[wyróżniony] [#451] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #441

dobrze jakby się co jakiś czas tu pojawiały informacje o pixel compotach ;)


hej zarzuciłem osobny wątek (dawno planowany;) z amigowymi grafami ze scenowych kompotów - w tym samym dziale
[#452] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #451

Fajny wątek... wymiataczy ;) Będę często zaglądał :D
[wyróżniony] [#453] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #452

wedle życzenia ;)

timelapse z pracy prowlera

elements of green
Datastorm 2013
1 miejsce: elements of green by Prowler / Up Rough

demozoo
[#454] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #442

Dziś znalazłem chwilkę że by wypikselkować na szybki, mniej więcej to o co mi chodziło.
Dawno już czytałem o drzewach, że cechą wspólną jest, że chude gałązki sterczą wysoko, lub prawie pionowo, ale z biegiem lat kiedy przybierają i robią się grubsze to opadają i są poziome.
Schemat do zapamiętania: zazwyczaj grube gałęzie są na dole drzewa a coraz chudsze i bardziej pionowe w kierunku szczytu ;)



W odpowiedzi na #453
OK ok, racja



Ostatnia aktualizacja: 11.04.2015 12:03:43 przez Koyot1222
[#455] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #453

Przy okazji obejrzałem sobie timelapse z 10 godzinnego robienia animacji strzału:
The Making-of NOVA shooting Pixel Art animation

Ktoś pod spodem napisał że jest to turbo speed, bo jemu zajmują podobne animacje nawet 4 dni.
Jakoś tak strasznie długo mu zeszło, chyba że się nie znam.
Ostatnio jak zeszła mi godzinka na:


i wydawało się to bardzo, bardzo długo, może tam jakaś straszna ilość klatek jest?... Nie wiem. nie chodzi mi o to żebym się przechwalał, ale ten czas, na taką animację to wg mnie sporo.
[#456] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #455

ciśnienia ciąg dalszy...
[#457] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #455

Czy ona coś smaży na patelni?
[#458] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #457

eh te stereotypy :)
ona strzela
[#459] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #457

Czy ona coś smaży na patelni?
Mi to bardziej wygląda jakby ona trzymała w ustach długaśnego szluga, który podskakuje przy strzale .

Klucznik wyszedł zajebisty.

Dziękuję za zamieszczenie Twoich prac. Bardzo fajne, rozumiem, że skoro napisałeś o tym, że był to stary projekt to może posiadasz więcej pikseli? Fajnie było by je zobaczyć.
Bardzo lubię patrzeć jak ktoś sobie tilesy organizuje, u mnie to zawsze burdel jest...

Jeśli chodzi o ten projekt to nie ma nic co bym się odważył tu wstawić, ja rysowałem to w większej skali i bez oglądania się na ilość kolorów bo to miała być gra na iosa.

Co do tilesów, to ja też mam burdel. Poniżej wklejam projekt, który miał być użyty w Castle Hacku, mam nadzieję że chłopaki się nie obrażą, ale ja tego teraz nie jestem wstanie skończyć, ani niczego innego ściśle mówiąc.

[#460] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #456

Sziet...dobrze wyszło. Swoją drogą animacje Twojej babeczki przypominają mi lekko to co Cappy zaprezentowali w Super Time Force. Bomba i tyle.
Będzie z tego gra? Na co? Kiedy?
[#461] Re: Pixele, piksele

@juen, post #458

"ona strzela"

raczej gra na skrzypcach, ze az iskry leca szeroki uśmiech
[#462] Re: Pixele, piksele

@selur, post #461

Myślę, że jak agentka będzie na większym kadrze i będzie widać pociski to wątpliwości opadną.
[#463] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #462

dokladnie, zabraklo kontekstu :) przeciez to zaledwie 256 piksli z czego 1/4 czarnych :)
[#464] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #454

Hehe,dzięki za zainteresowanie, fakt, teraz wygląda zdecydowanie lepiej :) pozdrawiam!
[#465] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #457

Ona strzela z 2 pistoletów. Coś ala pierwszy "Tomb rider".
Trochę ciężko wycisnąć z 16 pikseli podwójny strzał, lepiej wyglądają klasyczne "jedno- broniowe" wystrzały.



W odpowiedzi na #458
Dokładnie!

W odpowiedzi na #459
Tam w tej animacji jest druga która obrazuje odbicia kul na elementach otoczenia... czy wejdzie to w takiej formie do gry, nie wiadomo. Ale staram się stanąć na wysokości zadania ;)

Tilesy bardzo fajne. Bardzo ciekawy poglądowo materiał. Dzięki za chęć podzielenia się pracą w tej formie.
Używałeś do tego jeszcze jakiejś siatki? Żeby oddzielić/podzielić elementy?

W odpowiedzi na #460
Dzięki. Wszystkie grafiki kręcące się wokół roboczego hasła R3D, powstają do wspólnej gry na klasyka kodowanej przez Juena. Powoli, powstaje coś ciekawego, czego na razie zbyt mocno nie ogarniam, ale staram się wypełnić sensownie grafiką to co się da. Przy okazji projekt wydał mi się na tyle nośny aby zrobić trochę pikseli związanych z ta tematyką.

W odpowiedzi na #461
:P
Widzę że jednak będę musiał jeszcze tę animkę dopracować.
[wyróżniony] [#466] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #465

Podepnę się z logo jakie dziś narysowałem. Jest to mój "best pic ever". :) Namalowane w Deluxie. Jako, że moje zdrowie jest na porządnym poziomie, może być teraz tylko lepiej. Oczekujcie więcej prac ode mnie.

[#467] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #466

"best pic ever" mowisz szeroki uśmiech
Przydalyby sie w tle chociaz wydmy czy cus, bo ta czarna otchlan wciaga.
[#468] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #466

Lajkuję ;)

Spory sobie wziąłeś kawał roboty na początek. Zauważ, że od początku promuję aby zajmować się niskimi rozdziałkami w stylu 16x16 pikseli albo 32x32. W dużo mniejszej skali efekty techniczne są dużo lepiej zrozumiałe, a wyniki łatwiej przenieść do fragmentów większych prac.
Wrzucaj prace nie przeskalowane a obok przeskalowane jako podgląd. Bo w tej formie jak zamieściłeś nie mam jak potem ewentualnie poprawić.
W Dune jest sporo ciekawych elementów od których można było by zacząć, począwszy od ikonek jednostek aż po budynki i elementy krajobrazu. Może od nich zacznij?

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2015 07:42:57 przez Koyot1222
[#469] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #468

Dziękuję za uwagi.

@Selur

Myślę, że na czarnym tle logo wygląda najczytelniej. W tle mógłby być np. obrazek planety, ale to temat na zupełnie osobny obrazek.

@Kojot

Proszę, tutaj oryginalny rozmiar. Logo oryginalnie używa zaledwie 4 kolorów. Zauważ, że ze względu na naturę rozdzielczości Amigi obrazek na PC jest lekko rozciągnięty w pionie (320x256 zamiast 320x240). Przeskalowany obrazek jest pozbawiony tej wady (no i przy okazji powiększony do 640x480, by lepiej się prezentował).

W Dune jest sporo ciekawych elementów od których można było by zacząć, począwszy od ikonek jednostek aż po budynki i elementy krajobrazu. Może od nich zacznij?

Szczerze mówiąc to temat logo jest jednostkowy. Po prostu zabrałem się do pracy i mi coś wyszło. Liczę na to, że będzie mi coraz więcej rzeczy wychodzić. :) I, że dokończę co zacząłem.

--
Jeszcze mała anegdota - wszelakie "Internety" okazują się mało wygodne na dłuższą metę. Szczególnie "Sklep" w Windows 8. Szukałem programu do konwersji IFF do PNG, bo PPainta miałem skasowanego z dysku. Znalazłem parę rekomendowanych programów. Tylko, że podczas instalacji program cichaczem chciał zainstalować jakieś dodatkowe oprogramowanie, a na koniec okazało się, że z IFF w ogóle sobie nie poradził... Koszmar!

Wziąłem wiec płytę Cover CD "Amiga Format" z PPaintem na okładce i uruchomiłem PPainta na Amidze 1200 i miałem problem z głowy w parę minut. Ja już nie daję się zwieść "swobodzie", którą daje Internet...

Pozdrawiam.
[#470] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #469

do pracy z iff na grzybie szczerze polecam xnview
[#471] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #469

Zamieszczaj obrazki w png nie rozciągane. Tu nie chodzi o moje preferencje, czy ja tak lubię. Po rozciągnięciu poprzednim obrazek stracił wiele na swojej czytelności a przy okazji przybyło mu wiele "ciekawych" rozwiązań graficznych, niekoniecznie mieszczących się w opisywanej przez Ciebie początkowej palecie.



Może lepiej jednak, skupić się jednak na mniejszych elementach, np budynkach, jednostkach... coś jak:


Pracy było by mniej, zauważył byś jak budować formę.

Jeśli chodzi o konwersję między IFF-PNG do otwierania i konwertowania Iff do PNG najlepiej wychodzi mi poprzez Personal Painta. Z powrotem też jest niezawodny. Druga sprawa że jest(był?) darmowy.
Do szybkiej edycji na razie przerzucałem piksele między grafx 2 a Gimp, ale przyzwyczaiłem się tak do gimpa że w nim idzie mi najsprawniej i lubię jego organizację warstw (których zazwyczaj produkuję wiele). Podglądy animacji najlepiej i najwygodniej tworzy mi się w zautomatyzowanych skryptach w photoshopie. Ewentualne klatki dla ewentualnych programistów jednak i tak rozbijam na osobne pliki PNG.
[#472] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #471

Bardzo podobały mi się też w DuneII ikonki ciężkich sprzętów. Pamiętam, że długo nie mogłem zapomnieć siege-tank.


... Chyba sobie dziś na szybko megadrive odpalę i pogram trochę w 2jkę.
Szkoda że nie można edytować grafiki do amigowej 2jki. Fajnie było by przenieść całą grafikę w realia śnieżnej pustyni, takie Frozen-dune :D Pomyślę kiedyś nad pikslem, to mógłby być ciekawy temat na pracę... chyba?

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2015 14:11:38 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#473] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #465

To trochę za mocno się kręci jak na strzelanie z dwóch pistoletów, chyba, że kręcenie tyłkiem ma odwracać uwagę wrogów :) Najlepszym elementem tych animacji są majtające się włosy, fajnie byłoby, gdyby zachowywały się inaczej przy każdej czynności (bieg, stop, odrzut, skok w pionie, skok po skosie, unoszenie, opadanie i tak dalej).
[#474] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #473

Dobra uwaga.
Wcześniej zrobiłem to z mniejszym "obracaniem" i stwierdziłem że potrzeba więcej dynamiki.
[#475] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #472

Specjalnie dla Selura wersja z jasnym tłem. Przyznam, że na Amidze, którą mam uruchomioną obok kolory wyglądają lepiej. Ale może to wina monitora LCD podłączonego do PC.



Stylizacja liter w moim logo wywodzi się z tego, że Diuna to książka o odległej przyszłości, w której można zaobserwować zwyczaje dawniejszych cywilizacji. Jest imperator, jest "Wielebna Matka", Książę Leto, syn księcia Paul, Baron Harkonnen z jednej strony. Jest gildia kosmiczna, podróże międzyplanetarne z drugiej strony. Bardzo mi się to połączenie podoba.

@Kojot

Jeśli chodzi o te duże portrety czołgów to rzeczywiście mi też bardzo się podobają. Dziwne, że w Dune 2000 zrezygnowano z nich. Gra sporo straciła na tym.

Dune 2 jest grą niepowtarzalną. Chciałbym, by moja strategia (o ile kiedykolwiek się pojawi) była równie unikalna. Mam pomysł, by taka gra była bardzo nowoczesna, jak na gry amigowe. Na razie istnieje to jednak tylko w mojej głowie. Ale dzięki zdrowiu mogę przenieść to na "papier" lub "monitor".

Oczywiście to logo to zaledwie początki, ale myślę, że całkiem udane początki. Będę jeszcze nad tym logo pracował, by uzyskać jeszcze lepszy efekt.

Chyba rzeczywiście najlepiej jakbym zajął się mniejszymi pikselami, choć wolę na początek ćwiczyć umiejętności rysowania w Deluxe Paint na podstawie dołączonej do programu instrukcji oraz kursu Stanisława Węsławskiego z Magazynu Amiga.
[#476] Re: Pixele, piksele

@sanjyuubi, post #473

Z tymi włosami to jest sporo roboty. Ale będę zwracał uwagę aby fajnie powiewały.

Zupełnie z inne beczki. Kiedyś zrobiłem trochę pikseli do remaków tanks, niestety nie bardzo pasowały do tilesów 16x16 pikseli. Spróbowałem to naprawić.
Jeszcze niekompletne, ale działa w aż/tylko w 8 kolorach.

Działanie:
jazda w bok -
skręt -
jazda kierunki -
[#477] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #476

Próbny strzał, działa.



Narzuciłem jakąś sensowną paletę color rampem. Skorygowałem i chyba wystarczy jak na początek. Na razie tyle, może znajdę czas na resztę tilesów ;)



W ruchu, chyba spoko.

[#478] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #477

Przymiarka, na szybko.


[#479] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #478

Brakuje tylko orzełka :)
[wyróżniony] [#480] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #478

Fajne tylko troche ciemno, daj wiekszy kontrast miedzy tlem a murkami.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem