[#181] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #180


Przed utratą przypadkowo skasowanych plików. Istniało i istnieje, a w tym przypadku zadziałało by na pewniaka, wszakże to nie było uszkodzenie struktury danych na dysku/i lub fizycznie dysku, a jedynie nadpisanie pliku. Wystarczyło odpalić coś w rodzaju DiskSalv.

Chyba nie to miał na myśli... git/svn/cvs... etc

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2019 08:56:42 przez MariuszK
[#182] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MariuszK, post #181

Rzeczywiście, system kontroli wersji by to rozwiązał.

Mam na Amidze RCS - Revision Control System, który zabezpiecza pliki, ale bardzo rzadko go stosuję.
[#183] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #182

Może pora zmienić nawyki. Nawet jak kod będzie tylko dla Ciebie, to jednak taki system bardzo fajnie sprawdza się jako backup.
[#184] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #183

Tak też zrobię. Na przyszłość będzie to procentować.

No i poza tym mam cały "power" systemu kontroli wersji, więc sobie uporządkuję prace nad kodem.

P.S. Amigowy RCS mimo, że starszy - działa w dokładnie taki sam sposób, co Git. Zatem są polecenia checkin, checkout, gałęzie, łączenie itp.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2019 09:53:31 przez Hexmage960
[#185] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #184

Jak robisz na systemie SFS to tam masz .recycled gdzie przewaznie lądują rózne skasowane pliki. Mnie to pare razy uratowało.
[#186] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #185

Jednak przede wszystkim jako student informatyki z zapędami w stronę programisty Hexmage powinien się w pierwszej kolejności zainteresować systemami kontroli wersji i nauczyć się z nich korzystać odruchowo. To mu pomoże nie tylko w amigowej karierze :)
[#187] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #177

Gry jak nie było tak nie ma, za to jest pierdyliard wersji ludzika.

Robert, engine juz miałes rok temu na Retrokompie wystawiony. Zamiast babrac sie przez rok z retuszami grafiki i przerabianiem kodu, mogles sie zajac projektowaniem leveli, dodaniem menu (highscore, system kodow), poprosilbys na forum o jakies moduly do puszczenia w grze i koniec.
Jak na razie glownie się mnożą posty na forum, a mogla już kolejna gra powstawać.
[#188] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #187

Spokojnie. Udało mi się ukończyć silnik, który akceptuje wiele etapów.

Na ten moment są zrobione 2 całkiem fajne etapy.

Tutaj można pobrać archiwum z grą

Napiszcie jak u Was działa. Wymagania to co najmniej Amiga 500 i system OS3.0.

Kontrola klawiaturą. Wychodzimy za pomocą Esc.

Pliki "0" i "1" to są etapy w formie ASCII. Etapów może być dużo więcej.

Oto zrzut ekranu z etapu nr 2. Zdecydowałem się wykorzystać grafikę katakumb, bo wygląda zdecydowanie najlepiej. Sprawdzałem pozostałe scenerie - w tym plażę.



Pozdrawiam.
[wyróżniony] [#189] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #188

na A500 z ACA500+ działa bez problemów, sprawnie i szybko.

[#190] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #189

Dziwne. Na zdjęciu z monitora wygląda dużo ładniej niż na zrzutach, które zaprezentował powyżej Hexmage.
[#191] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #190

a bo Panie tera to wszystko fotoszopują... nie można wierzyć internetą
[#192] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #191

ewentualnie ktos przesadzil z jasnoscia i kontrastem na monitorze
[wyróżniony] [#193] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #188

Działa bez problemu na A600 + Vampire 2.1 + Indi ECS v2 bezpośrednio z karty CF w slocie PCMCIA.
[#194] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #190

Skoro gra i tak polega na robieniu kolejnych piaskownic i mutacji chłopków proponuję dorzucić bochaterowi dopalacze i grę przechrzcić na MaGazy

(Z góry przepraszam, to wszystko przez Dubliner)
.
[#195] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Alex, post #193

Dziękuję Wam serdecznie za przetestowanie! OK

A teraz nowości: Dodałem muzykę! A nawet trzy utwory, jeden na poziom. Utwory wzięte z archiwum Public Domain.

W archiwum z grą zawarłem bibliotekę medplayer.library w katalogu libs. Proszę skopiować ją do katalogu LIBS: w swoim systemie (lub zrobić przypis).

Poza tym jest do zagrania nowy, trzeci poziom.

Do pobrania z tego samego linku:

Pobierz Magazyn.lha
[#196] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #195

Czy teraz codziennie będzie nowa wersja z jednym poziomem? Powinieneś nauczyć się robić release'y swoich prac. Jeżeli nie poprawiasz krytycznego buga, to nie wydawaj nowej wersji w odstępie kilku godzin.

Teraz powinieneś skupić się na przygotowaniu wersji finalnej lub ewentualnie kolejnego większego dema z nowymi elementami.
[#197] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #196

Czy teraz codziennie będzie nowa wersja z jednym poziomem?

Miałem zamiar już wczoraj dorobić z 8 poziomów, ale robienie dobrych i ciekawych poziomów zajmuje troszkę czasu.

Teraz powinieneś skupić się na przygotowaniu wersji finalnej lub ewentualnie kolejnego większego dema z nowymi elementami.

Po dodaniu muzyki teraz skupiam się na dorobieniu poziomów, dodaniu punktacji i hiscore. Przydałaby się też jakaś plansza tytułowa oraz plansza przed etapami.
[#198] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #197

No to jeszcze uwaga, przy robieniu kolejnych poziomów ich trudność czy skomplikowanie powinno rosnąć. Trzeci poziom jest słaby i prostszy od poprzednich.
Może udostępnij edytor poziomów, może ktoś chętny zaprojektuje jakieś ciekawe poziomy?
.
[#199] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #198

Trzeci poziom jest słaby i prostszy od poprzednich.

Tak, rzeczywiście jest prostszy, bo zbyt krótko go robiłem - poprawię go, albo zamienię z pierwszym.

Co do projektowania poziomów, to myślę, że sobie poradzę.

Już teraz poziomy, muzyka i grafika są w oddzielnych plikach więc można je wszystkie podmienić jeśli ktoś ma taką ochotę lub kaprys.

Przy czym w tym momencie dorobienie etapu czwartego wymaga określenia "Magazyn4.med". To będzie oczywiście poprawione kiedy dojdą nowe poziomy.

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 14:30:07 przez Hexmage960
[#200] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #199

Chyba podczas tworzenia dooma Id Software wypracowało sobie metodę taką, że pierwsze poziomy robią na koniec. Bo wtedy level designer ma już większe doświadczenie. A jak już gracz przebrnie przez pierwsze, fajniejsze poziomy to można go poczęstować szrotem. ;) Tu oczywiście odpada jako takie komponowanie poziomu wizualnie, bo chodzi o samą zagadkę, ale może jednak trochę mądrości by w tym było.

Co do trudności poziomu - to jest strasznie ciężki temat bo dla jednego dany poziom będzie oczywisty a dla drugiego nie do przejścia. Może po prostu zrób listę poziomów żeby można było grać w dowolnej kolejności. Jak kilka ludzi je ogra to może nawet sami Ci zrobią ranking. Albo zapisuj czasy danego poziomu do pliku - wyślą Ci go potem i po uśrednieniu posortujesz od najkrótszego do najdłuższego ;)
[#201] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #200

Co do trudności poziomu - to jest strasznie ciężki temat bo dla jednego dany poziom będzie oczywisty a dla drugiego nie do przejścia.

Akurat ja bardzo lubię robienie poziomów do gier logicznych (Robbo, Saper, Sokoban, Boulder Dash itp.) i mam w tym temacie całkiem spore doświadczenie.

To co napisał RePeter również odczułem.

Myślę, że uda mi się zrobić etapy "z wyczuciem" ogólnego poziomu trudności.

Co do kolejności robienia etapów - na razie tego sobie nie rozplanowałem. Po prostu dodam poziomy, a na koniec uszereguję je według stopnia trudności.

Zresztą sam klasyczny Sokoban nie jest bardzo trudną grą, choć możliwości ustalania poziomu trudności są duże.

Najlepiej jak zrobię 10 etapów i później porozmawiamy o stopniu trudności - jak ludzie zagrają. Napiszą wówczas czy gra jest za łatwa czy za trudna, a może w sam raz.
[#202] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #201

a high score jak będzie działał?
jak najmniejsza ilość ruchów na poziom?
no to już masz jakby wyznacznik poziomu, tylko ten HS może na plansze podzielić żeby nie wszystko w jednym.
[#203] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #202

a high score jak będzie działał?
jak najmniejsza ilość ruchów na poziom?
no to już masz jakby wyznacznik poziomu, tylko ten HS może na plansze podzielić żeby nie wszystko w jednym.

Tak, myślałem o zliczaniu ruchów. I hiscore to będzie jak najmniejsza ich ilość - oczywiście odrębnie dla każdego etapu.

Żeby zrobić z tego ogólną punktację, to etapy mogą być pogrupowane według stopnia trudności.

Ustalę najpewniej limit ruchów dla każdego poziomu trudności, np. 20 dla łatwych, 40 dla trudnych i 60 dla bardzo trudnych.

Wówczas będzie się liczyła różnica. Jak ktoś przejdzie łatwy poziom w 16 ruchach to ma +4 punktów, a jak ktoś przejdzie w 25 ruchach to ma -5 punktów.

Taki system powinien być OK.
[#204] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #202

Dodałem już punktację. Na początku wyświetla się w formie "Bonus +200" na zielono, po czym po każdym ruchu bonus maleje. Jak zejdzie poniżej zera, robi się czerwony.

Jest też suma punktów "Punkty:". Bonus dodawany jest do punktów po zaliczeniu poziomu.

Tak jak sugerował Mailman, uzupełnionej o punktację wersji gry jeszcze nie zamieszczam, wcześniej postaram się dodać jeszcze trochę rzeczy.
[wyróżniony] [#205] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #198

Edytor od pewnego czasu jest dostępny, co prawda nie został w pełni dokończony (brak zapisu/odczytu poziomów) ale od biedy za jego pomocą można coś stworzyć, a układ poziomu utrwalić przy użyciu screenshota. Ja w ten sposób zrobiłem dwa proste etapy:




@Hex, a może by tak dokończyć ten edytor i zorganizować konkurs na kilka poziomów do Magazynu?
[#206] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #205

@Hex, a może by tak dokończyć ten edytor i zorganizować konkurs na kilka poziomów do Magazynu?

Aktualnie, po dodaniu punktacji, miałem plan dorobić ekrany wyświetlane przed i po każdym poziomie z numerem poziomu i aktualną punktacją.

Postaram się za jakiś czas taki edytor napisać i udostępnić, żebyś mógł swoje poziomy załączyć do gry. Mi też się on przyda.

Aktualnie gra przyjmuje poziomy w postaci tekstowej.

P.S. Z ew. konkursem na etapy bym się wstrzymał do czasu wypuszczenia całości.

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 17:33:38 przez Hexmage960
[#207] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #206

P.S. Z ew. konkursem na etapy bym się wstrzymał do czasu wypuszczenia całości.


A dlaczego od razu konkurs? Niech ludzie pomogą Ci stworzyć poziomy, a tu skupisz się na reszcie.
[#208] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #207

I nie rob ekranow pomiedzy etapami poki co ;) zajmij sie tym
Co najwazniejsze a potem reszte dodatkow dorabiaj
[#209] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #207

OK, ale po kolei - najpierw zrobię te planowane ekrany wyświetlane przed i po właściwej rozgrywce. Następnie zrobię graficzny edytor plansz (jako funkcję w aktualnym kodzie), który przyda się również mi.

Wtedy chętne osoby będą mogły sobie edytować poziomy. Poziomy stworzone przez graczy mogą być później zamieszczone np. w odrębnym katalogu plus jakaś opcja w menu.
[#210] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #209

Finalna wersja będzie gotowa na 2021 czy będziesz w nieskończoność dopieszczał?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem