[#241] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #239

Ja znam taką zasadę, że krytykując powinno się być asertywnym. Oznacza to krótko mówiąc, by nie krytykować osoby, ale przedmiot. Sporo z Twojej krytyki pozbawione było tej cechy.

Zaś Twoja krytyka samej gry była jak najbardziej w porządku.

Co do dodatkowej grafiki, to głównie chodziło mi o takie elementy jak dodatkowe skarby oraz opcje w menu (tryby gry) o których pisałeś.

Może zakończmy tę dyskusję nt. mojej osoby. Ja konsekwentnie zrywam z blogowaniem i będę odpowiadał tylko na posty tyczące się testowania obecnej wersji gry.

Z ew. sugestiami zaś proszę ostrożnie. Chciałbym wykonać plan minimum, a do tego zostało niewiele.

Przeczytałem to o co prosiłeś i w następnej wersji będzie też podmieniona czcionka na Sapphire.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2019 13:28:39 przez Hexmage960
[#242] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #241

Fajny ten obrazek pomiędzy poziomami, dodaje smaczku grze. Aż ciężko uwierzyć, że sam to wszystko programujesz i rysujesz. Przeważnie jak jest programista to nie ma zdolności malarskich i na odwrót. Trzymam kciuki za pełną wersję gry.
[#243] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #231

Film zamieszczony:
[#244] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #238

Przetestowałem dzisiejszą wersję gry, działa dobrze muzyka jest, plansze pojawiają się poprawnie. Jedyny problem to kursor myszki na ekranie możesz go wyłączyć. Konfiguracja amigi jak poprzednio A600+Vampire v2.1+Indi ECS v2.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2019 19:32:55 przez Alex
[#245] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #241

Pierwszy poziom ukończyłem, w drugim ułożyłem pudełka w odpowiednie miejsca ale nie przełączyło mnie do trzeciego poziomu tylko cały czas program czekał na coś.
[#246] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #234

teraz wszystko działa ok.
[#247] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@zzielinski, post #243

@minniat
zrób kluczowanie koloru tła wokół głownego bohatera, poza tym jak idzie do góry to powinien być odwrócony
[#248] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #247

poza tym jak idzie do góry to powinien być odwrócony


I odpowiednio przekręcony, gdy idzie w lewo lub prawo.
[#249] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Alex, post #244

@Alex

Mogę usunąć wskaźnik myszy, gdy okno gry jest aktywne.

@AmmigaCDTV

Podałeś troszkę za mało informacji. Nie wiem w jakiej sytuacji pojawił się problem. A może zapomniałeś ułożyć którejś ze skrzyń?

@Michał Żukowski, Mailman

Spoko, doda się.
[#250] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #249

Ułożyłem wszystkie skrzynie, gdyby tak nie było to nie pisałbym tego komentarza. Poniżej zrzut ekranu. Po ułożeniu ostatniej skrzyni tak sobie wisiał ten ekran, mogłem chodzić i muzyka grała. Nie pamiętam kolejności układania skrzyń. Może jest jakaś kolejność ułożenia, która powoduje że jakiś warunek się nie spełnia.

[#251] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #250

Dziękuję za zamieszczenie tego zrzutu ekranu.

Nie wiem z czego to wynikło. Są dwie warstwy planszy - jedna przeznaczona na podłogę i jedna na obiekty. W logice gry nie powinno być błędu.

Natomiast używałem do tej pory kilka zmiennych globalnych - i tu mogła tkwić przyczyna.

Aktualnie porządkuję kod, więc w następnej wersji problemu być nie powinno.

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2019 10:57:25 przez Hexmage960
[#252] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #251

Spoko. W sumie fajnie by było, gdyby podczas pchania bohater był zwrócony w stronę skrzyni i wydawał dźwięki typu: " Ja p......e, ale to ciężkie " , " K...a, Amazon więcej płaci za przestawianie paczek " :D, żeby gra była trochę śmieszna, ale wtedy data wydania przesunęłaby się na 2020/2021 :(.
[wyróżniony] [#253] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #252

Ja pobierając dzisiaj archiwum myślałem, że tak właśnie jest (zwrot w stronę skrzyni, a nawet animowane przejścia między kratkami). Fajne by było gdyby bohater ślizgał się nogami w miejscu gdyby pchana skrzynia opierała się o inny przedmiot lub próbował pchać ścianę.

Z uwag konsumenta to:
- przydałaby się ikona (a nie odpalać z konsoli, lub po wyświetleniu ukrytych plików),
- przydałby się komunikat, że w libs: nie ma bibioteki medplayer.library - miałem na początku zagwozdkę dlaczego nie odpala. Najwyraźniej program nie szuka biblioteki w libs/ swojego macierzystego folderu.

Testowane na A600 z 2MB chip i A6095 na pokładzie. Kick 3.1.4.

EDIT: u mnie też widać kursor.



Ostatnia aktualizacja: 06.10.2019 11:52:07 przez tbone
[#254] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #251

Fajnie by było jak by bohater był animowany i by się obracał, może zrób podobnie jak jest w grze Pengo albo Boulder Dash na małe Atari.
[#255] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tbone, post #253

@Tbone

- przydałby się komunikat, że w libs: nie ma bibioteki medplayer.library - miałem na początku zagwozdkę dlaczego nie odpala. Najwyraźniej program nie szuka biblioteki w libs/ swojego macierzystego folderu.

Już wprowadziłem komunikaty o błędach.

Jeśli chodzi o katalog libs/ to system szuka bibliotek w przypisie LIBS:. Jeśli chcesz bibliotekę mieć w katalogu libs/ to musisz zrobić przypis: Assign LIBS: libs ADD.

Gra pewnie będzie mieć standardowy instalator, który tę kwestię rozwiąże.

Przeczytałem sugestie kolegów odnośnie dodania więcej animacji. Będę je dodawał.

Aktualnie pracowałem nad systemem Menusów do gry, które wykorzystam w kilku miejscach.

Kod jest też gruntownie uporządkowany.

Dziękuję Wam za testy.

@AmmigaCDTV:

Już widzę skąd był problem. Zauważ, że po prawej stronie masz kolumnę nieułożonych skrzyń. Pewnie problem wynikł z tego, że ostatnio zwiększyłem szerokość planszy.



Ostatnia aktualizacja: 06.10.2019 12:25:56 przez Hexmage960
[#256] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #255

Wrzucę tylko postępy w pracy, bo jest sporo.

Udało mi się napisać edytor plansz oraz system menusów z możliwością wpisywania nazw (np. imię gracza, hasło do poziomu itp.) i przełącznikami (np. wybór poziomu trudności).

Edytor plansz jest obsługiwany wygodnie klawiaturą. Są dwa tryby pracy:

  • "Tile" - stawianie pojedynczych kafli,
  • "Line" - stawianie rzędu lub kolumny kafli.

Pomiędzy menusami można wygodnie się poruszać i stan wszystkich przycisków i układ planszy są zapamiętywane.

Prócz tego zmieniłem sposób odczytu danych graficznych z datatypów na IFF.

Mysz nie jest potrzebna do działania programu. Wystarczy klawiatura. Obsługi joysticka jeszcze nie ma.

W temacie edytora i menu zostało niewiele pracy (zapis i odczyt plansz z plików IFF oraz konwersja plansz z edytora do gry).

W dalszej kolejności dopracuję animację bohatera według sugestii wielu osób.

Aktualnie czcionka jest "courier", bo potrzebowałem czcionki o stałej szerokości, ale program jest "font-sensitive".

Następny release będzie z:
  • Będzie do zagrania 15 ciekawych plansz podzielonych według poziomu trudności,
  • W pełni funkcjonalne menu i edytor plansz,
  • System haseł/kodów do poziomów,
  • Dopracowane ilustracje przed etapami,
  • Wzbogacona animacja bohatera,
  • Lista najlepszych wyników.






Ostatnia aktualizacja: 06.10.2019 19:58:50 przez Hexmage960
[#257] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #256

Podziwiam Twoją chęć do przedstawiania na forum (czy na stronie, przynajmniej kiedyś:) postępu ze swoich prac :) Ja mam z tym problem - co projekt, to mam chęć fajnie go opisać, dokumentować postęp prac itp itd i prawie zawsze mi się to nie udaje, bo jest deadline i ... koniec pracy nad projektem, trzeba go po prostu oddać :)
Jak już ktoś powiedział: wiedzę masz, pomysłów też trochę, ale pracy nad projektami, to się chyba musisz nauczyć... :) chociaż to tylko hobby...
ps. żeby nie było - w grę pewnie kiedyś zagram, mam nadzieję, że uruchamia się na A600 z Vamp v2?
[#258] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #256

Gra fajna ale dziwny ten ludzik nie aminowany .
[#259] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #257

Działa na A600 z wampirem. Medplayer do libs i śmiga.
[#260] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #257

Gra póki co testowana przez kolegów m.in. na:
  • Amidze 500 z ACA500+,
  • Amidze 600 z A6095,
  • Amidze 600 z Vampire.

Ja mam Amigę 1200 z Blizzardem 1230-IV.

Jedyny realny wymóg gry to kickstart/system Amiga OS 3. Hardware Amigi może być dowolny.

Co do projektów i dokumentowania - aktualnie cała para idzie w pisanie kodu. Nawet nie dodaję do niego zbyt wiele komentarzy. Wczoraj i dzisiaj napisałem ponad 1000 linijek kodu.

- Zapis i odczyt plansz do plików IFF już działa,
- Zrobiłem "dwustopniowe" wybieranie opcji w menu. Żeby wybrać opcję trzeba ją najpierw zaznaczyć za pomocą klawisza funkcyjnego (np. F1), a następnie nacisnąć RETURN by wybór zatwierdzić, lub ESC by anulować. Dzięki temu nie naciśnie się przez pomyłkę np. opcji "Quit", która kończy działanie programu, czy "Load" która ładuje planszę z pliku.
- Działa testowanie plansz.

Dzisiaj miałem sporą zagwozdkę z ruchem bohatera, ale udało się już to rozwiązać. Teraz bohater porusza się jednostajnie po naciśnięciu przycisku, zatrzymuje się natychmiast po zwolnieniu przycisku oraz jest niewielkie opóźnienie w jego ruchu (do tej pory im szybciej naciskało się klawisz, tym szybciej się poruszał).

Silnik gry jest teraz wywoływany co klatkę, celem wprowadzenia ładniejszej animacji.

Jeszcze troszkę pracy mnie czeka przed zapowiadanym release (5 plansz dla każdego poziomu trudności, ładniejsze ilustracje, bogatsza animacja bohatera). Wypuszczę to najpewniej jako Beta, by zebrać ew. uwagi i raporty o błędach, bo funkcji i kodu jest sporo.

Czekają mnie zapewne również kolejne gruntowne porządki w kodzie.

Jak się uda, dodam kilka drobnych elementów do gry, które wzbogacą plansze.

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 10:50:32 przez Hexmage960
[#261] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #260

Na konfigu CDTV+wamp działa, na A500+ACA500+ACA1230 działa:).
[#262] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #260

Jedyny realny wymóg gry to kickstart/system Amiga OS 3

Z ciekawosci zapytam: czermu OS wersji 3?
[#263] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #260

Może przeoczyłem, ale czy jest jakiś klawisz restartu poziomu, gdy zrobiło się błędny ruch już nie do odratowania?
[#264] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tbone, post #263

Chyba wtedy trzeba trzy klawisze wdusić - Ctrl, lewa i prawa Amiga :)
[#265] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tbone, post #263

@Tbone

Niestety klawisza do restartu poziomu jeszcze nie wprowadziłem, ale wiem że jest nieodzowny!

Recedent wprowadza w błąd. Z programu można wyjść w każdej chwili za pomocą ESC.

W aktualnej wersji wprowadziłem testowanie poziomów. Gra działa dużo lepiej i wygodniej dzięki menu. Postaram się wrzucić najnowszą wersję jak najszybciej.

@Recedent

Proszę nie wprowadzać użytkowników w błąd! Gra działa nawet na systemowym ekranie i można przełączać pomiędzy nią a innymi ekranami.

@Phibrizzo

Ponieważ używam kilku funkcji OS3 oraz wielu z OS2. Z OS3 są to AllocBitMap() oraz LoadRGB32().

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 12:53:31 przez Hexmage960
[#266] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #265

Gra działa nawet na systemowym ekranie i można przełączać pomiędzy nią a innymi ekranami.


Aczkolwiek na MorphOSie nie pokazuje nic. System po prostu zachowuje się jakby ten dwuklik na ikonce dotyczył kogo innego.
[#267] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #266

Pierwsza i druga wersja demo działała na Morphosie.

Może coś międzyczasie zostało zmienione
[#268] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #266

@Recedent

Dzieje się tak dlatego, że ekran ma ustawione początkowo wszystkie kolory czarne.

Ostatnia publikowana wersja korzysta z funkcji ustawiania kolorów, która nie działa na AmigaOS4 i MorphOS (SetRGB32CM()).

Bieżąca wersja, nad którą pracuję ma już ustawianie, które zadziała również na AmigaOS4 i MorphOS (LoadRGB32()).

Zaś co do muzyki - Mufa zraportował, że pod OS4 muzyka działa.
[#269] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #268

Kurcze, ale teraz nabrałeś tempa. Do tej pory wszystko się ślimaczyło a teraz ruszyło jak Bitcoin w przepaść :D Coś czuję, że gra na święta będzie gotowa ( oczywiście w tym roku ).
[#270] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #268

prosze prosze OK


potem:
link

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 19:39:19 przez peceha
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem