[#361] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #360

Hi-score się nie zapisuje (mógłby do zewnętrznego pliku)


U mnie się zapisuje bez problemu. Gram z dyskietki.
[#362] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@mailman, post #361

Pewnie gra z HD na partycji PFS.
Nie ma normalnej walidacji, to i nie ma pliku.
Pewnie mozna dluzszy wait dac, przy zapisie hi-score.
Ale PFS jest problematyczne przy zapisie plikow przez gry.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 09:24:23 przez Don_Adan
[#363] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #362

Zainstalowałem Yoompa na partycji FFS i tam mi się nie zapisało.
Sprawdzę raz jeszcze.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 09:59:18 przez Jacques
[#364] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #363

OK, z SAVE fałszywy alarm, teraz mi się zapisało
[#365] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #364

Mialem o tym nie pisac bo myslalem, ze z tym Save to mialem jakis odosobniony przypadek.
Ale jesli ktos wspomnial to powiem ze tez mialem z nim problem ale troszke inny.
Gdy wczytywala sie gra po tescie szybkosci nastepowalo Guru.
Dopiero przywrocenie wyjsciowego stanu gry (z adf'a), gra uruchomila sie poprawnie.
[#366] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #359

Gra nie jest kompatybilna z NTSC. Jak się wraca do projektu po kilku latach to trzeba od nowa wszystko sobie przypominać. W obecnej wersji nie odpala się na NTSC bo tam jest chyba oczekiwanie na linię rastra której nie ma w NTSC, ale to nie jest problem, nawet jak się uruchomi to "psuje" się muzyka (ze względu na długie sample) no i w przypadku najsłabszej konfiguracji to całość za wolno się rysuje więc tam całkowicie kaszani sie synchro piłki z obrazem tunelu i muzyką.
[#367] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #366

Dodaję opcję umożliwiającą wyjście do systemu, tylko zastanawiam się co w przypadku gdy ktoś startuje bez systemu, z dyskietki na A500, albo na CD32, bo wtedy wyjście pozostawia po prostu okno CLI.
Nie wiem czy nie przejmować się tym czy coś jeszcze kombinować.
[#368] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #367

Nie przejmować, wróci do CLI i tyle.
A dałoby się zrobić pauzę lub brak automatycznego wznawiania po stracie życia i dithering on/off (choćby w menu)? Pliiiiizzzz
[#369] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #366

To lepiej dodaj na poczatku info, ze to jest gra "PAL only".
Jesli zostanie wykryte NTSC, po co ludzi wkurzac.
[#370] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #369

Dodałem sprawdzanie PAL/NTSC i w przypadku NTSC jest wyjście do CLI i wypisanie komunikatu, ale niestety nie działa to w przypadku CD32 i CDTV ale już dałem sobie z tym siana. Dodana jest też w menu opcję wyjścia do systemu. Nowa werjsa 1.02 opublikowana na itch.io.


Przy okazji chciałem podziękować wszystkim którzy wsparli grę, fajnie jest gdy ktoś docenia wysiłek jaki jest włożony w stworzenie gry.
12
[#371] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #370

Przetestowane: wyjście do systemu śmiga, dzięki OK
1
[#372] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #370

Przy okazji chciałem podziękować wszystkim którzy wsparli grę, fajnie jest gdy ktoś docenia wysiłek jaki jest włożony w stworzenie gry.

To ja dziękuję za cierpliwość i uzdatnienie gry do działania na "popalonych" Amigach . Dzisiaj odpaliłem wersję 1.02 na swojej A1200 z uwalonym CIA-A i działa doskonale. Wspaniała robota Thanks

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 20:33:36 przez MarX
3
[#373] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@MarX, post #372

+1 OK

A przy okazji powinniśmy jeszcze sprawdzić DiagROM, bo ktoś pisał na EAB, że w nim test wypadał pomyślnie, a w programach testujących nie. Tak czy inaczej coś podejrzanego jest, też masz może 1D4? Ciekawe co by było bez turbo, ale wyjmowanie Warpa to za duże fiku-miku

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 20:52:32 przez Jacques
[#374] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #370

Za wyjscie do systemu, dzieki wielkie :)

Tyle ze jest z tym jeden bug: nie zwalniasz preplayera. Po kilku niacisnieciach myszy na blacie, muza z gry zaczyna grac :)
[#375] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #374

Poprawiłem (chyba, bo nie wiem jak to sprowokować) i wrzuciłem na itch, prisiłbym o test jeśli to możliwe :)
Faktycznie przed wyjsciem brakowało wywołania _mt_remove_cia więc to mogło być przyczyną
1
[#376] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #375

Ja tylko dodam, że gra do prawidłowego działania wymaga assign Yoump!: "", bez niego gra wychodzi do systermu po teście prędkości.
Co prawda instalator daje możliwość dodania takiego assignu do u-s, ale robi to w dość mylący sposób, przez sformułowanie:
"Adding instructions to your user-startup".
Chwilę mi zeszło zanim odkryłem, dlaczego gra się poprawnie nie odpala , ale teraz wszystko śmiga jak trzeba ok, racja
Dzięki za opcję wyjścia z gry OK
1
[#377] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@BULI, post #376

Zgadza się, raportowałem wcześniej, że tak naprawdę assign dla Yoomp!: powinien być częścią skryptu uruchomieniowego gry, który to jest w komplecie na ADF wraz z ikoną i również się instaluje na HDD - ja już sobie to zmieniłem
Nie ma potrzeby by assign zawsze wisiał w systemie wrzucony przez user-startup No ale to już taki drobiazg.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 11:19:37 przez Jacques
1
[#378] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #366

Jesli bedziesz jednak robil wersje gry 1.1 ze wsparciem dla NTSC.
To muzyka w NTSC nie powinna byc problemem.
Zakladam, ze uzywasz playera Protrackera od PHX.
On dziala tez na timerach, nie tylko na VBI. Przynajmniej tak czytalem na EAB :)
Wiec sobie zassembluj w wersji na timer.
Dla 50Hz, to $376C to wartosc timera dla PAL, dla NTSC to bodaj $37FE bylo (ale moge juz zle pamietac po tylu latach).
No i bardziej profesjonalnie dla mnie wyglada gra/program jesli assign jest robiony przez skrypt (ikona typu project plus IconX).
Niz dodawanie assignow do user-startup.
Cos w stylu:

assign Yoomp!: ""
Yoomp.exe

Taka Cywilizacja to bodaj 4 assigny dodawala do user-startup.
To potem kiepsko wyglada pod FileMasterem lub DOpusem.
[#379] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #378

W ogóle to zamiast assignow powinno być wykorzystanie PROGDIR:

Edit:
Ale chyba PROGDIR: to chyba dopiero OS 2.0...


Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 12:26:03 przez vojo
1
[#380] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #378

Do modułów używam ptplayer opisanego jako 5.1 (by Frank Wille, widziałem że jest wersja 6.1 ale to chyba nie ma większego znaczenia) i on działa tylko na timerach, żeby działał na VBI musiałem go przerobić. Problem jest taki że chciałem żeby odbicie piłki było zsynchronizowane z muzyką a tego nie osiągnie się wrzucając odtwarzanie do timera bo na Amigach które działają na granicy wydajności (goła A500, albo A500 z fastem) bo pojawiają się momenty gdy gubi się klatka (np. raz na 10 sekund) albo inaczej - rysowanie tunelu trwa dłużej niż 2 ramki. Jestem w stanie to wykryć i w takim przypadku żeby nie stracić synchro wyłączam odtwarzanie na czas jednej ramki. Wrzucając player do timera ciężko tym wysterować żeby nie stracić synchro.

Jeśli chodzi o instalator to jest on robiony aplikacją install i skryptem który wzorowałem na podstawie skryptu z "Pinball Illusions". Pewnie można inaczej ale słabo znam się na tych niuansach systemowych. Gdzieś był taki przykłąd jak zrobić assign jak czytałem informacje o składni tego instalatora

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 13:13:32 przez Zbych

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 13:13:53 przez Zbych
[#381] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #380

Raczej nic nie trzeba przerabiac w ptplayerze wersja 6.4.
Dziala i na timerze i na VBI.
Dla odgrywania 50 Hz muzyki na 60 Hz VBI, mozesz uzyc czegos takiego w procedurze VBI

VBI
  move.b NTSC,D0
  beq.b Play
  addq.b #1,Counter
  cmp.b #6,Counter
  bne.b Play
  clr.b Counter
  bra.b skipPlay

Play
  bsr.w PlayMusic
skipPlay
  rts

NTSC
  dc.b 0
Counter 
  dc.b 0



link

To sa 2 opcje do wyboru:


d) Setting NO_TIMERS=1 disables the use of both CIA-B timers completely,
which means that the player doesn't depend on level-6 EXTER interrupts
anymore. NO_TIMERS=1 automatically includes VBLANK_MUSIC=1 (see below).
With NO_TIMERS set, your main program has to call all music subroutines
itself. The typical procedure in a VERTB-based main loop would be:
1. call _mt_music
2. wait at least 550 ticks, then call _mt_dmaon
3. wait at least 550 ticks again, then call _mt_setrep
The last two steps could for example be done by Copper interrupts.
CAUTION: You should know what you do, if you use this mode! It is up
to you to take care that calling a ptplayer function is not interrupted
by another ptplayer function.

e) Define VBLANK_MUSIC=1 (defaults to 0) if you don't want ptplayer
to set up a CIA-B Timer-A interrupt for music replay, which means
you cannot set the tempo with the F-command anymore (only the speed)
and you have to call _mt_music yourself out of your own VBlank
interrupt handler. Also sound effects will no longer work, when no
music is playing.
NOTE: CIA-B Timer-B is still used for enabling Audio DMA and setting
the loop pointers (unless you define NO_TIMERS=1). So it doesn't free
the Level-6 interrupt vector. This is just an option if you must
synchronize your music with your game or demo running in VBlank interrupts
1
[#382] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #381

Właśnie zastanawiałem się nad pomijaniem co 6 klatkę ale muszę to przetestować bo tu nie chodzi tylko o muzykę ale ruch piłki bo tunel jest rysowany co 2 klatki ale piłka porusza się co 1.
1
[#383] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #375

Wyglada na to ze teraz jest OK.

A daloby sie dodac obsluge kursorow na klawiaturze i spacje (lub Enter)?
2
[#384] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #382

Przetestowałem. Ogólnie pomysł się sprawdził, ALE i tak nic z tego nie będzie, bo musiałbym mieć nowe grafiki dla NTSC bo w NTSC nie widać liczników i tunel ma kształt elipsy, chyba że dało by się to przeskalować copperem ale jak preskaluje tło to znowu musze wygenerować nowe dane dla toru piłki, skoków i skalowanie dla tunelu albo całą nową procedurę "renderującą" przy czym nowa procedura renderująca by była rozsądniejsza bo brakuje mocy na słabszych maszynach, więc i tak gubi klatki czyli tak czy siak potrzeba by było wygenerować nowe procedury renderujące mniejszy tunel i ponownie wyznaczyć zakresy określające jakość itd.

Powiem szczerze że jak sobie pomyślę ile to pracy to ten cały pomysł mi się nie podoba.
3
[#385] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #384

A może by tak Yoomp 2 w wysokiej rozdzielczości?
1
[#386] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #384

Ja tam zawsze chodze na latwizne.
Nie lubie za duzo roboty.
Po prostu w wersji odpalonej w NTSC bym przerzucil liczniki na gore ekranu.
I byc moze dodal opcje wlaczania/wylaczania licznikow za pomoca spacji i/lub drugiego fire'a w dzoju.
Wiesz, to nie musi dokladnie byc taka sama gra w NTSC jak i w PAL.
Moga byc roznice widoczne na ekranie.
Grunt, zeby sie dobrze gralo.
Ale zrobisz lub nie zrobisz jak chcesz.
1
[#387] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@amikoksu, post #385

Amiga jest za słabym sprzętem na tego typu mechanizm w wyższej rozdziałce, musiałbym ograniczyć się do mocno dopalonych maszyn, albo zrobić to tak jak Kefir czyli przez animacje ale to znowu wymaga dużo pamięci, kiedyś to sobie liczyłem to mi wychodziło ze da się bez aga ale chyba 2mb chip by musiało być i tak mi się zdawało ze trzeba by było używać blitera i jakiś kod jednocześnie bo sam bliter może być za wolno... ale to rozkmina na inny temat, chyba jeszcze gdzieś mam na dysku ten proove of conept takiego tunelu na ocs.

Edit: chociaż gdyby zrezygnować ze scrolowania ekranu to by mniejsze zapotrzebowanie na pamięć było

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 19:59:59 przez Zbych
2
[#388] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #384

Gratulacje ukończenia i wydania gry!

Co do ntsc to bym się zastanowił czy w ogóle nie szkoda sił na to, bo 95% użytkowników jak i softu i tak jedzie na palu. Ktoś Ci zgłosił że mu tego brakuje? Bo w sztukę dla sztuki bym się nie bawił.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 20:10:25 przez teh_KaiN
14
[#389] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #387

Amiga jest za słabym sprzętem na tego typu mechanizm w wyższej rozdziałce, musiałbym ograniczyć się do mocno dopalonych maszyn,

Jasne, że na procesorze 68000 OCS, 68020 AGA to by nie poszło. Na mocniejsze Amigi.
1
[#390] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@amikoksu, post #389

Właśnie pobrałem i wsparłem delikatnie jako g****76. Na spokojnie na urlopie sobie pogram i dziękuje za fajową grę.

Panowie dajcie chłopakowi odpocząć, po wielkich bojach wreszcie upublicznił grę, a tu już NTSC i prośby o YOOMP 2. NTSC nie warto robić i wracać, jak ktoś powyżej napisał może z 5% ludzi to odpali? Niech sobie Zbyszek odpocznie to w przyszłości pewnie zaskoczy nas jeszcze fajnymi grami na Amigę czy C64. CURSED TOMB na Komodę to też był świetny tytuł jakby ktoś nie grał od Zbycha! Pozdrawiam
9
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem