[#1] Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Pracę nad tytułową grą rozpocząłem niedługo przed zeszłoroczną edycją gdańskiej imprezy Retrokomp (i stała się moją pierwszą grą, którą wystawiłem w konkursie na tej imprezie). Gra była wówczas w początkowej fazie rozwoju - był pomysł (klon Sokobana) oraz całkiem estetyczna robocza grafika. Ale nic ponadto. Grę przez ostatnie miesiące rozwijałem z różnym skutkiem - borykając się z różnymi problemami. Udało mi się dopracować grafikę, napisać wstępną postać silnika. Cały czas brakowało jednak tego "czegoś", by ulepić z tego atrakcyjną i wciągającą grę.

Dzisiaj publikuję najświeższe wieści dot. rozwoju mojej gry pt. Magazyn. Otóż pomysł rozwinął się, jak również mój warsztat pracy. Dzięki temu usprawniłem pracę nad silnikiem oraz rysuję coraz bardziej estetyczną grafikę. Zatem nie jest to już - jak do tej pory - suchy silniczek Sokobana z prostą grafiką. Gra nabrała rumieńców oraz pojawiło się wiele zdrowych pomysłów na urozmaicenie gry.

- Do gry zostaną dodane proste animacje. W każdej scenerii będą to inne animacje. Tutaj np. będzie animacja stawików.
- Bohater będzie w pełni animowany - m.in. animacja ruchu,
- Rozgrywka będzie usprawniona. Bloczki będą poruszać się płynnie, a nie skokowo jak dotychczas.

Publikuję grafikę jednej ze scenerii. Zgodnie z aktualną porą roku jest to sceneria plażowa. W następnej kolejności do testów pójdzie już silniczek, ale z chęcią wysłucham uwag i opinii nt. aktualnej grafiki. Mam nadzieję, że spodoba się Wam w obecnej postaci, ponieważ jako że pracuję sam nad grafikę i kodem - nie jestem w stanie poprawiać ich obu równocześnie.

Do gry zostanie dodanych kilka nowych elementów oprócz tych standardowych z Sokobana. Powiem więcej szczegółów jak tylko pokażę grę z demonstracją tych elementów.

Jeśli macie pytania, piszcie śmiało. Zaznaczam, że chciałbym rozmawiać o tym co już zostało zrobione a nie o planach na przyszłość, żeby uniknąć obiecywania.

Tutaj grafika w oryginalnej rozdzielczości - 320x256 w 32 kolorach. Liczę na takie komentarze, które ukierunkują mnie w dalszej pracy, a nie zawrócą - celem poprawiania. Czyli np. napiszcie czy warto Waszym zdaniem coś dodawać do postaci bohatera, albo na co zwrócić uwagę podczas dalszego rozwijania gry itp.



Ostatnia aktualizacja: 30.06.2019 19:07:45 przez Hexmage960
[#2] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1

przepraszam za lekki offtop, ale:

pojawiło się wiele zdrowych pomysłów na urozmaicenie gry.

- Do gry zostaną dodane proste animacje. W każdej scenerii będą to inne animacje. Tutaj np. będzie animacja stawików.
- Bohater będzie w pełni animowany - m.in. animacja ruchu,
- Rozgrywka będzie usprawniona. Bloczki będą poruszać się płynnie, a nie skokowo jak dotychczas.


Zaznaczam, że chciałbym rozmawiać o tym co już zostało zrobione a nie o planach na przyszłość, żeby uniknąć obiecywania.


dostrzegam tu pewien dysonans. :)
a jak można prosić o rozjaśnienie, to zaciekawił mnie pomysł stworzenia magazynu na plaży.
[#3] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2

dostrzegam tu pewien dysonans. :)

Tamto to zapowiedź usprawnienia elementów gry. W tej chwili publikuję grafikę. Do tamtych rzeczy prosiłbym natomiast odnosić się dopiero po umieszczeniu gry w działaniu.

a jak można prosić o rozjaśnienie, to zaciekawił mnie pomysł stworzenia magazynu na plaży.

Rzeczywiście sceneria dość egzotyczna. Magazynem jest w takim rozumieniu, że trzeba poukładać skrzynie na miejsca. To celem urozmaicenia scenerii. Gra nie musi odbywać się tylko w gmachu.
[#4] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3

Tak jeszcze dopieszczam tę grafikę plaży. Od dłuższego czasu staram się żeby wyglądało to jak należy. I wydaje mi się, że poprawnie tworzę odpowiednie światłocienie na wydmach.



Ostatnia aktualizacja: 30.06.2019 21:00:24 przez Hexmage960
[#5] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #4

To świetnie wygląda. Miło mi się kojarzy z seria bombermana na snesie :)
[#6] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #4

spoko, tylko te kałuże bym poprawił, dodając na dole widoczną krawędź rozgraniczającą je od piachu. Bo w tej chwili wyglądają jakoś "płasko". I jeszcze bym prosił o trochę większe te obrazki, bo nie każdy ma ustawioną rozdzielczość 800x600. ;)

Dla porównania, kałuże bez krawędzi i z krawędziami:






Dzięki krawędziom uzyskujesz efekt dodatkowych wydm przed kałużami :)

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2019 22:36:56 przez snajper
[#7] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #6

Dzięki krawędziom uzyskujesz efekt dodatkowych wydm przed kałużami :)

Wszystko zanotowane, dziękuję Wam. Wrzucę kolejne informacje jak tylko będzie gotowa następna ważna rzecz.
[#8] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #7

do 2022 bedzie gotowe ?
6
[#9] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #7

a czy jak kamol wturlać w stawik to on tam wpadnie? i zatka stawik przez co będzie on przejezdny... ale straci się też kamol
[#10] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #8

trzeba uwzględnić rok na akcję marketingową. ;)

[#11] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #10

no i masz... myslalem ze to jedyne miejsce do ktorego koles nie trafi...
jestem fanem systemu... ale na goscia mam juz lekka alergie.
Aaaa poza tym Magazyn bedzie breathtaking ;)
[#12] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #11

@Selur

Założyłem sobie zrobić to w te wakacje, chciałbym by w sierpniu była całość gotowa.

@Softiron

No właśnie myślałem o tym by dało się zatykać te stawiki za pomocą kamieni/skrzyń.

Postanowiłem w minimalnym stopniu udzielać się w wątku, by więcej czasu poświęcić na pracę.
[#13] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #7

No to pora na tę "niespodziankę". Otóż przygotowałem klatki animacji toczącej się w piachu kuli oraz poruszającego się bohatera.

Skleciłem to w Amigową animację ANIM.

Następnie skorzystałem z utilka do konwersji ANIM do GIF z GitHub. Skonwertował dobrze (nawet skompresował animację GIF), niestety nie do końca poprawnie odczytał szybkość klatek animacji. Dlatego też poprawiłem te wartości sam.

Tutaj animacja w formacie ANIM - http://coreprogramming.pl/Magazyn/Dema/Animacja.anim.

P.S. Jeśli widzicie "krzaczki" zamiast animacji, proszę wyczyścić obrazki z cache przeglądarki. Jednak GIF Animator nie poradził sobie ze skompresowaną animacją.



Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 10:31:21 przez Hexmage960
[#14] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #13

Fajny :)
On taki ostrouchy jest...
[#15] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #14

Mi się kojarzy z żuczkiem szeroki uśmiech
[#16] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Schizo_, post #15

Mnie najbardziej z goblinem z Gobliiins
[#17] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #16

W przypływie weny dopracowuję grafikę. Te wydmy cały czas nie dawały mi spokoju, bo chciałem je bardziej w rzucie top-down jak reszta grafiki.

Prezentuję efekt tej pracy.

Teraz ze względów estetycznych są elementy 16x16 oraz 32x32. Główne kafle są 16x16. Niektóre elementy krajobrazu są 32x32.

Jak Wam się podoba? Aktualnie jestem już całkiem zadowolony z grafiki. Swoją drogą zaczęła się ona nawet nadmiernie rozwijać. Mimo, że gra ma być prostą grą "komórkową" jak Sokoban, to jednak taka grafika to raczej jest duża zaleta.

Poprzednio opracowane animacje pasują.

Poprawiłem też troszkę bohatera. Myślę, że zmierza to wszystko w dobrym kierunku. Pragnę po prostu zrobić grę, która będzie wciągająca i grywalna. Ładna grafika dla wielu osób to podstawa.

Ewidentnie czuję postęp w mojej pracy.



Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 19:17:29 przez Hexmage960
[#18] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #17

W przypływie weny dopracowuję grafikę. Te wydmy cały czas nie dawały mi spokoju, bo chciałem je bardziej w rzucie top-down jak reszta grafiki.


jak dla mnie to teraz wygląda trochę bez sensu, bo wydmy są top-down, a kula i gościu nie (przed kulą jest taka "górka", która o tym świadczy; a jeśli to jest top-down, to by znaczyło, że ta górka sięgała ponad połowę wysokości kuli i przysłaniała ją od góry). W ogóle o ile dobrze pamiętam, to już wcześniej się przestawiałeś z jednego rzutu na inny, a teraz spowrotem...
[#19] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #18

Zauważ, że od pierwszego obrazka wszystko pasuje do siebie. Od początku jest wszystko top-down. Nic w kwestii rzutu się nie zmieniło.

Rozwijam grafikę - myślę, że z obrazka na obrazek wygląda ona coraz atrakcyjniej.

Proszę się nie obawiać - grafikę nie raz pewnie będę jeszcze poprawiać (wiem to z praktyki). I pewnie wprowadzę niektóre z postulatów.

Ale patrząc na moje doświadczenie oraz problemy jakie napotykam podczas pracy - konstruktywna krytyka jest milej widziana aniżeli pisanie, że coś jest "bez sensu".

Dlatego, że to sugeruje zbyt duże zmiany w aktualnej grafice.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 21:04:50 przez Hexmage960
[#20] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #18

Proszę, oto powiększenie grafiki. Moim zdaniem wszystko pasuje jak ulał.



Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 21:13:11 przez Hexmage960
[#21] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #19

problemy jakie napotykam podczas pracy
Problemem jest chyba skupianie się na grafice, podczas gdy silnik gry nie jest jeszcze gotowy. Jestem przekonany, że gdybym np. pokazał w pełni działającą grę, ładującą zasoby graficzne z plików, to nawet gdyby moje testowe pliki były kolorowymi kwadratami, co najmniej kilka osób z tego forum narysowałoby grafikę lepszą, niż sam byłbym w stanie narysować...
[#22] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #19

Zauważ, że od pierwszego obrazka wszystko pasuje do siebie. Od początku jest wszystko top-down. Nic w kwestii rzutu się nie zmieniło.


No jak dla mnie to ludzik nie jest top-down, bo top-down jest widok z lotu ptaka, a ludzik jest widziany pod jakimś kątem, skoro widoczny jest tułów (i twarz)... Podobnie z kulą, co już opisałem.

Ale patrząc na moje doświadczenie oraz problemy jakie napotykam podczas pracy - konstruktywna krytyka jest milej widziana aniżeli pisanie, że coś jest "bez sensu".


spoko, tyle że mój komentarz był trochę dłuższy niż "rysunek jest bez sensu" i zawarłem w nim uzasadnienie swojej oceny. Bez sensu = nie ma sensu. Jak wydmy są widziane od góry, a inne elementy pod innym kątem, to to chyba tak za bardzo nie ma sensu? (no chyba że to ja czegoś nie rozumiem, bo za bardzo w temat się nie wgłębiałem, ale według wszelkiej logiki top-down oznacza widok z góry na dół pod kątem prostym i nic ponad to). BTW mógłbym w tym miejscu przytoczyć Twój komentarz na temat filmiku prezentującego moją grę, gdzie piszesz - cytuję - "Słabo to wygląda. Musisz bardziej popracować, albo zlecić komuś kto się na tym zna. Porozmawiaj z Panem Krashanem - jest w miarę dobrym programistą. Przy grafice mogę sam pomóc. Mam opanowanego Deluxe Painta V!". Trochę tutaj mniej konkretów, bo poza tym, że komuś coś wygląda słabo, to niczego się dowiedzieć z tego nie szło (i to mimo że wyraźnie o to zapytałem w odpowiedzi na tamten Twój koment). Więc... przyganiał kocioł garnkowi. Ale nie będę drążył, proponuję tylko wziąć rzecz pod rozwagę.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 21:29:22 przez snajper
[#23] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Krashan, post #21

@Krashan

Zgadzam się z kolegą. Jest to bardzo trafne spostrzeżenie. Wydaje mi się, że jako że sam deklaruję się jako grafik oraz programista - rysowanie aktualnie troszkę bierze górę nad programowaniem - i stąd taka a nie inna kolejność działania.

Powiem Ci, że animacja elementów była od zawsze dla mnie najtrudniejszą czynnością podczas rozwijania projektów gier. I najprawdopodobniej chcę mieć tą żmudną czynność za sobą.

Programowanie Sokobana ze skokowymi bloczkami nie jest trudne. To udało mi się osiągnąć, ale wydaje mi się, że gra nie była wystarczająco atrakcyjna ani wizualnie, ani pod względem silnika. Brakowało w grze zupełnie dynamiki i grywalności.

Wykorzystuję też fakt, że grafika wychodzi mi niewątpliwie coraz lepiej. Każda poprawka wniesiona do grafiki nierzadko wyraźnie podnosi jej zalety.

Nie chcę też mieszać czynności rysowania i programowania. Wolę coś mieć ukończonego wcześniej.

@Snajper

No jak dla mnie to ludzik nie jest top-down, bo top-down jest widok z lotu ptaka, a ludzik jest widziany pod jakimś kątem, skoro widoczny jest tułów (i twarz)... Podobnie z kulą, co już opisałem.

Top-down to nie jest widok z lotu ptaka - pewnie stąd to nieporozumienie.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 21:38:52 przez Hexmage960
[#24] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #22

a ja sie pytam!!

Gdzie sa PALMY, KROKODYLE i KAKTUSY
[#25] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #17

Wydmy z #13 bardziej mi pasowały.
[#26] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Krashan, post #21

+1, moim zdaniem (niedzielnego gracza) działające demo z 1 levelem i dowolną z dotychczasowych grafik zrobiłoby większy efekt niż setny post o poprawkach kosmetycznych w tilesecie. Ale co ja tam wiem, rób co lubisz ;)
[#27] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #20

bardzo przyjemny w odbiorze dobór barw, muszę powiedzieć.... Przypomina mi to trochę akwarele.
[#28] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #23

Top-down to nie jest widok z lotu ptaka - pewnie stąd to nieporozumienie.


ok. To przepraszam w takim razie. ;)
Ale póki co dzisiaj sobie zerknąłem tutaj - aczkolwiek też nie wczytywałem się, tylko przeskoczyłem po łębkach - i z tego co rozumiem, to nowe wydmy są ukazane tak jak tu:



a ludzik, kula i może coś tam jeszcze jak na rysunku obok:



No ale skoro pisząc, że wydmy są "bardziej w rzucie top-down" nie miałeś na myśli z lotu ptaka, to ja najwyraźniej nie potrafię sobie wyobrazić, z jakiej perspektywy są one w tym momencie przedstawiane. ;) Bo żadna inna mi tu nie pasuje. BTW moim zdaniem całość bardziej trzymała się kupy z poprzednią wersją wydm, może poza tymi kałużami, które moim zdaniem powinno się jeszcze jakoś "nachylić".
[#29] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1

Naprawdę nieważne, jak to wygląda - wydaj to w końcu...
[#30] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #27

@TBone

Chyba wiem co bardziej pasowało koledze w tamtej grafice wydm.

Jednakże aktualne wydmy są w mojej opinii kolejnym krokiem naprzód.

Atutem starszej wersji jest to, że jest bardziej od przodu a nie z góry. Jednak jak tak się przyglądam obu wersjom, to wolę tę nowszą.

Ale to na pewno nie są to jeszcze ostatnie zmiany w grafice wydm, więc spoko. Staram się słuchać opinii kolegów i jakoś to pogodzić z moją wizją.

@Lucus

Demo z 1 levelem i skokową animacją już prezentowałem. Czas na coś "grubszego". Myślę, że 1 level zrobi większe wrażenie jak będzie prezentowany z gotową grafiką.

Skoro mi grafa wychodzi to będę kontynuował dobrą passę. Kod troszkę musi poczekać.

Proszę też pamiętać, że ta grafika stanowi od razu design gry. Robię koncept na bazie własnej grafiki. I napotykam na różne niespodzianki - teraz grafa rozwija się szybciej. Urozmaicona scenografia nie zaszkodzi, a może korzystnie wpłynąć na pierwsze wrażenie z gry.

@Softiron

Właśnie od doboru właściwej palety zacząłem pracę nad tą wersją grafiki. Otworzyłem funkcję "Arrange" w DPaincie i zacząłem robotę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem