[#331] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #329

W tej Amidze 500 mam:

- procek MC68000
- wlutowane dodatkowe 0.5 MB na płycie (jako CHIP)
- 0.5 MB CHIP pod klapką
- proste IDE + przelotka na CF + karta CF
- kickstart 4w1 (sprawdzałem na 3.1 i 1.3)
- Gotek z FlashFloppy
- bez dodatkowych stacji dyskietek

Grę uruchamiałem z ADFa. Żadnego stosu internetowego nie posiadam.
Ogólnie, może nie warto tracić Waszych sił na tę egzotyczną konfigurację. Mam pewne przypuszczenia, że to IDE może powodować jakieś problemy (niektóre nowe demka Ghostown też mi nie działają). Ew. Gotek. Kości pamięci sprawdzałem SYSTESTem i są sprawne. Spróbuję wyjąć IDE i sprawdzić jeszcze raz. Potem sprawdzę czy to nie Gotek. Dam znać. Dzięki
[#332] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #331

"Mam pewne przypuszczenia, że to IDE może powodować jakieś problemy (niektóre nowe demka Ghostown też mi nie działają)"

to pewnie właściwy trop, ja w swojej pięćsetce mam dość minimalny, koszerny konfig 512kB chip+512kB slow, kick 1.3, stacja/gotek (przemiennie podłączane), brak kontrolera HDD, dla zapewnienia pełnej kompatybilności z prodkami pisanymi pod OCS.
[#333] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #331

jeszcze kilka pytań, żebym dobrze zrozumiał. Załóżmy że uruchamiasz na A500+ z ADF z kick1.3. I jak rozumiem dochodzisz do "TESTING SPEED". Czy progres bar widzisz ? Dochodzi on do końca ?
Bo następnego ekranu czyli SLOW AMIGA nie widzisz ?
[#334] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #331

Ekspertem od sprzetu nie jestem.
Ale jest jednak roznica czy masz A500+ z rozszerzeniem do 1.5MB chip.
Czy to jest A500, zmodowana do 1.5MB chip.
Bo cos takiego nie istnieje oryginalnie w przyrodzie.
I uklady Amigi moga byc zle rozpoznawane, o ile jest jakies rozpoznawanie przez gre robione.
Jezeli masz jakis uklad zamontowany, ktory oryginalnie nigdy nie byl w zadnej wersji A500 montowany.

A co do netu, to chodzilo mi o A1200.
[#335] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #331

A ja myslalem ze mam bardziej poryta konfiguracje
Gra byla u mnie testowana na CDTV ktora posiada:
- 68010/7.09MHz
- 1MB CHIP
- 2MB FAST
- 0.5 SLOW w obszarze $E00000
- KS 3.5 + OS3.1
- CD-ROM - zalaczony
- HDD - wlasnej konstrukcji

I "U mnie dziala" (TM), obie wersje.
2
[#336] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@asman, post #333

jeszcze kilka pytań, żebym dobrze zrozumiał. Załóżmy że uruchamiasz na A500+ z ADF z kick1.3. I jak rozumiem dochodzisz do "TESTING SPEED". Czy progres bar widzisz ? Dochodzi on do końca ?
Bo następnego ekranu czyli SLOW AMIGA nie widzisz ?

Ekranu SLOW AMIGA nie widzę, a TESTING SPEED dochodzi do jakichś 10% i zatrzymuje się.

Ekspertem od sprzetu nie jestem.
Ale jest jednak roznica czy masz A500+ z rozszerzeniem do 1.5MB chip.
Czy to jest A500, zmodowana do 1.5MB chip.
Bo cos takiego nie istnieje oryginalnie w przyrodzie.

To jest po prostu płyta 8A (ale jako A500) do której dolutowałem kiedyś kostki RAM. Oczywiście wszystko zrobione zostało zgodnie ze "sztuką lekarską", ale było to tak dawno, że już nie pamiętam (jakieś zworki się przelutowywało + był do tego jakiś dodatkowy układ scalony).

A co do netu, to chodzilo mi o A1200.

Mam Miami, ale oczywiście wyłączam w trakcie uruchamiania gry
[#337] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #336

To w przypadku A1200 w takim razie przyczyna nie jest net.
Pamietam, ze 68040/68060 nie lubia niektorych pakerow do exekow, z powodu cache'u.
Ale to tez raczej nie jest przyczyna, skoro testowales bez wlaczonego cache'u.
I wczytywanie gry tez sie zatrzymuje, gdy TESTING SPEED dochodzi do jakichś 10% ?
[#338] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #337

I wczytywanie gry tez sie zatrzymuje, gdy TESTING SPEED dochodzi do jakichś 10% ?

Tak
[#339] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #338

Ok, to ten sam problem jest.
Trzeba by ta procedure testujaca zobaczyc, zeby wiedziec o co chodzi, skoro to na poczatku sie dzieje.
[#340] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #339

Może problem z CIA ?

Tu wrzucam wersję któa wypisuje na ekran odczytane wartości z licznika czasu (TODLO i TODMID), jeżeli te wartości nie zmieniają się albo zmieniają się pseudo-losowo to może wskazywać na problem z układem CIA A.
Procedura w zadanym okresie czasu zlicza ile razy uda się nawysować tunel i na tej podstawie określa jakość.

Procedura testująca wygląda tak:
MeasureSpeed2:
			clr.b	.lastTod			;kasowanie ostatnio zapisanej wertości TOD dla progresu
			;ładujemy kod renderera
			lea		FileTempBuf,a0			;adres docelowy pliku (bufor dla danych skompresowanych)
			lea		renderName,a1		;nazwa pliku rendera
			lea		Render,a2				;adres docelowy danych (cel dekompresji)
			move.l	#FILE_TEMP_BUF_LEN,d0
			bsr		LoadFile

			lea		testingTxt,a0			;komunikat o testowaniu prędkości
			moveq	#0,d0
			bsr		ShowTextScreen

	move.w #$7fff,d2		;clear all bits
	move.w d2,$9a(a6)		;INTENA,
	move.w d2,$9c(a6)		;and INTREQ
	move.w d2,$9c(a6)		;twice for A4000 compatibility


			move.l	#$ffffffff,d0
			lea		BgScrnBP0+4480+12,a3			;adres bitplanu do rysowania zakresu progresu
			lea		BgScrnBP0+4680+12,a4			;adres bitplanu do rysowania zakresu progresu
			;kreski
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+

			clr.w	d1
			lea		BgScrnBP0+4560+12,a3			;adres bitplanu do rysowania progresu
			lea		BgScrnBP0+4600+12,a4			;adres bitplanu do rysowania progresu
			move.b	#$ff,(a3,d1.w)
			move.b	#$ff,(a4,d1.w)

			moveq	#0,d5
			move.l	#$fffffffe,CopperScalingBegin	;ustawiamy koniec copperlisty
			;ustawiamy wskaźniki 3 ostatnich bitplanów żeby nie było widać śmieci
			bsr		InitBackground
			move.w	#$09f,TilePalette+6		;zmieniamy 1szy kolor palety kafli żeby tekst wyświetlił się na niebiesko
			move.w	#$00B,TilePalette+10			;oraz kolor 2 czyli obramowania

			bsr 	WaitEndRaster					;czekamy na koniec rastra
			move.l	#Copper,$80(a6)			;copper lista (gry) dla testu szybkości
			lea		CIAA,a5			
			;lea		CIAB,a5			
			bclr.b	#7,CIACRB(a5) 		;ustawienie tryb zapisu do TOD zamista alarmu			
			clr.b	CIATODMID(A5)			
			CLR.B	CIATODLO(A5)
.measureStart:

			lea		Tex1Buf,a0			;**** rysowanie - pierwszy bitplan (adres źródła)
			moveq	#0,d3
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu (bitplany są skalowane ale fizycznie zajmują cały rozmiar)
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			lea		Tex2Buf,a0			;**** rysowanie - drugi bitplan (adres źródła)			
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu
			add.l	#bpsize,a1			;przesuwamy wskaźnik na następny bitplan + pozycje na ekranie
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			lea		Tex3Buf,a0			;**** rysowanie - trzeci bitplan (adres źródła)
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu
			add.l	#bpsize*2,a1	;przesunięcie na 3 bitplan + ustawienie pozycji tunelu na ekranie
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			addq	#1,d5

			move.b	CIATODMID(a5),d0
			clr.l	d1
			move.b	CIATODLO(a5),d1
			lsr.b	#4,d1
			cmp.b	.lastTod,d1
			beq		.noProgress
			move.b	d1,.lastTod
			move.b	#$ff,(a3,d1.w)
			move.b	#$ff,(a4,d1.w)
.noProgress:
			cmp.b	#$01,d0 ;CIATODMID(a5)			
			bne		.measureStart
;------------------------------------------
	ifd DEBUG
			clr.l	d1
			move.l	d5,d0
			bsr		PrintLongValue
			move.w	#160,d0	
			bsr		Sleep			
	endc

			cmp.w	#$96,d5
			bcc		.hiSpd
			cmp.w	#$64,d5			;czy A500/A600 FAST RAM
			bcs		.lowSpeed
			move.b	#$03,A500Mode	;ustawiamy bit 0 i 1 
			bra		.speedSet			
.lowSpeed:	move.b	#$01,A500Mode
			bra		.speedSet
.hiSpd:			
			clr.b	A500Mode
.speedSet:
			bsr		WaitEndRaster
			move.l	#CopperSimple,$80(a6)			;copper lista dla ekranu tekstowego
			bsr		CleanRegisters				;ustawiamy wszystkie (poza A6) rejestry na 0
			rts

.lastTod:	dc.b	0	;zawiera ostatnio odczytaną wartość 4 najstarszych bitów CIATODLO z licznika TOD

;--------------------------------------------------


Ostatnia aktualizacja: 27.12.2024 12:45:02 przez Zbych

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2024 12:46:09 przez Zbych
1
[#341] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #340

Może problem z CIA ?

Ok, sprawdzę pod SYSTESTem.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2024 12:49:57 przez MarX
1
[#342] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #341

Marek, spróbuj może odłączyć 512 kb spod klapki. 1mb ramu to chyba nie jest już egzotyczna konfiguracja.
[#343] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #340

Nie jestem pewny czy pomoże, weź zamień ten kod
move.b	CIATODMID(a5),d0
			clr.l	d1


na
move.b     CIATODHI(a5),d0   ;latch activated (tego i tak nie potrzebujesz więc idzie do d0)
move.b	CIATODMID(a5),d0
			clr.l	d1
move.b	CIATODLO(a5),d1  ;latch deactivated



I pewnie trzeba by zrobić specjalną wersję release dla MarX, by mógł sprawdzić.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2024 13:40:47 przez asman
[#344] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@asman, post #343

Też się nad tym zastanawiałem, ale teoretycznie to ma wykonać tylko "zatrzaśnięcie" wartości no i dlaczego bez zatrzaśnięcia działa na innych Amigach ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Tu jest ta wersja:
https://drive.google.com/file/d/1UTAyTKtiy4IR2XjLqOEZMD557eywWXrA/view
2
[#345] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #340

.noProgress:
			cmp.b	#$01,d0 ;CIATODMID(a5)			
			bne		.measureStart


Tutaj musi sie wieszac.
Petla bez wyjscia, jesli nie bedzie rowne 1.
Nie wiem dlaczego tak to robisz, lepszy jakis zwykly licznik raczej bylby.
Albo wyjscie przez etykiete .noProgress w innym miejscu ustawiona.
No i ja zwykle ustawiam jako DEFAULT najslabszy mozliwy konfig Amigowy.
Tak, ze jak jakis test/wybor nie zadziala to program zawsze sie odpali w wersji najslabszej.
W Twoim przypadku zawsze wersja na A500, bylaby z automatu ustawiona.
[#346] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #345

Nie wiem dlaczego tak to robisz, lepszy jakis zwykly licznik raczej bylby.


Licznik czego, co ten licznik miałby zliczać? Jaka miała by być wtedy logika pomiaru prędkości bo nie rozumiem?
Ta konkretna linjka sprwdza czy starszy bajt licznika TOD wybije 1 co znacza że minęło kilka sekund (około 5) i wtedy sprawdzam ile razy udało mi się w tym okresie czasu wyrysować tunel i na tej podstawie mogę przy określonych zakresach stwierdzić jaka jest szybkość systemu.
[#347] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #346

Jak 5 sekund, to mozesz np. uzyc licznika w VBI.
Odejmowac od 250 lub dodawac do 250.
I zamiast sprawdzania tej #01 na timerze, sprawdzac, czy ten licznik jest juz ujemny (jesli odejmujesz).
Lub wiekszy niz 250 jesli dodajesz.
Ustawiasz wtedy licznik, na nastepne 250 przerwan, itd.
Bo byc moze w takiej wersji jaka jest cos uzywa tego timera jeszcze u MarX-a w systemie.
Ja tam sie nie znam na sprzecie.
[#348] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #344

Dzięki, sprawdziłem tę wersję z gdrive i niestety to samo. Wyjąłem też rozszerzenie spod klapki (a więc miałem tylko 1 MB CHIP RAM). Sprawdziłem też CIA pod SYSTESTem i jest sprawne.
[#349] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #348

Dobra, postanowiłem rozwikłać ten dziwny problem. Odpiąłem IDE, wyjąłem ROM 4w1 (zastąpiłem zwykłym 3.1) i... gra nadal nie działała. To mnie już trochę zjeżyło. Postanowiłem więc wyjąć z szafy inną A500 (czyt. dawcę narządów) i przełożyć z niej kości CIA. To też płyta 8A. Niby wersja CIA ta sama (318029-03
8520PD) ale numery na końcu miały inne 4691 vs 5091. Po wymianie obu kostek, gra ożyła szeroki uśmiech. Co prawda zawieszała się po utracie życia, ale wystarczyło wyłączyć cache i użyć OCS w Boot menu. Tak więc winowajcą okazał się któryś z układów CIA. Dziwne tylko dlaczego na SYSTEST wszystko było OK ? Tak czy owak, dzięki za Waszą pomoc. Jutro z synkiem będziemy ogrywać Yoompa OK

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2024 23:15:40 przez MarX
[#350] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #349

Moze ten uklad CIA dziala inaczej?
Jesli byl oryginalnie montowany w Amigach to niektore Amigi nie przejda wtedy tego testu.
Wiec albo zmienic ten test na inny.
Albo trzeba zmodyfikowac procedure tak, zeby wychodzila zawsze. np. tak:

MeasureSpeed2:
			clr.b	.lastTod			;kasowanie ostatnio zapisanej wertości TOD dla progresu
			;ładujemy kod renderera
			lea		FileTempBuf,a0			;adres docelowy pliku (bufor dla danych skompresowanych)
			lea		renderName,a1		;nazwa pliku rendera
			lea		Render,a2				;adres docelowy danych (cel dekompresji)
			move.l	#FILE_TEMP_BUF_LEN,d0
			bsr		LoadFile

			lea		testingTxt,a0			;komunikat o testowaniu prędkości
			moveq	#0,d0
			bsr		ShowTextScreen

	move.w #$7fff,d2		;clear all bits
	move.w d2,$9a(a6)		;INTENA,
	move.w d2,$9c(a6)		;and INTREQ
	move.w d2,$9c(a6)		;twice for A4000 compatibility


			move.l	#$ffffffff,d0
			lea		BgScrnBP0+4480+12,a3			;adres bitplanu do rysowania zakresu progresu
			lea		BgScrnBP0+4680+12,a4			;adres bitplanu do rysowania zakresu progresu
			;kreski
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a3)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+
			move.l	d0,(a4)+

			clr.w	d1
			lea		BgScrnBP0+4560+12,a3			;adres bitplanu do rysowania progresu
			lea		BgScrnBP0+4600+12,a4			;adres bitplanu do rysowania progresu
			move.b	#$ff,(a3,d1.w)
			move.b	#$ff,(a4,d1.w)

			moveq	#0,d5
			move.l	#$fffffffe,CopperScalingBegin	;ustawiamy koniec copperlisty
			;ustawiamy wskaźniki 3 ostatnich bitplanów żeby nie było widać śmieci
			bsr		InitBackground
			move.w	#$09f,TilePalette+6		;zmieniamy 1szy kolor palety kafli żeby tekst wyświetlił się na niebiesko
			move.w	#$00B,TilePalette+10			;oraz kolor 2 czyli obramowania

			bsr 	WaitEndRaster					;czekamy na koniec rastra
			move.l	#Copper,$80(a6)			;copper lista (gry) dla testu szybkości
			lea		CIAA,a5			
			;lea		CIAB,a5			
			bclr.b	#7,CIACRB(a5) 		;ustawienie tryb zapisu do TOD zamista alarmu			
			clr.b	CIATODMID(A5)			
			CLR.B	CIATODLO(A5)

      move.w #1000,D2  ; moze byc mniejsza wartosc jak za duza

.measureStart:

			lea		Tex1Buf,a0			;**** rysowanie - pierwszy bitplan (adres źródła)
			moveq	#0,d3
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu (bitplany są skalowane ale fizycznie zajmują cały rozmiar)
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			lea		Tex2Buf,a0			;**** rysowanie - drugi bitplan (adres źródła)			
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu
			add.l	#bpsize,a1			;przesuwamy wskaźnik na następny bitplan + pozycje na ekranie
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			lea		Tex3Buf,a0			;**** rysowanie - trzeci bitplan (adres źródła)
			move.l	DrawBuffer,a1		;A1 - adres celu
			add.l	#bpsize*2,a1	;przesunięcie na 3 bitplan + ustawienie pozycji tunelu na ekranie
			bsr	Render					;wywołanie rysowania
			addq	#1,d5

			move.b	CIATODMID(a5),d0
			clr.l	d1
			move.b	CIATODLO(a5),d1
			lsr.b	#4,d1
			cmp.b	.lastTod,d1
			beq		.noProgress
			move.b	d1,.lastTod
			move.b	#$ff,(a3,d1.w)
			move.b	#$ff,(a4,d1.w)
.noProgress:
        subq.w   #1,D2
        beq.b .lowSpeed
			cmp.b	#$01,d0 ;CIATODMID(a5)			
			bne		.measureStart
;------------------------------------------
	ifd DEBUG
			clr.l	d1
			move.l	d5,d0
			bsr		PrintLongValue
			move.w	#160,d0	
			bsr		Sleep			
	endc

			cmp.w	#$96,d5
			bcc		.hiSpd
			cmp.w	#$64,d5			;czy A500/A600 FAST RAM
			bcs		.lowSpeed
			move.b	#$03,A500Mode	;ustawiamy bit 0 i 1 
			bra		.speedSet			
.lowSpeed:	move.b	#$01,A500Mode
			bra		.speedSet
.hiSpd:			
			clr.b	A500Mode
.speedSet:
			bsr		WaitEndRaster
			move.l	#CopperSimple,$80(a6)			;copper lista dla ekranu tekstowego
			bsr		CleanRegisters				;ustawiamy wszystkie (poza A6) rejestry na 0
			rts

.lastTod:	dc.b	0	;zawiera ostatnio odczytaną wartość 4 najstarszych bitów CIATODLO z licznika TOD

;--------------------------------------------------
[#351] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #350

Wg mnie to wskazuje na uszkodzony CIA, nie słyszałem kiedykolwiek żeby ich działanie się zmienilo. W C64 jest blizniaczo podobny układ (z tego co wiem to różnią się tym że w 8520 zliacza TOD binarnie a 6526 BCD) i w ich przypadku słyszałem że 95% programów będzie działać prawidłowo jeśli jest uszkodzony TOD ale znajdzie się te kilka które nie będą i myślę że w Amidze jest pdobonie.

Mogę taką zmianę zrobić ale wg mnie to jest łatanie dziury nie tam gdzie trzeba bo teraz osoby z wypasioną Amigą w podobnym uszkodzeniem dostaną informację o wykrytym słabym sprzęcie i też będą narzekały.

PS. Na aminecie jest aplikacja testową która też sprawdza CIA i można wywołać ręczne uruchomienie TOD
http://m68k.aminet.net/package/util/misc/VATestprogram
jest tam też obraz dyskietki.
[#352] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #351

Tylko, ze on ma 2 takie Amigi.
I rozne numery te uklady maja.
Mozesz dodac sprawdzanie CPU, wtedy nie musi byc najslabszy konfig.
Lub jezeli test nie przejdzie, to pokazuje sie menu z wyborem wersji gry.
[#353] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #351

Mimo wszystko jeżeli jest cień ryzyka, że problem wystąpi znów u kogoś z powodu innego lub wadliwego działania CIA i byłaby szansa tego uniknąć, to może warto byłoby zmienić test?
Ostatecznie to gra, a nie tester CIA
[#354] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #352

I rozne numery te uklady maja.

te różne numery to data produkcji.

Można spróbować w tej wadliwej parze zamienić miejscami i sprawdzić

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2024 16:19:26 przez nekroskop
1
[#355] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@nekroskop, post #354

Czyli w takim razie to moze byc walnieta cala seria ukladow jesli to bylaby ta sama data.
Albo MarX ma lub mial (czytaj podlaczal) do obu tych Amig jakies ustrojstwo, ktore uszkadza uklady CIA.
Bo programowo chyba sie nie da uszkodzic ukladow CIA?
Jakby sie dalo to wtedy moglaby byc kwestia jakiegos softu/ROM-u.
[#356] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #355

Albo MarX ma lub mial (czytaj podlaczal) do obu tych Amig jakies ustrojstwo, ktore uszkadza uklady CIA

Odpaliłem VATestProgram na A500 z wymienionymi układami CIA i na mojej "dopalonej" A1200. Na A500, testy "CIA-A TOD" oraz "CIA-B TOD" przechodzą poprawnie. Na A1200 mam niestety "Fail" na "CIA-A TOD". Czyli upaliłem sobie gdzieś CIA. Kurcze, nawet o tym nie wiedziałem
[#357] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #356

Ciekawe, ja mam Warpa1260 i na płycie 1D4 mam tak jak Ty:



I też test szybkości wiesza mi się zaraz na początku.
Czy można by wprowadzić do binarki z grą przyjmowanie jakiegoś parametru ignorującego test i ustawiającego max detail?
Albo po prostu s/m/f od slow, medium, fast by dało się test obejść.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2024 19:48:52 przez Jacques
1
[#358] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #356

Zmieniłem sposób liczenia czasu w procedurze testującej prędkość, zamiast pobierać czas TOD z CIA dodałem zliczanie klatek w przerwaniach co finalnie pownno dać prawie identyczny wynik jak w poprzedniej wersji (może być troche mniej naliczonych klatek bo przerwania będą kraść cykle procedurze liczącej).
Jeszcze trochę potestuję zanim opublikuje na itch, ale jak ktoś chętny do przetestowania to podaje link:
https://drive.google.com/file/d/13HX75mH9eg38KBBv4v5LE2clC0CxsLWU/view?usp=drive_link
2
[#359] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #358

To na WinUAE sprawdz jak ten test dziala na NTSC i DoublePAL.
[#360] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #358

Super niespodzianka do niedzielnej porannej kawy - działa i w końcu mogłem zagrać na mojej głównej Amidze z Warpem 1260 i rzekomą usterką CIA
Gra się świetnie i cieszy się tak wierna konwersja, miałbym mimo wszystko dwie oddolne prośby o:

- pauzę pod klawiszem P albo by po stracie życia gra czekała na FIRE przy "GET READY"
- wspomnianą już wcześniej opcjonalną możliwość wyłączenia ditheringu, choćby literką D, byle opcja była pamiętana w kolejnych levelach lub po przegranej. Ta stała siatka mocno zmniejsza czytelność kafli dopóki nie pojawią się całkiem blisko, w efekcie rozdzielczość odległych kafli wydaje się mniejsza niż na Atari i gra bardziej polega na odruchowym mrużeniu oczu i czekaniu co się wyłoni tuż przed nosem. Rozumiem, że to Twoja wizja artystyczna, ale działa trochę na niekorzyść, zbyt blisko ten dithering "obowiązuje".
Rozważyłbyś taką możliwość lub przetestowanie gry bez niego?
Tak czy inaczej ogromne dzięki, bo OCS na takiego właśnie Yoompa zasługiwał OK

Edit:
Hi-score się nie zapisuje (mógłby do zewnętrznego pliku), ale to nie tragedia - gram bardziej dla frajdy.
Instalator dodaje assign do s:User-startup, moim zdaniem bardziej elegancko byłoby dodać do skryptu uruchomieniowego gry w jej katalogu, skoro i tak taki jest stworzony

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 08:32:33 przez Jacques
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem