Wątek zamknięty
[#181] Re: Zapowiedzi nowych gier

@KM_Ender, post #180

Na moje, to A1200 w ogóle nie powinna się ukazać.
[#182] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #181

Ciekawa teza. A co powinni kupić ci co je posiadali?
[#183] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #181

Moim zdaniem powinni się bardziej postarać przy a1200.
Nie dawali tych komputerów za darmo.
chunky pixels, sloty na fast ram, ochrona pierwszej strony pamięci, to powinno być w cenie.
Nie było to był to badziew i przez to zbankrutowali.
[#184] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #182

A co powinni kupić ci co je posiadali?

C64 ciągle był w produkcji .

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2020 22:05:11 przez mmarcin2741
[#185] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #182

A4000, ewentualnie w jakiś budżetowych wersjach, ale zawsze z możliwością rozbudowy do pełnej. Jedna linia, nie dwie, z których jedna stanowiła dla drugiej wewnętrzną konkurencję (idiotyzm, jak się głębiej zastanowić). I nie ma, że boli - tak jak w świecie PC. Spadek cen dzięki upowszechnieniu, może licencjom dla firm trzecich?
[#186] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #182

A4000, bo do A1200 i tak kupowali dyski, turbo, zewnętrzne napędy CD, drugą stację. Nie mówię, że wszyscy, ale uważam, że po A500 kolejne kompy to powinny być A2000, A3000, A4000.

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2020 22:15:46 przez KM_Ender
[#187] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #185

A1200 kosztowała poniżej tysiąc dolców, a A4000/040 powyżej dwóch więc znaj proporcje mocium panie. PC nawet najtańsze g... miało natywne ISA, a w przypadku amigi ISA była tylko z bridgeboard albo emulatorem sprzętowym. Porównaj ceny i dostępność kart Zorro do ISA i będziesz miał jasną sytuację. A1200 kupowano bo była tania, prosta i w założeniach miała robić to co robiła, tylko za krótko przez swoje ograniczenia. A4000 była za droga jako sprzęt do grania, a w bezpośrednim zestawieniu z podobnie wycenionym PC była jako sprzęt do grania miażdżona przez kolejne produkcje, które na amigę (nawet 4000) jako oficjalne produkcje nigdy się nie ukazały, np. warcraft, settlers II, doom, x-wing i wiele, wiele innych. Developerzy zaczęli odchodzić, jeśli nawet coś na motorolowe platformy szło to na makówki, a nie amigę. AGA wyszła jakieś 2 lata za późno, a podstawowa konfiguracja jak najbardziej cierpiała przez brak fastu. Dokładnie to samo dotyczy CD32. Gdyby te urządzenia wyszły wcześniej i nie były ograniczane ekonomicznymi oszczędnościami to mogłyby wykroić kawałek tortu i wrócić rozwój Amigi na dobre tory. Ale tak sie nie stało. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem i nie ma co z uporem maniaka bronić straconej sprawy.
[#188] Re: Zapowiedzi nowych gier

@ZbyniuR, post #182

A co powinni kupić ci co je posiadali?

Jak się kupuje komputer, to trzeba sobie zadać dwa pytania:
do czego on ma nam służyć? i ile chcemy na to wydać?

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2020 22:43:48 przez mmarcin2741
[#189] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mmarcin2741, post #188

Tytuł wątku.... Amiga 1200 do gier była świetna.
Więc doprecyzuje że do gier 2D była świetna.
Gdyby tylko wyszły dopracowane gry 2D które wykorzystują potencjał A1200.
A takich gier ja nie doczekałem. Jakiś Goods 2 na otarcie łez chociaż.
W większej ilości kolorów. A tak przyszły gry 3D i gry takie jak Settlers 2 w 800x600 i pozamiatały Amige.

Ja i mói kumple kupowaliśmy komputery wyłącznie do grania.
I dziś też wszyscy tylko grają plus jakąś edycja video do youtu.be.

Programiści wypalili się do zera w grach 2D.
Wszystko już było w tym temacie zrobione, i nikomu już nie był potrzebny komputer do skrolowania.
Nastał czas na Quake, Unreala, Settlers i inne wynalazki bez ograniczeń liczby kolorów czy rozdzielczości.
[#190] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #185

A4000 wcale nie miała większego potencjału do rozbudowy. Zwłaszcza w Polsce. Do A1200 można było "tanio" dokupić fast (lub lepiej turbo), HDD i monitor VGA - i dość wygodnie używać do pracy. Karty do A4000 były koszmarnie drogie i trudno dostępne. Dużo łatwiej (i taniej) było rozbudować A1200! No chyba, że rozmawiamy o kartach typu Video Toaster?!! Do zwykłej pracy (arkusz kalkulacyjny, baza danych, edytor tekstu) A1200 była zdecydowanie lepsza.
[#191] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@recedent, post #1

moim zdaniem wykończyło ją piractwo i Playstation
[#192] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojtekX, post #189

Nie wiem, co wy macie z tymi grami 2D... W momencie premiery maszyn z AGA, ten typ gier miał za sobą dekadę niepodzielnego panowania. Ile można? Przecież Wolf, Doom i reszta 3D weszły tak mocno, bo ludzie już mieli tego dosyć i chcieli czegoś nowego.

To też było przyczyną klęski Amigi - gry 2D zostały wyeksploatowane do dna.
[#193] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojtekX, post #189

Nie wiem, co wy macie z tymi grami 2D... W momencie premiery maszyn z AGA, ten typ gier miał za sobą dekadę niepodzielnego panowania. Ile można? Przecież Wolf, Doom i reszta 3D weszły tak mocno, bo ludzie już mieli tego dosyć i chcieli czegoś nowego.

To też było przyczyną klęski Amigi - gry 2D zostały wyeksploatowane do dna.
[#194] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Daclaw, post #192

Jakoś dalej ludzie grają w gry 2d i o dziwo są cały czas nowe nań pomysły.

Gdyby Amiga 1200 uruchamiała Dooma w cenie jaką miała i to w 50fps to i tak dalej nic by to nie dało a szans na to nie było, nawet gdyby były dobrze zaimplementowane chunky.

Amiga przegrała bo przegrała w stanach. Tam popularne były PC z CGA/EGA co budziło co najwyżej politowanie u Amigowca ale się sprzedawały bo tam komputeryzacja społeczeństwa nastąpiła znacznie szybciej. Ludzie kupowali je bo to był standard i umiejętność posługiwania się właśnie tym komputerem dawała lepsze możliwości. Poza tym ludzie używali tych komputerów do pracy. Jak potem do PC weszło VGA i Sound Blaster to mimo że dalej gry na Amidze lepiej działały to i tak było już pozamiatane.

Pierwszy PC jaki miałem też był kupiony a nie Amiga z dokładnie tego samego powodu: lepiej znać obsługę PC mimo że droższy niż Amigi. I co, w sumie prawda była.... a PTSD da się leczyć
[#195] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XoR, post #194

Szanuje twoje zdanie ale nie zgadzam sie z nim po calosci
[#196] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojtekX, post #189

Nie przesadzałbym z ta świetnością A1200 do gier 2D. Chipset na tle Neo Geo to bieda straszna. O ile z 8-bit dźwiękiem da się żyć to możliwości systemu sprajtów oraz szybkość blittera są jak na tamte czasy bardzo przeciętne. MetalSluga na A1200 nie da się zrobić bez sporych uproszczeń.
[#197] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #196

[#198] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Ocelot, post #190

Gdyby C= wypuściło A4000 z procesorem na karcie, a nie na płycie i powiedzmy byłby to pełny 020 28 mhz, miałbyś swoją tanią A1200 w obudowie desktop. Resztą w kwestii turbo zajęliby się inni. I tak móglbyś mieć turbo z 020 33 mhz, 030, 040, 060. Podobnie z kartami graficznymi, muzycznymi, sieciowymi na Zorro, no chyba, że wystałczyłaby ci AGA. Kto produkował myszki, klawiatury do dużych Amig, monitory? Za dużo chcieli sami ogarnać i byli za bardzo pazerni. Postawienie na konkurencję firm trzecich pomiedzy sobą w kwestii peryferiów, licencjonowanie za mniejszą kase swoich rozwiązań, a nie akcja jak z CD32 i bootowalnymi krążkami. Błędów była cała masa.

Z innej beczki.
Pytanie do znających temat, czy możliwe było takie zaprojektowanie pamięci Chip, żeby umieszczać ją na osobnej karcie i czy układ mógł mieć jej więcej na etapie projektowania niż później w chwili sprzedazy? Fabryka wypuszcza z 2/4MB na karcie, a kupujący może sobie jeśli ma kase i jeśli pojawi się rozszerzyć ją np do 8MB? Czy nie mogło być więcej niż te 2MB, bo znów z OCS/ECS by się gryzło? Teraz chyba Vampir ma więcej Chip RAM?

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 12:17:31 przez KM_Ender
[#199] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #197

No nie ma to jak ratować sytuacje vampirem z drugiej połowy (jeszcze) bieżącej dekady ;) Gdzie (uwaga, uwaga) jest na fpga chipset, cpu, fpu, kontroler pamięci więc to niemal osobny system ;) I nie żebym chciał być złośliwy, ale RPi3 go zjada w przedbiegach, a jest tańszy i był tańszy podczas premiery. Bardzo dziwna argumentacja. Amiga wtedy... no nie walczyła z konsolami, jakiś czas wstrzymywała PC i później poszło... z siłą wodospadu. Amiga dziś - drogie hobby z niewielką ilością gier korzystających z nowych, drogich rozszerzeń, a w większości są porty z innych platform. GJ.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 12:24:53 przez abcdef
[#200] Re: Zapowiedzi nowych gier

@HOŁDYS, post #197

To nie jest wersja na A600 ale na 68040 + RTG + 8MB ram odpalona na Vampire. A600 robi tutaj za zasilacz i klawiaturę.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 12:56:45 przez Kefir_Union
[#201] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #200

A w sumie czy daloby sie taka gre zrobic na A1200 68030 50 Mhz fast, 256 kolorow uzywajac c2p, a nie sprajtow itp? Takie nietypowe podejscie do platformowki.
[#202] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #201

Typowe tylko nie na Amidze :). Na A1200 wolałem grać w gry pod ShapeShifterem niż w wersje Amigowe. Co mi po amigowości jak gry wyglądają gorzej.
[#203] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #202

No przydałoby się porównanie natywnych wersji gier z Amigi do tych z Maca.
No warunek że działają pod emulatorem Maca.
[#204] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@recedent, post #1

Moim zdaniem Amigę jeżeli chodzi o gry zabiła konsola PlayStation 1 (PSX).

Dodatkowo też zabiło piractwo.

Commodore też oczywiście świętoszkiem nie było tu - wydając konsolę CD32 nie umieli jej rozreklamować oraz znaleźć developerów którzy by gry wydawali. Bo ile tych gier na tę konsolę było? Garstka w stosunku do PSX. No i konsola ta nie miała żadnych zabezpieczeń antypirackich, przez co gry można było kopiować na prawo i lewo już w dniu premiery.

A PSX zabezpieczenia miało - więc wiadomo że każdy wydawca wolał konsole od Sony.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 14:49:05 przez gilban
[#205] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #201

Myślę że tak i to bez konwersji c2p, rysowanie sprajtów tego nie wymaga. Całość trzeba wyrenderować na bitplanach w fast i przerzucić do chip ramu. Chyba że wchodzimy w temat obrotów sprajtów robionych w czasie rzeczywistym.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 14:46:40 przez Kefir_Union
[#206] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Kefir_Union, post #205

Gdyby tak było, PC by tonął w mnóstwie gier 2D, ale niestety PC to bieda w tym temacie, a gry 2D z PC to porażka. WIęc używanie c2p i robienie tego procesorem na Amidze to nieporozumienie. O scrolingu nie wspominam.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2020 14:49:48 przez WojtekX
[#207] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojtekX, post #206

Czy ja wiem, Wormsy wróciły do formatu 2D. Wiele gierek indie to 2D nawet jeśli korzystają z D3D do renderingu (celeste, spelunky, hollow knight ...) Myślę, że amigowcy byliby zadowoleni z takich nowych produkcji.
[#208] Re: Zapowiedzi nowych gier

@abcdef, post #207

Odnosiłem się do wypowiedzi kolegi który pisał o CPU 030.
Chodzi mi o owczwsne pecety i maci które powiedzmy miały na pokładzie 68040 czy 486 max...
[#209] Re: Zapowiedzi nowych gier

@WojtekX, post #208

No to tym bardziej w tamtych czasach 2D nadal jeszcze miało się całkiem dobrze, np. seria jazz jackrabbit, mk3, mk trilogy, itp. Oczywiście PC w tym momencie i tak mocno traciło względem konsol gdyż na nich grało się wygodniej, grafika bywała ładniejsza, płynniejsza, a sterowanie wygodniejsze. Ostoją PC były albo cRPG (nie jRPG czy aRPG - to domena konsol), albo strategie (RTS, turówki), albo wreszcie strzelanki 3D. Nie platformówki, nie bijatyki, nie wyścigi ... tutaj PC zostawało z tyłu przez wiele, wiele lat.
[#210] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #7

Dokładnie, nie było żadnego "killera" dla A1200, czyli chociaż JEDNEJ gry, która powodowałaby chęć kupna u nabywców...
Powiedzmy sobie szczerze, że A1200 nie oferowała wcale lepszej jakości gier, niż wysłużona A500. Tych milionów kolorów jakoś nie było za bardzo widać, a gry były w zasadzie nadal tej samej jakości.
Czyli kupującym (a 95% to byli gracze) zaoferowano po raz kolejny tylko lekko podrasowaną A500, po 5 latach od premiery licząc, że ten numer znów przejdzie!
No nie przeszedł, bo nie miał prawa przejść.
Kto się nie rozwija, ten się cofa.
I nieważne, co na papierze ma dana platforma, ważne co się da z niej wycisnąć.
Gry na Amigę 1200 były niemal identyczne jak najlepsze tytyły na A500, więc kto i po co miał kupować A1200 ?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem