[#391] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #387

Ale w czym problem? I tak wszyscy mamy obok Amigi z 060
2
[#392] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@RetroBorsuk, post #390

niech sie zorientuje na amerykanskich forach ilu w ogole jest czynnych amigowcow i czy warto wydawac cokolwiek na ten rynek.
Konsolowcy a Amigowcy w USA to jak niebo a ziemia.
[#393] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@selur, post #392

Na IMPie jest 147 zarejestrowanych.
[#394] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@selur, post #392

Ja raczej uwazam, ze moglby sie wtedy nauczyc kodowania na NTSC.
I byc moze w przyszlosci zrobic Yoomp-a na Sega Genesis/Megadrive.
Bo to na pewno jest duzy rynek.
Czyli wsparcie dla NTSC to bylaby inwestycja w swoj rozwoj.
[#395] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #394

to juz niech lepiej w Bitcoina zainwestuje. Co to za inwestycja w NTSC, jak za 10 lat 3/4 tych konsolowych upasionych amerykanow poumiera na zawaly
3
[#396] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #394

Patrząc jednak z punktu naszego, amigowego poletka, to jednak para w gwizdek. Jeszcze na małym Atari jest dość spory rynek NTSC, ale Amiga to już nie to i Europa rządzi.
Co nas tam interesuje jakaś Sega (egoistycznie, z przymrużeniem oka)
Ale jeśli chodzi o rozwój i ewentualne czerpanie zysków, to już oczywiście wszystko zależy od Zbycha.


Ostatnia aktualizacja: 03.01.2025 06:40:13 przez Jacques
[#397] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #396

Odpowiadam pod ostatnim postem a nie na ostatni post.

Panowie, cieszcie się, że Zbychu wydał i możecie grać bo zawsze mógł focha strzelić i powiedzieć "nie mam fabuły, kiedyś tam wydam" a tu zamiast grać to niektórzy już marudzą bo to bo tamto (nie mówię o zauważonych błędach do poprawki).
3
[#398] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #378

No i bardziej profesjonalnie dla mnie wyglada gra/program jesli assign jest robiony przez skrypt (ikona typu project plus IconX).
Niz dodawanie assignow do user-startup.
Cos w stylu:

assign Yoomp!: ""
Yoomp.exe


Próbowałeś tak robić, albo masz może taki skrypt któy tak robi? Bo chciałem spróbować coś takiego przygotować ale coś mi nie działa.
[#399] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #398

Robilem tak bardzo czesto.
Potrzebujesz tego typu ikonki z tekstem IconX w polu Program.

link

Nadajesz jej nazwe YoompHD.info
W CED-zie tworzysz plik tekstowy o nazwie "YoompHD", w ktorym jest np. cos takiego.

Assign Yoomp!: ""
CD Yoomp!:
Yoomp.exe


Druga linijka nie jest nezbedna, ale ludzie roznie uruchamiaja.
Pewnie ktos Ci tu moze zrobic taki startup, bo ja teraz wszystko z pamieci pisze.
[#400] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #399

Akurat skrypt z ikonką już jest po instalce z ADFa. Jedyne co powinno się zmienić to by installer dopisywał ten assign do skryptu z katalogu z grą, a nie do user-startup.
1
[#401] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #400

Nie wiem, czego to była wina, czy może wkradł się windowsowy znak końca wiersza, ale po dodaniu assign wywołanie skryptu kończyło się błędem: can't assign (pustka), dlatego się pytałem czy tak robiłeś.
Mam takie wrażenie że najnowsza wersja WinUAE jest czasami kapryśna i wrażliwa na zmiany konfiguracji w takcie działania. Nie jestem pewny co w końcu pomogło ale skrypt ruszył po restarcie emulatora
1
[#402] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #401

To raczej miales blad LF lub cos podobnego.
Przypisanie do "" oznacza przypisanie do aktualnie uzywanego katalogu.
Mozesz sobie z CLI potestowac.
np.
assign test: ""
dir test:

cd libs:
assign test: ""
dir test:
1
[#403] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #400

Ale po co ma dopisywac to installer?
Wywalic dopisywanie do user-startup.
Oraz dodac to przypisanie z "" na poczatek skryptu.
Przynajmniej ja bym tak to zrobil.
Dopisywanie takiego assigna przez installer oznacza, ze nie mozesz zmienic miejsca w ktorym jest gra zainstalowana bez zmiany sciezki.
Przypisanie do "" jest uniwersalne, zawsze mozesz przerzucic program/gre na inna partycje czy inny HD i bedzie dzialac z ikonki.
[#404] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #403

Ja nie wiem po co i nie wiem czy installer tworzy skrypt czy on już czeka gotowy. Ale oczywiście niech installer nie grzebie w user-startup, a jedna linijka assign w obecnym skrypcie załatwia temat przed uruchomieniem binarki
Wszystko już przecież jest: ikona, skrypt, zmiana więc będzie minimalna OK

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 14:11:05 przez Jacques
[#405] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #404

Tak, wszystko spoko tylko że niby skrypt jest ok i na WinUAE 5310 wywala się za każdym razem a na WinUAE 4300 lub starszym wszystko działa (konfiguracja jest identyczna ładowana z tego samego pliku) a nie mam A4000 ani A1200 pod ręką żeby sprawdzić na prawdziwym hardware, więc to co dla jednej osoby to wpisanie jednej linijki to u mnie przekłada się na kolejne kilkadziesiąt minut testowania i sprawdzania, jeszcze muszę sprawdzać build obrazu CD czy jakaś zmiana nie spowodowała wywalania wersji na CD32/CDTV
[#406] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #405

Przedziwne z WinUAE, ja dopisuję przeważnie w EditPadzie lub Ed na partycjach amigowych i wszystko gra. Jutro mógłbym coś potestować na prawdziwym sprzęcie.

A co do CD, to tam zdaje się nie masz pliku CDTV.tm, więc i tak płyta nie jest bootowalna, a chyba miała być?

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 15:40:04 przez Jacques
[#407] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #406

Zostawiam tak jak jest, nie wiem czego to jest wina, ale po prostu na WinUAE 5.3.1 zazwyczaj się nie uruchamia z HD ale nie zawsze (z floppy nie zauważyłem takiego problemu).
Usunąłem z instalatora tworzenie wpisu w user-startup, dodałem ten assign do skryptu i jeszcze dodałem w ikonie w tooltypes wpis window=nil: bo pokazywoło się okno IconX z komunikatem że Yoomp! nie może być terminated czy coś w tym stylu, nie wiem czy to po tej zmianie w skrypcie czy wcześniej tego nie zauważyłem...
Potestuje jeszcze troche i zrobie release.
[#408] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #405

Ale jak sie wywala?
Na jakim edytorze piszesz ten skrypt?
Zaladuj ten skrypt z gry do CED-a.
Od razu bedziesz widzial czy to LF problem.
CED 3.0/3.5 wyswietla PC-towe linijki z takim widocznym krzaczkiem na koncu.
Ma byc bez zadnych krzaczkow na koncach linii.
[#409] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #408

A jeszcze jedna rzecz mi przyszla do glowy.
Zdaje sie ze uzywasz wykrzyknika "!" w nazwie pliku i/lub sciezki.
Nie wiem czy na Windowsie, nie jest to jakis znak specjalny, ktory moze powodowac potencjalne problemy.
[#410] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #408

Ale jak sie wywala?
Na jakim edytorze piszesz ten skrypt?
Zaladuj ten skrypt z gry do CED-a.
Od razu bedziesz widzial czy to LF problem.
CED 3.0/3.5 wyswietla PC-towe linijki z takim widocznym krzaczkiem na koncu.
Ma byc bez zadnych krzaczkow na koncach linii.


Wywala się guru po zakończeniu testowania prędkości, to raczej nie wina skryptu bo tak się dzieje nawet jak ręcznie wywołam z CLI plik wykonywalny. Skrypt jest ok bo podglądnąłem go w hexie i są tylko znaki 0A.
Windows nie ma problemu w wykrzyknikiem w nazwie.
[#411] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #410

A jakie guru otrzymujesz?
[#412] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #411

Error: 8000 0004
[#413] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #412

To nieladnie, to moze byc prawie wszystko.
Jak za malo pamieci, za maly stos, blad w programie (typu niewyczyszczony rejestr danych) itp.

Sprobuj moze odpalic spod WHDload.

link

WHDload dosc dobrze wylapuje zwykle bledy powodujace guru.
Tylko ten blad musi wystapic.

Jesli uzywasz WinUAE to mozesz tez uzyc Action Replay 3.
Wchodzisz do Actiona, wpisujesz:
setexceptions
i wracasz do gry.
Jak nastapi guru to Action zostanie wywolany.
Tylko dla mnie Action jest mniej wygodny jesli chodzi o znalezienie bledu.
Z WHDload masz tekstowy raport i zrzut pamieci, i wystarczy CED plus FileMaster 2.2.

No i jeszcze niby WinUAE ma swoj wlasny debugger, ale nie znam tego debuggera.
I tak chyba prawie wszyscy uzywaja WHDLoad lub Enforcer/MuForce (jesli jest MMU).
[#414] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #412

Napisz do mnie mejla z aktualnymi źródłami, tylko napisz trochę o tym błędzie, to Ci pomogę.
[#415] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #413

Nowe poprawki dzięki Asmanowi, teraz już powinno działać bez problemu na WinUAE 5.3.0 i pewnie na części Amig z HD powinno się uruchamiać jeśli się nie uruchamiało. Wrzuciłem na itch nową wersję (1.04).

Jak kogoś to ciekawi to problem był z priorytetem bilttera nad procesorem (to słowa Asmana ja nie wiem o jakąflagę chodziło), dodam jeszcze od siebie że na WinUAE 5.3 nie udało mi się odpalić ActionReplay a na 4.3 już tak.
3
[#416] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #415

Czyli znalazles blad w WinUAE.
Teraz juz jest wersja 6.0 (beta), mozesz sprawdzic czy tam dziala Action Replay.
[#417] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #415

Dzięki za nową wersję OK
[#418] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #415

Chodzi o flagę BLITHOG (bit 10) w DMACON (w includach w hardware/dmabits.i jest on zdefinionwany tak DMAB_BLITHOG lub DMAF_BLITHOG w zależności czy potrzebujemy bit czy wartość). Niektórzy nazywają go bitem NASTY.
Bardzo dawno temu namiętnie ustawiałem ten bit z myślą że moje wypociny będą szybciej działać (nie działały). Ale z tego co wiem ten bit powoduje problemy i ja zawsze go wyłączam jak patchuje jakąś produkcję. I w moich produkcjach też go nie używam.
5
[#419] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@asman, post #418

Super robota PANOWIE OKOKOK
1
[#420] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #416

Teraz juz jest wersja 6.0 (beta), mozesz sprawdzic czy tam dziala Action Replay.


Ta wersja to bardzo "wymagająca beta". Próbowałem i u mnie sam emulator się jeszcze nie uruchamia, bo wymaga procka 2015+ a ja produkuję się na lapku z 2013 roku jeśli tak dalej świat pójdzie do przodu, lapka się wyrzuci i trzeba się będzie przesiąść na żywą Amigę
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem