[#961] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@BULI, post #960

A kiedy po zakupie preorder elektronicznie, bedzie mozna sciagnac gre?
[#962] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Ralpheeck, post #961

Domyślam się, że wersja pudełkowa i elektroniczna, wyjdą w tym samym czasie, no bo (moim zdaniem ) w sumie to logiczne :)
1
[#963] Re: Zapowiedzi nowych gier
Tak się tylko podłączę pod wątek bo w temacie nowych gier na Amigę jestem totalnie nie na bieżąco. W zasadzie to od kilkudziesięciu lat wcale w tym temacie nie jestem :).

Zauważyłem jednak, że dyskutujecie tutaj m.in. o grze Jump i tak z ciekawości popatrzyłem na nią na youtube.

I aż nie mogłem uwierzyć, że jakakolwiek gra może tak wyglądać na zwykłej A1200 ze stockowym procesorem!

Domyślam się, że te kafelki nie są renderowane na żywo tylko są wykorzystywane gotowe elementy wyrenderowane wcześniej - i stąd potrzeba 6 MB fastu (czy tak?)? Teraz, gdy RAM jest tani to może być dobre rozwiązanie.

Ale to nie zmienia faktu, że gry z taką grafiką na Amidze nigdy wcześniej nie widziałem :). Brawo i trzymam kciuki za dalszy rozwój i kolejne pomysły :)!
4
[#964] Re: Zapowiedzi nowych gier

@prz, post #963

Domyślam się, że te kafelki nie są renderowane na żywo tylko są wykorzystywane gotowe elementy wyrenderowane wcześniej


W zadnej amigowej grze, ktora nie jest fps'em 3d nie ma lightsourcingu (w czasie rzeczywistym), ktory jest widoczny na kaflach w Jumpie wiec zapewne stad duze zapotrzebowanie na grafike w Fast Ram.
Z reszta wiele amigowych gier 3d w ogole nie ma lightsourcingu w czasie rzeczywistym, tylko textury je imituja, bo sa odpowiednio narysowane.
[#965] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@BULI, post #960

albo rozwścieczy przeciwników preorderów i nowych gier na Ami


Nie rozwścieczyło.

Po prostu kupię jak będzie.

Może być drożej.

Byle nie za drogo.

BTW. NIe słyszałem że jest ktoś taki, kto jest przeciwnikiem nowych gier -- podzielisz się??
[#966] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #964

Z reszta wiele amigowych gier 3d w ogole nie ma lightsourcingu w czasie rzeczywistym, tylko textury je imituja, bo sa odpowiednio narysowane.

W Quake I też światło (i cienie) są wygenerowane oddzielnym programem o nazwie Light. Odpalasz ten program i generuje Ci cienie na teksturach na podstawie źródeł światła, które są jednostkami umieszczonymi na mapie. Bez tego programu wszystkie tekstury są w pełni jasne.

Tak się składa, że najbardziej zaawansowana gra 3D na Amigę, czyli Alien Breed 3D II ma efekty świetlne. Jak czerwony robot z flarami wyjdzie z ukrycia jest to widoczne. Ta gra ma dwie wersje - wymagającą 2 MB CHIP oraz 2MB CHIP + 2 MB FAST.

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2023 08:07:25 przez Hexmage960
4
[#967] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #966

Uhm.. tylko jak potezna Amige trzeba miec, zeby zagrac na pelnym ekranie w powiedzmy juz znosnych 25 klatkach/sek w Alien Breed 3D II ?
[#968] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #967

To nie ma znaczenia. Takie efekty świetlne będą nawet na A1200 020 i kilka mega fastu.
1
[#969] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #964

W Trapped2 normalnie masz efekty swietlne.
6
[#970] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Poszła wpłata za BOX!

Nie mogę się doczekać
3
[#971] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@BULI, post #960

Mnie zmotywowało. Wersja cyfrowa zakupiona.
Akurat należę do grupy ludzi mocno narzekających na poziom nowych gier na Amigę.
Ten sprzęt zasługuje na więcej szczególnie w AGA. Więc jakbym nie wsparł produkcji tej klasy to bym był hipokrytą...

Pytanie do znających temat, bo chodzi mi po głowie aby ulepszyć model biznesowy sprzedaży nowych amigowych gier: nie dałoby się ich sprzedawać poprzez Steamworks?
Już tłumacze: jako aplikacje na Windows (sic!) , z dodatkowymi plikami na Amigę jako bonus.
(po prostu emulacja opakowana do pliku EXE tak jak robi to ekipa z thecompany.pl )
Może tam wchodzić temat copyrights wszystkiego użytego do paczki emulacji, ale za odpowiedni % od sprzedaży (żeby z kasy nie wyskakiwać) przecież wszystko by się ogarnęło.

Przy niskiej cenie i dobrej jakości, nawet z sentymentu jakiś promil ludzi z PC mógłby to kupić lub ludzie lubiący pixel games lub retro feel (taki byłby target).
A tam promil to i tak 10x więcej niż kupi na natywny hardware Amigi.
@Kefir_Union: nie spróbowałbyś?
5
[#972] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Ankuz MkOne, post #971

Do takiej paczki trzeba by było zapakować kickstart pewnie wiec nie byłoby to legalne bez odpowiedniej umowy z Cloanto.
1
[#973] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Mir3k, post #972

No ale to jak pisałem, się z nimi dogadujesz że dostaną nie wiem, 5-10% od każdej sprzedanej gry.
Nic na tym nie tracą (bo nie wyekstraktujesz kicka z exe) a tylko moga zyskać.
[#974] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Mir3k, post #972

Dokladnie.

AF Essentials z kick 3.1 kosztuje moze 15 zl.

EDIT:

Gdzie tam. 0,99$

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2023 16:43:33 przez _DiskDoctor_
[#975] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Mir3k, post #972

Chyba jest jakiś AROSowy kickstart?
[#976] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #969

Skąd to dzisiaj ściągnąć ? Akurat szukałem wczoraj różnych rzeczy, między innymi Trapped, ale udało mi się tylko pierwszą część
[#977] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Pograłem jeszcze chwilę w demo i faktycznie nie mogę się doczekać
Mam jednak dwie uwagi, pewnie zbyt późne na tym etapie, ale jest szansa, że wersja kompletna je rozwiązuje

1. Stopniowy wzrost stopnia trudności leveli (w demie rośnie zbyt gwałtownie).
2. Konstrukcja leveli sprzyjająca częstszemu wykorzystaniu 360 stopni podróży kulki ("sufit" ). W demie jakoś tak wychodzi, że kulka jest głównie na dole, ewentualnie gra się robiąc nie za duże "skoki w bok" Wersja Atari bardziej sprzyjała wykorzystaniu całości tunelu, choć rozumiem, że to tylko demo.

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2023 21:51:09 przez Jacques
1
[#978] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #977

1. Stopniowy wzrost stopnia trudności leveli (w demie rośnie zbyt gwałtownie).

Z pierwszego na drugi poziom?
2. Konstrukcja leveli sprzyjająca częstszemu wykorzystaniu 360 stopni podróży kulki

W demie są tylko trzy poziomy, to za wcześnie żeby zmuszać gracza do gry pod sufitem. Opanowanie odwrotnego poruszania się kulką na godzinie dwunastej zajmuje trochę czasu. Niektóre późniejsze poziomy są całkowicie "do góry nogami".
4
[#979] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #978

1. Tak
2. OK OK
[#980] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #978

Wrzuć info o preorderze na Indie Retro News
1
[#981] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #967

Uhm.. tylko jak potezna Amige trzeba miec, zeby zagrac na pelnym ekranie w powiedzmy juz znosnych 25 klatkach/sek w Alien Breed 3D II ?

Możesz zobaczyć sam. Wersja demo gry Alien Breed 3D II (2 dyskietki) jest do pobrania z Aminetu.

http://aminet.net/package/game/demo/AlienBreed3D2-TKG_d1
http://aminet.net/package/game/demo/AlienBreed3D2-TKG_d2

W praktyce jako posiadacz tej gry napiszę, że wersja na stock A1200 działa dobrze już na tej konfiguracji. Piksele są 2-2.

Wersja 4MB, wymagająca FAST RAM albo 030, działa w pikselach 1-1.

Ponadto wydano łatki, które przyśpieszają procedury c2p w tej grze, tak że na 060 gramy w 1-1 na pełnym ekranie.

Ale te łatki mają jakieś drobne usterki (glitche).

W praktyce wersja 4MB działa fajnie już od 030. Przeszedłem ją całą na tej konfiguracji.

Gra dysponuje kompletnym zestawem edytorów.

Dodam, że kod tej gry jest udostępniony na Aminecie przez autora, Andy Clitheroe.

Mimo, że preferuję gry 2D, to fajnie, że powstał Jump! oraz Dread (Grind), nowe produkcje w nowoczesnym formacie. Dread jak testowałem ostatnią wersję był praktycznie w pełni grywalny. Szkoda, że autor nie wypuścił pełnej wersji.
[#982] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #981

Dlaczego miał by udostępniać pełną wersje? Projekt został przekazany do kontynuacji i ukończenia dla innej osoby.
2
[#983] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #978

Czy jest jakiś przybliżony termin wysyłek gry?
[#984] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #983

Gotowa gra trafi za chwilę do recenzji dla dziennikarzy i youtuberów. Premierę będę chciał zgrać z ich publikacją.
10
[#985] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #984

Czyli kwiecień-maj.

Super!
[#986] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #953

I jak tam Panie kiedy może się spodziewać Gry w Box
[#987] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #986

lada co bedzie

2
[#988] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #986

Trzeba by przycisnąć tych youtuberów :)
[#989] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #984

Czyli profesjonalizm nie tylko od strony technicznej ale i dystrybucyjno-wydawniczo-marketingowej. Mój respekt związany z amigowym Jumpem dawno przebił sufit. Teraz wszedł w atmosferę. Profeska, której najczęściej brakowało w amigowych przedsięwzięciach. Szkoda, że nie jesteśmy w latach 90…

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2023 12:44:56 przez MDW
[#990] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #989

no co najmniej z 6 miesięcy po terminie jest
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem