[#1651] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1630

próbowałem ułożyć tak światło aby rzucało taki cień


W jednej ze skrzynek znajduje się materia z Syriusza B i to jej masa powoduje zakrzywienie światła
[#1652] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1647

Tym razem głosy krytyczne są spowodowane reprezentacją Twoich umiejętności tym dziełem, które cofa się do czasów kiedy nie było nic prócz chaosu i nawet światło nie wiedziało jak się poruszać. Gigantyczny krok w tył, aż dziw bierze człowieka, kiedy spojrzy na całkiem niezły poziom grafiki wewnątrz gry i inne Twoje boje grafiką, jak planeta Diune, a potem na "to coś", Wojewódzki by się zapowietrzył i rozłożył ręce w milczeniu.

Ten ludzik wygląda niepokojąco sztywno jak przebrany drwal z krainy OZ, albo tania dekoracja do ogródka, co tu się stało?

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 23:16:44 przez WyciorX
[#1653] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1296

01.07 08:53 nowy silnik jest uporządkowany i elastyczny.

21.09 17:11 Bałagan jest totalny.

[#1654] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1653

Czy ktoś zachował przedostatnią postać ekranu tytułowego, tę z rękami w portkach (całość, a nie miniaturkę na avatarze kolegi amikoksu)? Autor usunął, a chciałem pokazać narzeczonej


Ostatnia aktualizacja: 22.09.2020 09:26:13 przez Jacques
[#1655] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1652

Ech, same narzekania, a ja widzę zdecydowany postęp. Poprzedni ludzik wyglądał jak słabo zakamuflowany reptilianin, a ten już mniej więcej jak człowiek, Wiesiek z magazynu, uchachany, bo znalazł przypadkiem pełną flaszkę.
[#1656] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1654

Hex usunął bo prawdopodobnie pełne prawa do tej grafiki nabył Cartoon network, także pogadaj z Cartoon network.
Teraz tylko czekać aż się do mnie przyczepią.
[#1657] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1656

Jednak jeszcze jest tutaj https://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/40361/magazyn-informacje-nt-nowopowstajacej-gry/53#m694831
Ufff

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2020 10:08:47 przez Jacques
[#1658] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1657

Ta z ręką w portkach jest tutaj:

[#1659] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1658

Dziękuję OK
[#1660] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1655

Czarno to widzę. Magazynier, zamiast układać skrzynki,
to trzyma łapy w gaciach.

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2020 11:23:12 przez mmarcin2741
[#1661] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1657

Nie kasuję plików. Wszystkie dotychczas opracowane przeze mnie obrazki, dema, archiwa i inne materiały mam na serwerze, a linki są aktualne.

W sierpniu jak co rok odświeżyłem sobie hosting oraz domenę.

Problemem jest wyłącznie pozbieranie materiałów w jedną całość (uspójnienie różnych wersji), i to jest zadanie jakie sobie postawiłem na ten miesiąc.

Zrobię to w zaciszu domowym, żeby się nie rozpraszać. Roboty będzie sporo. Tymczasem dzięki za opinie "pro" i "con" co do tej planszy tytułowej.
[#1662] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1661

Nie mogę się doczekać końcowej gry.
Kto wie, być może za 30 lat Magazyn
będzie takim samym amigowym
klasykiem jak dziś Turrican II.
[#1663] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1655

Mi akurat ta nowa wersja tego nieforemnego kulfona przypomina figurę mechaniczną, która rusza rekami góra dół w parku rozrywki, w obecnym obrazku wszystko, co związane jest z światłem nie trzyma się kupy, np. źródło światła jest na suficie u góry, światło rozchodzi się w kształcie stożka, a więc od dołu powinny być ściany i podłoga najbardziej oświetlone, tutaj natomiast boczne ściany mają wirtualne światło w każdym rogu, które jakimś cudem nie pada na ścianę w tle, pół cienia magazyniera jest ucięte, cień na tylnej ścianie sugeruje, że jest źródło światła umieszczone od strony obserwatora, jednak brak cienia rzucanego przez napis Magazyn na tylnej ścianie, za to jest jakimś cudem na podłodze. Poprzednia postać wyglądała zabawnie, ale w swojej "Mieciowej" formie, mozna było się dopatrzeć jakiejś poprawności..

To oczywiście tylko moja osobista opinia jakby co.

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2020 14:49:22 przez WyciorX
[#1664] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1663

W malunku pewnie mialo byc kilka zrodel swiatla.
Jedno zrodlo dla dobrego grafika nie powinno sprawiac duzych problemow ale kilka to juz naprawde wyzwanie dla profesjonalisty, dodatkowo nie kazdy potrafi wyobrazic sobie poprawny ksztalt cienia jaki rzuca obiekt a Minniat polegl tu kompletnie.
No ale trening czyni mistrza...
Poki co, jedno zrodlo swiatla spokojnie by wystarczylo (np. ta lampa na gorze).
Poprawne rysowanie postaci, to chyba ostatni etap treningu miszcza grafiki wiec na ladne "ludziki" to se jeszcze poczekacie
[#1665] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1656

Tocz bekę dalej. Wspaniale dokładasz mięcha do gara, brawo.
[#1666] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1667] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1661

Hexmage960 czy przewidujesz jakies ramy czasowe ukończenia swojej gry?
Kiedy możemy sie spodziewać zakończenia tego projektu i publikacji bezplatnie czy za opłatą finalnej wersji gry?
[#1668] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1667

Z tego co pamiętam to początek roku i gra za darmo.
[#1669] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1667

Ty tak na serio?
proponuję spojrzeć na post nr 12 w tym temacie
z którego wiele wynika,
np. czy takie pytania mają sens
[#1670] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1661

Problemem jest wyłącznie pozbieranie materiałów w jedną całość (uspójnienie różnych wersji)


Ja myślę, że problemem jest ich ilość (wersji)... skup się na kodzie, nie na planszy tytułowej, która... może być tekstem z jednolitym tłem... na tym etapie, to i tak nie przyspieszy procesu pisania gry...
[#1671] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1667

Hej,

@JacK_Swidnik

Zgodnie z zapowiedzią w tym miesiącu w wolnym czasie uspójniam cały projekt, tzn. zbieram i porządkuję opracowane grafiki, kod i inne materiały, by stworzyć jedną, uspójnioną wersję gry.

Kiedy wszystko będzie gotowe, to po prostu dam znać. Najpóźniej odezwę się ok. 25 października, czyli tradycyjnie za ok. miesiąc. Zanim to nastąpi - będę pracować w domu.

Podzieliłem robotę w tym miesiącu na kilka etapów.

Są już efekty - uspójniona grafika: Obrazek

Starałem się połączyć najładniejsze elementy z różnych wersji grafiki + dodałem monety i żeby było bardziej kolorowo.

W kolejności łączę następne elementy, w tym silnik, koncepty (było ich sporo) oraz plansze. Wymaga to ode mnie przejrzenia na spokojnie wątku oraz materiałów z serwera FTP i z mojego dysku w Amidze.

Najtrudniejsze zadanie to, żeby wybrać te koncepty, między którymi nie było jakichś rozbieżności. Chodzi m.in. o system punktacji oraz mechanikę i rolę niektórych elementów gry. Mam nadzieję, że sobie z tym poradzę.

Przy okazji udało mi się ostatecznie rozwiązać problem sterowania postacią w grze za pomocą klawiatury/joysticka, tak żeby bohater reagował prawidłowo.

P.S. Teraz praca ogólnie idzie mi nieźle, bo np. ukończyłem już w 100% program komputerowy w C++ na potrzeby pracy licencjackiej i jestem z niego zadowolony.

Ale mam na głowie jeszcze trochę samej pracy w LaTeXu.
[#1672] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1671

Ok. Dzieki za info.
[#1673] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1671

Czy to jest kolejny motyw graficzny, który będzie dostępny do wyboru, czy jedyny motyw graficzny? Grafika poziomów zaprezentowana jakiś czas temu była m moim odczuciu najczytelniejsza i stonowana, a ta na obrazku wydaje się nie posiadać elementu wspólnego klejącego cały styl, ściany wydają się razić w oczy, a podłoga przypomina pudełko z przegródkami, mnie na przykład męczy. Co ciebie podkusiło, żeby znowu to zmieniać?
[#1674] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1673

Selur go podkusil ogień piekielny
[#1675] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1673

Dziękuję za komentarz do grafiki.

Ja sam nie zanotowałem zaobserwowanych przez kolegę problemów. Uważam, że grafika jest czytelna i stonowana. Nic nie jest zbyt jaskrawe, lub zbyt ciemne. Kolory pastelowe i przyjemne.

Wybrałem według mnie ładniejszą ścianę i połączyłem z wisienką, monetą, bohaterem i czaszką.

Co do podłogi, to może nie jest idealna, ale według mnie lepiej widać podział na pola.

Nie chciałbym już zbierać nowych uwag do grafiki, bo chciałbym by ten etap był zakończony i przejść dalej.

Opinie były skrajnie różne, ale starałem się jak najlepiej dobrać najładniejsze elementy.

Temat grafiki musi zostać zakończony.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2020 23:17:43 przez Hexmage960
[#1676] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1675

Co do podłogi, to może nie jest idealna, ale według mnie lepiej widać podział na pola.

Ta podłoga jest zbyt 'naciapkana' i według mnie powinna wyglądać mniej więcej tak:


Obiekty typu czaszka, kamień itp też powinny chyba być o jeden piksel mniejsze, aby było widać ramkę pola. Byłoby bardziej schludnie.
[#1677] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #1676

OK, ale to zmiany kosmetyczne, bez których można się obyć.
[#1678] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1677

Nie można. Bo jak ktoś zrobi plansze z czaszkami obok siebie to będzie klnal czemu to nie było poprawione :)
[wyróżniony] [#1679] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1671

Hip hip huraaa! Hexmage w końcu uspójnił projekt! Przecież tego wszyscy bardzo oczekiwaliśmy.
Mamy w końcu paletę oczoje...nych kolorów w miejsce poprzedniej, pastelowej, stonowanej.
Szczerze, to dziwię się wszystkim tym, którzy nadal próbują dawać autorowi niedoszłej gry jakiekolwiek rady i wskazówki. Przecież to strata czasu. Czy ktoś może podać chociaż jeden przykład, gdzie Hexmage wprowadził trwale jakąś poprawkę, na podstawie sugestii forumowiczów? Hexmage wie najlepiej, jak ma wyglądać jego gra i na wszelkie uwagi wykazuje godną podziwu odporność. Ja traktuję cały ten wątek w kategoriach kabaretowych, można się nieźle ubawić oglądając kolejne wcielenia strony tytułowej i plansz.
[#1680] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1679

"...oglądając kolejne wcielenia strony tytułowej i plansz"

a to rozumiem, ze sa tu tacy co naprawde czekaja na ukonczenie gry, by moc doznac orgazmu grajac w tysieczne wcielenie sokobana pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem