Gra póki co testowana przez kolegów m.in. na:
- Amidze 500 z ACA500+,
- Amidze 600 z A6095,
- Amidze 600 z Vampire.
Ja mam Amigę 1200 z Blizzardem 1230-IV.
Jedyny realny wymóg gry to kickstart/system
Amiga OS 3. Hardware Amigi może być dowolny.
Co do projektów i dokumentowania - aktualnie cała para idzie w pisanie kodu. Nawet nie dodaję do niego zbyt wiele komentarzy. Wczoraj i dzisiaj napisałem ponad 1000 linijek kodu.
- Zapis i odczyt plansz do plików IFF już działa,
- Zrobiłem "dwustopniowe" wybieranie opcji w menu. Żeby wybrać opcję trzeba ją najpierw zaznaczyć za pomocą klawisza funkcyjnego (np. F1), a następnie nacisnąć RETURN by wybór zatwierdzić, lub ESC by anulować. Dzięki temu nie naciśnie się przez pomyłkę np. opcji "Quit", która kończy działanie programu, czy "Load" która ładuje planszę z pliku.
- Działa testowanie plansz.
Dzisiaj miałem sporą zagwozdkę z ruchem bohatera, ale udało się już to rozwiązać. Teraz bohater porusza się jednostajnie po naciśnięciu przycisku, zatrzymuje się natychmiast po zwolnieniu przycisku oraz jest niewielkie opóźnienie w jego ruchu (do tej pory im szybciej naciskało się klawisz, tym szybciej się poruszał).
Silnik gry jest teraz wywoływany co klatkę, celem wprowadzenia ładniejszej animacji.
Jeszcze troszkę pracy mnie czeka przed zapowiadanym release (5 plansz dla każdego poziomu trudności, ładniejsze ilustracje, bogatsza animacja bohatera). Wypuszczę to najpewniej jako Beta, by zebrać ew. uwagi i raporty o błędach, bo funkcji i kodu jest sporo.
Czekają mnie zapewne również kolejne gruntowne porządki w kodzie.
Jak się uda, dodam kilka drobnych elementów do gry, które wzbogacą plansze.
Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 10:50:32 przez Hexmage960