[#451] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #450

Ze zwyklych pakerow, najlepszy byl StoneCracker.

link

Szybki, bezproblemowy na 68040.
[#452] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #451

Przyda mi się taka informacja, ale ja potrzebowałem czegoś co można odpalić na Windzie bo tam robie buildy a zarówno Cranker jak i Shrinkler mają wersje na windows.
[#453] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #450

Jest lepiej ale dalej cos u mnie nie chce dzialac. Objaw jest nastepujacy:
po ekranie "Fast Amiga Full Details" jest ciemnosc. Muzy brak.
Odpalane na rozne sposoby pod A1200-060 z HDD.
Poprzednia wersja odpalala sie bez problemu z FDD. Tej nie sprawdzalem w tej sposob.
[#454] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #453

A moze rozpakuj ten exek, skoro to HD?
Tylko nie wiem czy jest depacker na Amige.
Bo ja tutaj nie widze.

link
[#455] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #454

Poczytalem zrodla Shrinklera.
I to moze byc problem w przypadku HD:

Uses 3 kilobytes of space on the stack.

Albo to:

Decompression code may read one longword beyond compressed data.

Jesli masz ustawione MMU, zeby to przechwytywac.

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2025 21:40:35 przez Don_Adan
[#456] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #453

Chyba, ktos juz znalazl przyczyne:

link
[#457] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #456

Jeśli faktycznie to jest przyczyną to problem jest troszkę bardziej skomplikowany bo uruchomienie ikony wywołuje skrypt w którym jest assign, więc albo to nie działa, albo gra przejmuje system na tyle szybko że assign nie zdążyło do końca sięwykonać.
[#458] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #457

Nie wiem, skryptu nie widzialem.
Ani sposobu startu gry.
np. cos takiego moze nie zadzialac.
assign Yoomp!: ""
Yoomp.exe

Powinno byc, o ile dobrze pamietam
cd dh1:games/Yoomp
assign Yoomp!: ""
Yoomp.exe

Ale Phibrizzio moze z CLI potestowac, czy mu sie gra uruchomi z HD.
[#459] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #458

Wcześniejsza wersja ma taki skrypt i on działa, nawet sam taką formę zaproponowałeś. Ale nawet gdyby iść tą drogą to jak zrobić cd "folder gry" skoro nie wiesz gdzie jest ona zainstalowana? Chyba że masz skrypt instalatora który wygeneruje taki skrypt uruchomieniowy? Ja wiem tylko o poleceniu generującym user-startup, ale to generuje gotowy skrypt.
[#460] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #458

np. cos takiego moze nie zadzialac.
assign Yoomp!: ""
Yoomp.exe


U mnie działało bez problemu z HDD na OS 3.5, choć na wersji bez obsługi klawiatury. Dziś sprawdzę obecną.
[#461] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #460

Wszystko zalezy jaki jest current dir w danej chwili.
Mozna tak wywolac assign, ze to nie jest miejsce gdzie gra jest zainstalowana.
Tak mi sie wydaje, jak kiedys sprawdzalem.

Mozna np program z CLI uruchomic tak:
/Eagleplayer
albo tak
//Eagleplayer

kiedys sie bawilem z dziwnymi uruchamieniami z CLI playerow na Amidze, roznie wtedy dzialaly.
[#462] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #461

Current dir uruchomienia skryptu z ikonki
1
[#463] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #462

Tak powinno byc, ale ludzie czasami dziwnie uruchamiaja programy na Amidze.
[#464] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #461

Na spokojnie ogarnę i ten temat. Tylko proszę o cierpliwość, nie wiedzieć czemu ale ciągle czegoś nie ma w lodówce i ciągle po coś trzeba jechać do miasta :)
1
[#465] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #458

Problowalem na rozne sposoby i wynik zawsze jest taki sam.

Jesli w shellu wpisze:

CD sciezka_dostepu [enter]
Assign Yoomp!: "" [enter]
Yoomp!.exe

to przypis zrobi sie poprawnie tak jakbym zrobil:

Assign Yoomp!: sciezka_dostepu [enter]
Yoomp!:Yoomp!.exe

Co do rozpakowania. To nie lepiej do testow podeslac wersje niespakowana?

Obecnie widze ciemnosc po komunikacie o szybkosci Amigi.
[#466] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #465

To faktycznie do testow powinienes dostac wersje niespakowana exeka gry.
Ja bym jeszcze dodatkowo podeslal wersje spakowana StoneCrackerem.
[#467] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #465

Wersja niespakowana https://drive.google.com/file/d/1CAJz7msoriSkRiibGpu8mQ1Lqvh1ktf3/view?usp=sharing

ale wydaje mi się że źródło problemu leży gdzie indziej

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 18:13:57 przez Zbych
1
[#468] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #467

Calkiem mozliwe.
Phibrizzo mogl by podac pelny konfig na jakim testuje.
Amiga, CPU, kick, OS, RAM, GFX, FFS czy PFS, rozdzielczosc, uruchomione programy itp
No i nie wiem czy probowal odpalic z HD bez s-s, bo moze sie po prostu z czyms gryzie.

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 18:52:26 przez Don_Adan
[#469] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Don_Adan, post #468

Prosze bardzo:
A1200, 060 ,64MB, KS3.5, OS3.9, FFS.

Ale to wszystko nie ma znaczenia. Zauwazcie ze problem zaczal sie w momencie wypuszczenia wersji
z poprawiona obsluga plikow, albo klawiatury.
Wczesniej wszystko bylo OK.
Mysle ze powinnismy dac czas Asmanowi.

Edit:

Nie skompresowana zatrzymuje sie tez po okresleniu typu komputera.


Ostatnia aktualizacja: 27.01.2025 20:38:05 przez Phibrizzo
1
[#470] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #467

W końcu przetestowałem zarówno wersję 1.07 z itch.io jak i unpacked. Podmieniałem same exeki w istniejącej instalacji, na Warpie 1260 nadal działają obie, przy czym 1.07 nie ma obsługi klawiatury, a unpacked ma. Save'y hi-score są błyskawiczne w obu.
[#471] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #470

Przy okazji, co już wcześniej raportowałem: przydałoby się by po utracie życia gra się nie wznawiała bez naciśnięcia FIRE.
Ewentualnie zamiast tego opcja pauzy pod klawiszem P.
[#472] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #469

Informacyjnie: W końcu udało mi się naprawić błędy i jeśli w testach nic nie wyjdzie to myślę, że niedługo będzie kolejna wersja.
3
[#473] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #469

Dodałem zmiany Asmana, wygląda że wszystko działa, wrzucam na razie tu nową wersję.

https://drive.google.com/file/d/1hAmDUcVD91kgtHtiDS1jMI-vKOLcV1iH/view?usp=sharing
2
[#474] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #473

Przetestowalem na CDTV oraz A1200-060

Na obu konfiguracjach gra sie uruchania z Shella jak i z ikony. Tyle ze na A1200 musze wylaczyc cache procesora
gdyz jest problem z muzyka.
Slychac to na pierwszym levelu, tak jakby znikal jeden kanal. Po wylczeniu cache jest OK.

Dziwna sytuacja pojawila mi sie na CDTV uruchamiajac gre z HDD. Otoz udalo mi sie ja uruchomic dwa razy :).
Chyba w momencie gdy zmieniaja sie ekrany np: miedzy Loading a Test Speed jest jakas luka ktora powoduje
ze chwilowo aktywny jest ekran WB i jesli w tym momencie nacisniemy 2x LBM to gra uruchomi sie drugi raz.

Zdarzylo sie kilka razy chyba na levelu 3 lub 4, ze kulka sama poruszala sie w jednym kierunku (w prawo).
Ostatnia sprawa, moze to byly u mnie problemy techniczne, ale byly takie momenty jakby nie bylo reakcji
gry na wychylenie joysticka. Ale to musiaby potwierdzic jakis inny gracz.

Jest jeszcze jedna nieprzyjemna sprawa.
Po Game Over i zapisaniu sie do High Score, w momencie gdy pojawily sie kreditsy wcisnalem Reset Amigi.
Zabieg ten spowodowal ze poleciala walidacja. Sprawdzone 2x.

To tyle na 5 min testow

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2025 19:28:52 przez Phibrizzo
[#475] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #474

Dzięki za info i przetestowanie. Mnie na razie nie udało się sprowokować samoistnego ruchu piłki ale będę próbował :)
[#476] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #475

Przetestowałem na szybko jak zwykle na A1260 (Warp) i u mnie wszystko działa jak dotychczas. Próbowałem też wyłączenia cache CPU, ale u mnie nie wpływa to na odtwarzanie muzyki (albo słoń mi nadepnął na ucho). Ja bardziej niezależnie od cache słyszą muzykę w grze i niektóre efekty jako cichsze niż na ekranie tytułowym. Ale tak ma być? Zwłaszcza odbicie kulki jest jakieś takie przycichawe.

Niepokojący jest raport z padem walidacji po save hi-score i resecie. Przyznaję, teraz rekordów nie sprawdzałem, ale w poprzedniej wersji zapisywały się już błyskawicznie, więc jeśli reset po zapisie powodował utratę walidacji to trochę dziwne.
[#477] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #474

Dzięki Phibrizzo za przetestowanie.

Co do CDTV i pewnie nie tylko, to trzeba by (niestety znowu kawałek kodu z OS) dodać własny input handler, gdzieś na EAB widziałem wersję od ross, więc myślę że jest poprawna, ale będę musiał to sprawdzić porządnie. Gdyż ostatnio jak widzę, te moje kawałki kodu też mają błędy, a taki mądry byłem :)

Co do samoistnego poruszania się kulki, to mi się nie udało dokonać tego wyczynu, ale ja mało gram, nie licząc testów.

A co do walidacji, to nie jestem pewny ale musze to sprawdzić, prawdopodobnie musiałem gdzieś strzelić nieoczywistego babola w ioFlush albo być może potrzeba by odczekać ze 2-3 sekundy po nim.
1
[#478] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Jacques, post #471

Dodałem eksperymentalnie możliwość zrobienia pauzy pod klawiszem 'P' oraz kasowanie ditheringu pod klawiszem 'B' ale mnie oobiście nie podoba się bez - wtedy wydaje mi się, że obraz bardziej miga.
Na razie nie puszczam publikacji bo za słabo przetestowałem.

https://drive.google.com/file/d/11BfgnKpd7vI1K3nsfL7YdU4zxw5MJ4mV/view?usp=sharing

Wydaje mi się że po dodaniu obsługi sterowania klawiszami, czasami zdarza się że po powrocie do menu pojawiają się glicze. Druga sprawa to czasami nie wyłapuje wciśnięcia skoku co zazwyczaj kończy się stratą piłki.
Postestuje jeszcze i chyba opublikuje równolegle wersję 1.7 i 1.8 - żeby był wybór - ale muszę to jeszcze przemyśleć. Wszelkie uwagi mile widziane.

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2025 20:32:21 przez Zbych
6
[#479] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Phibrizzo, post #474

Mnie "podwójne" uruchomienie udało się wywołać w jeszcze wcześniejszej wersji ok, racja
Pomogło wyłączenie cache na mojje CD32 i TF330.. o ile dobrze pamiętam..

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2025 09:24:06 przez BULI
[#480] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@Zbych, post #478

Dzięki, potestuję dziś wieczorem OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem