[#301] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #298

Jeżeli macie wskazówki, to proszę o podzielenie się nimi - żeby mnie naprowadzić.

Najlepiej w punktach:
1. Owoce,
2. Skarby,
3. Czaszki.

Z góry dziękuję.


Skoro sam masz watpliwosci jak zastosowac nowe elementy, to znaczy sa zbyteczne. Innymi slowy:

1. Pozbadz sie owocow,
2. Pozbadz sie skarbow,
3. Pozbadz sie czaszek.
4. Zrob (dokoncz) najpierw podstawowa gre taka sama jak kazdy inny sokoban. Jak juz bedzie gotowa i dostepna publicznie, zacznij sie zastanawiac jak moglbys ja rozbudowac.

Prosiles o sugestie - staralem sie napisac szczerze.
[#302] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #301

Dziękuję i za tą odpowiedź. Spełniła wymagania - naprowadziła mnie. Widzę, że koledzy mają podobną opinię.

4. Zrob (dokoncz) najpierw podstawowa gre taka sama jak kazdy inny sokoban. Jak juz bedzie gotowa i dostepna publicznie, zacznij sie zastanawiac jak moglbys ja rozbudowac.

Jeszcze chwilkę zastanowię się, czy mógłbym w tym momencie zastosować te elementy. Jeśli nic nie wymyślę - rzeczywiście odłożę to na później, a silnik dokończę bez tych elementów.

Możliwość wklejania tych kafli jednakże pozostawię w edytorze.
[#303] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #301

No tak ale to przeciez ewidentnie Regres w stosunku do tego co jest w tej chwili w silniku a naczelna zasada amigowcow jest ciagly Progres.

A wiec najlepiej:
1. Dodac wiecej owocow, i zbudowac do nich taki mini sklep w ktorych bedzie mozna handlowac owocami po ukonczonym etapie. Za punkty bedzied sie kupowac dodatkowe zycia (skuchy dla ludzika)
2. Dodac wiecej roznorodnych skarbow, ktorymi w koncowe fazie bedzie mozna handlowac z przygodnie napotkanymi Piratami (aj aj Kaptyn!!)
3. Czaszki zostawic jako dowod wielu bitew klasykowcow z NG-owcami pomysł
4. Tu sie zgadzam. Dokonczyc postawowy silnik a zaraz potem przerobic go na bardziej zaawansowany przez upublicznieniem.
[#304] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #303

Ta odpowiedź niestety nie jest pomocna. Chodziło mi o wykorzystanie tych kafelków w grze.
[#305] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #304

Ogolnie to moja sugestia jest taka. Po co tak naprawde komukolwiek kolejny sokoban?


Ludzie czekaja na Strategie, Platformowki, RPG'i i Strzelanki. Zacznijmy wiec tworzyc gry na ktore czekaja ludzie OK ok, racja
[#306] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #305

Porządnie zrealizowana prosta, mała gra jest dużo lepsza aniżeli zrobiona "na odwal" bardzo złożona i zaawansowana gra.

Według sugestii kolegi MSchulza najlepiej jak nie będę dodawać teraz tych dodatkowych kafli, tylko zrobię wersję podstawową.

Masz jednak wpływ kolego, na postać gry, bo właśnie zapytałem się o Wasze zdanie nt. dodatkowych elementów.

Jeśli nie chcesz bardziej rozbudowanego Sokobana, to nic nie poradzę.
[#307] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #305

Kolega Hexmage960 chce to pisze, skończy to skończy, nie skończy to nie skończy jego sprawa. Po co w ogóle teksty w stylu po co komukolwiek?
Może Hexmage960 lubi tego typu gry? i pisze dla samego siebie, jego sprawa.

Tak czy inaczej kokosów by nie zarobił nawet gdyby to był Duke3d działający na A500, a z tego co widzę pisze aby uczyć się programowania i to IMHO jest najlepszy sposób na naukę.
[#308] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #298

a ja nadal obstaję pzy tym, żeby dodać ładne panie. Do tego:

1. zamienić skrzynie na zbiorniki z paliwem, a magazyn na statek kosmiczny
2. po ułożeniu wszystkich zbiorników trzeba dolecieć na kolejną planetę - tu to już mamy szeroki wachlarz opcji, może to być coś a'la River Raid lub Galaxian, lub klasyczny shooter typu Project X. Można też wpleść tu punkt 2 z odp selura i dodać elementy strategii typu Gwiezdny Kupiec.
3. do tych sklepów dodałbym bronie na apgrejd do statku kosmicznego
4. cokolwiek jednak powstanie, bez ładnych pań to wszystko nie ma sensu. Trzeba dodać kosmitów, którzy je więżą (?). Po napotkaniu kosmity rozpoczyna się walka jak w Space Crusade. Potem oczywiście obrazek z ładną panią, tu to już bez dobrego grafika się nie obejdzie.
[#309] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@lopezpb, post #307

"Tak czy inaczej kokosów by nie zarobił nawet gdyby to był Duke3d działający na A500"

Nie zgadzam sie z tym stwierdzeniem, ja natomiast uwazam ze taka osoba by zostala Milionerem ok, racja
[#310] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #298

porozmawiałbym na temat wykorzystania tych dodatkowych elementów


1. Owoce - lepiej sfermentowany sok z banana, czyli sokobanan, kiedy ludzik łyka - szybciej biega, może mieć odrzutowe gazy, minusem jest rozdęty brzuch, więc nie wszędzie się przeciśnie,
2. Skarby - wirtualna waluta hexcoiny, można wymienić na euro u Hexmage960 według kursu dnia 1hx = 960eu
3. Czaszki - każda dymi; czerwona powoduje obłęd, ludzik niesterowalny biega bez ładu, biała pozwala na krótko przenikać ściany, jeśli nie zdąży wyjść, pozostaje w ścianie na wieki, czarna uziemia ludzika, kręci się w miejscu, ciągle gada o tym samym jak tu na forum.

Można by też rozbudować grę o budowę farmy do uprawy owoców i leśnej bimbrowni do pędzenia sokobanany, potem warsztatu do majstrowania wykrywaczy skarbów i prosektorium do preparowania czaszek przez Indian Jivaro... itp.

.

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2019 14:38:10 przez rePeter
[#311] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #310

Ja rozumiem, że koledzy Snajper i RePeter mają bardzo bujną wyobraźnię, ale .... Gdybyście byli zainteresowani grą w Magazyn, to podalibyście realne porady odnośnie zróżnicowania i urozmaicenia gry za pomocą tych narysowanych dodatkowo elementów.

A tak, cóż - nie jestem w stanie wydobyć z tych wypowiedzi choć jednej, sensownej porady.
[wyróżniony] [#312] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #311

Może przyjmiesz moją zatem - którą dawałem Ci już kiedyś, kiedy zabierałeś się za hiperdune II która miała powalić wszystkie te wisienki na kolana.
To będzie darmowa (i jedyna i ostatnia) rada :)

1. skończ grę w sokobana BEZ udziwnień i kolejnych zmian graficznych - gra ma grać na silniku (może grać na pixelach albo kratkach zapełnionych jednym kolorem - GRAFIKA NIE MA ZNACZENIA ŻADNEGO na tym etapie)
2. Zaprojektuj ciekawe etapy, które dają fajnie połamać głowę - i zrób ich ze 30.
3. Dorób grafikę jaka Ci pasuje - ale już przecież masz ze 100 tilesetów, więc losowy wybierz jeden.
4. Udostępnij grę do grania i zbieraj feedback.
5. Jak masz edytor do plansz, to go też udostępnij, niech ludzie robią kolejne etapy.


a po takim sukcesie, jak już będziesz pił szampana, to weź sobie kartkę i ołówek i napisz sobie scenariusz gry - co chciałbyś dodać, co zmodyfikować. Po co taka wisienka albo monety mają być - co dają do rozgrywki. Wymyśl, zapisz w postaci prostego pliku tekstowego (a nie wypasionej strony internetowej na której będziesz aktualizował kolejne postępy i stylował to CSSami - znowu grafika??) i zapytaj ludzi co o tym myślą. Może ktoś coś zasugeruje i podpowie dobry pomysł albo stwierdzą wszyscy że to jest już dobry pomysł i warto zaimplemntować w wersji 2?

a jeśli tak będzie już daleko, to wtedy powtórz kroki powyżej od 1 do 5 i spijaj kolejnego szampana i wymyślaj kolejne udogodnienia.

Robienie tego w sposób całkiem odwrotny, czyli Hexmagowy, czyli rysowanie sobie jakiejś ikonki czy graficzki a potem dorabianie do tego gry... to jest bez sensu.

Rzekłem.. idę... :)

P.S. ja napisałem kiedyś grę (hihi, małą, ale napisałem, a w sumie nawet kilka). I nawet ostatnio znalazłem dokument Word w którym mam opisane urozmaicenia i dodatki do KOLEJNEJ wersji. ten dokument powstawał już w trakcie pisania pierwszej wersji - ale po prostu odkładałem do "backlogu" to co mi grało w głowie ale nie chciałem implementować, albo nie miałem na to czasu, albo.. albo po prostu chciałem się z tym przespać i poczekać na feedback pierwszej wersji. Dostałem dobry feedback, ale drugiej wersji nigdy nie napisałem :) także tego - trochę inaczej podchodź... bo już kilka miesięcy temu pisaliśmy tutaj, żebyś rzucił tą grafiką w diabły i zakodował engine. Ciągle pokazujesz obrazki a o kodzie nic nie piszesz - nie wiadomo czy gra umie już grać, czy tylko te etapy, które pokazałeś są na sztywno zahardkodowane ;)
[#313] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #311

To lepiej dodaj jakies lazace pajaki lub mumie, ktore mozna bedzie sprasowac przesuwanymi skrzynkami. Bedzie duzo ciekawsze niz zbieranie owocow.
[#314] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #312

gra dzialala juz ze 4 lata temu ale to byla inna wersja. Teraz czas na zmiany.



A w ogole to apeluje !!!
...zeby zamiast gadac, kazdy napisal wlasnego sokobana
[#315] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #314

Da się tutaj?

https://www.calormen.com/jslogo/
[#316] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #315

Język Logo, z tego co pamiętam z czasów "Bajtka", nie służy do pisania gier.

A teraz troszkę spraw technicznych dla zainteresowanych:

Udało mi się wczoraj opracować silnik rysujący, który rozważałem napisać. Używam przerwania Blittera oraz przerwania Coppera celem synchronizacji.

Dzięki temu zabiegowi uzyskałem 320 kafelków na ekranie w pełnej prędkości w pojedynczym buforowaniu!

Co prawda aż takiej wydajności nie potrzebuję, ale fajnie jest jak cała plansza rysowana jest błyskawicznie i nie widać procesu rysowania w pojedynczym buforowaniu.

Silnik rysujący pobiera kolejkę dowolnych Blitów (mogą to być kafelki, BOBy i inne) i wykonuje używając przerwania Blittera. Jak kolejka zostanie opróżniona, wysyła sygnał do tasku głównego.

Ponadto rysowanie jest zsynchronizowanie z wiązką obrazu za pomocą przerwania Coppera na linii 0. Dzięki temu nie widać w ogóle procesu rysowania w pojedynczym buforowaniu.

Do zapisania kodu przerwania użyłem oczywiście asemblera. Poniżej pełna procedura obsługi przerwania Blittera (bez definicji struktur). Zaczyna się pod etykietą _blitterHandler. Etykieta @blit wykonuje kolejną operację rysującą:

; a0: custom
; a3: node
@blit:
	move.l	a3,-(a7)
	lea	bqn_bltcon0(a3),a3
	move.w	(a3)+,bltcon0(a0)
	move.w	(a3)+,bltcon1(a0)
	moveq	#-1,d0
	move.w	d0,bltadat(a0)
	move.w	d0,bltbdat(a0)
	move.w	d0,bltcdat(a0)
	move.w	d0,bltddat(a0)
	move.l	(a3)+,bltapt(a0)
	move.l	(a3)+,bltbpt(a0)
	move.l	(a3)+,bltcpt(a0)
	move.l	(a3)+,bltdpt(a0)
	move.w	(a3)+,bltamod(a0)
	move.w	(a3)+,bltbmod(a0)
	move.w	(a3)+,bltcmod(a0)
	move.w	(a3)+,bltdmod(a0)
	move.w	(a3)+,bltafwm(a0)
	move.w	(a3)+,bltalwm(a0)
	move.w	(a3)+,bltsizv(a0)
	move.w	(a3),bltsizh(a0)
	move.l	(a7)+,a3
	rts

_blitterHandler:

	movem.l	a0/a2-a4/a6,-(a7)

	lea	bqi_blitqueue(a1),a2
	IFEMPTY	a2,.noMoreBlits

	REMHEADQ	a2,a3,a4

	bsr.s	@blit

	bra.s	.done

.noMoreBlits:

	movea.l	4.w,a6
	movea.l	bqi_task(a1),a2
	move.w	bqi_signal(a1),d1
	moveq	#1,d0
	lsl.l	d1,d0
	exg	a2,a1
	jsr	_LVOSignal(a6)
.done:
	movem.l	(a7)+,a0/a2-a4/a6
	move.w	#INTF_BLIT,intreq(a0)
	rts
[#317] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #293

Te wiśnie oraz czaszki są spoko. Generalnie nie lubię takich gier jak sokoban, ale jeśli by to urozmaicić jakimiś przeszkadzajkami lub innymi elementami właśnie jak te owoce, to może dałoby się zagrać w taką grę.

Według mnie każdy element dodany do sokobana i sprawiający z niego inną grę niż sokoban jest bardzo dobry. Te owoce mogłyby się pojawiać co jakiś czas i powodowałyby wydłużenie czasu rozgrywki ( np. na początku etapu mamy 100 sekund na rozwiązanie zagadki, czas upływa, pojawia się wiśnia na 5 sekund, jeśli ją zbierzemy to przedłużamy czas rozgrywki o 20 sekund, jeśli nie zbierzemy wiśni po 5 sekundach to znika ).

Czaszka mogłaby sobie krążyć po planszy ( niezbyt szybko w losowy sposób ) i jeśli dotknęłaby bohatera to powodowałaby odjęcie 10 sekund czasu ).

A tak humorystycznie to można by zmienić tytuł gry na Never Ending Story ? Muzyka już by była gotowa
[#318] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #317

Dzięki za fajne wskazówki co do nowych elementów. OK

Generalnie chciałbym postawić na elementy logiczne, a nie zręcznościowe i pod tym kątem rozbudować i uatrakcyjnić rozgrywkę.

Spoko, dalej sobie już poradzę.
[#319] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #318

Widzę, że teraz brniemy w wisienki i i czaszki, a ty się zastanawiasz. A jak byk - 2 miesiące temu, w postach 218 i 229 pisałem, że zabrałeś się za grę nie mając na nią żadnego pomysłu i do 2021 na pewno jej nie dokończysz. Teraz wpadłeś na nowy pomysł urozmaicenia (choć o tym coś już pisałem w przytoczonych postach) i prosisz o opinię. Powtórzę co pisałem wcześniej - od początku nie masz pomysłu na grę i nie czytasz ze zrozumieniem co się tutaj pisze. A dużo sugestii ode mnie już dostałeś i od większości w tym wątku.
[#320] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #298

Przeczytaj post numer 229 w tym wątku i tak zmien gre. Tam moga pojawic się dodatkowe rzeczy w postaci wisienek i czaszek, bo w głównej grze jest to rozwiazanie "z czapy".
[#321] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #319

teraz brniemy w wisienki i i czaszki...


Jakby to określił poeta, ciemność widzę.
On chyba idzie na rekord i wpis do księgi, za najdłużej tworzonego Sokobana ever.
Poza tym, człowiek, który napisze kolejnego, setnego Sokobana, przejdzie bez echa,
natomiast programista, któremu nie uda się napisać Sokobana w ciągu kilku lat, na pewno znajdzie miejsce w historii kodowania, może nawet zasłuży na jakieś powiedzonko, typu:
"ażebyś ty męczył się jak Haxmage przy Sokobanie".
.
[#322] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #321

mi się podoba podejście "dodałem wisienki, czekam na pomysły, co z nimi zrobić". OK
[#323] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #321

Silnik na pewno jest już gotowy, przecież Hex pisał w poscie 113 ze to 1 góra 2 dni roboty. Pewnie czeka z nim żeby nas zaskoczyc i udowodnić nam "niedowiarkom" że się da.
[#324] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #322

Torcik z wisienka. A magazyniera zastapic kucharzem z biala czapa, albo seksowna kucharka.

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 10:37:36 przez Don_Adan
[#325] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #320

@Mailman
@Stoopi

Chciałem sprostować, że pomysł na te elementy miałem. Nie rysowałem tej czaszki, wisienki i złotych klejnotów bez powodu.

Na dowód poniżej wklejam dokument - jest to wstępny plik nagłówkowy, gdzie w komentarzach jest opisane zastosowanie.

Nawet planowałem klucze i drzwi na planszy - np. jeden klucz i dwie bramy jako łamigłówkę.

Generalna idea była taka, że w skrzyniach schowane miały być te przedmioty (wisienki, skarby, czaszki, klucze). Jednak gracz nie widziałby zawartości tych skrzyń.

By uwolnić zawartość skrzyń trzeba by ulokować skrzynię (lub kilka skrzyń) na swoich miejscach - jak w Sokobanie. Czaszka to miała być pułapka. Jak gracz wszedłby na pole z czaszką, zmniejszyłaby mu się energia lub życie.

Planowałem też pola - pułapki, które uwalniałyby czaszkę z każdej skrzyni.

Problem "wykrywania" pułapek rozwiązałem w ten sposób, że gracz miałby mapę (jako przedmiot), który - po użyciu - na chwilę (kilka sekund) odsłoniłby pułapki na planszy. Gracz musiałby zapamiętać ich położenie.

Ale, tak jak napisałem, ostatecznie poradzę sobie z tym elementami. (Jeśli jednak macie propozycje - chętnie przeczytam).

Nowości: Z nowości zaś, to dzisiaj udało mi się uporządkować ten silnik rysujący, który opracowałem przedwczoraj. Jestem zadowolony z podziału pracy na pliki.

Ja naprawdę bardzo lubię takie gry jak Sokoban i chciałbym dostarczyć dobrą rozrywkę dla amigowych graczy. Ten dość długi (roczny) projekt nie może zakończyć się inaczej, jak ukończeniem. Pomysł na grę oraz rozbudowę mam, algorytmy też są przygotowane.

A grafikę poprawiałem, bo jednak słyszałem głosy "z zagranicy", że nie wyglądała ona najlepiej, nawet ta pierwsza wersja z konkursu na RetroKomp. Myślę, że aktualna już jest całkiem ładna.

/* These are tile types used in level constructor */

/* Note: Trap stone always reveals skulls within any box */
/* Map reveals traps for a while */
/* All accumulated flagstones must be pushed in order to reveal contents */

enum ConstructionTiles
{
    CT_BACK, /* Background */
    CT_FLOOR,
    CT_WALL,
    CT_TREASURE_BOX, /* Box with a treasure within */
    CT_GOLD_KEY_BOX, /* Box with a key within */
    CT_SILVER_KEY_BOX,
    CT_TRAP_BOX, /* Box with a skull within (can be detected) */
    CT_CHERRY_BOX, /* Box with fruits */
    CT_MAP_BOX, /* Box with map (reveals contents and traps for a while) */
    CT_FLAGSTONE, /* Flagstone for boxes to place on */
    CT_FLAGSTONE_1, /* Flagstone accumulated */
    CT_FLAGSTONE_2,
    CT_FLAGSTONE_3,
    CT_TRAPSTONE, /* A trap (can be detected using map) */
    CT_GOLD_DOOR, /* Locked door */
    CT_SILVER_DOOR,
    CT_EXIT, /* Exit door */
    CT_COUNT
};


Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 10:48:14 przez Hexmage960
[#326] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #325

320 kafelków i 320 post w wątku, o gra nawązuje do ppa
[#327] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #326

Jakby wkleil te wszystkie wypociny jako kod to gra by byla dokonczona.
[#328] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #325

Szczerze Robert, mało kogo to interesuje. Skończ grę bo to już jest brednioserial, nie wyłapujesz że połowa ludzi w wątku się z Ciebie nabija, a wszyscy są tak naprawdę znudzeni kolejnymi Twoimi postami o dodaniu wisienki, albo 6 wersji postaci głównego bohatera. Nikogo też nie interesuje, że cały czas zmieniasz kod edytora plansz informując o tym wszem i wobec i chwaląc się że teraz to edytor już na pewno jest dopieszczony.
Ostatecznie to i tak będzie tylko kolejna wersja gry w przesuwanie pudełek niezależnie ile wisienek i czaszek dodasz.

Dla własnego dobra powinieneś dostać ze 2-3 mce bana na forum, a wątek powinien zostać zablokowany do momentu jak nie opublikujesz dokończonej gry z wieloma levelami, muzyką, zapisem highscorow i wszystkim co powoduje że nawet tak prostą z założenia grę można uznać za kompletną.

Więcej czasu spędzasz na pisaniu kocopołów w tym wątku i udowadnianiu w innych wątkach, że system Amigi to największe dokonanie ludzkości, niż na robieniu czegokolwiek pożytecznego z tym projektem.

Kończ waść, wstydu oszczędz !

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 15:29:08 przez twardy
[#329] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #324

Ja przestałem w pewnym momencie ogarniać co ma z magazynem tileset plaży i palm. Wyjaśni mi ktoś?
[#330] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #328

O ile dobrze kojarzę, to Hexmage skończył tylko jeden projekt: edytor ikon na OS 4.0. Arcymag, Nurek, Dune 3 i teraz Sokoban leżą. A serial ciągnie się już 10 lat z okładem.

Hexmage: zobacz, ile czasu zmarnowałeś. Trzymaj się jednej rzeczy i ją skończ.

Edyta: jeszcze edytor poziomów do Benefactora wypuszczony.


Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 16:21:16 przez MarcinLP
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem