[#1621] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1619

Być może ludzie z ppa czekają na drugiego
Lionhearta. Nie dostają tego i można
wyczuć nutę rozczarowania.
[#1622] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1621

Raczej czekają na pełną wersję gry o której tu mowa.
[#1623] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1601

Magazynier po powrocie z lasu (liść na głowie) i wypaleniu dżointa (charakterystyczny uśmiech) rozkłada ręce pytając samego siebie "że co? niby mam to pudło przenieść? yeeaaah, riiight!"
[#1624] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1622

Małe podsumowanie projektu gry Magazynier:

- 684 posty napisane przez autora,
- 29 obietnic terminów ukończenia gry,
- 47 wersji graficznych kafelków i bohatera,
- 14 wersji obrazka tytułowego,
- 17 wersji edytora plansz,
- 26 postów autora „silnik gry jest gotowy”,
- 27 postów autora „zrobiłem nowy silnik gry”,
- 193 posty autora „koduje mi się bardzo dobrze”,
- 125 postów autora „uważam moją grafikę za bardzo ładną”.

W przyszłym roku o tej samej porze zrobię rewizję podsumowania.
[#1625] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1624


A tak wygląda to w tej chwili.
[#1626] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1624

No to rezerwacja.

Podsumowanie projektu gry Magazynier za rok:
1. 2021 - Aurel
2. 2022 - amikoksu
[#1627] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1626

Twój avatar przypomina bohatera gry Magazyn.
[#1628] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1627




przepraszam, że znów "spamuję", ale sami rozumiecie :/
[#1629] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1627

Twój avatar przypomina bohatera gry Magazyn.

Bo jest fajny, ale już tamten chyba został wyrzucony z roboty której jeszcze nie zaczął.
[#1630] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1601

Przez kilkanaście minut, próbowałem ułożyć tak światło aby rzucało taki cień (bez bohatera, sam napis) i się poddałem, nie wiem jak lampa miała by świecić, jak z przodu to było by bardziej w głębi, jak z tyłu to cień powinien być do góry nogami a tak się wydaje że jest z tyłu bo ciężko z przodu tak ustawić światło, może że jest drugi napis na płasko. Pudełko jedyna rzecz poza pomieszczeniem w perspektywie powinna być według niej wyrysowana, może że to jakieś kosmicznie przekoszone pudełko, albo pokój o krzywych ścianach.
[#1631] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1630

Zawsze można sobie w głowie dopowiedzieć, że jest jeszcze jeden napis (z obciętymi literami "gazin") którego nie widać na obrazku i tak się idealnie wpasował że na skrzyni nic nie widać. I to drugie źródło światła nie sięga tego co na obrazku.
[#1632] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1601

Teraz tak, bo co napisałem to na szybko wychodząc z pracy.
Po pierwsze trzeba się zdecydować czy plansza jest 3 czy 2 D bo ta to wygląda na XD i tutaj albo można wrzucić dowolną cyfrę albo uznać za emotkę (z emotką to żart)
Wyszło że niby 3D ale wiele elementów jest 2D a światło ani płaskie ani przestrzenne niby z góry ale cień daje po ścianach.
Paczki na górze płaskie wklejone napis wklejony napis daje cień a paczki nie.
Światło jest między paczkami wklejonymi na górze a postacią bo postać rzuca cień na ścianę jeśli światło jest za napisem w stronę tylnej ściany to cień powinien być do góry nogami.
Skąd pochyłość cienia to już nie wiem zupełnie nie mieści mi się to światło w tej przestrzeni bo jest ograniczona podłogą ścianami sufitem. Ogólnie trzeba obrać źródło światła i wyrysować cienie.
Teraz rzecz podstawowa robimy 3D to rysujemy perspektywę to jest tak: Przyjmując że to hala która ma ściany równoległe do siebie jak i sufit i podłogę też równoległe do siebie. Linie perspektywy biegną przy połączeniu ścian bocznych z podłogą o raz przy połączeniu ścian bocznych z sufitem. Ścieńcie się tych 4 linii to punkt horyzontu, obserwatora czyli tutaj pod sufitem. Z tego punktu trzeba wyrysować linie do pudełka czy innych elementów 3D i z taką perspektywą będzie budowana iluzja trzech wymiarów na dwóch. Światło to bardzo ważna rzecz w tej iluzji więc trzeba poprowadzić linie z źródła światłą i wyrysować cień, który (i tutaj już zaczyna się pewien problem) na podłodze trzeba to wyrysować zgodnie z perspektywą.


Możesz się oprzeć na perspektywie jednopunktowej bo tak to ułożyłeś i tutaj masz przykład:


Tutaj bardziej złożony ale też prosty przykład:



Proponuję bo tak najlepiej, ołówek do ręki narysować tak aby miało to ręce i nogi na szybko a później rzeźbić na komputerze tak się pracuje o wiele szybciej i efektywniej. Ołówek bije na głowę całą technologię jeśli chodzi o szybkość wyrysowywania takich graficznych prototypów.
Co do filmów to pozostań przy jednym punkcie nie dodawaj więcej punktów perspektywy zostaw sobie to po opanowaniu tego najprostszego, bo to trzeba sobie poukładać w głowie a później rozwijać tą przestrzenną wyobraźnię.

Pierwszy film nie otwiera się na stronie trzeba go obejrzeć i drugi wypada też bezpośrednio na stronie YouTube.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 16:57:09 przez cossack
[#1633] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1632

Dajcie chłopu skończyć grę :)

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 17:06:34 przez Arturo
[#1634] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1632

Dziękuję za wiele wskazówek co do rysowania w tej perspektywie.

Zdaję sobie sprawę, że rysunek ma wiele błędów technicznych. Po prostu rysuję na bieżąco i z rysunku na rysunek można odczuć choć trochę postępu w moim malowaniu.

Teraz chciałem jak najbardziej "zapanować nad obrazkiem". Więc nie wprowadzałem efekciarstwa, czy efektów "na siłę". Poprzednio nanosiłem masę filtrów, żeby rysunek wyglądał "profesjonalnie".

Teraz pracowałem bardziej systematycznie. Myślę, że ta sztuka się całkiem mi udała. Przynajmniej idzie to do przodu.

Zrobiłem szkic, narysowałem pędzle, korzystałem z szablonów. Logo i Magazynier powstały najpierw, potem zrobiłem dla nich to tło - pomieszczenie i oświetlenie.

Wiem, że mija 2 lata od początku prac nad Magazynem, a postęp odbywa się baardzo powoli.

Co do sprzątania bałaganu w projekcie, to rozumiecie, że to nie jest proste. Bałagan jest totalny. Systematycznie pracuję, porządkuje projekt krok po kroku, bo to jedyna droga by uzyskać efekt końcowy. Niebagatelną rolę odgrywa też zdrowienie.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 17:26:30 przez Hexmage960
[#1635] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1634

Moja rada wywal cień napisu, bo ogólnie napis wygląda na wklejkę nie musi mieć cienia.
Popraw perspektywę pudła i daj cień z przodu pudła i po lewej stronie.
Postaci dałbym cień nie na ścianie ale po prawej stronie blisko jego nóg bo rozumiem że światło to górne.

Ogólnie bym to zostawił do obrony pracy.
[#1636] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1634

"Po prostu rysuję na bieżąco i z rysunku na rysunek można odczuć choć trochę postępu w moim malowaniu."


rysunek jest jak kosmos, nieuporzadkowany ale wciaz sie rozszerza szeroki uśmiech pomysł
[#1637] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1635

Dziękuję za rady. Przysiądę nad poprawkami do tego rysunku w wolnej chwili. Nie są to trywialne poprawki. Mam na dysku zrzut z ok. 6 etapów prac nad tym rysunkiem.

Ogólnie linia prac nad Magazynem dzieli się na kilka części - mam kod, który rozbudowuję, grafikę gry (gotową), grafikę pomocniczą oraz plansze (sporo jest gotowych). Ten rysunek to grafika pomocnicza (w wielkim formacie), z którą zawsze miałem najwięcej trudności.

Kod też dzieli się na kilka części - silnik, edytor, interfejs, dodatki. Staram się i jest lepiej, choć powoli i stopniowo.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 17:48:44 przez Hexmage960
[#1638] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1637

Skup się na napisaniu pracy, czy co tam robisz... Później kod... Grafikę zostaw na sam koniec... inaczej nie wyjdziemy z tego dnia świstaka... (btw. uwielbiam ten film

W wolnej chwili obejrzyjmy sobie :)

filmweb.pl
[#1639] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1601

Ten obrazek to jakaś masakra. Po co zamieszczasz coś, co jest złe, fatalne, stanowi pogwałcenie wszelkich zasad perspektywy, światła, proporcji. Dramat.

Zdaję sobie sprawę, że rysunek ma wiele błędów technicznych. Po prostu rysuję na bieżąco i z rysunku na rysunek można odczuć choć trochę postępu w moim malowaniu.


Ten obrazek to jest regres a nie postęp w Twoim graficznym kunszcie. Coś jak prymus, który wrócił z wakacji i nic nie pamięta i dostaje same pały.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 19:39:54 przez mailman
[#1640] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1636

Kosmos z definicji jest uporządkowany. To przeciwieństwo chaosu.
[#1641] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1639

Po co zamieszczasz coś, co jest złe, fatalne, stanowi pogwałcenie wszelkich zasad perspektywy, światła, proporcji. Dramat.

Zamieszczam efekty mojej pracy.

Zauważ, że z projektem jest tak samo: stanowi pogwałcenie wszelkich zasad projektowania. I sądzisz, że robię to umyślnie i jestem temu winien?

To choroba to powoduje. Mogę nie zamieszczać publicznie swoich efektów i skupić się na pracy.

Chcę grę zrobić, nawet mimo że mam tak dużo przeciwności w mojej własnej głowie i - poza nią!

Nie chcę się zamykać, bo ewidentnie takie otwarcie i rozmowa ma sporo korzyści.

Dziękuję za szczery komentarz. Sam ostrzegałem, że obrazek ma sporo wad technicznych.

Krytykować można - ale proszę wziąć poprawkę na moją chorobę - bowiem ja sam widzę czasami zniekształcony obraz przed moimi oczyma - i na to biorę lekarstwa.

Na pewno ciężko jest chorobę pojąć - ale jest pytanie, czy zamieszczać publicznie kolejne rzeczy. Czy może poczekać aż efekty będą miarodajne.

P.S. Jakość mojej pracy zależy też od samopoczucia. Dlatego jest ona tak zmienna i raz obrazki mi wychodzą, a raz nie. Nad warsztatem staram się pracować i z tym też jest różnie.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 20:20:25 przez Hexmage960
[#1642] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1605

Takie samo mam odczucie. To tkzw. kubizm światłocienia. Pomieszczenie musi znajdować się blisko czarnej dziury, skoro trajektoria fotonów zostaje zakrzywiona.
[#1643] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1642

stanowi pogwałcenie wszelkich zasad perspektywy, światła, proporcji.


Styl niczym prawie jak w grze Sixth Sense Investigations hihi.
[#1644] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1643

Moim zdaniem porównanie bardzo nie na miejscu. Coś jakby porównywać Fiata 126P do promu kosmicznego.
[#1645] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1624

ciekawie statystyki, jak to policzyłeś ręcznie? jakimś kodem :)
Hexmage960 a jak tam plansze? też robisz od nowa czy może jakaś aktualizacja była
wrzuć jakieś zrzuty ekranu
[#1646] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1598

Dlaczego gnębisz Roberta?

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 21:10:24 przez mmarcin2741
[#1647] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1645

Nie było aktualizacji. Update dotyczy tylko planszy tytułowej. Ale następny update raczej dopiero jak dojdę do ładu z projektem, by efekty były miarodajne, a to może troszkę potrwać, nawet kolejny miesiąc. Kto wie, może w ten sposób uda się przygotować całość i nie będzie takich głosów krytycznych. Muszę się tylko bardziej postarać. Ale są też czynniki niezależne ode mnie.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 21:13:13 przez Hexmage960
[#1648] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1641

To choroba to powoduje. Mogę nie zamieszczać publicznie swoich efektów i skupić się na pracy.


Tak, bardzo proszę. Skup się na pracy.
Oczywiście wiem dobrze, że za tydzień znowu się pojawisz i wrzucisz kolejną wersję "chłopka" albo planszy tytułowej. Ale chociaż postaraj sie skupić na pracy.
[#1649] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1648

kurde no ...
a moze by tak technika autohipnozy zalozyc, ze "plansza tytulowa nie istnieje" przez co skierowac strumien pracy na silnik gry..

[#1650] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1646

Dlaczego gnębisz Roberta?


bo jestem złym gnębicielem Robertów. A dlaczego wykopujesz posty sprzed miesiąca?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem