[#241] Re: Nie Otake Retro walczyłem!

@ZbyniuR, post #240

Zbyniu, to pierwszy raz kiedy nie mogę się z Tobą zgodzić. Z całą sympatią jaką do Ciebie mam postaram się Cie przekonać. Wiadomo że rozmawiamy na amigowej ziemi, ale liczba sprzedanych egzemplarzy ma się nijak do fenomenalności tej gry. Czy wybitnych malarzy poznaje się po tym ile sprzedali obrazów? Oczywiście że nie, i nie znam się ale chyba wręcz przeciwnie.
Tak, są gry na tej liście znacznie wyżej, ale o czym to świadczy? Pamiętasz jaki doom miał sposób dystrybucji? Można było kupić wersję pudełkową, ale przypomnij sobie ile był sharewarów i cracków ;)
W dodatku wchodzisz na pozycję Doom w Wikipedii na którą się powołujesz i czytasz:

Along with its predecessor Wolfenstein 3D, Doom helped define the FPS genre and inspired numerous similar games, known as "Doom clones". It is one of the most significant games in video game history, and is frequently cited as one of the greatest games of all time.

Konia z rzędem i Rzędzianem, jak znajdziesz mi podobny cytat do gry która jako pierwsza ukazała się na Amidze. Ja wiem że czasami rzeczy kultowe, obrywają jako przereklamowane, walące głównym nurtem, ale skoro mają kult, to członkowie tego kultu za coś to cenią. Wspomniałeś o Gwiezdnych Wojnach wcześniej. Jak czułbys się gdyby przedmówca napisał że jest to tylko ograna do mdłości historyjka jakich wiele, umiejscowiona w próżni kosmicznej w której słychać dźwięki? No i rzuciłby jakiś link do wikipedii z List of highest-grossing films i napisał, że romansidłowy Titanic i Avatar jest wyżej niż najlepiej sprzedający się Star Wars, bo tego z oryginalnego nawet nie ma na liście....Noszsz....
A jednak nigdy nie spotkałem sie z ludzmi przebierającymi się za bohaterów Titanica, i 20 lat po premierze nie zauważam nikogo z koszulką z tego filmu. Co może to oznaczać?
Jak wytłumaczysz ten wielopokoleniowy kult Star Wars?