[#931] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #930

Świetny pomysł na obejście problemu OK ok, racja
[#932] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Aktualizacja statusu.

Po feedbacku który dostałem od testerów, głównie związanym ze zbyt dużym poziomem trudności gry, wprowadziłem kilka zmian.

- Na poziomie łatwy jest nieskończona liczba żyć.
- Odmienne wersje poziomów na poziomie łatwy i średni/trudny.
- Więcej kolorów kafelków.

Ponieważ jestem zmuszony zawiesić DG, informuję że preorder jest dostępny tylko do końca lutego.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2023 21:05:13 przez Kefir_Union
6
[#933] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #932



Na poziomie łatwy jest nieskończona liczba żyć.



Czyli latwy poziom = cheat.
1
[#934] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #933

Odmienne wersje poziomów na poziomie łatwy i średni/trudny.


Na łatwym poziomie można potrenować z nieskończoną ilością żyć, ale prawdziwa jazda zacznie się na wyższych poziomach, gdzie punktacja będzie wyższa! Super że będą inne poziomy a nie tylko szybsza rozgrywka. Zacznie się gonitwa gdy gracze zaczną wrzucać swoją punktację, kto na jakim poziomie więcej pkt. zdobył :)
1
[#935] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #932

Wiadomo Ty jestes autorem, Ty decydujesz. Ale jak dla mnie poziom ŁATWY to jest teraz TRENING. Wedlug mnie lepiej jest dac 9 zyc/kulek na start i 99 kontynuacji, to wtedy by to byl jakis poziom trudnosci. A tak to jak gra z trainerem, ktory pewnie i tak ktos zrobi.
4
[#936] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #935

Zależy od gracza. Są i tacy dla których wersja demo jest ekstremalnie trudna .
Do każdej Galaktyki (4 poziomy + jeden ukryty) jest kod, więc można w nieskończoność trenować poszczególne poziomy. Problem w tym że i tak dla graczy jest to zbyt frustrujące gdy muszą się nauczyć przejścia danego poziomu robiąc kilkadziesiąt prób. Przy nieskończonej ilości żyć, ułatwienie polega na tym że do upadłego powtarza się od ostatniego punktu kontrolnego.
4
[#937] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #936

Są i tacy dla których wersja demo jest ekstremalnie trudna


tutaj jest jeden
3
[#938] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #936

Tak, ale wtedy tez nie masz zapisu w high score, chyba ze skonczysz cala gre w wersji latwej. Raz mialem z kolei tez taki trainer w grze, gdzie jak sie go wlaczylo to po ostatnim levelu gry, program za kazde zycie dawal punkty do wyniku, wiec tak sobie zliczal i zliczal przy nieskonczonej ich ilosci bez konca, ze po prostu zakonczenia nie mozna bylo zobaczyc. A co do grania to juz teraz jest taki typ graczy, ze chca za jednym podejsciem przejsc cala gre, a nie nauczyc sie w nia grac.
[#939] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #938

Też mi się wydaje, że tryb easy nie powinien polegać na nieskończonej liczbie szans. Od tego jest trainer.
Chyba, że się go jawnie nazwie training czy coś

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 09:43:04 przez Jacques
1
[#940] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #938

A co do grania to juz teraz jest taki typ graczy, ze chca za jednym podejsciem przejsc cala gre, a nie nauczyc sie w nia grac.

Tak właśnie jest czy mi się to podoba czy nie. Z drugiej strony, gra ma 35 poziomów więc jest w co grać, a trudność nie polega tylko na tym że trzeba przejść ale również na tym że trzeba zbierać pomarańczowe kafelki z energią żeby odblokować przejście.
W starych czasach były świetne gry, których nigdy w całości nie przeszedłem. Rick Dangerous, Gods, Swiv i wiele innych do dzisiaj są wspaniałe ale takich co mieli cierpliwość dojść do końca było niewielu.
4
[#941] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #940

Z tego co pamietam to gra ma jeszcze system kodow do galaktyk. Czyli jezeli ktos nie potrafilby przejsc jednej galaktyki majac prawie 900 zyc/kulek, to ta gra nie jest po prostu dla niego. I nie ma co tutaj kombinowac. No chyba, ze dodasz SLOW MODE zamiast EASY. Moze to bardziej takim graczom pomoze.
Sam mialem wersje Ricka Dangerousa bez trainera, to sie wtedy gralo godzinami, uczac sie pulapek na poszczegolnych planszach tej gry. Wydaje mi sie, ze skonczylem te gre, ale to tak dawno bylo. Pozniej jeszcze Gold of the Aztecs w tym stylu bylo i tez duzo gralem.
[#942] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #940

W starych czasach były świetne gry, których nigdy w całości nie przeszedłem. Rick Dangerous, Gods, Swiv i wiele innych do dzisiaj są wspaniałe ale takich co mieli cierpliwość dojść do końca było niewielu.


No wlasnie, przez mocno wygorowany poziom trudnosci, duzo amigowych gier stracilo na gameplay'u.
Z drugiej strony wtedy wiekszosc gier okazalo sie bardzo krotkich, wiec to byl specjalny zabieg programistow zeby wydluzyc czas grania do maksimum.

Dzis czas grania mozna wydluzyc zawartoscia gry i objetoscia a nie jej poziomem trudnosci i tak to powinno wygladac !!
A nie jak wielu tworcow caly czas robi to samo od lat 80'tych, szczegolnie w platformowkach stosujac zasade "zesraj sie juz na 1 poziomie" i probuj 100 razy a tymczasem na kodach gre przechodzi sie w 15 minut.
[#943] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #942

Z drugiej strony wtedy wiekszosc gier okazalo sie bardzo krotkich, wiec to byl specjalny zabieg programistow zeby wydluzyc czas grania do maksimum.

Rick Dangerous czy Gods to wyjątkowo długie gry. Problem jest gdy programiści są równocześnie testerami przez co tracą obiektywną możliwość oceny poziomu trudności. Dla mnie Jump! to gra do przejścia na jednym życiu , tylko że ja w nią gram już trzy lata :)
8
[#944] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #943

To mozesz jakas losowa galaktyke wprowadzic, gdzie program by losowal kazdy level sposrod np. 4 dostepnych leveli dla kazdego poziomu. Ewentualnie levele z losowymi elementami. A jakby mial byc full hard core, to gra by sama mogla generowac trase co ktorys tam level. Wtedy nie byloby nic stalego, wiec trzeba by reagowac na biezaco na takie trasy. Tylko ze to na pewno nie byly by trasy dla trybu EASY lub SELUR.
[#945] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #944

A jakby mial byc full hard core, to gra by sama mogla generowac trase co ktorys tam level.

To nie jest takie proste jak się wydaje. Generowanie poziomów jest do zrobienia przy założeniu że są składane z elementów tunelu o pewnej wielkości a nie z kafelków. Stworzenie algorytmu który będzie generował sam z siebie cokolwiek sensownego, jakąś dynamikę, chronologię, to jest zadanie na następne pół roku pracy.
Każdy poziom który zrobiłem jest przemyślany pod kątem kontekstu czyli tego co znajduje się w pozostałych w tej samej galaktyce, tak żeby się nie powtarzało, żeby poziom trudności rósł wewnątrz galaktyki, żeby rosła dynamika gry, żeby występowała odpowiednia pomarańczowych kafelków do zebrania, żeby zmieniały się motywy graficzne. To nie jest jakiś tam wygenerowany losowy tunel z losowymi dziurami. Jak już doszedłem do jako takiego poziomu w projektowaniu gry to jeden poziom z przetestowaniem i doszlifowaniem zajmował mi jakieś dwa tygodnie pracy.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2023 15:05:05 przez Kefir_Union
2
[#946] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #945

Czy jak zrobię preorder na wersję gry w pudełku to czy otrzymam na emaila wersję cyfrową? Pudełko chciałbym sobie pod choinkę otworzyć. (tą świąteczną ma się rozumieć szeroki uśmiech)
[#947] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #946

Czy jak zrobię preorder na wersję gry w pudełku to czy otrzymam na emaila wersję cyfrową?

Otrzymasz.
2
[#948] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #945

Generowane levele to pomysl na jakis dodatek do gry albo jej druga czesc, bo teraz to nie ma sensu. Takie generowane levele/mapy sa dosc ciekawe, bo potrafia byc czasami bardzo trudne ale tez i latwe, jak w tym RTS-ie z zombiakami They Are Billions.
1
[#949] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #937

To jest nas dwóch szeroki uśmiech
2
[#950] Re: Jump! (Amiga Yoomp)


Jump realny jest, Jump jest fest !
Jump nie dla debila, to nie dziadoskie klawisze od Fila !
Jump sie nie wiesza, dziala, w przeciwienstwie do wampira..

To nie ami-wibrator ani dzojstik ze swiatelkami..
Jump lada moment, tuz tuz przed nami !

Wiec nie badz pan cebula, nie badz pan lump
zakup w preorderze od realnego kefira..
prawdziwy, amigowy Jump !


super


p.s.
to ja bylem Jarzabek, to ile dostane rabatu na jumpa?
3
[#951] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #932

Przypominam że preorder kończy się wraz z końcem lutego.
Cena regularna gry w momencie wydania będzie wynosić:
- 149zł wersja cyfrowa
- 249zł wersja pudełkowa.
2
[#952] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #951

uuu, drogo mówi się trudno,
w sumie dla klasyków wróciłem do Ami a nie do nowości :)
1
[#953] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RokiS, post #952

No cóż, niektórzy wolą kupić dziesiątą Amigę do kolekcji na strychu żeby sobie poleżała i grać w crapy w BlitzBasic albo ScorpionEngine. Wolny wybór.
7
[#954] Re: Jump! (Amiga Yoomp)
Na stronie brakuje informacji co nalezy wpisac w tytule przelewu. Warto by to uzupelnic. ok, racja
1
[#955] Re: Jump! (Amiga Yoomp)
Czy Jumpem jestem zainteresowany: byłem i jestem - może kiedyś będzie w promocji w połowie ceny popreorderowej - inaczej mówie sie trudno - jakoś przeżyje :).


O ile dobrze zrozumiałem informacje Kefira, to albo kupisz teraz preorder, albo po 28 lutego nie kupisz wcale. "Jump!", przynajmniej przez pewien czas, nie będzie możliwy do kupienia.
[#956] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mailman, post #955

chyba nie do końca tak - może przez chwilę będzie niedostępna - potem będzie można kupić drożej
[#957] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #953

Cały OT przeniesiony tutaj
6
[#958] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #848

Przybyłem,
zobaczyłem,
zdobyłem,
zamówiłem.
Dołączyłem do grona preorder'owcówOK.
Demo jest super. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś coś wypuściszOK.
Pozdrawiam.
5
[#959] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #958


Voyager donosi:


Dotychczasowe ceny przedsprzedaży Amiga Jump! (wersja cyfrowa: 109 zł, pudełkowa: 179 zł) wzrosną po 28.02.2023 r. odpowiednio o 40 zł i 70 zł – od marca za gry zapłacimy 149 zł (wariant cyfrowy) oraz 249 zł (edycja pudełkowa).
1
[#960] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Amig_OS, post #959

Może to zmotywuje niezdecydowanychok, racja.. albo rozwścieczy przeciwników preorderów i nowych gier na Ami

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2023 21:28:23 przez BULI
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem