy NG. Dlatego produkcję gier należy traktować jako przedsięwzięcie artystyczne bliższe demoscenie niż rynkowi i cieszyć się z dobrego miejsca na demoparty. Pieniędzy z produkcji gier na nasze retromaszyny już raczej nie będzie. Jeśli marzą Wam się jakiekolwiek profity z Waszej działalności to chyba jedynym rozwiązaniem jest zbieranie przedpłat na nową grę za pomocą serwisów typu kickstarter....
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #13

Tak, wiem że jesteś grafikiem z zawodu i z tego żyjesz, ale ja też jestem programistą z zawodu. Dłubię sobie gierki po godzinach, przeznaczam na to setki godzin rocznie i w sumie dla swojej satysfakcji.

Rozumiem Cię, bo gry do których dokładam swoją cegiełkę nie tworzę sam. Widzę, że taką samą ciężką robotę odwalam ja, ale też programista (nawet może większą), ale też i muzyk. Praca programisty może jest nawet najważniejsza w tej sprawie, bo jeśli nie ma kodu, to nie ma gry.
Praca przy hobbystycznych amigowych projektach w moim przypadku przerodziła się w pracę na pełny etat. Zbyt duża ilość projektów. Zbyt duża presja aby robić dużo grafiki na wysokim poziomie. Problemy osobiste, stres. To wszystko złożyło się na dołek z którego chciałbym powoli już wychodzić.
[#16] Re: Zapowiedzi nowych gier

@*y, post #14

Dlatego produkcję gier należy traktować jako przedsięwzięcie artystyczne bliższe demoscenie niż rynkowi

Problem w tym, że nasze produkcje traktuje się i porównuje do produkcji komercyjnych złotej ery i takiej jakości się wymaga. Czujesz różnicę?
Pierwsza z Waszych gier z założenia była DZIEŁEM niekomercyjnym.(...) Pieniędzy z produkcji gier na nasze retromaszyny już raczej nie będzie.

Moim założeniem było powołać do życia inicjatywę, która po pierwszej grze da nam środki na produkcję następnej.
Ale wyobraźmy sobie taką inicjatywę, rozdawania Vampirów za darmo. Amiga to mały rynek jest, nie bardzo jak tu zarabiać na takich DZIEŁACH. Fajnie jak by były po 10zł.
Od razu wyjaśnię że nie mam bólu pupci, że niektórzy zarabiają a my akurat nie. Chodzi o to że tak samo fizycznie dostajesz coś do ręki w przypadku sprzętu jak i gry. Czas spędzony przy produkcji sprzętu może być porównywalny do produkcji np gry. Nie? W takim samym stopniu trzeba to zaprojektować, oprogramować, przygotować a na koniec wypróbować, czekać na odzew i usuwać pomyłki i braki. Itd, itd.
Dlaczego jedno może być artystyczne a drugie już nie?

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 10:16:35 przez Koyot1222
[#17] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #16

Bo części elektroniczne kosztują (ułamek ceny wampira) i ludzie mają uzasadnienie czemu to musi kosztować. Grafika, muzyka i kod bierze się z głowy, nie zużywasz żadnego surowca prócz prądu i swoich nerwów, ale to są surowce niewidzialne.

Ludzie chcą hardware'u bo chcą grać w już napisane gry, które tego hardware'u wymagają - na rynku wciąż jest deficyt turbin i innych rozszerzeń - zrobisz sprzęt, który dźwignie dany program to jesteś gość. Ludzie chcą nowych gier, ale ich oczekiwania są wyśrubowane, bo przez lata nic nowego nie powstawało i mieli czas żeby sobie powyobrażać to i owo co do tej nowej, mitycznej gry na Amigę. Bujanie w obłokach na temat hw było przy okazji Natami, skończyło się jak skończyło, więc w tej dziedzinie stali się realistami. Byś może potrzebujemy jakiegoś mesjasza, który będzie pisał ultra hiciora, podjara wszystkich, po czym się zawinie i pozostawi ludzi głodnych nowej gry - wtedy się zadowolą czymś prostszym.

Wydaje mi się, że paradoksalnie ludzie z EAB którzy się rozpływają nad każdym crapem mają zdrowsze podejście - na pewno są bardziej zachęcający do dalszego produkowania i rozwoju społeczności. Co nie zmienia faktu że oni też są w skrajności, tylko że w odwrotnej niż tu.
[#18] Re: Zapowiedzi nowych gier

@*y, post #14

Myślę, że obecnie nie ma możliwości prowadzenia działalności zarobkowej na rynku gier dla Amigi czy NG. Dlatego produkcję gier należy traktować jako przedsięwzięcie artystyczne bliższe demoscenie niż rynkowi i cieszyć się z dobrego miejsca na demoparty.

Smutne to i niestety prawdziwe. Szczegolnie ze na poletku obok sa producenci gier ktorzy gry tworza i z tego zyja, ze wspomne chocby Watermelon Games i ich gry Pier Solar czy Paprium na Sega Mega Drive, czy Sturmwind od RedSpotGames na Dreamcasta... a jest ich przeciez wiecej. Przepustka do zycia z produkcji retro gier jest zdecydowanie ich wysoka jakosc i dopoki te gry nie beda osiagac takiej jakosci ktora sprawi ze gracze wydadza na nie pieniadze to nie ma co myslec o traktowaniu tego jako jedynego zrodla dochodu. Dodatkowym problemem w amigowym swiatku jest to ze najzwyczajniej w swiecie nie ma zwyczaju placenia za gry, co ogranicza potencjalne profity. Poziom amigowych tworcow tak jak KaiN stwierdzil - rosnie. Oni wciaz sie rozwijaja i widac progres w tych grach. Jeszcze kilka lat temu dominowaly jednoekranowce, teraz pojawia sie w grach scroll oraz dobra muzyka. Oprawa w grach tez z roku na rok poprawia sie. Obecnie wiekszosc gier na devkompo sprawia wrazenie dopracowanego tech-dema. Trzeba teraz na bazie tego zbudowac DUZA gre a nie taka na 10-15 minut (bo powiedzmy sobie szczerze wszystkie te gry dzialaja na zasadzie - grales 5 minut to widziales juz wszystko i gra nie zaskoczy cie niczym nowym). Mysle ze jesli to sie bedzie rozwijac w tym tempie to za 3-4 lata moze sie zdazyc jakas gra z gornej polki ktora bedzie na poziomie hitow z lat 90tych. Pytanie czy wowczas srodowisko odpowie portfelem adekwatnie do jakosci. Na chwile obecna jesli ktos mysli o pieniadzach to z biznesowego punktu widzenia najbezpieczniejsza opcja na amigowa gre jest niestety port jakiejs nowej gry z innego retro sprzetu - tak aby sprawdzic czy ma to sens.
Tak czy siak widac ze sa juz "przodownicy" na amigowym poletku i trzeba ten okres "wyrabiania sie" jakos przetrzymac traktujac to jako hobby ale wciaz sie rozwijajac. Bez watpienia najwiekszym trybem graficznym w tej machinie po amigowej stronie jest Koyot, dlatego tym bardziej jestem zaskoczony jego zniecheceniem. Wierze ze wyprostuje co trzeba i ze swoim skillem wskoczy do jakiejs powaznej produkcji za jakis czas. Moze jakis komercyjny sukces ktorejs gry ktora wspoltworzyl na inna platforme da mu nowej energii i checi.
[#19] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #17

Bo części elektroniczne kosztują (ułamek ceny wampira) i ludzie mają uzasadnienie czemu to musi kosztować. Grafika, muzyka i kod bierze się z głowy, nie zużywasz żadnego surowca prócz prądu i swoich nerwów, ale to są surowce niewidzialne.

Nie zgodzę się. Stworzenie gry wymaga poświęcenia materialnych środków.
- Twój czas, kosztuje. Nie tylko pieniężnie, musisz coś poświecić aby regularnie dopracoywać projekt. Fizycznie musisz gdzieś być, komuś odmówić, sobie odmówić.
- Nie stworzysz jej na kolanie, sprzęt kosztuje. Psuje się. Oryginalny klasyczny kosztuje sporo. można wykorzystać nowoczesny. Oprogramowanie, owszem może być wolne, ale "wolne" też będzie tworzenie. Wygodniejsze narzędzie, kosztuje.
- Kod. Narzędzia, czas spędzony nad projektem, tworzenie... Poprawki, poprawki, poprawki...
- Grafika. Może być archaiczne narzędzie. Tańsze, ale skoro wykorzystujemy nowy sprzęt to może nowocześniejsze? Wygodniejsze. Czasem trzeba posiłkować się kilkoma narzędziami.
- Muzyka. Przykład jak wyżej.
- Sfxy. Jak wyżej.
Ok. Gra odnosi sukces. Wydajemy grę w pudełku. Teraz pomyśl, wysyłasz list do wykonawcy:
Zamawiamy
300 szt płyt z nadrukiem, 300pudełek DVD box z 300szt okałdek i 300szt 4 stronicowych manuali. Prosimy o dostarczenie tego do piątku. Fakturkę proszę wystawić na 2 tygodnie po sukcesie naszego Kickstartera.
Z poważaniem, Twórcy gry
PS. A... Prosimy o upust na cenie, z 50%. bo to będzie gra niekomercyjna, to takie dzieło demoscenowe.

Nie potrzeba środków? Masę, niestety.
[#20] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #15

Problemy osobiste, stres. To wszystko złożyło się na dołek z którego chciałbym powoli już wychodzić.

Nie wiem, czy Cię to pocieszy, czy nie, ale takich ludzi i problemów jest... mnóstwo :( I tak jak różni są ludzie, tak różne są ich problemy :(
Uwielbiam klimat Twojej grafiki. Kupiłem Tanks Furry, kupiłem Lumberjacka - chciałbym kupić więcej. Btw. tej drugiej nie odpakowałem nawet - sam mam mało czasu (to nasza bolączka :( tyle do zrobienia i tak mało czasu) na retro teraz... nawet Vampira nie zainstalowałem i pewnie się obrazi :(.

Powodzenia - oby jak najwięcej gier z Twoją grafiką się pojawiło - trzymam kciuki! OK

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 10:52:18 przez X-Type^HVR
[#21] Re: Zapowiedzi nowych gier

@X-Type^HVR, post #20

Kupiłem Tanks Furry, kupiłem Lumberjacka - chciałbym kupić więcej. Btw. tej drugiej nie odpakowałem nawet - sam mam mało czasu (to nasza bolączka :( tyle do zrobienia i tak mało czasu) na retro teraz

Tez mam obie i tez chcialbym wiecej :) Na pocieszenie dla Koyota dodam ze Tanks Furry wlaczamy na Amigach na imprezach na ktorych bywamy i ludzie "zieloni w temacie" chetnie sie zagrywaja w te gierke i z moich spostrzezen poziom gry jest na tyle wysoki ze ludzie nie zauwazaja jakoby jakos odstawala od innych hitow sprzed lat. W Lumberjacka nawet byl turniej w zeszlym roku na Koszalin Retro Games Show, ktory cieszyl sie calkiem duzym powodzeniem (tu plusem jest pewnie niski prog wejscia, bo zasady sa banalne). Ogolnie wiec jak na imprezie przewija KRGS przewija sie te 3 tysiace luda i ludzie graja w te Koyotowe gry... i im sie podoba... to znaczy ze kierunek jest dobry :)
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #19

Panie, ja to z przekąsem pisałem. ;) Jest tak jak mówisz, ale wielu się wydaje że tak nie jest i właśnie panuje myślenie takie jak napisałem - "robocizny" w pisaniu gry nikt tu nie liczy.
[#23] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #22

Panie, ja to z przekąsem pisałem. ;)

"robocizny" w pisaniu gry nikt tu nie liczy.

No i niestety, materialnych, namacalnych środków też sporo schodzi Dlatego człowiek się potem tak najeża i czuły jest na każdy komentarz
[#24] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #18

Szczegolnie ze na poletku obok sa producenci gier ktorzy gry tworza i z tego zyja, ze wspomne chocby Watermelon Games i ich gry Pier Solar czy Paprium na Sega Mega Drive, czy Sturmwind od RedSpotGames na Dreamcasta

Tu widać niestety przełożenie na realnych aktywnych użytkowników. Bo jeśli np liczyć całość amigantów i jeśli przy dobrym wietrze nasza produkcja im się spodoba to można liczyć nawet na kilkaset zamówień. W przypadku megadrive, która produkowana jest po dziś dzień przy dobrym strzale, podejrzewam przynajmniej kilka tysięcy. Zupełnie inne realia nawet biorąc sprzedaż Cd32 na całym świecie to ok 140tyś przy Megadrive ok 30mln. Nie dziwne, że "tam" się kręci
[#25] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #24

Ale sam przyznaj, zrobienie takich swietnych gier na Amige jak podalem powyzej - jest realne... Bo sprzetowo potencjal jest. Pozostaje kwestia zeby usiasc i to zrobic, tyle ze za cos na takim poziomie faktycznie oczekuje sie juz gratyfikacji finansowej bo to sa tysiace godzin pracy kilku osob... i tu niestety bledne amigowe kolo sie zamyka. Co do Sega Mega Drive to roznica jest taka ze tam srodowisko nie jest az tak aktywne. Amigowcy sa obok atarowcow najbardziej prezna i aktywna grupa, tym bardziej zaskakujace ze nie mozna stworzyc czegos duzego i powaznego dla tej platformy, bo przeciez ludzi nie brakuje. Jakis czas temu probowalem w srodowisku NES/Pegasus zorganizowac ludzi do stworzenia dobrej gry i okazalo sie ze oni wszyscy chca ale nie maja umiejetnosci, natomiast w srodowisku amigowym odnosze wrazenie ze duzo ludzi ma umiejetnosci ale malo komu sie chce :D
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #25

natomiast w srodowisku amigowym odnosze wrazenie ze duzo ludzi ma umiejetnosci ale malo komu sie chce :D

Może to wrażenie spowodowane jest tym, że cokolwiek by się zrobiło, to jest tu spora grupa fajnych ludzi, którzy chętnie wypunktują twoje niedoróbki. Wszystko fachowo podaprte wiedzą i w samo sedno. Można to sobie na liście umieścić i w ramki oprawić potem. "W jaki sposób pisać gry", "w czym pisać", "Jak rysować", "Jaką muzykę tworzyć" itp. No i na tym pomoc się kończy zazwyczaj
Kilka razy pokazywałem inne podejście. Czuję się pewniejszy w grafice, uważam, że ktoś coś źle zrobił, ok. Wypunktowałem, dopracowałem i dałem do ręki. Zmarnowany czas, ktoś powie, a serce boli

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 13:51:43 przez Koyot1222
[#27] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #24

Zupełnie inne realia nawet biorąc sprzedaż Cd32 na całym świecie to ok 140tyś przy Megadrive ok 30mln. Nie dziwne, że "tam" się kręci


Zgadza się, nawet jak teraz są to zupełnie inne liczby (mniejsze) "aktywnych" użytkowników, to nadal rynek SMD jest ogromny w stosunku do Amigowego.

To o czym piszesz, to życie niestety, które czasem nas dopada..
..ale tak naprawdę to stety, bo jednak ciągle się kręci i nawet jak jest czasem trudniej to potrafi też dawać radość i szczęście.

Ja jestem jednym z tych którzy podziwiają Waszą pracę i nie raz mi jest głupio wobec samego siebie, że ja nie robię nic konkretnego w Amiświatku.
Czasem jak już do czegoś siądę to okazuje się, że wymaga to za dużo czasu, że trzeba poświęcić więcej energii niż początkowo zakładałem - i to jeszcze dobitniej uświadamia, że należą się Wam brawa i szacunek, że potraficie pomimo tzw "życia" zrobić coś więcej ok, racja
Szacun dla wszystkich Twórców ok, racja OK
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #12

Kurka wodna, jak 40-60zł nie wystarczy na rozwój gier to trochę lipa z tym. Ja tak szczerze, to za Pong4K dałbym do 20zł w wersji elektronicznej, ale to jak by było kilka plansz lub chociaż kolory się zmieniały i jakiś cel gry ( np. co planszę trudniejszy przeciwnik ) i po np. 20 etapach napis Gratulacje, pokonałeś złego robota, świat został ocalony. Jeśli gra miałaby kosztować 99zł to już by trzeba uderzyć do międzynarodowej społeczności. Ja osobiście 99zł mógłbym dać za grę pokroju Alien Breed 3D.

A może dorobić parę rzeczy do Pong'a i puścić takiego Pong4K Lite za 10zł i zobaczyć jak to się przyjmie, ile osób kupi? Może nawet na ebay puścić tę grę, żeby każdy mógł sobie sprawdzić.
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@AmmigaCDTV, post #28

a teraz wyobraź sobie że jesteś autorem takiego Ponga, członkiem zespołu który go zrobił... siedziałeś jakiś pierdyliard godzin po nocach albo po robocie pisząc kod albo rysując albo komponując... i czytasz koment że gra zajebiista, muzyka rewelka, grafa no cud miód.... dam 2 dychy.
Smuteczek co?

a tymczasem nowa gra na C64 jest w preorderze za 116 złociszy...
link

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 17:52:38 przez softiron
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@softiron, post #29

No ale gry na Android'a są po tyle, więc to nie ujma dla programisty, że gra kosztuje 20zł. Jeśli gier za 20zł sprzedałoby się 100, to programista-muzyk-grafik mieliby do podziału 2000zł. A jeśli taką grę kupiłoby 5000 osób, to do podziału byłoby 100000zł. Kwestia właśnie tego ile osób by kupiło grę. Może warto dokończyć ją lekko, dać cenę 5$ i wstawić na Ebay i zobaczyć co z tego wyjdzie? Jak już gra jest zrobiona, to chyba to nie będzie dużo kosztowało wydać ją w wersji bezpudełkowej. Ja tam mówię, że 20zł daję za dokończonego Ponga w wersji do ściągnięcia i z jakimiś etapami/bossami.

Z tym ebay'em to tylko taka propozycja, nie wiem, gdzie się zaopatrują Amigowcy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem