[#1411] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1409

Jest!
Photon Scoopex tutorials


na serio... kto zrozumie ten materiał, może spokojnie mysleć o kodowaniu dowolnych rzeczy na Amidze.
[#1412] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #1411

Tak jest, tylko szanse na zrozumienie maja osoby mieszkajace w Anglii, bo tacy jak ja, ze sluchu duzo z tego nie wyniosa.



Jesli jest prawda, ze amigowy asembler jest swietnie udokumentowany, to podstawowe pytanie brzmi:
Dlaczego jest tak malo produkcji w nim skodowanych a tak wiele w jezykach wysokiego poziomu?
[#1413] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1403

@Selur

A sprawdzałeś którykolwiek z dostępnych tutoriali Asemblera na Aminecie?
Podam kilka, które znalazłem:

http://aminet.net/package/dev/asm/ACCSources
http://aminet.net/package/dev/asm/AmigaAsm
http://aminet.net/package/dev/asm/Tandem2.68
http://aminet.net/package/dev/asm/Asm_course

Powiedz, czego wymagasz od takiego tutoriala? Czego chciałbyś się nauczyć? Pod kątem pisania gier? Podaj więcej detali.

Moim zdaniem jeśli chcesz się naprawdę nauczyć, to właśnie Ty powinieneś wyjść z inicjatywą. Dla chcącego nic trudnego.

Nauczanie asemblera to ciężki kawałek chleba. Dobrze udaje się to tylko nielicznym.

Z mojej strony polecam książkę "Rodzina M680xx" Wojciecha Czyża oraz książki Adama Doligalskiego ("Asm-One", "Asembler dla początkujących").

Ja mogę pomóc w miarę możliwości.

P.S. Ten Tandem wygląda ciekawie, przyjrzę się jemu bliżej.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 16:42:52 przez Hexmage960
[#1414] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1412

@selur
nie każę uczyć się Ci assemblera,
Ale te tutoriale to dużo więcej. Zwłaszcza zrozumienie hardware - jak go oprogramowaywać.
Gwarantuję ci że czy w C czy w Asm czy w Blitzu musisz te podstawy rozumieć.
Ja zacząłem od Assemblera bo on jest najbliżej sprzętu. Copper, Bliter, Ustawianie DMA, ustawianie bitplanów było logiczne z assemblerem związane.
To czego nauczyłem się w ASM i z tych tutoriali teraz stosuję w Blitzu bo te rzeczy dotyczące sprzętu się nie zmieniają.

TM
[#1415] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1412

Dlaczego ludzie robią takie rzeczy na komputerze, który de facto, powstał w 1979 roku a na Amidze nikt już nie potrafi stworzyć dobrego kodu (wyjątki potwierdzają regułę)?

[#1416] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1415

Dlatego, że zrobiono to dekady temu, a kolejne tech demo albo Cytadela nikogo nie kręci.




20 GOTO 10
[#1417] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1416

Cóż, jak widać, te dekady temu, ten ktoś nie był w stanie zrobić tego w 20 fps, na maszynie nieporównywalnie mocniejszej, od Atari8bit. I to pomimo tego, iż w tym demie to 3d jest w tej samej rozdzielczości :P

Oczywiście chodziło mi o to, że dziś, na innych maszynach, sprzęt wykorzystuje się do granic możliwości, tworzy się produkcje wykorzystujące go zdecydowanie lepiej niż w czasach ich prosperity. Na Amigach, oczywiście, jest odwrotnie.
[#1418] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1417

Ta sama rozdzielczość czyli 80x100 ze scanline'ami co drugą linię, bez podłogi? No spoko, w Cytadelę też można grać na ekranie wielkości znaczka pocztowego. Swoją drogą Project-M wystartował w 2010 roku i w tym czasie niezbyt zbliżył się do fazy grywalnej.

Doskonale wiem o co Ci chodziło i uważam to za standardowe marudzenie, podczas gdy odpowiedzi już padły: liczba sprzedanych sprzętów czyli mniejsza liczba użytkowników, większa złożoność sprzętu w porównaniu do prostych 8-bitowców (a więc wyższa bariera wejścia w temat - co widać też po dyskusji powyżej) oraz fakt, że w "czasach prosperity" Amiga została wykorzystana do granic swoich możliwości i zrobienie czegoś co choćby częściowo zbliży się do tego z czego była znana wymaga kolosalnego nakładu pracy.


Lubię ośmiobitowce ale to ciągłe porównywanie do Amig jest nudne. Pojawiło się tam cokolwiek w co warto zagrać, czy zahibernowali się na etapie "idzie ludzik i strzela"? Bo ja dziękuję, w tę grę już grałem.


-> 2:23


Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 19:11:26 przez nogorg
[#1419] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #1407

Retronav - masz racje ze jak ktos chce to sie wszystkiego nauczy. Ty dziobiesz to dwa lata i... Rozumiem ze to twoja pasja wiec ci czasu nie szkoda. Nie wolalbys jednak nauczyc sie tego w 2-4 tygodnie? Ja po miesiacu nauki kodowania na Sega Mega Drive jestem w stanie od strony kodu odtworzyc 75-80% gier wydanych na te platforme. Nie chodzi o narzekanie na Amige, tylko o to ze brakuje narzedzi i srodowisk ktore latwo i przede wszystkim SZYBKO sa w stanie wprowadzic developerow w arkana Amigi. "Latwo i szybko" wykluczaja definitywnie assemblera. Ludzie cenia sobie swoj czas dlatego tu wlasnie upatruje glownych problemow z nowymi produkcjami - poziom skomplikowania moze nie tyle odstrasza co zniecheca potencjalnych tworcow gier bo w tym czasie oni wola stworzyc 4-5 gier na inne platformy. Tworza wiec dla Amigi tylko ci co potrafia sie zaprzec bo Amige kochaja na tyle ze sa w stanie poswiecic jej az tyle czasu.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 22:08:49 przez Axi0maT
[#1420] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1419

Tak jak mowisz.
1 gra w asemblerze to 10 gier w AMOSie i 1000 w Backbonie... tylko po co

"Tworza wiec dla Amigi tylko ci co potrafia sie zaprzec"

W asemblerze poki co, tylko Juen rzucil sie na kodowanie gry i jemu sie udalo ale nasladowcow jakos brak... ciekawe dlaczego.
[#1421] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1417

Cóż, jak widać, te dekady temu, ten ktoś nie był w stanie zrobić tego w 20 fps, na maszynie nieporównywalnie mocniejszej, od Atari8bit. I to pomimo tego, iż w tym demie to 3d jest w tej samej rozdzielczości :P


Obejrzyj to i przestań już truć o Atari :P
[#1422] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1420


1 gra w asemblerze to 10 gier w AMOSie i 1000 w Backbonie

Albo 4 w C/Blitz Basicu. Brakuje wydajnych narzedzi i bibliotek. Zdania nie zmienie. Gdyby takowe byly to konwertowalbym wszystkie swoje gry na Amige a tak... No coz...
[#1423] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1420

Do tej pory nie kupiłem żadnej gry napisanej w Backbone, ani w Amosie, za to kupiłem Lumberjacka i Tanks Furry. Kiedy wyjdą inne dobre produkcje to też postaram się je kupić :)
[#1424] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sir_Lucas, post #1421

Obejrzyj to i przestań już truć o Atari :P


kolega już wezwał ekipę żeby to odzobaczyć. Trzeba podtrzymywać atarowskie bajki o wyjątkowej kreatywności 'braci mniejszych' i lenistwie amigowców
[#1425] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1424

A o Retrowars było?
Nio to ten szpil Amigawave będzie po angielsku i wkrótce będziecie mogli ją kupić w BOXie jak i zassać za free, przyznam że chyba sobie zagram.Jak widać gra zadowoli się A500 1MB.

JuTjub

Do zassania wersja espaniol

The game have scroll, big screens, all graphic in 32 colors, inventory, musics in game, various scenarios to explore, and a lot of fun, all in only one disk that runs on any Amiga with 1 MB ram, with at least 512 kb of chip.
The game was dev on a real Amiga 600 but translate to english and added some updates was done with my MorphOS machine under EUAE












Ostatnia aktualizacja: 05.09.2017 16:48:47 przez waldiamiga
[#1426] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1425

Gra, ktora ma chyba dwoch roznych tworcow.
Bo to video pokazuje, ze to niby produkcja AMITENA
[#1427] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1425

Czy któraś z tych zapowiedzi doszła do wersji finalnej z tego watku ?
oprócz chyba Putty Squad (ktory byl w 90 % skończony przez poprzedników)
[#1428] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #1427

[#1429] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1428

Dobre znalezisko :)
Od siebie mogę dodać że na EAB znaleźli demo Desolate World
http://eab.abime.net/showthread.php?t=83574&page=7
gra to klon Gods tyle że w klimatach s-f, demo zawiera jeden bardzo długi etap pełen zagadek polegających na szukaniu kluczy, przełączników, terminali, walce z mini-bossami i co pewien czas pozwala na kontrolę różnych pojazdów "platform podnośników"-zarówno zdalnie jak i po wejściu na nie.
[#1430] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #1429

The Game Machine wygląda świetnie. Ileż tam się dzieje na ekranie - mnóstwo różnej grafiki, obiektów, a każde z morskich stworzeń wciągane do bańki powietrznej ma swoją własną i do tego płynną animację! Na dokładkę ładnie wyglądający dual playfield i świetna paleta (to chyba AGA, nie? Bo na OCS-a trochę tego za dużo, szczególnie na dual playfield). Myślę, że wydana w swoim czasie zdobyłaby wielkie zainteresowanie.



Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 22:54:40 przez Umpal
[#1431] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #1430

Demo krążyło po BBS'ach w dawnych czasach. Parę lat temu wypłynęło gdzieś na EAB, to było chyba 3 lata temu.

Właśnie z tym wielkim zainteresowaniem jest spory problem. Różni wydawcy/deweloperzy po upadku Commodore odczuli że robienie gier na Amigę może szybko stać się nieopłacalne i stąd te anulowania gier. Szkoda tylko tych produkcji które były już na ukończeniu, lub nad którymi pracowano już od kilku lat.
Osobiście mam wrażenie że ludziom nie zależy na nowych grach na amigę, kiedy pojawi się coś w backbone to od razu mamy falę hajtu, ale kiedy ktoś wygrzebię jakąś starą dobrą grę nad którą kiedyś pracował i się nią podzieli to ludzie przechodzą obojętnie. Może udałoby się odzyskać więcej takich dem i grywalnych wersji gdyby amigowcy potrafili jednak znacznie pozytywniej reagować na takie wycieki.
[#1432] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #1431

Nowa wersja Double Dragon:
http://www.indieretronews.com/2017/09/double-dragon-looks-to-be-getting.html
https://youtu.be/HPfS08TW9qg

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2017 23:58:14 przez R222
[#1433] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1432

Znowu AMOS...
[#1434] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1433

A niech i będzie AMOS - Umpal swoim tech demem Agonii/Męki pokazał, że jednak poszaleć trochę można. Mastaszek też swoim Blaskiem podniósł poprzeczkę. ;)

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2017 07:42:26 przez teh_KaiN
[#1435] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #1433

Amos nie jest taki zły- gierca wygląda dobrze, pod warunkiem, że nie wymaga do "płynnej" zabawy A4000
[#1436] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1435

Na EAB gość pisze o 020 i 2 MB Chip.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2017 09:38:03 przez R222
[#1437] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1436

Takie czasy..
[#1438] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1434

zalinkuj to demo Umpala w Amosie.
TM
[#1439] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #1438

Odnośnie do Amosa, to ja napisałem takie coś... A i Legion był chyba napisany w Amosie


[#1440] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #1438

https://www.ppa.pl/forum/programowanie/36460/agonia-w-amos-sie

No i w dziale prywatnym też coś się działo, już pod nazwą MĘKA, ale przycichło.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem