[#211] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #210

[#212] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #210

Aktualnie to nie jest dopieszczanie ile umieszczenie istotnych rzeczy. Wczoraj dodałem muzykę, dzisiaj punktację. To są kluczowe elementy gry.

Ekrany i dobre poziomy są potrzebne by gra była grywalna. Ciekawe poziomy nie robi się w 5 minut.

Uznam grę za gotową, jak będą dodane:
- ekrany pomiędzy etapami,
- 10 etapów,
- ekran hiscore.

Jednak zgodnie z Twoją sugestią nie wrzucam nowych wersji co chwila.
[#213] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #212

Uznam grę za gotową, jak będą dodane:
- 10 etapów,


Chyba nie wbiło Ci się jedno zero i chciałeś napisać 100 etapów.
[#214] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #213

no Sokoban z 10 etapami to faktycznie troche słabo... Lemingi miały 120 a były bardziej skomplikowane.
[#215] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #214

Może i być 10 jeśli będzie edytor i możliwość łatwej wymiany poziomów między graczami. ;)
[#216] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #213

Nie wiem co spowodowało tę "ostrą wymianę zdań". Do zrobienia całej gry zostało naprawdę niewiele. Sukcesywnie dodaję elementy. Dzisiaj i tak byłem już strasznie zmęczony intensywnym działaniem i dodatkowo rozmową na forum.
[#217] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #215

Może i być 10 jeśli będzie edytor i możliwość łatwej wymiany poziomów między graczami. ;)


Edytor poziomów do gry logicznej to jest raczej narzędzie dla twórców gry, aby łatwiej stworzyć zestaw poziomów w finalnej wersji gry, a nie aby gracze sobie etapy budowali do gry z ubogim zestawem startowym. Takie podejście od razu oznacza śmierć danego tytułu. Proszę, wymień choć jedną grę, gdzie coś takiego się sprawdziło. Ja nie znam. Grę zazwyczaj robi się po to, aby gracze w nią grali, a nie etapy sobie budowali. Wyobraź sobie jakby taką "Worthy" przyjęto, gdyby miała 10 etapów i edytor.

Ponadto, jak wykorzystać w 10 etapach te graficzne zestawy scenerii, nad którymi Robert pracował przez chyba 3 miesiące? Wasted effort, wasted time?

To będzie kolejna gra z dyskusją na 1000 postów na forum, pięcioma minutami zabawy w wersji "na pół pełnej", o której zapomni się po 2 minutach od wyłączenia.
[#218] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #216

Nie wiem co spowodowało tę "ostrą wymianę zdań".


To samo co zwykle - Twój brak konsekwencji w działaniu, brak wytyczonego planu działania i określonego celu. Dużo piszesz, mało robisz. Posiadasz wiedzę i umiejętności, ale musisz nad tym zapanować.

Do zrobienia całej gry zostało naprawdę niewiele.


Tylko to się Tobie tak wydaje, bo nadal nie masz planu jak ma gra wyglądać i od początku nie miałeś też celu, jaki chcesz osiągnąć. Na pewno na początku nie zakładałeś nawet połowy rozwiązań, które w trakcie wprowadziłeś i nie wiesz co jest Twoją definicją ukończonej gry. Ty to tworzysz za każdym razem, gdy wpadasz na kolejny pomysł dołożenia czegoś, o czym chwalisz się na forum i to oddala Cię nawet od tego, co może sobie wyobrażałeś.

Dzisiaj i tak byłem już strasznie zmęczony intensywnym działaniem i dodatkowo rozmową na forum.


No właśnie - po co o tym w ogóle piszesz? Dlaczego nie dążysz do celu i informujesz wyłącznie o prawdziwych kamieniach milowych w postępie prac? Kamień milowy to rzecz, która się nie rodzi w godzinę, a nawet w tydzień. Czy widziałeś gdzieś takie eseje odnośnie Aminer, czy nowej grze Kefira?

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 20:20:11 przez mailman
[#219] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #218

10 poziomów ty chyba tylko early access forumowy
[#220] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #217

To będzie kolejna gra z dyskusją na 1000 postów na forum, pięcioma minutami zabawy w wersji "na pół pełnej", o której zapomni się po 2 minutach od wyłączenia.

Kolega przeczy sam sobie. Najpierw Pan pośpiesza, mówi że przeciągam, a teraz pisze, żeby grę dopracować. Proszę się zdecydować.

Istotne dla mnie jest w tej chwili, żeby gra była atrakcyjna i grywalna. Dlatego dodaję takie "bajery", jak punktacja czy ekran z najlepszymi wynikami.

Na zrobienie tych rzeczy potrzebuję trochę czasu.

Nie wydaję "surowej" gry.

#218
To samo co zwykle - Twój brak konsekwencji w działaniu, brak wytyczonego planu działania i określonego celu.

Nie ma Pan racji. Proszę zobaczyć co udało się ostatnio zaplanować i zrealizować. Aktualnie byłem na rozdrożu ze względu na Pańskie pretensje.

Niepotrzebnie stawia Pan sprawę na ostrzu noża. Szczególnie prosząc o informację o "krokach milowych".

Mam sprecyzowaną wizję gry, ale Pan nie daje teraz czasu by pewne rzeczy dokończyć. Poprawa w pracy nastąpiła o czym może się Pan przekonać odpalając demko.

Aktualnie przyjmuję te informacje do wiadomości, ale działam dalej zgodnie z obranym planem.
[#221] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #220

Nic nie rozumiesz. Masz talent, ale nie potrafisz z niego efektywnie korzystać. Przydałaby Ci się praca w zespole, abyś nabył nieco ogłady i obycia. Czasy bedroom coders już dawno minęły, a i nawet Ci co dzisiaj takimi są nie robią tego tak, jak Ty.
[#222] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #221

Wiadomo, ze "co za duzo to niezdrowo" i ilosc postow na temat tej "wysokobudzetowej produkcji" (calosc zajmuje tak ze 3-4 tygodnie kodowania) przekroczyla juz dawno mase krytyczna ale musimy wybaczac bledy laikom, bo oni juz tacy sa i nikt i nic tego nie zmieni.
Nasz kolega Minniat stanowi rodzaj pewnego nieodzownego folkloru na PPA.
To cos w rodzaju Benny Hill Show. Bez niego to forum byloby ciezke do strawienia a tak jest przynajmniej od czasu do czasu wesolo a ze czesto przy tym jego praca to 95% pary w gwizdek coz...
dzis cierpliwosc jest na wage zlota szeroki uśmiech ok, racja

p.s.
Minniat kompletnie nie nadaje sie do tworzenia czegokolwiek w zespole. Natomiast idzie mu w pojedynke tylko odrobine wolno

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 20:58:56 przez selur
[#223] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #217

Chciałem znaleźć w odmętach pamięci jakąś grę która tak zrobiła, bo któraś na pewno tak zrobiła - sam bym na to nie wpadł. Nie wiem czy przypadkiem steamowy Alien Swarm nie miał jakiejś super hiper krótkiej kampanii a reszta była robiona przez graczy. No ale to nie gra logiczna. ;)

Znalazłem za to coś takiego: 60 poziomów do Sokobana. Może HexMage je wrzuci do gry i zamknie papę wszystkim malkontentom. ;)

EDYT: a nawet znalazłem takie coś, hyhy. Coś czuję że to dopiero wierzchołek góry lodowej. ;)

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 22:11:48 przez teh_KaiN
[#224] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #222

No ale takiego Gloom'a zrobiła jedna osoba. Ja tam gier logicznych za bardzo nie lubię bo tego jest od groma. Ciekawe jaka będzie następna gra Hexmage? Fajnie byłoby sobie postrzelać albo pościgać się jaką furą ( widok z góry oczywiście żeby było łatwiej ).
[#225] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #224

po skonczeniu Magazynu (VENI VIDI VICI), Minniat napisze silnik do tworzenia gier logicznych zeby kazdy na PPA mogl se stworzyc wlasna gre

LUDZIE !!!
jak wy mysliscie ze ktos tu na forum w dwie osoby napisze wam jakas SWIETNA gre, to chyba jestescie retardami
[#226] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #224

do strzelania jest Turrican, do ścigania są Lotusy, nic lepszego nie będzie*, a po co grać w słabsze gry i udawać, że jest fajnie? Słabsze gry są dla słabszych ludzi. Temat uważam za zamknięty, proszę się rozejść.

* chyba że ściganie się Turricanami w uzbrojonych Lotusach. Mam patent ten pomysł, jakby co.
[#227] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #226

"a po co grać w słabsze gry i udawać, że jest fajnie?"

Pewnie zeby przypodobac sie innym.
Ale ja wole pograc tysieczny raz w stara amigowa gre z lat 90tych.
Zreszta na Amidze mamy setki gier lepszych od tego co wychodzi teraz, bo nikt sie nie odwazy napisac rozbudowanej gry, latwiej stworzyc kolejny klon sokobana, ponga czy frutesy srutesy, o ktorych i tak za 2 dni nikt nie bedzie pamietal.


A teraz pytanie ...

ILE jeszcze ami-badziewia trzeba wyprodukowac, zeby sie cos w koncu ruszylo w kwestii gier.
10? 100? 1000? stopa
[#228] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #221

To ja nic już nie rozumiem. 10 etapów za mało? Kto tak uważa? Ja myślałem, że Mailman bał się że jak zrobię za dużo poziomów to potrwa to do 2021 roku.

Myślę, że 10 czy 20 to będzie w sam raz.

Poza tym czy to nie Mailman sugerował mi, żeby ludzie pomogli mi w robieniu poziomów? A potem pisze, że edytor powinien być tylko dla programisty.

Czegoś rzeczywiście tu nie rozumiem.

Tak czy siak gra w obecnej formie nabrała dużo grywalności.

Nie spoczywam na laurach i dodaję dużo nowych rzeczy do gry. Może nie jest to krok milowy, ale duży krok naprzód:

Dodałem:
1. Ekran przed etapami - przedstawiający scenerię oraz numer poziomu i aktualną liczbę punktów,
2. Efekt Fade In/Fade Out - dzięki czemu ekrany wchodzą płynnie,
3. Jest punktacja,
4. Dodałem ładniejszą muzykę.

Gra do pobrania z tego samego linku:

link

Aktualne zrzuty ekranu:

Wiecie, liczyłem na mały doping, bo mi praca aktualnie wychodzi. Zobaczcie ile już zrobiłem. Już w obecnej formie nie jest to gra na "2 minuty".



[#229] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #228

Jesteś zafixowany na swój świat i nie rozumiesz nic poza nim. Z budowaniem etapów miałem na myśli okres dewelopmentu przed wydaniem gry. W ten sposób ty tworzysz kod, a ktoś Tobie robi etapy. Gdy robisz release finalny masz tych etapów 100, które przekazujesz graczom jako grę. W creditsach wymieniasz osoby, które etapy stworzyły, tak samo jak ewentualnego grafika czy muzyka. Obecnie dasz grę i 10 etapów i liczysz, że ludzie na potęgę zaczną tworzyć etapy? Za czasów amigowej świetności bym na to nie liczył, a tym bardziej teraz. Gracze spróbują Twojej gry, 10 etapów pykną w godzinę i zapomną, że coś takiego jak Magazyn istniało. Wiele miesięcy Twojej pracy trafia w odmęt 1000 innych podobnych gier.

Kolejna sprawa, o której już też kiedyś pisałem, to skoro zabierasz się za setnego klona Sokobana, chociaż spraw, aby czymś się wyróżniał i sprawił, że gracze go zapamiętają. Mógłbyś np.

1. Wprowadzić tryby gry:
- free play (bez punktów)
- score hunt (im mniej kroków tym więcej punktów - musisz dla każdego etapu osobno je wyliczyć i uzależnić od tego przedziały punktowe. Sądze, że czegoś takiego przyvtworzeniu etapu w edytorze nie przewidziałeś)
- time trial (pokonanie etapu w określonym czasie również odpowiednio wyliczonym przez edytor lub logikę w grze - tutaj również możesz przyznawać punkty za zmieszczenie się w czasie, przekroczenie czasu o jakieś tolerancyjne różnice. To też edytor powinien wyliczać i na bank tego nie masz)
2. System bonusów oparty na dodatkowych znaleziskach w etapach, jakieś bonusowe paczki itd.
3. Do każdego etapu osobna tabela wyników (czas, punkty) oprócz tej globalnej.
4. Można spróbować zaimplementować mechanizm etapów bonusowych, gdy zebrało się w totalu jakąś liczbę punktów lub łączny czas ukończenia poprzednich etapów jest krótszy niż. Albo skrzynie z ukrytymi etapami, aby podkręcić wynik globalny. Gracz może wówczas decydować czy chce spróbować bonus levela kosztem czasu lub ruchów do ukończenia bieżacego.
5. Można też wprowadzić odblokowalność dalszych etapów uzależnioną od postępów w poprzednich. W ten sposób gracz musi wielokrotnie grać w etapy, aby poprawiać swój wynik globalny. Tutaj nednak potrzeba duuużo etapów aby to miało sens.
6. To jest gra amigowa. Oprócz obsługi klawiaturą, przydałaby się obsługa joya i pada.

... Mogę tak urozmaicać i pisać dalej i uwierz, że wtedy to naprawdę będzie mieć sens. A jak na razie, to będzie tylko gra dla Ciebie. Twój Sokoban posiada na razie tylko jedną cechę, która go wyróźnia od innych - skórowalność. A to wcale nie jest wyznacznikiem popularności i bogatego gameplaya.

P.S. zmień tę czcionkę topaz na coś własnego, bo to jest nagorszy możliwy wybór czcionki gdy się tworzy coś własnego.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2019 02:07:20 przez mailman
[#230] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #229

Obecnie dasz grę i 10 etapów i liczysz, że ludzie na potęgę zaczną tworzyć etapy?

Nie o to chodzi. Edytor plansz umożliwia po prostu edycję własnych poziomów. Ja lubię gry z edytorami. Czyżby Teh_KaiN też miał takie błędne przeświadczenie? Matko.

Z budowaniem etapów miałem na myśli okres dewelopmentu przed wydaniem gry. W ten sposób ty tworzysz kod, a ktoś Tobie robi etapy. Gdy robisz release finalny masz tych etapów 100, które przekazujesz graczom jako grę. W creditsach wymieniasz osoby, które etapy stworzyły, tak samo jak ewentualnego grafika czy muzyka.

Chcę coś wyjaśnić. Otóż Magazyn, z racji niepowodzenia moich większych projektów, miał być w miarę prostą grą "na start". Udało mi się przygotować ledwo grywalny silnik na RetroKomp 2018 GameDev Compo.

Aktualnie udało mi się wreszcie rozbudować silnik, dorobić etapy, zgrabnie opakować i teraz dodaję nowe rzeczy. Udało się już wprowadzić również muzykę.

Część rzeczy o których piszesz wymaga rozszerzenia idei Sokobana (zbieranie skarbów). Ja doskonale pamiętam jakie dodatkowe elementy chciałem dodać do gry, tylko, że chciałem być ostrożny z takimi zapowiedziami.

Chciałem wprowadzić obniżane i podwyższane ściany oraz wydarzenia wywoływane przez lokowanie skrzyń na oznaczonych podłogach. Silnik w tej chwili jest bardzo elastyczny, ale byłem ostrożny.

Dlatego, że chcę tę grę ukończyć w miarę sensownym czasie. Pragnę, by była grywalna i dlatego dodaję wszystkie te rzeczy aktualnie.
1. Wprowadzić tryby gry:

Bardzo fajne pomysły, ale wymagają one sporo roboty oraz mnóstwo dodatkowej grafiki. Ja przy Magazynie nie chciałem korzystać z pomocy grafika, a tym bardziej muzyka.

Bieżące ilustracje do gry są robione "na szybko". Chciałbym je dopracować (nie dopieścić, żeby była jasność).
2. System bonusów oparty na dodatkowych znaleziskach w etapach, jakieś bonusowe paczki itd.

Tak jak pisałem, takie rzeczy wymagają solidnej rozbudowy idei Sokobana o zbieranie skarbów i elementy "arcade". Silnik jest elastyczny, ale chciałbym rozbudowywać grę powoli.

Wiele z rzeczy, o których piszesz idealnie nadawałyby się do wersji rozszerzonej gry, np. w formie jakiegoś "Expansion Packa".

3. Do każdego etapu osobna tabela wyników (czas, punkty) oprócz tej globalnej.

To jest dobry pomysł. Takie było pierwotne założenie hiscore - oddzielny dla każdego etapu.

Co do bonusowych i odblokowywanych poziomów to najpierw zrobię te 20 etapów.
6. To jest gra amigowa. Oprócz obsługi klawiaturą, przydałaby się obsługa joya i pada.

Zgoda, obsługa joysticka to mus. Wprowadzę ją.

Jeszcze dodam, że historia projektu, który cierpiał jak ja (bo moja choroba to nie bułka z masłem) obrazuje jak bardzo miałem problemy. Bardzo się cieszę, że udało mi się w końcu wyjść na prostą, bo gra rzeczywiście jest już całkiem sensowna, w porównaniu z moimi poprzednimi projektami - a było ich wiele w stadium zaledwie początkowym.

Obecnie wkładam sporo wysiłku, by projekt był dojrzały, ale oczywiście oprócz zajmowania się grą mam inne rzeczy do zrobienia.

Pozdrawiam serdecznie.
[#231] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #230

Chciałbym prosić kolegę ZZielińskiego, by nagrał filmik z aktualnej rozgrywki.

Do wielu osób przemawia obraz. A tak przekonają się, że gra wygląda na ten moment całkiem nieźle.
[#232] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #228

Po uruchomieniu mam czarny ekran, gra sobie modek i to wszystko. Z klawiatury reaguje tylko esc ktory konczy dzialanie programu.
[#233] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #232

@Softiron

Hmmm... Chyba wiem skąd to się bierze. Aktualnie używam funkcji SetRGB32CM() do efektu Fade. Wygląda na to, że ta funkcja nie działa na OCS/ECS. Zastąpię ją SetRGB32() albo LoadRGB32().

Bardzo Ci dziękuję za test.

Dodane: Już wiem dlaczego tak się dzieje na OCS/ECS. Przyczyna leży gdzie indziej - przy odczycie kolorów przez funkcję Fade i datatypy.

Odczytuję aktualnie kolory przez:

skladowa & 0xFF

Co nie działa na OCS/ECS.

Nie jest to proste do korekty, ale chyba sobie poradzę.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2019 10:04:40 przez Hexmage960
[#234] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #232

Poprawiłem już. Teraz odczytuję kolory tak:

skladowa >> 24

Powinno już wyświetlać prawidłowe kolory u Ciebie.

Pobierz z tego samego linku.

link
[#235] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #234

Moim zdaniem tracisz ogromne ilości czasu na wypisywanie tutaj milionów linijek tekstu, eseju za esejem zamiast skupić się na dopracowywaniu gry. Ten wątek zamienił się w jakiś vlog, w którym ciągle czytamy: dodałem ekran, dodałem muzykę, dodałem intro (mało istotne sprawy mające niewielki bądź zerowy wpływ na gameplay) itd. A jak ktoś Cię próbuje nakierować na właściwe tory i pisze Ci abyś zajął się ważnymi aspektami to dopiero się rozpisujesz, momentami aż nie chce mi się tego czytać bo ile można w kółko jedno i to samo. Fajnie że wrzuciłeś w końcu coś grywanego ale to nie koniec. Wyłącz internet, nie udzielaj się na forum tylko skup się na tym co robisz i skończ to w końcu bo to już robi się nudne.
[#236] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #235

Ten wątek akurat służy również testowaniu gry. Mam z Softironem sobie na priv porozmawiać?
[#237] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #236

Ty tak na poważnie? Ręce opadają. Ile razy na 8 stron wątku gra była przez kogoś testowana? Ty naprawdę nie rozumiesz o co mi i innym chodzi?
[#238] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #237

Zgadzam się, że dopiero od przedwczoraj są wrzucane przeze mnie jakieś konkretne materiały i odbywa się realne testowanie.

Pomijam naszą kłótnię z Mailmanem, która była zupełnie niepotrzebna (z wykluczeniem jego wypowiedzi #196 oraz #229).

Staram się coraz mniej blogować i wrzucam tylko ważne elementy do gry.
[#239] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #238

Ja się z Tobą nie kłócę. Konstruktywnie krytykuję abyś przejrzał na oczy. Ty odbierasz to po swojemu i na to nie mam wpływu.
[#240] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #230

Nie o to chodzi. Edytor plansz umożliwia po prostu edycję własnych poziomów. Ja lubię gry z edytorami. Czyżby Teh_KaiN też miał takie błędne przeświadczenie? Matko.


Nadal nie rozumiesz o co chodzi a ja już jestem zmęczony tłumaczeniem.


Bardzo fajne pomysły, ale wymagają one sporo roboty oraz mnóstwo dodatkowej grafiki. Ja przy Magazynie nie chciałem korzystać z pomocy grafika, a tym bardziej muzyka.


Dodatkowej grafiki? Gdzie, co, po co?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem