[#1051] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1052] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1047

Ja tam nie wiem jak kod gry działa i czy wyłącza system czy nie (pewnie wyłącza) ale z tego co w tym wątku czytałem że podobno nic nie przyspieszy na szybszych konfiguracjach...
A kto wie być może użycie bardziej systemowego kodu pozwoliłoby na ogarnięcie "wszystkich" konfiguracji, z ewentualnie niewielką utratą prędkości... A moze nie
[#1053] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1054] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1055] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1056] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1057] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1058] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1057

Znowu zadyma o cenę gry, która przecież jest niska? Może na początek trochę cen nowych gier na retro systemy:

C64:
https://psytronik.bigcartel.com/products

https://rgcd.bigcartel.com/

https://www.protovision.games/shop/

AMIGA:

https://www.polyplay.xyz/?k=71&lang=eng

https://www.polyplay.xyz/Amiga-CD32_3

https://www.amiga-shop.net/en/Amiga-Software/Amiga-Games:::29_53.html

Proszę zerknąć na ceny i wcale ten Jump nie wydaje się drogi, jeżeli weźmiemy pod uwagę jakość gry.

Druga sprawa wszystkie te nowe retro gry mają nakład limitowany dosyć i szybko po premierze zyskują na wartości. Ostatnio Laura na Atari pierwsze wydanie poszła za 1251 zł, sam chciałem kupic parę gier, których wydań przegapiłem i się załamałem jakie ceny. Podsumowując - kupując nową retro grę na premierę nic na niej nie stracisz, jak ci się nie spodoba na 99% sprzedasz ją później drożej.

Pushover (świetna gra) poszedł za 95,81 + 70,15 wysyłka plus dolicz cło bo to z Wielkiej Brytanii. Super tanio nie wychodzi, chociaż i tak bym kupił.

Podawanie przykładów cen gier pudełkowych w postaci sportówek trochę mija się z celem, gdyż to najtańszy gatunek niezależnie od systemu, z wyjątkiem tych naprawdę dobrych lub rzadkich.

Tu trochę innych cen z olx:

https://allegrolokalnie.pl/oferty/q/amiga%20gry

Oczywiście zdarzają się wyjątki, na przykład Juen sprzedaje swoje gry po taniości i chwała mu za to, chociaż też jakoś nie zauważyłem, żeby te marudy cenowe chętnie je kupowały.

Podsumowując - Jump na Amigę jest tani jak na nową retro grę, stosunek jakości do ceny też będzie bardzo dobry, stracić na nim jeden z drugim nie straci, pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość. Oczywiście istnieje grono marud, których nic nie zadowoli, nawet to, że na ich ukochany komputer powstają nowe fajne gry. Za darmo dej, albo lepiej dopłać mi, żebym w to grał . Bo curwa Graham Taylor po 30 zł. Ja p******e!
10
[#1059] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1060] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1061] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1062] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1063] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1064] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1065] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #1058

pomieszanie z poplątaniem.

Odróżnijmy :

stare gry na stare komputery - liczba tych gier jest ograniczona, ponieważ nikt ich dalej nie produkuje, a cześć tych wyprodukowanych uległa zniszczeniu, bo mało kto je trzymał przez 30 lat . Stąd są to ceny kolekcjonerskie jak za staroć. Jak komuś na czymś zależy to zapłaci , a cena nie jest stała. Jak ze starymi monetami i znaczkami. Tu nie ma mowy o zwrocie komuś kosztów produkcji , bo kupujesz z drugiej ręki i płacisz za towar , za który ktoś kiedyś zapłacił. producentowi/wydawcy. Raz kupisz za bezcen bo komuś ta gra zawadza, innym razem zapłacisz jak za zboże, bo Ci się włączy opcja " Chcem to"

nowe gry na stare komputery - liczba tych gier nie jest niczym ograniczona poza możliwościami wydawcy / producenta. Ponadto możesz kupić nieograniczoną ilość w formie pliku. Tu kupujesz generalnie od wydawcy / producenta / twórcy i ktoś kalkulując jej koszt ustala cenę i za taką sprzedaje. On ustala cenę , ja płacę i ja oceniam, czy w moim subiektywnym odczuciu jest drogo czy tanio. Tak jak oceniam, czy mi jest ona potrzebna. Ponieważ rynek na retro gry nie jest wielki to i nabywców nie będzie wystarczająco wielu. Jak wydawca wymaganiami sprzętowymi ( patrz tutaj ) jeszcze ten rynek ograniczy, nie dziwota, że dużo się tego nie sprzeda. To i cena idzie w górę. A miłośników C - 64 jest x więcej niż Amigi.

Dla mnie gracza te 179 zeta to drogo, bo Amiga nie jest dla mnie jedyną platformą i mam w tej cenie wybór.

Na retro panuje moda. Moda ma to do siebie, że przemija i w mojej ocenie za x czasu moda ta też przeminie
[#1066] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1065

Oj Merlin, Merlin... nie rozumiem w ogóle o co bijesz pianę.... Masz prawdziwą A500 z 1MB to i tak nie zagrasz w tego Jumpa to raz a na A500Mini i tak nie kupisz wersji pudełkowej bo po co skoro dyskietki do tego czegoś nie wsadzisz...? Żeby ocenić czy warto, wystarczy ściągnąć i zagrać w demo. Z tego co napisałeś wyżej, wynika, że masz żal, że ktoś nie napisał Jumpa na A500 z 1MB tylko, cyt. "wymaganiami sprzętowymi ogranicza rynek". Nikt Cię nie zmusza do kupowania tej gry, serio.
3
[#1067] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1066

Oj Madman, Madman , a ja Ci zwyczajnie próbuję wytłumaczyć , że 179 zeta za grę na wiekową platformę to wg mnie zwyczajnie za dużo, bo jako gracz mam inne alternatywy. Nie mam najmniejszego zamiaru kupować, czym myślę Cię uspokoiłem i już chowam się do swojej nory. szeroki uśmiechszeroki uśmiech

A moja Amiga 500 z 1 mb ma zawartość Amigi w Amidze równą 100% i jam jest prawdziwym Amigowcem. szeroki uśmiechszeroki uśmiech
1
[#1068] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1065

A to ciekawe, że ilość pudełkowych nowych wersji gier jest niczym nieograniczona? Przecież dzisiejsi wydawcy to nie potentaci pokroju starych wydawców. Oczywiście, wersje cyfrowe są nieograniczone, zawsze możesz się takową zadowolić jak wersja pudełkowa zbyt droga i ja też tak często robię. Wersje pudełkowe nowych gier retro, tak zwane big boxy jednak zostają przeważnie szybko wyprzedane, szczególnie te lepsze wydania i zostają ino jakieś budżetowe z dyskietką i tyle. Wydawcy nowych gier retro rzadko robią wznowienia albo wcale i jeżeli czegoś nie kupisz na premierę, lub tak rok po, to później trudno to dostać.

Pomimo faktu, że chcesz to rozróżniać to z nowymi boxami dzieje się to samo co ze starymi boxami. Limit wyprzedany, out of stock, a ceny na ebay, allegro, skaczą niemiłosiernie. Mogę ci podać wiele przykładów gier nowych retro, których jak nie kupiłeś zbyt szybko to stały się podobnymi rarytasami jak stare gry. Czy Kefir będzie robił po latach wznowienia Jumpa? Nie wydaje mi się. Oczywiście niech najpierw wyda Jumpa, bo na niego czekamy . Po wielu nowych retro grach wydanych w big boxach zarówno na Amigę, czy C64 zostało w sklepach wspomnienie w postaci płyty CD z Soundtrackiem only, czy jakiejś dyskietkowej wersji, albo kasety, a big boxy nie są dostępne nigdzie. Jak widziałem jakie ceny osiągały w licytacjach big boxowe wersje takich średnich gier jak Tiger Claw, czy Power Glove na AMigę to mnie zatkało, a na premierę kosztowały tylko 15 funtów. Myślę, że podobnie będzie w przyszłości będzie z Jumpem, ale niech najpierw wyjdzie .

Moda na retro umrze wraz z nami i będzie zanikać jak będziemy się starzeć. Też mam wybór i wiele platform, ale za takie wydanie fajowej gry na Amigę to bym się nawet nie zastanawiał z tymi 179 zł.

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2023 12:35:30 przez RetroBorsuk
2
[#1069] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #1068

Może inaczej .

W chwili wydania / produkcji zamawiasz tyle boxów w drukarni, na ile liczysz, że sprzedasz. A jak sprzedaż idzie to domawiasz kolejne i dalej sprzedajesz . Kalkulujesz cały czas , by z tymi pudłami nie zostać, bo magazynowanie i zamrożony kapitał kosztuje. Może się tak zdarzyć , że jest jeszcze x chętnych na dany towar , ale wydawcy nie opłaca się już zamawiać kolejnych pudełek , dyskietek, czy płyt, bo zamówić musi minimum 200 , a popyt ma na 50. No to nie zamawia , a tych 50 - ciu męczy , że nie kupili , albo przespali sprawę i teraz więcej płacą na wtórnym rynku
. Ale to nic nowego tylko zwykły wolny rynek i kapitalizm. A pasjonat zapłaci więcej , bo to hobby.
1
[#1070] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1069

Oczywistą oczywistość. I pewnie tak będzie z Jumpem, jak się wyprzeda a ktokolwiek z klientów będzie z niego niezadowolony to będzie mógł spokojnie sprzedać go później drożej. Żadna strata wiec kupić go na premierę niech autor się cieszy i ma za wkład pracy.
1
[#1071] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1067

że 179 zeta za grę na wiekową platformę to wg mnie zwyczajnie za dużo, bo jako gracz mam inne alternatywy.

Nie wiem o jakich alternatywach mówisz, jest to tak ogólne stwierdzenie, że można sobie to interpretować do woli. Alternatywą do Jumpa mogą być poprzednie wersje tej gry na ośmiobitowce ale jeśli chodziło Ci o alternatywy w sensie innych platform to ja to rozumiem jako "mogę sobie zagrać w tysiące innych gier, na innych platformach a ten Jump na jakąś starą platformę jest za drogi" tylko co ma piernik do wiatraka, nie wiem... Zagraj w demo (o ile to się da odpalić na A500mini bo nie wiem) i zdecyduj czy kupić wersję cyfrową albo kup boxa i potraktuj to jako inwestycję ;)
Co do cen gier jeszcze... polecam oglądnąć sobie zapis streamu o Falconie na kanale Borsuka gdzie Kroll pokazywał w drugi dzień konsolę Jaguar i oryginalne, nowe wydania gier i opowiadał o cenach tychże, zdziwisz się ile teraz mogą kosztować gry na stare platformy... ;)
1
[#1072] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1071

Wieża do Madmana szeroki uśmiechszeroki uśmiech

Od x czasu w tym wątku i innych piszę, że jestem wyłącznie graczem i Amiga jest dla mnie jedną z wielu platform do grania.
Te platformy, to nie A 500, A 600 , albo A 1200 , tylko C- 64 , Amiga , PC , Xbox , Play Station .
Generalnie nie udzielam się w wątkach sprzętowych , programowych, może chwilę poczytam jak wyczyścić Amigę, ewentualnie podzielę się odczuciami na temat padów.
Konsole THE C- 64 maxi i THE A 500 spadły mi z nieba bo rozwiązały problem gry na starych platformach bez modernizowania i kombinowania ze sprzętem, czyli tego wszystkiego co dla wielu z was jest sensem korzystania z Amig. Zdarza mi się pograć raz Boulder Dasha , czy Robin of the Wood, a raz w Chaos Engine. PC - nie jest moim ulubioną platformą do grania dlatego wolę konsolę .

A ponieważ te 179 zeta nie jest wyłącznie środkiem płatniczym za gry na Amigę, tylko powszechnym środkiem płatniczym w Polsce piszę, że za te 179 zeta mam inne alternatywy gier na te inne platformy. AMEN
1
[#1073] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1072

No ale przecież nie ma przymusu kupienia... możesz te 179pln dla przykładu przepić (płacąc haracz dla rządu w postaci akcyz i podatków ogień piekielny )
2
[#1074] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1072

Ale wiesz że ta gra nie kosztuje 179pln? Skąd pomysł żeby mieć tą grę po legalu musisz wydać 179pln?
2
[#1075] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1069

A jak sprzedaż idzie to domawiasz kolejne i dalej sprzedajesz


Przy wielotysięcznym nakładzie zapewne tak jest. W przypadku "Jump" i wielu innych Big Boxów aktualnie wydawanych gier, gdy nakład pierwszy i w zasadzie jedyny ledwie przekroczy 200-300 sztuk, nic takiego dla nikogo nie będzie się opłacać...
2
[#1076] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Merlin_PL, post #1072

Jeśli nie chcesz kupić Jumpa, bo wolisz dać 179 za grę na powiedzmy Playstation albo XBox, do tego czujesz się super Amigowcem bo posiadasz A500, to nie rozumiem co robisz w tym wątku dotyczącym gry która jest dla Ciebie za droga i na dodatek wymaga kości AGA.
4
[#1077] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #1058

@RetroBorsuk
Ej, masz urlop! Wtedy nie wchodzi się na amigowe fora, bo można sobie zepsuć urlop.
2
[#1078] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mailman, post #1075

Zgadza się ;) Weźmy zatem przykład odwrotny. Załóżmy, że autor wydałby tą grę tylko w jednym, jedynym egzemplarzu, ile bylibyście w stanie zapłacić za ten egzemplarz aby go mieć?
[#1079] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1078

daje pierdylion cebulionow handlarskich po raz pierwszy !!!
sędzia sędzia sędzia


czy ktos przebije o zlotowke cebulowa?
[#1080] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1078

Spokojnie mógłby wystawić taki egzemplarz na "aukcji holenderskiej" (by odsiać kolegów od cebulionów)...

Towar (nawet unikatowy) - jest wart co najwyżej tyle, ile jest w stanie za niego zaoferować (chociaż jeden) kupujący.

Jak wynika z tego tematu - ceny niektórych gier retro nie spotykają się ze zrozumieniem niektórych klientów (ale to raczej nie do nich jest ten towar kierowany). I tak jest w każdej sprzedaży - jest towar; jest cena; i może znajdzie się klient.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem