[#1741] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1739

a wiec to juz jest koniec historii ? szeroki uśmiech
Tańczący banan Tańczący banan Tańczący banan

[#1742] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1741

To ja tylko to tu tak zostawię:





Żeby było trudniej - wziąłem znaną i lubianą planszę tytułową wraz z całym jej "bogactwem" palety :)

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2020 13:35:37 przez recedent
[#1743] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1742

może animacja z tańczącym dżejsonem na końcu Magazynu?
[#1744] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1743




[#1745] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1744

A tu podkład muzyczny

youtube link

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 08:53:12 przez mastaszek

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 08:53:39 przez mastaszek
[#1746] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1744

trampolina
[#1747] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1744

Podziwiam, szacun.
[#1748] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #1747

Hej, chciałem tylko poinformować, że prace nad Magazynem idą do przodu.

1. Udało mi się dopracować w 100% sterowanie. Bohater porusza się jak tylko wychyli się wajchę joysticka, lub naciśnie klawisz. Następnie program zlicza od 16 do 0 co klatkę (opóźnienie ruchu) i wtedy wykonywany jest ewentualny następny ruch.

Jest kilka możliwych prędkości ruchu, licznik zmniejsza się co 1 (wolno), 2 lub 4 (szybko), przy czym bohater nadal wyświetlany jest skokowo, choć mógłby też płynnie. Pewnie zrobię tak, że jak pcha skrzynie, to bohater porusza się wolniej, niż normalnie.

2. Udało mi się dopracować podwójne buforowanie z synchronizacją buforów i optymalizacją. To co zostało narysowane w buforze zostanie przekopiowane do drugiego, chyba że to samo miejsce jest ponownie aktualizowane w kolejnej klatce. Działa to dobrze.

3. Dopracowałem elementy gry, w tym wisienki i monety. Będą pojawiać się na planszy w ustalonych miejscach po prostu jako nagroda za ułożenie kolejnych skrzyń. Ze względu na troszkę zmienioną mechanikę, obecnie dostosowuję plansze.

Prace zbliżają się ku ukończeniu, naprawdę. Aktualnie sprawdzam silnik bez grafiki (kolorowe prostokąty), więc nie będę wrzucać zrzutów. Pracuje mi się dużo lepiej, od ok. tygodnia nastąpił niemały przełom. Będę wrzucać kolejną wersję.

Tymczasem serdecznie proszę o nieofftopowanie. Jeżeli macie coś ciekawego do powiedzenia nt. Sokobana, proszę bardzo.

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 09:47:00 przez Hexmage960
[#1749] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1745

Albo to: link
[#1750] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1748

Hej, koduję już ostateczną, spójną wersję gry. Silnik jest zakodowany, teraz łączę poszczególne części programu i dorabiam poziomy.

Gra zawiera następujące ostateczne, zrewidowane elementy (wszystkie, oprócz zwojów, już są zawarte w silniku):

- Skrzynie - należy ułożyć wszystkie skrzynie na polach docelowych. Wtedy pojawiają się skarby,
- Monety - po zebraniu zwiększają liczbę punktów. Należy zebrać określoną liczbę monet,
- Wisienki - po zebraniu zwiększają energię gracza,
- Czaszki - niebezpieczne, zmniejszają energię gracza,

Dodatkowe elementy - przedmioty do zebrania i użycia:
- Zwoje - zawierają wskazówki, podpowiedzi co do gry i sposobu przechodzenia poziomów,
- Bomby - po użyciu likwidują pobliskie czaszki,
- Latarki - po użyciu odsłania w pobliżu niewidoczne kafelki (niektóre kafelki mogą być niewidoczne, dla utrudnienia),
- Klucze - otwierają drzwi (dwa rodzaje).

Tak jak napisałem, funkcje silnika już są napisane i gotowe.

Wypuszczę grę jak już połączę wszystko i dorobię brakujące poziomy. Nie powinno mi to już dużo zająć. Mechanikę gry uprościłem do minimum - stawiam na elementy logiczne. Jest niewiele elementów dynamicznych.

Mam nadzieję, że gra się Wam spodoba. Jestem kontent z opracowanych elementów.

Przy okazji pisania silnika, udało mi się też doprowadzić do porządku moją funkcję do rysowania pikseli chunky. Przyznam, że jestem zadowolony z jej prędkości działania już na 68020 + tylko pamięć CHIP.

Funkcje do rysowania grafiki dwuwarstwowej chunky (tło + obiekty) są też gotowe, ale docelowo używam prostszych funkcji na grafice planar.

Edytor jest rzecz jasna systemowy. Gra też jest pisana z wykorzystaniem systemu i wymaga 3.0, bo z wymaganiami nie mogę zejść niżej kiedy stosuję ekran systemowy.

To tyle na ten moment. Dziękuję Wam bardzo za cierpliwość. Wiem, że ją mocno nadwyrężyłem, ale liczę na wyrozumiałość, bo moje problemy są/były realne i tu sam niewiele poradzę.

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2020 23:10:25 przez Hexmage960
[#1751] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1750

Z tej treści wynika ze gra będzie w pelni działać na min gołej A1200 z kick 3.0? W sumie to chyba bez znaczenia teraz każdy ma nawet A500 rozbudowaną :)
Pokaż w końcu grę lub chociaż same zrzuty ekranu a opisy zostaw w instrukcji w pliku dołączając do gry czy na ekranie.
[#1752] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1751

Gra będzie działać niezmiennie na min. A500 z kickstartem 3.0 (tak jak wszystkie dema gry).
[#1753] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1750

Skrzynie - należy ułożyć wszystkie skrzynie na polach docelowych. Wtedy pojawiają się skarby,
- Monety - po zebraniu zwiększają liczbę punktów. Należy zebrać określoną liczbę monet,
- Wisienki - po zebraniu zwiększają energię gracza,
- Czaszki - niebezpieczne, zmniejszają energię gracza,


Czy to oznacza, że gracz ma określoną liczbę ruchów (lub jest limitowany czas), aby przejść etap i jeżeli mu się to uda ma jakąś dodatkową nagrodę (np. więcej punktów)? Jeżeli tak, to spoko. Jeżeli nie ma, to po co to wszystko co zacytowałem?
[#1754] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1753

Monety będą pojawiać się już po ułożeniu kilku skrzyń. Zatem nie trzeba będzie układać wszystkich skrzyń by poziom ukończyć (przepraszam, jest błąd w opisie). Poziom kończymy po zebraniu określonej liczby monet (otwiera się wyjście). Więc będą monety bonusowe, których zebranie jest opcjonalne.

Tak jak pisałem stawiam na elementy logiczne, czyli umiejętne ułożenie skrzyń i wykorzystanie przedmiotów (np. czaszki trzeba likwidować, by przejść bezpiecznie). Co prawda również w grach logicznych jest często limitowany czas, ale tu raczej nie będzie.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 07:01:37 przez Hexmage960
[#1755] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1750

Jak nie mozesz zejsc nizej niz 3.0? Jest tyle gier systemowych, ktore nawet na 1.3 dzialaja. No chyba, ze chodzi Ci o karty graficzne, ale wtedy wystarczy po prostu dac rozpoznanie/otwarcie graphics library v39, i jesli jej nie ma to uzyc innych procedur. Bierz przyklad z gier Microprose.
[#1756] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1755

Nie chodzi o karty graficzne, ale o funkcje do podwójnego buforowania na ekranach systemowych.

Dopiero V39 udostępnia funkcje ChangeVPBitMap() oraz ChangeScreenBuffer() do efektywnego przełączania.

Jedynym rozwiązaniem przy zachowaniu ekranu systemowego jest zrobić blity poprzez bitmapę pomocniczą na ekran w pojedynczym buforowaniu. Wtedy jest też 2 razy więcej rysowania.

Ale nawet wtedy gra będzie wymagała co najmniej systemu w wersji 2.0, ze względu na iffparse.library.

Ponadto dopiero V39 udostępnia podmienianie wypełniania okienek na własne.

Innymi słowy ficzery V39 są przydatne i z nich korzystam, również z przyzwyczajenia.

W innym wypadku pozostaje własne View i handler input.device. Ale to sprawia dodatkowe utrudnienia, no i program nie jest tak przyjazny jak bym chciał.

Sorki, ale ja już od zawsze tak programuję - z wykorzystaniem systemowych rozwiązań. Wiem, że tracę target w postaci gołej Amigi 500 z kickstartem 1.3, ale naprawdę nie chcę pisać własnych funkcji do plików IFF, czy załączać RAW.

System 2.0+ wprowadził mnóstwo udogodnień.
[#1757] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1754

Czyli celem nie jest ułożenie skrzyń, ale zebranie monet. Jak rozumiem ułożenie skrzyń musi mieć różną wartość skoro nie trzeba układać wszystkich, na przykład z jednej moneta wyskoczy a z innej nie. O to chodzi?
[#1758] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1757

Tak. Po ułożeniu skrzyń mogą pojawić się na planszy monety albo inne przedmioty. Mogą też otworzyć się określone drzwi.
[#1759] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1756

Ale nawet wtedy gra będzie wymagała co najmniej systemu w wersji 2.0, ze względu na iffparse.library.

To slaba wymowka - jest wersja iffparse.library, dzialajaca na 1.3
[#1760] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@docent, post #1759

To nie jest wymówka. To jest przykład, że pewne funkcjonalności są niedostępne lub trudno dostępne na 1.3.

Poza tym po to jest system, by pewne rzeczy ułatwiać. Pisanie pod OS 1.3 chociażby interfejsu użytkownika, czy nawet praca na plikach IFF jest dość żmudna.

Nawet jeśli znajdę gadtools i iffparse (lub odpowiedniki, np. iff.library) pod 1.3, nie wiadomo jak z kompatybilnością.

System 2.0+ oferuje wygodne listy tagów, które przekazujemy funkcjom. Można zachować kompatybilność z 1.3, ale nie wszystkie funkcjonalności są dostępne z poziomu 1.3.

System Amiga OS 1.3 ma tylko przełączanie screen->ViewPort.RasInfo->BitMap, a nie działa to szybko, bo za każdym razem wywołujemy funkcję RethinkDisplay(). Jedyna rada, to skorzystać z View i input.device, co generalnie lubię, ale powoduje opisane wcześniej utrudnienia.

Korzystam z wielu funkcji OS 2.0+ jak AllocVec(), AllocBitMap(), które są wygodne w użyciu.

Podsumowując oto powody stosowania 2.0+:
  • Chcę, by program działał na ekranie intuition w podwójnym buforowaniu,
  • Korzystam z wieli funkcji 2.0+, bo dzięki nim można osiągnąć wiele rzeczy szybciej i sprawniej,
  • System 2.0 oferuje dodatkowe biblioteki w ROM i na dyskietkach.

Wersja 1.3 wymagałaby:
  • Wykorzystania View, zamiast ekranu,
  • Zmiany odwołań do funkcji pracujących na listach tagów, alokacji pamięci, bitmap itd.
  • Znalezienia zastępników funkcji IFF i interfejsu użytkownika.

Zatem od strony programisty to sporo wyrzeczeń. Wiele zastosowanych rozwiązań musiałbym zmienić. Po prostu wymagałoby to przygotowania zupełnie odrębnej wersji.

Dzisiaj w dobie rozszerzeń można mapować pamięć ROM, więc i posiadacze Amig 500 mają dostęp do systemu Amiga OS 3.1.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 13:38:22 przez Hexmage960
[#1761] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1760

Jako osoba pisząca w sposób kompatybilny z 1.3 mówię Ci: nie słuchaj się ich, pisz na wyższą wersję. Co z tego że API jest niby to samo, jak w wielu kluczowych funkcjach są bugi (na szczęście w większości opisane w dokumentacji) i nie ma wielu istotnych usprawnień (bitmapy interleaved? można na hacku ale to tylko proszenie się o crashe).

Zastanawiaj się nad obniżeniem minimalnej wersji kicka jak po skończeniu gry ktoś Ci powie "kurde, fajna gra, pograłbym, ale mam tylko gołą A500 i nie rusza". Stawiam dychę że tego nie usłyszysz, bo 95% populacji i tak siedzi na nowych kickach, a i znakomita większość i tak tej gry (jak i innych nowożytnych) nie spróbuje uruchomić. Dzisiaj pisanie pod 1.3 to właściwie sztuka dla sztuki i w praktyce sprowadza się do wyłączenia systemu.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 15:23:55 przez teh_KaiN
[#1762] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1761

podstawowe pytanie powinno brzmiec:

ilu posiada A500 z kickstartem 3.0 ?
5% populacji amiowiec ?

a wiec dlaczego takie, surrealistyczne wrecz wymagania
[#1763] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1760

No widzisz, sam piszesz o 2.0+, to po co Ci az 3.0+? Jakby Twoja gra dzialala na 2.0+ to juz na standardowej A600, by poszla. 2.0+ jestem jeszcze w stanie zrozumiec, ale nie 3.0+ dla takiej gry. Swiadczyloby to tylko ze programista nie byl najlepszy, delikatnie mowiac.
[#1764] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1761

Jasne, jedyna możliwość to zrobienie wersji dedykowanej, bo 90% kodu trzeba dostosować do 1.3.

BitMapy interleaved rzeczywiście nie jestem pewien czy działają na 1.3 (BytesPerRow powinno wskazywać na odległość pomiędzy linijkami obrazu).

Ja po prostu uważam, że OS 3.1 jest generalnie bardzo fajny i zresztą ja nie koduję pod rejestry sprzętowe za wyłączeniem Blittera poprzez OwnBlitter()/DisownBlitter() i ew. Coppera przez User Copperlist.

Najniższe zasoby to audio.device, input.device, gameport.device itp.

Jestem przywiązany do systemu.

Pewne ficzery 2.0+ uważam za nieodzowne.

@Selur

No np. kolega Softiron testował moją grę na swojej Amidze 500 i działa. Myślę, że posiadaczy podobnych konfiguracji jest więcej.

@Don Adan

Nadal pozostaje kwestia podwójnego buforowania na ekranie intuition. Poza powyżej wymienionymi. Stąd 3.0+.

Myślę, że rada KaiNa co do wersji 1.3 dla posiadaczy Amig 500 po wypuszczeniu gry jest najrozsądniejsza. Na razie się tym nie kłopoczę, bo chcę szybko pisanie kodu zakończyć.

A OS 3.1 oferuje kilka naprawdę fajnych bibliotek oraz wiele nowych funkcji w istniejących bibliotekach.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 15:54:13 przez Hexmage960
[#1765] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1763

w ogóle to całe nowomodne pisanie gier pod system... Dawniej wszystkie gry były na dyskietkach i były zarąbiste, nikt nie jojczał ani nie kręcił nosem, że jeśli nie pod system, to on grał w to nie będzie. A teraz nagle ludzie za punkt honoru zaczynają uznawać, że gra musi być prawilna i w 100% zgodna z systemem. ;| Dla mnie takie gry zalatują Windowsami.
[#1766] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1765

No, to powiedz mi jak zrobić 100% niesystemową grę z możliwością dorzucenia poziomów dogrywając je na dyskietce. No i żeby można było skopiować pliki na hd i grać z hd bez zabawy w WHDLoad. GermZ i OpenFire na to pozwalają bo na chwilę włączają minimum OSu i zaczytują sobie, o zgrozo, czytelny dla człowieka json z kolejną mapką. Żeby zrobić coś takiego po ubiciu systemu musisz napisać własną obsługę systemu plików, a po co wynajdować koło na nowo? Jak zrobisz zapisywanie scoresów online skoro nie masz stosu sieciowego? Dopiero synchro po wyjściu z gry, jak w ZGR3D, ale netplayu już tak nie zrobisz.

Żyjemy trochę później niż w '90. Oczekiwania, kultura, konwencje i przyzwyczajenia poszły trochę do przodu. Nie każdy chce się bawić w pełny skansen, tylko można zrobić niektóre rzeczy lepiej, sprawniej, lub chociaż tego spróbować by pokazać, że można.
[#1767] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1766

Oczywiscie mozesz wlaczac i wylaczac system tylko wtedy gdy to jest potrzebne, a nie od razu jak gre uruchamiasz. Po to sie to robi zwykle, zeby miec wiecej mocy procesora do uzycia. No i sa gry, ktore dzialaja z dyskietki i HD, np. Super Stardust, one maja wlasny instalator HD.
[#1768] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1766

na ten przykład ładować levele z serwera, jak to robi IMP z modułami. siedzi, pije i chrupki Wymagane jedynie połączenie sieciowe. Mamy XXI wiek i każda szanująca się gra wykorzystuje połączenie sieciowe. ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2020 00:48:19 przez snajper
[#1769] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1760

Zostaw tłumaczenie się z technikaliów. Pracuj nad grą, aby ją zakończyć. Tak jak pisze Teh_Kain.
[#1770] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1768

Połączenie sieciowe jest funkcją systemową, wymaga sterownika i stosu TCP. Wątpię, aby komuś chciało się pisać takie elementy od nowa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem