Wątek zamknięty
[#1201] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1200

Gratulacje! Napisałeś post numer 1200 szeroki uśmiech
[#1202] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #1201

Dużo postów. Możnaby wątek przerobić na pdf i wydać
w postaci ebooka do poduszki.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2021 16:39:01 przez mmarcin2741
[#1203] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@mmarcin2741, post #1202

Nie, żadnych pdfów, tylko Amiga Guide. A w ogóle najlepiej to czytane komendą Say przez A1200
[#1204] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #1197

1992 - A1200 2MB - 286 8MHz
1994 - A1200 +Fast 2MB - 386DX 20MHz
1996 - 020 28MHz +4MB - 386DX 40MHz
1998 - 030 50MHz +8MB - 486SX 25MHz
2000 - 040 25MHz +16MB - 486DX2 33MHz


Ha, dobre. Demoscena jak najbardziej poszła tym tropemOK Musiała nadążać za PC-tową. I faktycznie, amigowskie demka nie odbiegały jakościowo.
[#1205] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #1197

Zbyniu, raczej nie ma takiej opcji by 16 bitowe 286 bez krztyny cache miało na 8MHz wydajność jak 14MHz 68EC020. Poza tym nie było produkowane po 1991.
020 DMIPS/MHz ~0.3 (@max 33MHz)
286 DMIPS/MHz ~0.11 (@max 25MHz)
68k DMIPS/MHz ~0.17 (@max 20MHz)
486 ~0.4 (@max 120MHz w DX4, choć w zależności od modelu i oc mogło być 133 albo nawet 160MHz)
040 ~1 (max 40MHz)
Cortex M3 ~1.2 (chyba ~100-120MHz)
Cortex A9 ~2.5 (~900MHz)
Dwa ostatnie do porównania... M3 to popularne mikrokontrolery, duża szansa że w waszych hulajnogach elektrycznych, mikrofalówkach, smartwatchach etc. coś w ten deseń siedzi. A9 to stare mobilki, albo... rdzeń w Zynq (@667MHz dla typowej wersji, chyba 800 dla wyższej klasy, stosowane w MNT ZZ9000).
Dla kontrastu 1993 to ARM v3 z ~0.5DMIPS/MHz - zdecydowanie lepiej niż 020, ale gorzej niż 040. Niemniej mogło się znaleźć w amidze i z pewnością niektóre rzeczy by pogoniło. A jak nie ARM to SuperH.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2021 17:00:20 przez abcdef
[#1206] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #1201

Gratulacje! Napisałeś post numer 1200 szeroki uśmiech


Dzięki! I to jeszcze taki o zemście Amigi na PC
[#1207] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1206

I to jeszcze taki o zemście Amigi na PC

Nie ma bata, jakaś magiczna siła musiała poruszać Twoimi palcami po klawiszach właśnie w tym momencie.....ok, racja
[#1208] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@abcdef, post #1168

To czego oczekiwano bardziej to coś w stylu Tom&Jerry z Jaguara - coś co rzeczywiście możliwości będzie miało zdecydowanie większe, a w razie czego uciągnie też jakoś 3D.
3d w jaguarze to była taka sama ściema jak 64-bit

Możliwości jak na sprzęt 2d były ok ale 3d to raczej tam nie było a jak było to się bardzo przez developerami gier ukryło. Hicior z Jaguara czyli Aliens vs Predator wygląda w sumie gorzej niż Wolfenstein 3d i jeszcze w sumie klatkuje. Inne gry 3d to albo z kresek albo wypełnianych nieoteksturowanych poligonów a'la Star Fox z SNESa

Gdyby Amiga 1200 miała takie układy to zapewne więcej by z nich przez lata wyciśnięto ale lepszym (i bardziej dostępnym) rozwiązaniem by było dodać to samo DSP co miał Falcon.
[#1209] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1206

PC jako całej platformy ta zemsta w ogóle nie ruszyła. Padła jedna płotka to powstały dwie kolejne splat

Raczej to była zemsta za kupowanie przez te firmy praw tylko po to aby wycisnąć z nich ostatnie euro-dolary bez robienia jakichkolwiek inwestycji i dalszego rozwoju platformy
[#1210] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@XoR, post #1209

Ale rozwijanie tak zaniedbanej platformy, po paru latach zastostoju, to prawie jak próba rozwijania Syreny (auto takie) czy polskich motocykli z PRL-u. Siłą rzeczy, musiałyby powstać zupełnie nowe konstrukcje, mające z oryginałem wspólne tylko logo i kształt obudowy (no i zgodność na bazie emulacji). Czyli NG po prostu. A ten kierunek nie każdemu odpowiada, jak widać.

Oczywiście, można by zrobić to, co C= zrobiło z A3000, czyli pozbierać dotychczas powstałe rozszerzenia i złożyć to na jednej płycie, nazywając to np. A5000, tylko z jaką perspektywą? Po 5 latach znaleźlibyśmy się w tym samym miejscu.
[#1211] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@XoR, post #1208

No było więcej 3D niż na CD32 więc nie wiem co to za zarzut ;) A AvP de facto tak samo plaskaty jak doom (który też na jaguara wyszedł, i wolfenstein 3d) jedyne 3D to otoczenie i też tak średnio. A konsolek sprzedano 250 tysięcy. Mało, ale jak wygląda sprzedaż CD32? Jeszcze mniej. Mi chodziło tylko o to, że jak najbardziej potrzebny był nowy, mocny koprocesor.
[#1212] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@XoR, post #1208

. Hicior z Jaguara czyli Aliens vs Predator wygląda w sumie gorzej niż Wolfenstein 3d i jeszcze w sumie klatkuje. Inne gry 3d to albo z kresek albo wypełnianych nieoteksturowanych poligonów a'la Star Fox z SNESa


Twoje "w sumie" chyba zbyt luźno traktuje stan faktyczny. No rzeczywiście wygląda gorzej niż Wolfenstein 3D? A może W Wolfie były podłogi i sufity?


Żeby nie było, proszę, Wolfenstein w wersji nawet na samego Jaguara:


No rzeczywiście "lepszy" od AvP

A, no i Doom z Twoich kresek czy nieoteksturowanych poligonów:



Wypisywać takie rzeczy w 2021 roku, gdzie bez sprzętu można każdą tezę zweryfikować naprawdę nie przystoi Cieniowane wektorówki były, ale ich się akurat uczepić to tak jak Akiry z CD32.
Fakt jest taki, że na początek rewolucji 3D Atari Jaguar był w stanie pociągnąć fajne gry, a CD32 nie. A że ilość tytułów była ograniczona, cóż zrobić, Atari było bogami marketingu jak Commodore

A co do "zemsty Amigi na PC", to było z przymrużeniem oka, wydawało mi się to oczywiste

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 09:26:07 przez Jacques
[#1213] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@XoR, post #1208

Serio nie widzisz przeskoku jakościowego pomiędzy Wolfem 3D a AvP? Nie mówię już o digitalizowanej grafice, ale nawet AI przeciwników było dość ciekawe jak na tamte czasy ("Alien Chess").
AvP powodował opad szczęki w tamtym czasach i nikt nie bawił się w benchmarki czy liczenie klatek na sekundę, dla tej gry ludzie kupowali konsolę od Atari.
[#1214] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #1197

1992 - A1200 2MB - 286 8MHz
1994 - A1200 +Fast 2MB - 386DX 20MHz
1996 - 020 28MHz +4MB - 386DX 40MHz
1998 - 030 50MHz +8MB - 486SX 25MHz
2000 - 040 25MHz +16MB - 486DX2 33MHz

Przypominam że nie mówię tu o maszynach topowych.


Nie wiem w jakich kręgach się obracałeś ale w 1996 roku użytkownicy PC siedzieli na Pentium. 1998 to era K5/K6 i Celerona 300A@450MHz. W 2000 to się kupowało Pentium III/Celeron/Duron/Athlon 500-900MHz.

I w żadnym okresie nie były to topowe jednostki tylko sprzęt kupiony i używany przez studentów uczelni technicznej.
[#1215] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@hrw, post #1214

Dokładnie. W latach 1995-97 chodziłem do policealnej informatycznej i najsłabsze, co pamiętam z domów kolegów z klasy to były 486DX/4. Kiedy w marcu 1995 kupowałem A4000, kolega, który zaczynał amigowanie równo ze mną, właśnie przesiadł się na 486/DX2-66. Słabszego peceta nigdy nie widziałem w prywatnych rękach.
[#1216] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #1197

2000 - 040 25MHz +16MB - 486DX2 33MHz


Na początku 2000 roku to kupiłem Celerona 466Mhz z Voodoo 3 2000 16MB, 64MB RAM i HDD 20,5GB. I nie był to topowy sprzęt - no może poza dyskiem, bo to był wówczas jeden z najdroższych dysków twardych 7200RPM i IBM Desktar.
[#1217] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ingenic, post #1216

Dobra, główny wątek umarł.

Proponuję: dlaczego atari Jaguar wciąga nosem CD32
Albo i nieszeroki uśmiech
[#1218] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@marianoamigo, post #1217

[#1219] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1218

[#1220] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1218

To może: kto miał bardziej skopany marketing Commodore czy Atari?
[#1221] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@marianoamigo, post #1217

Może dlatego, że Atari naprawdę chciało stworzyć konsolę, a nie tylko na szybko poskładać popłuczynę po A1200?
[#1222] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #1221

[#1223] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@charliefrown, post #1213

dla tej gry ludzie kupowali konsolę od Atari


Alien vs Predator na Jaguarze był znacznie lepszy
od wszyskiego, co było na pc. A jednak Jaguar
się słabo sprzedawał.
Przeczy to tezie, jakoby wszyscy wpadli w szał
gier 3d.

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 15:55:22 przez mmarcin2741
[#1224] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #1221

C= mogło liczyć, że gry 3D będą przejściową modą, a kolejną gałęzią rozrywki staną się gry-filmy interaktywne. Wymagające takiego nośnika jak płyty CD, gdzie AGA od biedy by wystarczyła. A temat 3D olali (niech już mi nikt nie wspomina o Akiko). Więc wrzucili coś na rynek minimalnym kosztem. No ale jak wiemy historia tak się nie potoczyła i 3D okazało się dużo bardziej rozwojową ścieżką, a interaktywne filmy zaledwie ciekawostką.
[#1225] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@mmarcin2741, post #1223

Na Jaguarze nie było piractwa, a kartridże były drogie. W tym bym upatrywał słabe zainteresowanie konsolą. W SS pisali o Jagu, że to najtańszy sposób by zagrać w DOOM-a i tu konsolą Atari wygrywa z Amigą

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 16:22:51 przez WojoS
[#1226] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@mmarcin2741, post #1223

"Alien vs Predator na Jaguarze był znacznie lepszy
od wszyskiego, co było na pc" zwyczajna nieprawda.
[#1227] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@mmarcin2741, post #1223

Alien vs Predator na Jaguarze był znacznie lepszy
od wszyskiego, co było na pc. A jednak Jaguar
się słabo sprzedawał.
Przeczy to tezie, jakoby wszyscy wpadli w szał
gier 3d.


To obalenie tezy jak tak samo "trafne" jak sama teza
Nawet jeśli AvP był świetną strzelanką 3D, to nie spowoduje to przecież, że ktoś chcący PC i na nim też coś porobić oprócz grania, nagle rzuci się na konsolę.
I raczej świadomy klient wiedział, że zaraz na PC pojawi się kolejna i kolejna gra 3D.
Jaguar był dość fajny, ale upadek Atari oraz PSX/Saturn/N64 go pozamiatały (i słusznie, bo to już była prawdziwa nowa generacja)
[#1228] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #1224

C= mogło liczyć, że gry 3D będą przejściową modą, a kolejną gałęzią rozrywki staną się gry-filmy interaktywne

Nie trzeba było wielkiej wyobraźni, aby wiedzieć, że to wszystko zmierzało po prostu w kierunku realizmu. Gry-filmy to była proteza, etap przejściowy do czasu, gdy gry 3D osiągnęły wystarczający jego poziom.
[#1229] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Jacques, post #1227

Jaguar był dość fajny, ale upadek Atari oraz PSX/Saturn/N64 go pozamiatały

To nie upadek Atari spowodował klapę Jaguara,
ale klapa Jaguara spowodowała upadek Atari.

Pytanie, dlaczego gracze kupowali 16bitowe snesy
i segi, skoro na Jaguarze pojawiła się najlepsza
gra 3d, lepsza od Dooma.
Doom na Jagu tez był i była to bardzo dobra
konwersja.
Wolf3d również lepszy niż na pc.

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 16:57:18 przez mmarcin2741
[#1230] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #1228

Pisanie o posiadaniu wyobraźni post-factum... Dzisiaj to wiemy, a w połowie lat '90 było ciągle wiele niewiadomych. Jakie pieniądze byś postawił na to? Z kolei interaktywne filmy nie muszą mieć nic do realizmu. Mogą to być interaktywne filmy animowane, jak np. Dragon's Lair. Filmy gdzie np.: podejmujesz decyzję raz czy dwa razy w ciągu całego seansu czy bohater przetnie zielony czy czerwony kabelek. Ale to jest coś co nie okazało się praktyczne w produkcji, ani atrakcyjne, Hollywood ani widzowie tego nie potrzebowali. To, że C= obstawiło tę działkę to akurat dobrze. Tzn. lepsze niż nie zrobienie niczego. No ale odpuszczając inne obszary po prostu zdali się na to co przyniesie los niewiele temu losowi pomagając. W zasadzie to wcale.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem