[#1681] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1679

Narysowałem z 20 wersji grafik. Grafiki wyglądały naprawdę różnie. Były wersje tragiczne, słabe i całkiem atrakcyjne.

I właśnie przez tę różnorodność każda grafika zyskała swojego amatora.

Aktualnie postarałem się w doborze najładniejszych elementów i wspólnej palety kolorów. Przepraszam, jeśli nie przypadła Tobie do gustu. Nie mogłem tego przewidzieć, mimo że pamiętam Twoją opinię o pastelowych kolorach.

W grze najpewniej będzie wybór jednej spośród 3 scenerii.

To jedna z nich. Kolory ma całkiem żywe, ale uważam, że to jej atut. Wszystko jest wyraźne i całkiem ładne.

Chcę grę aktualnie ukończyć poprzez uspójnienie i dlatego nie chcę zagłębiać się w pewne poprawki, bo chcę ruszać dalej.

P.S. I jeszcze zauważę, że to nie jest jeszcze cały projekt uspójniony, tylko sama grafika.

@Selur

To będzie Sokoban z bonusami.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2020 02:23:23 przez Hexmage960
[#1682] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1681

"Narysowałem z 20 wersji grafik. Grafiki wyglądały naprawdę różnie. Były wersje tragiczne, słabe i całkiem atrakcyjne."

to przyslij mi na mejla te grafiki.
Zrobie z nich chociaz jeden porzadny tilset tak, zeby ludzie nie musieli poprawiac kafelkow, bo samemu juz mi sie nie chce czytac. Bo ile mozna... jeszcze mi oczy sie popsuja od PPA
[#1683] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1671

Są już efekty - uspójniona grafika


Jest nowa grafika. Dawno nie było "nowej grafiki". OK
[#1684] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1679

Hip hip huraaa! Hexmage w końcu uspójnił projekt! Przecież tego wszyscy bardzo oczekiwaliśmy.
Mamy w końcu paletę oczoje...nych kolorów w miejsce poprzedniej, pastelowej, stonowanej.
Szczerze, to dziwię się wszystkim tym, którzy nadal próbują dawać autorowi niedoszłej gry jakiekolwiek rady i wskazówki. Przecież to strata czasu. Czy ktoś może podać chociaż jeden przykład, gdzie Hexmage wprowadził trwale jakąś poprawkę, na podstawie sugestii forumowiczów? Hexmage wie najlepiej, jak ma wyglądać jego gra i na wszelkie uwagi wykazuje godną podziwu odporność. Ja traktuję cały ten wątek w kategoriach kabaretowych, można się nieźle ubawić oglądając kolejne wcielenia strony tytułowej i plansz.


e tam. Hexmage powiedział, że teraz praca idzie mu nieźle, a to dobrze wróży.
P.S. czy ja dobrze widzę, że według nowej grafiki elementy typu klucz lub moneta występują w dwóch wariantach i kładzie się je razem z tłem?
[#1685] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1684

Hexmage od dwóch miesięcy składa wszystko do kupy, a efektem jest tradycyjnie nowa wersja grafiki. Dla zmylenia opinii publicznej grafika nazywa się teraz "uspójniona"
Temat grafiki musi zostać zakończony.

Wydaje mi się, że już każdy o to prosił przez ostatni roku czasu.
[#1686] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1685

To nie jest całkiem nowa grafika, tylko chciałem połączyć najładniejsze elementy. Wisienka, czaszka, bohater zostały wzięte z najlepszych wersji.

Starałem się pokazać tę grafikę w możliwie dyskretny sposób, podając link dla zainteresowanych, tak by chętni mogli ją sobie obejrzeć, bo nie chciałem tutaj komentowania grafiki.

Jest to część całego procesu uspójniania projektu. Powtarzam: nie jestem w stanie dogodzić wszystkim. Poprawki w jednej sferze mogą pociągać za sobą niezadowolenie innych osób.

Gra też nie będzie zbitką 10 edytorów, 10 silników, tylko muszę wybrać ten jeden poprzez połączenie najlepszych cech każdego z nich. Na pewno pojawią się niezadowolone osoby, że "tutaj coś zmieniałem".

To wynik długotrwałego procesu powstawania gry. Gdyby trwał krócej i wszystko szło jak po maśle byłoby inaczej. Niestety musiałem się zmierzyć ze swoimi problemami.

@Selur

Wgląd w grafikę masz tutaj w wątku. Część scenerii pojawiła się tutaj. Problem jest taki, że kolega będzie chciał przygotować nową grafikę na bazie jakichś gotowych wisienek i czaszek z sieci, co prezentuje się średnio. Wszystko już jest narysowane i nie potrzebuję nowej grafiki.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2020 07:14:49 przez Hexmage960
[#1687] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1686

Wszystko już jest narysowane i nie potrzebuję nowej grafiki.


Trzymamy za słowo.
[wyróżniony] [#1688] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1687

Dla fanów poprzedniej grafiki mam niespodziankę. Otóż grafika jest teraz ładowana z dowolnego pliku danego parametrem.

Tutaj możecie sobie porównać ostatnią, ulubioną grafikę oraz tę najnowszą.

Poprawiłem troszkę bohatera w dużym formacie jako dekorację w oknie z komunikatami.

Trwa uspójnianie programu. Napisałem sporo kodu i wszystko działa całkiem elegancko.

Aktualnie korzystam tylko z funkcji systemowych, tylko że ładuję paletę barw bezpośrednio.

Jeszcze trochę pracy. Mam jeszcze niemal cały miesiąc by to sfinalizować (ale teraz będę musiał wrócić też do innych obowiązków).







Ostatnia aktualizacja: 30.09.2020 18:51:42 przez Hexmage960
[#1689] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1688

28.09
Wszystko już jest narysowane i nie potrzebuję nowej grafiki.

30.09
Poprawiłem troszkę bohatera

A jednak. Kolejne poprawianie grafiki.
[#1690] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1689

Bardzo mi przykro, ale kolega nie ma racji. Poprawiłem tylko buzię bohatera i dłoń. Kilka pikseli. Zgodnie z wcześniejszymi życzeniami.

Główna część update to kod i interfejs.

Proszę zaniechać takich prowokacyjnych komentarzy, które odwracają uwagę od meritum sprawy.
[#1691] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1690

Co jest meritum sprawy?
[#1692] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1691

Aktualnie niewiele jest nowego do komentowania, ale kolega Niebuszewo wręcz specjalnie zwraca uwagę na rzecz nieistotną, a która może stać się pożywką dla niesłusznej krytyki, albo niesłusznego wytykania mi, jakobym w tym update znów popełniał ten sam błąd co wcześniej.

Te korekty dużego bohatera były po prostu konieczne przed publikacją nowych zrzutów ekranu z gry. Zastosowałem się do wcześniejszych uwag.

Chciałem tez pokazać, że staram się słuchać konstruktywnej krytyki i m.in. wprowadziłem opcję wyboru grafiki.

Grę jako taką już znacie. Publikowałem demo. Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z efektu końcowego.
[#1693] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1692

Jak juz skonczyles to gdzie jest aktualne demo?
Mam nadzieje że historia powstawania tej gry z ppa znajdzie sie jako wstęp do instrukcji obsługi
[#1694] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1695] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1696] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1693

Jeszcze nie skończyłem - dałem update z aktualnego statusu prac.
[#1697] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1698] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1696

no dobrze tylko po co nam podajesz kolejny update?
po co podajesz kolejny post jak za miesiąc i tak już to nie bedzię aktualne bo wprowadzisz zmiany w grafice
powinieneś sam wyciągnąć wnioski ze swoich postów że podając kolejny update drażnisz innych
skończ grę, wydaj demo finalne to będziemy oceniać i pisać recenzje
a tak sam prowokujesz innych to własnej krytyki
prawie 1700 postów w tym wątku nic Ci naprawdę nie mówi? może powinieneś sie zastanowić dlaczego "jeszcze nie skończyłem"
[#1699] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1698

Ten update to miała być niespodzianka dla fanów poprzedniej grafiki.

Zmian do grafiki nie przewiduję - poza poprawkami.

Ewentualnie te ramki systemowe Amiga OS 2 mogą zostać zastąpione ładniejszymi. Jest to możliwe.

Nikogo nie drażnię, tylko tradycyjnie ludzie którzy trollują - to kontynuują. Staram się być uprzejmy.

prawie 1700 postów w tym wątku nic Ci naprawdę nie mówi? może powinieneś sie zastanowić dlaczego "jeszcze nie skończyłem"

Wiem, że 1700 postów to bardzo dużo. Mogłem zamiast tego napisać 1 września 2019 roku, że powstanie w ciągu około roku gra. Bo teraz okazuje się, że takie były moje możliwości i predyspozycje zdrowotne.

Jednak ja nie byłem w stanie ocenić kiedy uda mi się grę napisać, działałem na tyle na ile to było możliwe.

Obecnie zdrowie jest na wysokim poziomie, co umożliwia mi pisanie. Ludzie nie rozumieją czym jest schizofrenia.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2020 10:21:43 przez Hexmage960
[#1700] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1699

Może w sygnaturce napisz sobie po prostu tak:

"Proszę nie ufać jakimkolwiek moim zapowiedziom. Grę zrobię, albo nie, projekt ukończę albo go nie będzie - a terminów z reguły nie dotrzymuję. Oczekujcie natomiast setek postów dotyczących kolejnych etapów tworzenia".

Wtedy ludzie będą wiedzieli czego się mniej-więcej spodziewać i nikt nie będzie niepotrzebnie zawiedziony i zły. pomysł
[#1701] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1700

Niech kolega przeczyta mój post jeszcze raz - drugi akapit - ze zrozumieniem.

To nie jest moja zła wola, ani niespełnione obietnice. Mogłem napisać rok temu, że w ciągu roku powstanie gra, zamiast pisać informacje nt. aktualnego statusu przez 1700 postów.

Ale ja nie wiedziałem jaki jest aktualny stan mojego zdrowia i predyspozycje.

Sytuacja zmieniała się dynamicznie.
[#1702] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1701

Przecież nigdzie nie napisałem, że to Twoja zła wola. Napisałem jak jest. Projekty zaczynasz, nie kończysz. Koncepcje zmieniasz jak rękawiczki. Terminów z reguły nie dotrzymujesz. Może po prostu lepiej uprzedzić o tym wszystkich zainteresowanych z góry, żeby nie było zawiedzionych nadziei i trollujących postów?
[#1703] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1702

OK, zgoda.

Projekty zaczynasz, nie kończysz. Koncepcje zmieniasz jak rękawiczki.

Ludzie po tym wątku mogą się przekonać dlaczego miałem ogromne problemy z finalizacją projektów jakieś 10 lat temu i wcześniej.

Byłem wtedy zdecydowanie bardziej chory. Schizofrenia to choroba, w której człowiek nie jest w stanie ocenić rzeczywistości - ma urojenia i omamy.

Aktualnie od wielu lat biorę skuteczne lekarstwa i teraz czuję się bardzo dobrze.

Problem z wielością koncepcji był jednym z największych, ale powoli się to naprawia.

Może po prostu lepiej uprzedzić o tym wszystkich zainteresowanych z góry

Tak też mogłem uczynić, ale tak jak już pisałem - nie mogłem ocenić sytuacji. Chciałem działać (i kończyć projekt) mimo przeciwności.

Tak więc myślę, że za miesiąc będziecie mogli zagrać w finalną wersję gry. Mam nadzieję, że postęp w różnych aspektach mojego działania jest odnotowany.

Koncept jest już całkiem ujednolicony (uspójniony). Grafika, elementy, bohater, interfejs itp.
[#1704] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1699

Zmian do grafiki nie przewiduję - poza poprawkami.


https://synonim.net/inaczej-poprawka
[#1705] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1688

Czego jeszcze brakuje, aby zacząć budować poziomy?
[#1706] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1703

Schizofrenia to choroba, w której człowiek nie jest w stanie ocenić rzeczywistości - ma urojenia i omamy.
Aktualnie od wielu lat biorę skuteczne lekarstwa i teraz czuję się bardzo dobrze.

Hmmm... Widzę tu pewien konflikt w tych dwóch stwierdzeniach...
Chora osoba nie jest najlepszym źródłem diagnozy własnego zdrowia. Gdyby pisał to lekarz, miałoby to jakiś sens, a tak zupełnie go nie ma.
Jedyne korzyści, jakie mógłby przynieść ten wątek i cała ta dyskusja to właśnie pokazanie go lekarzowi i wysłuchanie opinii.

Ale ja nie wiedziałem jaki jest aktualny stan mojego zdrowia i predyspozycje.

Gdyby wtedy ktoś zapytał Cię: jak się czujesz? Czy odpowiedziałbyś, że nie wiesz jaki jest stan Twojego zdrowia i predyspozycje, czy odpowiedziałbyś, że czujesz się dobrze i możesz dobrze ocenić sytuację?
To, że trafnie oceniasz sytuację sprzed roku czasu nie oznacza, że obecnie ta sytuacja się nie powtarza, czyli znowu ma miejsce zła ocena sytuacji.

Tak więc myślę, że za miesiąc będziecie mogli zagrać w finalną wersję gry.

Ponownie deklarujesz termin ukończenia gry - miesiąc czasu. W ten sposób za miesiąc (chcąc nie chcąc) wszyscy będą wiedzieć czy jesteś w stanie dobrze ocenić rzeczywistość, gdy twierdzisz, że jesteś w stanie to zrobić.
Gdy obserwuję proces powstawania gry i stan w jakim się znajduje obecnie to nie liczę, że gra zostanie ukończona w tym roku. I wcale nie postawiłbym pieniędzy na to, że ukaże się w przyszłym roku.
A tu kolejny nowy termin, jak sto razy wcześniej. No cóż, życzę powodzenia. Pewnie tym razem będzie inaczej niż dotychczas. OK

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2020 15:15:22 przez xylaz
[#1707] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1706

Chora osoba nie jest najlepszym źródłem diagnozy własnego zdrowia. Gdyby pisał to lekarz, miałoby to jakiś sens, a tak zupełnie go nie ma.

A skąd wiesz kto jest źródłem? Jak powtórzysz coś po kimś nie oznacza że jesteś źródłem.
[#1708] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1707

Nie wiem, po prostu czytam temat i wyciągam wnioski.
Hex zawsze wysoko ocenia siebie i swoją pracę, a ocena rzeczywistości zawsze jest zła. Przecież przykład tego był nie tak dawno:

Żywię nadzieję, że do 30 czerwca zdążę

napisane dnia 25 czerwca. To nie są jakieś odległe czasy i wtedy też było lepiej.
[#1709] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1708

Jeśli robienie tej gry pozwala Ci utrzymać chorobę w ryzach to życzę abyś ja robił przez kilkadziesiąt lat. Dobrze że akceptujesz chorobę i leczenie bo to jedyny sposób na normalne życie.
[#1710] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1709

Projekt nie pozwala trzymać choroby w ryzach. To potrafią tylko lekarstwa. Teraz po prostu już od wielu lat nie mam ciężkich objawów dzięki skutecznym lekarstwom.

To prawda, że o zdrowiu osoby chorej może mówić tylko lekarz, ale ja jestem już na takim etapie zdrowienia, że potrafię podejść krytycznie do swojej sytuacji. Od dawna jestem świadom choroby. Ciężkie objawy mam za sobą.

Co więcej aktualny poziom zdrowia uznaję za wysoki. Czuję się po prostu dobrze - i zarówno programowanie jak i inne czynności mi wychodzą.

Również dopiero od niedawna odczuwam satysfakcję z osiągnięć, co jest dla mnie bardzo ważne. Wcześniej nie odczuwałem nic kiedy dokończyłem jakiś fragment kodu Magazynu - zero satysfakcji.

Staram się tak pisać grę, by w pierwszej kolejności powstały funkcje. Bo jak są funkcje - jest dobrze. Ich implementacja zaś gra drugorzędną rolę - bo można ją poprawiać. Dlatego też stosowanie okienek systemowych jest dobrym rozwiązaniem - mogę uzyskać to co chcę szybciej.

Dzięki za doping - zrobię co potrafię, by gra była dobra - już teraz prezentuje się ciekawie. Oby zdrowie pozwoliło.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem