[#421] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #420

Nad grą pracuję z Acemanem (muzyka) i Biterem (grafika). Programowanie, rozgrywka, mechanika, poziomy i testowanie robię sam i dlatego to wszystko tak długo trwa.
Trochę zwiódł mnie brak doświadczenia w programowaniu gier. Myślałem że to będzie tak po połowie (kod / gameplay) podczas gdy robienie gry to tak naprawdę praca nad rozgrywką i to zajmuje 3/4 całego czasu. Zrobienie jednego porządnego poziomu to ze 4 dni non-stop i ze dwa tygodnie szlifowania podczas którego przechodzę go ze 200 razy, także osiągnąłem już dawno level Master . Do tego ciągle dochodzą nowe elementy rozgrywki i przerabianie i ulepszanie już istniejących żeby to dopasować.

Jako ciekawostkę powiem wam że mam pomysł i pewne wstępne koncepcje na kolejne dwie gry na Amigę, na zupełnie innych silnikach ale równie efektownych. Nie wiem czy życia mi wystarczy

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2020 17:02:57 przez Kefir_Union
1
[#422] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #421

Myślałem że to będzie tak po połowie (kod / gameplay) podczas gdy robienie gry to tak naprawdę praca nad rozgrywką i to zajmuje 3/4 całego czasu


To prawda, którą często się słyszy od fachowców z branży- nie mniej jednak, tym bardziej trzymam mocno kciuki za szczęśliwy finał OKOKOK
[#423] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #421

a ja sobie chętnie poczekam i nie bede marudził, gierka wygląda jak majstersztyk i to wystarczy ok, racjaOK
[#424] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #421

Stary szacun ze ci sie chce ...
Trzymam kciuki i jak potrzebujesz pomocy chetni na pewno sie znajda.
To ma byc na A500 1 MB ?
[#425] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #424

Całe szczęście nie, na A500 z 1mb to przeważnie wychodzą teraz jakieś crapy.
[#426] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #424

To co na widać na filmie to z A1200 + fastram. Wersja ECS trochę później.
[#427] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #421

Nie wiem dlaczego dopiero teraz do mnie dotarło, że gra jest kodowana przez TEGO Kefira z Union. I dopiero teraz dowiaduję się, że grafikę robi TEN Biter. No i muzykę robi TEN AceMan. Niezły zespół nam się tu zebrał. Nic dziwnego, że efekt jest taki jaki jest.

Nie miałem okazji pogratulować więc czynię to teraz. Efekt pracy jest na serio imponujący. Duuuuże brawa! OK Ale jakie by wykonanie nie było to i tak największe brawa należą się za wytrwałość. Słomianego zapału, obietnic bez pokrycia i nieskończonych projektów w amigowym świecie mamy tony. Dlatego każdy kto potrafi coś konsekwentnie ciągnąć w stronę pięknego finiszu powinien być potrójnie oklaskiwany. Teraz jest najgorszy etap i jestem pewien, że w tej chwili ciągnięcie projektu nie jest już zabawą tylko wręcz przykrym obowiązkiem. Jeżeli na tym etapie tego nie rzuciłeś, ostro robisz i nie szukasz wymówek żeby tylko nie robić to zobaczymy koniec. A radocha z ukończenia na pewno wynagrodzi ten niezbyt fajny końcowy etap. Trzymam kciuki baaardzo mocno. OK
1
[#428] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #427

Przykry to nie ale po tak długim czasie ciągnięcie projektu potrafi być męczące psychicznie, trzeba czasem zrobić przerwę na coś innego. W zasadzie to robię trzy programy; grę, intro do gry (osobny silnik) i edytor więc mam zajęcie. Radocha też jest kiedy dorobię nowy super efekt czy akcję także to ciągle cieszy.
Projekt zostanie ukończony na 100%, choćbym miał do tego dopłacić .

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 19:33:03 przez Kefir_Union
1
[#429] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #428

Jak juz naprawde zaczniesz doplacac, to zmienisz zdanie
[#430] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #428

A mozecie jeszcze raz wrzucic link do filmu projektu ktory tworzy Kefir ?
[#431] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #430

http://www.amigajump.com/
[#432] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #429

W zasadzie to już dopłacam. Muzyka to teasera, domena, A600 kupiłem. W ogóle kupiłem A1200 po 20 paru latach dla tego projektu. Gdyby nie pomysł na silnik gry to bym dalej oglądał dema amigowe na youtube i wspominał że ja tez kiedyś takie robiłem w assemblerze

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 20:26:18 przez Kefir_Union
[#433] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #428

Jeżeli policzysz roboczogodziny, swoją wiedzę, umiejętności to nie ma szans żebyś do projektu nie dopłacił. Ale to nic dziwnego. Dopłacanie jest nierozerwalną częścią amigowego świata, a pomimo tego człowiekowi chce sie robić. Pewnie dlatego, że to nie jest praca. Mimo wszystko mam nadzieję, że jakiś zwrot podstawowych kosztów uda Ci się osiągnąć. I może z lekką nawiązką. Zdecydowanie zasłużyłeś i zawsze to dodatkowa radocha.
Gratuluję odpowiedniego podejścia i uporu. O efektach pracy już pisałem - imponujące. OK
1
[#434] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #433

Nic tylko podac paypala na forum kto chce to wesprze autora OK
[#435] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #434

Itch.io i opcja zaplac ile chcesz lub pobierz jesli nie chcesz ustalac konkretnej stawki.
[#436] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #433

Z całym szacunkiem dla autorów różnych produkcji na różne dawne platformy, moim zdaniem warto określić czy grę się robi komercyjnie z planem choćby drobnego zarobku, czy hobbystycznie.
I jeśli hobbystycznie, to w temacie dopłacania "zamilknąć na wieki", bo hobby przeważnie kosztuje
[#437] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #436

Dlaczego kolekcjonerzy sprzętu mogą zarabiać na hobby sprzedając za krocie sprzęt, a piszący gry nie mogą na swojej pracy i poświęconym czasie na hobby?
Z całym szacunkiem, ale kolega duby smolone prawi. Są hobbyści potrafiących zarabiać na swoim hobby. Niestety niewielu ma takie szczęście.
Oczywiście nie ma co się spodziewać przysłowiowych kokosów, ale życzę Kefirowi żeby na tej grze zarobił.
[#438] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #437

Ktoś napisał, że piszący gry nie mogą zarabiać? To są jakieś duby smalone dopiero, zresztą sam nabywam nowe produkcje, które zachęcają do tego
Chyba nie zrozumiałeś: ja nie mam nic przeciwko zarabianiu na grach na nasze dawne platformy.
Kwestia tylko jasnego opowiedzenia się, czy ktoś robi grę komercyjnie, czy hobbystycznie.

Jeśli komercyjnie, ryzyko bierze na siebie, zysk będzie albo nie. Jeśli głównie dlatego, że chce coś udowodnić, pokazać że można, ma pasję, to wtedy przeważnie nie narzeka się na poświęcony czas i ile w tym czasie można by zarobić.
Po prostu nie rozumiem, dlaczego demoscena może robić dema i nie narzekać, nie wskazuję konkretnie, ale z grami jest trochę inaczej w środowisku amigowym i co rusz temat wraca jak bumerang
Bo np. na takie małe Atari, które miało ogromne zaległości z grami np. w porównaniu z C64, albo ktoś się decyduje grę wydać i nie rozprawia nad tym czy mu się zwróci, albo po prostu publikuje za darmo i cieszy się sławą

P.S. Jumpa! chętnie nabędę OK
P.S. 2. Na hobby moim zdaniem z definicji się nie zarabia (zajęcia "po godzinach"), tylko dokłada dla własnej frajdy (no chyba, że kogoś sponsoruje jakiś napój energetyczny w sportach ekstremalnych ), ale jeśli komuś udaje się połączyć pasję (nie hobby) z pracą zawodową, wtedy to co innego

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 08:31:24 przez Jacques
[#439] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #437

Dlaczego kolekcjonerzy sprzętu mogą zarabiać na hobby sprzedając za krocie sprzęt, a piszący gry nie mogą na swojej pracy i poświęconym czasie na hobby?

Ja nie twierdzę, że NIE MOGĄ zarabiać. Mogą. Tyko nie zarobią, bo rynek jest za mały. Gdy policzysz roboczogodziny, wiedzę, umiejętności to wyjdzie ci, że na wygodnym korporacyjnym stołku zwkłego programisty zarobisz 10 razy więcej. W dodatku w idealnych warunkach, z dodatkami, ubezpieczeniem.

I tak jak napisałem wcześniej - też życzę żeby cały zespół Kefira dostał coś jeszcze oprócz satysfakcji. Może nawet koszt się zwróci...

Jeżeli z hobby robi się praca to traci się hobby. Zaczynają się klienci, terminy, naciski, zależności. Z hobby zostaje tylko wspomnienie.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 10:17:20 przez MDW
1
[#440] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #439

Ja jeszcze bym dodał, że jak ktoś zarabia krocie sprzedając/wyprzedając sprzęt, to z kolekcjonera zmienia się w handlarza/spekulanta - prawdziwy kolekcjoner nie handluje dla chęci zysku, ani się sprzętu oportunistycznie nie wyzbywa, bo zauważył eldorado

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 10:26:55 przez Jacques
[#441] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #439

Motywacją do robienia tej gry jest chęć pokazania czegoś nowego - silnika który wymyśliłem. Czegoś takiego na Amidze do tej pory nie było i to mi daje wystarczającą motywację do poświęcenia kilku lat życia na ukończenie tego projektu. Oprócz tego to czysta przyjemność programowania w najlepszym assemblerze jaki wymyślono czyli 68K i przyjemna zabawa hardware Amigi. Przy okazji też trochę nowych doświadczeń w programowaniu gier.
Przeliczanie poświęconego projektowi czasu na pieniądze sensu nie ma. Rzeźbiąc jakieś mało ciekawe rzeczy na Androida zarobiłbym kilkadziesiąt razy więcej niż spodziewam się zebrać z Jump!
2
[#442] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #441

I super, trzymamy kciuki, myślę, że satysfakcja z odbioru Twojej gry przez graczy też będzie spora OK
[#443] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #441

OK
[#444] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #441

Ja jestem za dobrowolnym wsparciem
Na sprzecie zakupionym na pewno nie stracisz przy odsprzedazy jak ci sie hobby znudzi.
Gre mozna wydac pod szyldem ludzi od tanks furry najlepiej zapytac @koyota
Jako kolekcjoner (lub ju byly) moge powiedziec z gra box pojawiajaca sie w 2021 bedzie smaczkiem....i mozna powaznie sie zastanowic nad jej wydaniem pudelkowym o ile nie bedzie Crapem
[#445] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@HOŁDYS, post #444

Grę piszę dla przyjemności, a część sprzętu amigowego z pewnością u mnie zostanie.

Gra będzie miała wydanie pudełkowe, zostanie wydana przez studio "BAD PIXELS", którego jestem założycielem. Mam swoją działalność więc nie ma problemu od strony podatkowej ze sprzedażą.
[#446] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #445

I o takie konkrety chodzilo
[#447] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #445

Chcę już poYookpować 😃😃😃

Chwilowo tylko IMPuje więc super bo będzie do pary ;)
[#448] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #421

@Kefir_Union
Jako ciekawostkę powiem wam że mam pomysł i pewne wstępne koncepcje na kolejne dwie gry na Amigę, na zupełnie innych silnikach ale równie efektownych. Nie wiem czy życia mi wystarczy


A propos tych koncepcji, to czy docelowa platforma dla nich, to także A1200 + 4MB fast ?
[#449] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@asman, post #448

Tak.
[#450] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #449

Jak już wydasz grę, to może pobieżnie wyjaśnisz nam działanie silnika? Bo w sumie twoja gra wygląda lepiej niż najlepsze efekty tunelu z demek, dla takiej konfiguracji.... niesamowite.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem