[#271] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #270

Właśnie zbieram szczękę z podłogi. Hyperion C64


[#272] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #271

Ale ktoś ma talent! Cieszę oczy moje!

[#273] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #272

Obejrzałem sobie jak prezentuje się gra w praktyce na YT i widać, ogromną inspirację Turricanem OK
[#274] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #273

Zmieszany trochę Turrican i Metroid, super to wygląda. Ciekawe jak grywalność. Projekt wydania pudełkowego zmiażdżył mnie, "trochę".
[#275] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #274

projekt wydania pudełkowego zmiażdżył mnie, "trochę"


Owszem, zdjęcia wydania pudełkowego robią wrażenie ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2015 11:05:01 przez BULI
[#276] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #271

Zacząłem szperać po sieci i zauważyłem, że to nie jedyny NOWY ciekawy projekt. Fajnie, że powstają nowe rzeczy na stare platformy.

Taka refleksja mnie naszła. W przypadku upadku cywilizacji (wojna nuklearna, meteoryt, brak surowców etc) istnieje prawdopodobieństwo, że ostoją się jedynie sprzęty pokroju C64 właśnie. Jakoś w trwałość pc'tów po takim kataklizmie nie wierzę :)...
[#277] Re: Pixele, piksele

@wilkwcieniu, post #276

Platforma Commodore 64 ma masę fanów którzy wciąż coś tworzą, niestety o Amidze nie można tego powiedzieć
[#278] Re: Pixele, piksele

@sebbb, post #277

Czeka mnie zatem zakup mydelnicy.
[wyróżniony] [#279] Re: Pixele, piksele

@sebbb, post #277

No to może ja zapytam o opinię. Bardzo mocno wzorowałem się na animacji, którą znalazłem w sieci, niemalże wszystko kopiując:P Nigdy nie rysowałem w takim stylu, tak więc od czegoś trzeba było zacząć: )

Rozdzielczość 320x200, 19 kolorów. Bez większych problemów dałoby się zredukować do 16.


[#280] Re: Pixele, piksele

@aszu, post #279

Niebrzydkie, ale jakieś takie sterylne, nie?
[#281] Re: Pixele, piksele

@aszu, post #279

Ładne, brakuje jakiegoś szerszego opisu. Rozumiem, że to platformówka by była? Ciekawy początek. Fajnie było by zobaczyć ciąg dalszy.
Włączyłem sobie siatkę na twoim rysunku, to co zauważyłem, to brak schematu:

O ile docelowa rozdziłaka jest ważna, to także ważne jest z jakich części będzie korzystać ewentualna gra. Cały obrazek trzeba było by troszkę przeprojektować, wybrać kilka schematycznych elementów z których możliwe było by składanie większych kawałków.
[#282] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #280

Re recedent:
To właśnie miałem na myśli pisząc o stylu:) Nie do końca miałem pomysł jak to określić, sterylne to chyba dobre określenie.

Re Koyot:

Schematu nie ma, ponieważ nie rysowałem tego z myślą o tilowaniu, a co za tym idzie o grze. To raczej rodzaj eksperymentu tylko:) Gdyby podążyć tym tropem, to faktycznie po pewnym przeprojektowaiu mogłaby z tego zostać zrobiona grafika do platformówki:)
[#283] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #281

Gra może iść do przodu?



Jeśli pierwsze zniknęły by lewe krzaki, później prawe. Drzewa robiły się coraz większe, z powrotem zaczęły się pojawiać krzaki. Obraz przechylał się na osi względem przekątnych, zamiast ziemi i trawy. Szczęka kasku z góry też można zrobić jakiś daszek. Gra miała by działać na zasadzie animacji, narysowanej na kartkach.

Podobnie do.



Co by się stało? gdyby na Amige zrobić grę w stylu Arati 8bit. Kilka jasnych kolorów. Ukryte etapy do przejścia, gdzie przemieszczamy się postacią w bok. Tutaj Styl Amiga, i teraz animacja z obrazka, zabierająca gracza na przechadzkę po znikających pikselach.

Czyli na początku jedziemy autkiem, tutaj Styl Atari dwa marginesy i przeszkody. Jeśli możliwości sprzętowe by pozwoliły to był by to samochodzik jadący po zeszycie w kratkę. Tylko w konwencji Atari.

Dalej Amiga, idziemy w bok. Gdzie na końcu wychodzimy i przemieszczamy się do przodu.

Postacią może być jakieś zwierzątko, kulik mrówka czy kobra. Ze słoikiem miodu, do babci która mieszka u brzegu wulkanu. Wulkan nie działa jest porośnięty tak jak na obrazku. W opcji kobra nie ma miodu, gdy wychodzimy z wulkanu widzimy oczy kobry. Oczywiście babcia w zależność od postaci np: mrówka ma babcie mrówkę...

Wszystko zależy od tego jak ta gra ma powstać, i w jakiej być konwencji.

I też od wykorzystania możliwości Amigi, tryby gry w zależności od konfiguracji 020, 030, 040/060, FPGA, tak że gra może być dość ciekawa.
[#284] Re: Pixele, piksele

@amizet, post #283

[#285] Re: Pixele, piksele

@amizet, post #283

Czytałem kilka razy ale całości i tak nie zatrybiłem. Amber mi się skojarzył jedynie:P
[#286] Re: Pixele, piksele

@aszu, post #282

Od razu miałem takie pierwsze skojarzenie, widząc na dole platformy.

Re: Amizet:
Pomysł absurdalny i świetny zarazem.
Możesz pokombinować, coś pokodować.
[#287] Re: Pixele, piksele

@aszu, post #285

A mnie to wygląda na generator treści
Są takie gotowe szablony do wygłaszania np. przemówień politycznych.
.
[#288] Re: Pixele, piksele

@amizet, post #283

Tak mi się skojarzyło z tymi ukrytymi elementami planszy:
Mario 8 bit - "Hard cruel mode"
[#289] Re: Pixele, piksele

@selur, post #284

[#290] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #288

Mario ciekawy, tylko zmienić postać i przeciwników. Może dyskietka przeciwnicy w postaci bat sektor-ów, 0/1 i małe czipy w obudowie dip8. W tle intro padnięte CIA.

Na Wii U Mario chyba coś koło trzydziestu złotych. Ale w przedziale od 20 do 38, jest trochę gier NES SNES i pochodnych.

Gra w wersji AGA może pokazywać postęp, czyli zaczynamy od rozdzielczości OCS w ośmiu kolorach, przechodzimy do ECS w szesnastu i wpadamy w pęd kości AGA. Czyli po grze musi być widać że gdy jest wersja AGA to jest to ruszenie. I oczywiście jedna wersja gry, obsługująca wszystkie chipsety.

Czy jakiś inne możliwości.
[#291] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #272

Widzę, że wątek się rozjeżdża... Wracajmy do pikseli ;)
Trochę moich pikseli, projekt samochodu przystosowany do NESowych możliwości, czyli 4 kolory plus alfa.


Wyszedł z tego trochę "batmobil", będę szedł innym tropem, coś bardziej w stylu "Lamborghini".

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2015 14:55:04 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#292] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #291

czy ktos to koduje?:P
[#293] Re: Pixele, piksele

@juen, post #292

Tiaaa, wracam na ziemię ;)
[#294] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #291

Autko z tą ilością ostrych kantów wygląda dość futurystycznie. Nie mówię że wygląda źle, raczej inaczej od miękkich kształtów znanych mi z Top Gear 2 albo Lotusta, chtyba nawet Jaguar był mniej kanciasty.
[#295] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #293

oboje wiemy jak malo mamy czasu, ale korci mnie zeby ogarnac cos z tymi wyscigami :) przeslesz?:) a ja sie zastanowie nad jakims prostym silnikiem :)
[#296] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #291

samochód po prawej wskazuje, że znajduje się w nim para i walczą o przetrwanie gatunku OK
[#297] Re: Pixele, piksele

@Gżegżółka, post #294

Dzięki za uwagę, faktycznie też mam podobne odczucia.
Btw... bardzo mi miło że porównujesz mnie do takich świetnych grafików i pierwszoplanowych produkcji ;) Ale ja, to nie ta liga, nadal jeśli chodzi o piksele to startuję w wadze "koguciej" :D
[#298] Re: Pixele, piksele

@juen, post #295

Właśnie mnie w fotel wgniotło :O
Naprawdę zrobiłbyś jakiś szybki wektor-racerowy engine?
Zaraz Ci prace wyśle,
[#299] Re: Pixele, piksele

@michal_zukowski, post #296

samochód po prawej wskazuje, że znajduje się w nim para i walczą o przetrwanie gatunku OK


Też mam takie odczucia
[#300] Re: Pixele, piksele

@michal_zukowski, post #296

Kolejne mały WIP ;)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem