[#91] Re: Pixele, piksele

@selur, post #89

Bardzo fajne prace, te pierwsze to widzę mogła by być fajna strategia. 2gi obrazek od góry kojarzy mi się trochę z sim city w średniowieczu, a 3ci to tak trochę jakby Amigowy WarcraftOK.

co do nauki pikselartu to próbowałem coś na szybko robić w ms paincie, i wydaje mi się że najtrudniejsza (i chyba najważniejsza) jego część to umiejętność operowania kolorami i cieniowanie. Bo nie da się w np. 16x16 zrobić jakiejś ładnej postaci robiąc kontury (tak jak to robi np. rysownik, lub jak by zrobił to każdy amator) ze szczegółami a potem kolorować, i zdajemy sobie sprawę że trzeba nauczyć się operować paletą barw bo tak naprawdę nie ma tu miejsca na szczegółowe kontury (każdy piksel na tak małym polu 16x16 jest na wagę złota) no i efekt jest dużo lepszy gdy opanujemy paletę barw i zaczniemy zajmować się cieniowaniem czy odbiciem światła.
[#92] Re: Pixele, piksele

@selur, post #89

Piękne prace, to Twoje Selur czy Kojot?! Najbardziej podoba mi się trzeci obrazek od góry - czyżby gra typu Warcraft na Amigę?

Tak jak wspominałem wcześniej, Amiga ma wiele utalentowanych osób! Pytanie tylko, dlaczego nie usiądziecie razem do pracy i nie ukończycie tych projektów?

Ja tak ładnie nie maluję (choć chciałbym), ale mogę wspomóc pod kątem programistycznym.
[wyróżniony] [#93] Re: Pixele, piksele

@jogg, post #91

Warcraft byl rysowany recznie patrzac na screeny z gry, natomiast kolejny to mala przerobka z Mega lo Manii korzystajac z oryginalnej grafiki. Ostatnie dwa obrazki to 24-bitowe tekstury przerobione na 32 kolorowe obrazki i potraktowane opcja Perspective z Deluxe Painta IV oraz "reczne" wydobycie szczegolow.

Jest dokladnie tak jak mowisz. Najtrudniejsze rzeczy to dobieranie kolorow i "wydobywanie" szczegolow. Im mniejsza grafika i mniej kolorow tym trudniej odwzorowac rzeczywisty obiekt. Kazdy piksel staje sie wtedy na wage zlota.

Zx spectrum


[#94] Re: Pixele, piksele

@selur, post #93

to też twoje?
[#95] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #86

Wklejacie swoje prace!
No dobra też coś wkleję z "wieków nowożytnych". To miał być zestaw do gry Selura, ale jak zwykle dałem ciała i
nie skończyłem, projekt rozszedł się po kościach. Na usprawiedliwienie napiszę tylko że bardzo brak mi czasu i sił
na cokolwiek w tym momencie.

Pierwszy obrazek przedstawia różne klocki poukładane w planszę, drugi to poprawione wydmy, co by nie były takie
płaskie i zmieniona paleta na mniej "brudną".



@Selur
Kurde, bardzo fajne te twoje grafiki. Szczególnie robią wrażenie te ostatnie, chociąż tym wcześniejszym też absolutnie nic nie brakuje.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 00:20:10 przez Radek_Cz
[#96] Re: Pixele, piksele

@Radek_Cz, post #95

bardzo fajne
[wyróżniony] [#97] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #96

#92 Grafike rysowalem albo patrzac na oryginal albo tylko nieznacznie przerabiajac oryginal.
#94 tak
#95 Pomys upadl, bo tak naprawde nie bylo odpowiedniego przygotowania i w pewnym momencie zdalem sobie sprawe, ze wyjdzie z tego mierna kopia i tak juz dostatecznie miernego Tales Of Gorluth ale zawsze zrobiona juz grafike mozna wykorzystac do czegos innego

Ogolnie wszystkie obrazki pochodza z roznych epok mojej wesolej/smutnej tworczosci. A tutaj niektore z wielu moich kiepskich przerobek grafik z gier np. Utopia, Elvira, Robin Hood itp. ale tak to wlasnie sie wszystko zaczelo.






















i znowu Zx Spectrum





ostatni obrazek to przerobka grafiki z gry C-64, ktora co prawda jeszcze nie zostala ukonczona ale jest tworzona przez Bagozonde (ktory porzucil Amige na rzecz C-64 za co bedzie sie smazyl w piekle )


A i dodam jeszcze, ze obrazek 3, 5 i 7 od gory, powstawal w palecie 16 kolorow co jest mordega niesamowita i za nic w swiecie nie podjalbym sie juz tworzenia grafiki w 16 kolorach.
Zeby dobrze rysowac w 16 kolorach trzeba byc po prostu cyborgiem

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 03:09:55 przez selur
[wyróżniony] [#98] Re: Pixele, piksele

@selur, post #97

Na serio bardzo fajne prace - pełen respekt!
Szkoda, że tak jest z takimi projektami, na dyskach pewnie gnije tysiące świetnych grafik do gier... u mnie też niestety :(

Ostatnia to - patrząc na atrybuty i kolory - nie c64 tylko spectrum jak te wyżej.

Heh, zależy jakie 16 kolorów:
- spectrum to największy hardcore jaki sobie można wyobrazić . Właściwie 8 najbardziej nie nadających się do malowania kolorów świata (plus 7 odcieni). Od dłuższego czasu się męczę żeby coś sensownego w tym trybie zrobić ;)
Później postawiłby:
- c64 z zafixowaną psycho paletą (kto to wymyślił?? ;)
- atari ST (512 kolców do wyboru)
- na amidze 16 kol. to niemal bajka

(pominąłem mniej popularne c+4, ACPC itp msx... no i małe atari gdzie paleta jest świetna, ale korzystanie z niej b. trudne.)

3 praca wyszła świetnie (mój faworyt) - więc chyba nie ma co marudzić ;P Bardzo polubiłem rysowanie właśnie w 16 kolorach - przy pewnym wysiłku można niemal w pełni kontrolować paletę - przy 32 to trzeba mieć przysłowiowy "łep jak sklep" żeby wycisnąć z niej wszystko...



ale te wywody są na pewno b. subiektywne - są ludzie którzy na każdej platformie wykręcają cuda np ZX:




http://zxart.ee/eng/graphics/authors/m/mac/
grafiki scenowe a nie growe co prawda
[#99] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #98

Chodzilo mi raczej o palete 16 kolorowa zastosowana w grach amigowych.
Gry takie jak Mega Lo Mania, Canon Fodder, Chaos Engine, Populous, Syndicate itd..to naprawde dzielo sztuki. Ale np. w porownaniu z grami Team 17, ktory glownie stosowal palete 32 kolorow wygladaja juz slabo.
A co do typowej grafiki scenowej - zgadza sie z 16 kolorowych roznych palet, ludzie wyciskaja naprawde cuda niewidy, ale to nie to samo co grafika w grach i temat rzeka na osobny dzial OK
[#100] Re: Pixele, piksele

@selur, post #99

No jeśli pixele mają być pixelami (i dotyczyć gier) to dla mnie zawsze wygrywa jednak Bitmap Brothers i np. Chaos Engine z niesamowitym stylem i mistrzowskim dopracowaniem detali i palety



dodałbym jeszcze fragmenty z Lionheart

czy innych platformówek jak Ruff 'n' Tumble

flashback (miejscami)

a jeśli chodzi o rozdzielność sceny i gier (w sensie grafiki) to tak łatwo Ci się nie uda ;) naprawdę dużą część hitowych tytułów robili scenowcy (lub byli scenowcy)
vide np. Banshee, Super Stardust itd.
[#101] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #98

Jakby ktoś chciał więcej takich bardziejszych obrazków z 8bit polookać:

Spectrum
http://zxart.ee/eng/graphics/top-100

Atari XE (robione programem G2F na PC)
http://g2f.atari8.info/gallery/index.html

Commodore
http://c64pixels.com/main.php?g2_view=keyalbum.KeywordAlbum&g2_keyword=F%2F+FLI&g2_page=1

Amstrad
http://artcity.bitfellas.org/index.php?a=search&text=amstrad&type=tag

A robią ludziska co mogą, by zadziwić, że się da. :)
[#102] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #101

Kropkowanie
Przy małej ilości kolorów, często zdarza się, że nasza paleta nie pozwala na płynne przejścia. Z pomocą przyjść może "technika kropkowania" polegająca na umiejętnym układaniu punktów w taki sposób aby maskować skutecznie przejście z jednej barwy lub odcienia do drugiej.
Najprostszym ze sposobów jest przeplatanie kolorów jeden przez drugi w tzw szachownicę. Specjalnie dobrałem sobie dosyć mocno kontrastujące do siebie odcienie:


Niestety technika ta jest bardzo mechaniczna, zwykle jest uznawana za brzydką bo przy niektórych kontrastach przejście wygląda na przybrudzone lub poszarpane.
W tej technice można pozwolić sobie na odrobinę "szaleństwa", w dalszej części widać stopniowe oddalanie się kolejnych składowych punktów przy przejściu barwnym.
Jest to dosyć prosta technika ale szamani pikselków uznają zgodnie że powinno się ją stosować bardzo oszczędnie.

Często jednak paleta jest tak zawężona że nie można nic zrobić a tylko i wyłącznie korzystać z tego co się ma.
Dlatego też bardziej polecaną techniką kropkowania jest ustawianie wzorów. Wzory w różnych konfiguracjach wyglądają dużó lepiej niż mechaniczna szachownica.


Technik jest wiele i każdy może wypracować swoją indywidualną. ma to duże walory artystyczne, niestety niektórych przyprawia o ból głowy, a innych bardziej tylnych części ciała. Tutaj technikę możemy dobierać wg własnych "zainteresowań", lub faktur które chcemy zaprezentować.
Miłego eksperymentowania!
Wklejajcie własne piksele!

Tak mi smaku narobiliście tymi pracami aż wygrzebałem stary obrazek który od czasu do czasu szlifuję.


Czas wrócić na stare śmieci i przewietrzyć puchatą agentkę ;)
CDN!
[wyróżniony] [#103] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #102

Kropkowanie


Kurs zmierza w dobrym kierunku. Może jedynie to określenie, które użyłeś, "kropkowanie" nazwałbym trochę bardziej standardowo - czyli (ręczny) "dithering", ale to w sumie szczegół. Grunt, że wiadomo o co chodzi.

Wklejajcie własne piksele!


Mówisz, masz. To moje ostatnie fullscreenowe prace (320 x 256, 32 kolory):





[#104] Re: Pixele, piksele

@slay, post #103

A dzięki :D Miód na serce!
Twoją lokomotywę miałem bardzo, bardzo długo na blacie workbencha. Gratuluję wytrwałości i talentu!
Fajnie, że tu zaglądasz. Dobre, sprawdzone rady zawsze są na wagę złota.
[#105] Re: Pixele, piksele

@slay, post #103

Chyba jestem mistrzem utrudniania sobie życia...


Ciemniej dużo gorzej...


Cały czas chodzi mi po głowie aby wszystkie stwory zrobić w 32x32, jakoś tracę "agresywność" rysunku. Wszystko wychodzi jakoś tak mało technicznie. Chciałem żeby stwory były takie izometryczno-kwadratowate".
[#106] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #105

Wlasnie, dlaczego one sa w ogole izometryczne? Nie lepiej zeby byl to standardowy rzut z boku? No i troche zlewaja sie z tlem. Przydalby sie wiekszy kontrast ich kolorow w stosunku do podkladu.
[wyróżniony] [#107] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1

Czesc

Podrzucam swoje dawne prace (okolo rok 2000, czesc niedokonczonych).
Pozniej sie w ogole grafika nie zajmowalem.











Kto wie, moze komus sie spodoba...

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2014 19:21:40 przez stefkos
[#108] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #107

Szkoda że nie ciągnąłeś dalej tematu. Całkiem niezłe. Może zaczniesz znów coś pikselkować?
[#109] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #108

Zobaczymy, narazie mam inne zajecia.
W ogole watek mi sie bardzo podoba... (ten o 3d tez).
Moze teraz w programowanie?:P
[wyróżniony] [#110] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #107



to i ja wrzucę jedna z moich "prac" - wykonana w photogenicsie
[#111] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #109

+1
Można by wrzucać kod i zrzut z efektu jaki się zakodowało, lub obrazek z programiku itd.
[#112] Re: Pixele, piksele

@stefkos, post #109

Kodowanie to nie do mnie :) Niestety...
Choć kiedyś rozważałem zabawę funkcjami matematycznymi w Amosie które różne efekty wyświetlają.
[#113] Re: Pixele, piksele

@michal_zukowski, post #110

Ty z jabcokiem pod jabcokiem zareagowany jak ktoś foto strzelił? pomysł
[#114] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #112

13k sprajtów ze SNESa na jednym obrazku:

[#115] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #114

Nawet "Secret of Evermore" trochę widać :D
A wczoraj nawet młóciłem w Stafox,a (Starwinga na snes).
[#116] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #114

"Trochę" mało czytelne, ale idea zacna :) Ciekawe jakby to wyglądało gdyby wybrać na tapetę gry amigowe?
[#117] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #114

Co to wlasciwie przedstawia , sztuke nowoczesna?
[#118] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1

jako koder z przyjemnoscia nawiaze wspolprace z grafikiem, w celu stworzenia conajmniej jednej gry n a500/a1200

preferuje cos w stylu:

cywilizacja/kolonizacja
dune 2
dungeon master
rick dangerous

takze poszukuje grafika do pierwszego projektu: www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/31080/nowa-gra-na-amige-zapraszam-do-sprawdzenia-nowego-silnika
[#119] Re: Pixele, piksele

@juen, post #118

Myślę że fajnie by było gdyby gra o Invadersach które są tu w temacie głównym by również powstała
[#120] Re: Pixele, piksele

@juen, post #118

Zapraszamy do dzialu prywatnego klasykowych tworcow. Wystarczy zadeklarowac chec uczestnictwa i wyslac wiadomosc do Recedenta.

Co do grafiki, moze wspolnymi silami dalo by sie cos sensownego zrobic. Zalezy kto sie zglosi i co moze zrobic.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem