@amikoksu,
post #367
No wyobraź sobie. Piszesz grę, która do działania wymaga dość skomplikowanego technicznie efektu. Sidzisz nad nim, opracowujesz jeden prototyp, drugi, piąty, wybierasz potem najlepszy jaki byłeś w stanie wymyślić. Poświęcasz na to sporo czasu.
A potem wpada drugi koder, który robi to jeszcze inaczej i rezultat jest spektakularny. No oczywiście że Cię skręca i chcesz wiedzieć jak to jest zrobione, bo myślałeś że swoimi rozważaniami zagadnienie wyczerpałeś i przeszukałeś wszystkie możliwe rozwiązania, a tu jednak nie. Tu nie chodzi o zrzynanie i ulepszanie swojej własnej gry na bazie tego. Tu myślę chodzi tylko i wyłącznie o zaspokojenie ciekawości.
Zbych zrobił bardzo fajną robotę i jego gra jest technicznie imponująca. Kefir oczywiście też zrobił technicznie imponującą grę. W obie gry pewnie nigdy nie zagram bo nie kręci mnie ten gatunek, może gdzieśtam przelotnie, ale z koderskiego punktu widzenia jestem bardzo ciekawy obu rozwiązań i bardzo chętnie przeczytam/obejrzę jak to jest zrobione. ;)
Co do spinoffów to ja bym się na Waszym miejscu nie napalał, bo z tej gry raczej quake'a zrobić się nie da. To nie jest tak że mamy tam full 3d silnik z dynamicznym oświetleniem i w ogóle rdzenie rtx zaemulowane. To jest raczej mało uniwersalny hak na haku, których wypadkową jest akurat wyświetlanie tunelu z płytkami i piłeczką, co oczywiście nie uwłacza tej produkcji. Tego typu produkcje są pod maską bardzo wyspecjalizowane, więc bez dużych zmian to chyba tylko strzelanka tunelowa jak w starduście. Chociaż cholera wie, bo jak zobaczyłem ruch kamery to zdurniałem. ;)
Ostatnia aktualizacja: 10.02.2020 08:37:36 przez teh_KaiN