[#91] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #74

Zgadzam się. Jedziemy w stronę grafiki rodem z C64...
[#92] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tbone, post #91

Czy widziałeś podpicowaną grafikę z postu #90? - Wykorzystuję 32 kolory, postarałem się i sądzę, że efekt jest dobry.

Nie sądzę by grafika zmierzała w kierunku C64. Wiem, że pojawiło się kilka głosów przeciwko grafice - ale ja ją znacznie poprawiłem i będę pewnie jeszcze wzbogacał. Tak jak napisałem, grafika niektórych kafli będzie również animowana.

Wiem, że tamta grafika plaży z dużymi elementami mogła wyglądać atrakcyjnie, ale jak już tłumaczyłem niestety nie pasuje do konceptu gry logicznej oraz - tworzenie grafiki w ten sposób byłoby zbyt żmudne jeśli miałbym zadbać o każdy detal typu wodospad, strumyk, most itd. tak, by wszystko ze sobą współgrało.

Aktualnie nie chcę tworzyć tak zaawansowanych konceptów graficznych. Dopiero w następnych, bardziej złożonych grach.

Myślę jednak, że aktualna grafika również ewoluuje i mimo wykorzystania kafli 16x16 jest atrakcyjna, a może w przyszłości - po wprowadzeniu poprawek i upiększeń - nawet przyćmić tamtą grafikę, która i tak była robocza.

Mam nadzieję, że rozumiesz.

Jest troszkę głosów przeciwko - ale wierzę, że jest też wiele głosów za, tylko że ludzie siedzą cicho.

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2019 06:53:00 przez Hexmage960
[#93] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #92

podejrzewam, że większość siedzi cicho, bo po ujrzeniu posta #64 - podobnie jak ja - zwątpiła.
Ale faktycznie, grafika z 90 nie jest tym samym, co w poprzednich. Co mogło zapewne uwadze większości umknąć, wziąwszy pod uwagę, że obrazki nadal mają rozmiar karteczek samoprzylepnych.
[#94] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #93

podejrzewam, że większość siedzi cicho, bo po ujrzeniu posta #64 - podobnie jak ja - zwątpiła.

No cóż, zmiana w poście #64 to była po prostu konieczna decyzja projektowa. Dzięki tej nowej grafice plaży, w której wszystkie kafelki są 16x16 jest duża szansa, że gra ujrzy wkrótce światło dzienne.

Ale faktycznie, grafika z 90 nie jest tym samym, co w poprzednich. Co mogło zapewne uwadze większości umknąć, wziąwszy pod uwagę, że obrazki nadal mają rozmiar karteczek samoprzylepnych.

Specjalnie dla kolegi powiększenie tego zrzutu ekranu:

[#95] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #94

W obecnej wersji za bardzo widoczne jest przejście między kafelkami. W tamtej wersji prawie się to nie odznaczało.
[#96] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #94

Powiększenie to dobry pomysł :).

Dodam swoje trzy grosze. Może i trochę wygląda jak C64, ale pewnie animacja zmieni ocenę ;).
Dla mnie osobiście grafika z #64 ma pewien potencjał. Przyglądając się plaży widzimy dwa rodzaje piasków. Tak poukładane tło wygląda lepiej, wydaje się być obrazkowym tłem, a nie skupiskiem klocków. Zresztą w #94 to dokładnie widać (pustynia, to siatka klocków, odczuwalne linie pionowo i poziome), pustynia z #64 wygląda lepiej. Doczepiłbym się do łączenia drzew, ale na tym etapie nie ma to sensu.
Ja bym nie poprawiał teraz znacząco grafiki, bo zanim ją skończysz to możesz stracić zapał ;).

Ukończ grę , jej mechanikę, zajmij się ciekawymi planszami. Jeżeli nie jest na zarobek ;), to gdy już będzie gotowa, spokojnie można zrobić wersje z poprawioną grafiką ;).
Na programowaniu się nie znam, ale może warto gdzieś w kodzie zostawić okienko na wersje AGA ;). Może w późniejszym czasie pojawi się zapał na taką wersje.

Przecież gra może mieć super game play i będą chęci to jej poprawiania, może ktoś dołączy do zespołu ;.
[#97] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Newhousik, post #96

Dobrze Kolega pisze :) polać mu... szeroki uśmiechOK
[#98] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Newhousik, post #96

@TBone
@NewHousik

Tak jak już pisałem kilka razy, przeznaczyłem przestrzeń na 4 klatki dla każdego elementu. Oznacza to, że będą różne odmiany elementów oraz animacje.

Rzeczywiście teraz piasek to jest tylko jeden kafel, ale planuję dodać 1-3 odmiany, więc będzie bardziej zróżnicowany.

Zgadzam się, że grafiką powinienem zajmować się oszczędnie - tak jak pisałem te poprawki do grafiki zrobiłem przy okazji robienia panelu do edytora plansz (widoczny w prawej dolnej części obrazka).
[wyróżniony] [#99] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #98

Podrzucam najnowsze zrzuty ekranu z mojej gry.

Na pierwszym obrazku przykładowy poziom ze scenerii Plaży.

Na drugim mapa - przedstawiająca postęp w przechodzeniu poziomów.

Uatrakcyjniłem też panel. Mam nadzieję, że grafika Wam się spodoba. Powiększone obrazki są dostępne po kliknięciu.

Silnik niestety nie jest jeszcze gotowy, ale jest w trakcie intensywnych prac. Chciałbym w krótkim czasie ukończyć kilka poziomów i udostępnić wreszcie demo.



[#100] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #99

Wygląda bardzo dobrze, nie bierz pod uwage dalszych komentarzy, pisz kod, układaj poziomy i kończ waść ! Następny wpis to ma byc link do dema. Nawet na mój wpis nie odpisuj.
[#101] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #100

pisz kod, układaj poziomy i kończ


A może gra jest już dawno ukończona i wszyscy teraz właśnie w nią gramy?
Normalna tekstówka online, z niewielkimi wstawkami graficznymi.

(ktoś, kiedyś zapewne zrobi z tego doktorat)
.
[#102] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #100

Ostatnia już wrzuta grafiki z Plaży. Wszystko ładnie poprawione - panel, kafle. Powinno się spodobać.

Postaram się w następnej wrzucie dać już silnik, który równolegle piszę.

Proszę kliknąć w obrazek, jeśli ktoś chce obejrzeć powiększony.

[#103] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #102

Ziom, jak Ci idzie?
[#104] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #103

Coś czułem, że ktoś odezwie się na koniec sierpnia.

Gra od tamtego czasu poszła całkiem nieźle do przodu, jednakże jeszcze nie na tyle by publikować pełną grę.

Opracowałem całkiem zgrabną technikę wyświetlania planszy i podręcznego panelu, przywoływanego prawym klawiszem - z funkcjami edytora plansz.

Przy okazji narysowałem jedną dodatkową scenerię - razem z przyciskami edytora plansz (ikonka dyskietki).

Aktualnie jednak nie pracuję na Amidze nad Magazynem, ponieważ mam trochę spraw związanych ze studiami.

Będę zdawać ukończony projekt programistyczny w najbliższy wtorek.

To nie koniec obowiązków i czasu wolnego będę miał pewnie we wrześniu dość mało. Październik zapowiada się jednak całkiem optymistycznie.

Chciałbym ukończyć tą grę i przy okazji opracować parę mechanizmów (rysowanie w warstwy), na potrzeby Magazynu oraz przyszłych projektów. To menu podręczne w Magazynie jest właśnie przykładem tej techniki warstw.

Pracę skończyłem na tym, że warstwy są tworzone (w tej chwili na bazie okien intuition, choć nie wiem czy w ostatecznej wersji nie skorzystam z własnych struktur), ale skórka nie jest jeszcze ładowana, no i jeszcze nie ma obsługi przycisków. Będę to uzupełniał w wolnym czasie, jak szybko się da.



Ostatnia aktualizacja: 31.08.2019 00:22:03 przez Hexmage960
[#105] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #104

Oj stary... weź zmniejsz nasycenie kafli w tej scenerii, bo prawie nie widać gdzie zaczyna się skrzynia.
[#106] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #105

i cala robota z palmami na marne
[#107] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #106

Znalazłem wieczór, żeby troszkę porobić.

Zdecydowałem przysiąść do grafiki. @Recedent: Czy teraz jest wystarczający kontrast?

W kolejny wolny wieczór dokończę silnik. Dziś nie zdążyłem.

@Selur: Generalnie te moje różne grafiki do Sokobana nie przepadają - trzymam je wszystkie na serwerze. Na Amidze jednak jest zbyt duży bałagan aktualnie, by to uporządkować.

Chcę ukończyć tę prostą grę. Przepraszam, że to się tak długo ciągnie. No niestety, od moich dolegliwości urlopu nie mam.


[wyróżniony] [#108] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #106

Przedstawiam najnowszą grafikę scenerii.

@Selur
Ja cały czas ćwiczę i poszukuję, ponieważ rysowanie idzie mi coraz lepiej.

Ta wersja jest całkiem udana. Uznaję scenerię za zakończoną. Postaram się - znów w wolnej chwili - napisać silnik mojego klonu Sokobana. Podobnie jak z grafiką - w programowaniu też odnotowuję postęp.

Naprawdę się staram.

[#109] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

Z grafiką idzesz w dobrą stronę. Tło jak i kafalki przypominają mi Choctrisa.
Zrób edytor poziomów, kończ silnik i publikuj grę. Chętnie zagram. OK
[#110] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

To jest ladne, przyznaje.
[#111] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@peceha, post #110

@Leon
@Peceha

Dzięki! szeroki uśmiech
[#112] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

Postaram się - znów w wolnej chwili - napisać silnik mojego klonu Sokobana.

Według mnie niepotrzebnie znów tracisz czas na grafikę a w wolnej chwili chcesz pisać silnik zamiast zająć się nim zamiast grzebać w grafice. Z takim podejściem wyjdzie Ci z tego slideshow z postępów w grafice zamiast działającej gry.
[#113] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #112

Według mnie niepotrzebnie znów tracisz czas na grafikę a w wolnej chwili chcesz pisać silnik zamiast zająć się nim zamiast grzebać w grafice. Z takim podejściem wyjdzie Ci z tego slideshow z postępów w grafice zamiast działającej gry.

Zgoda, ale akurat ta najnowsza grafika była warta włożonego wysiłku, ponieważ dwie poprzednie były nieudane.

Sam silnik Sokobana to robota na góra 1-2 dni, ale miałem spore problemy z organizacją pracy.

Niech ta najnowsza grafika będzie świadectwem postępu. Tak jak napisałem - tej grafiki już nie poprawiam - ona jest już udana. Wykorzystam tę grafikę w grze i nie dorabiam nowych scenerii dopóty nie zrobię 10 grywalnych plansz z tą grafiką.
[#114] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #113

Sam silnik Sokobana to robota na góra 1-2 dni

Popatrz kiedy napisałeś pierwszy post w tym wątku i co w nim pisałeś na temat rozpoczęcia prac nad grą. Skoro to dwa dni to czemu jeszcze nie masz gotowego silnika. Weź olej tę grafikę i zajmij się kodowaniem.
[#115] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #113

Tak jak napisałem - tej grafiki już nie poprawiam - ona jest już udana.


A może się założymy? Jeśli znowu zmienisz grafikę to dostaniesz bana na miesiąć - OK?
[#116] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #115

nie no ja rozumiem zaklad o dyche albo dwie dychy ale zeby od razu ban?

p.s.
ja tu zbytnio postepow zadnych nie widze, raczej bym powiedzial, ze to rozne wariacje na temat zelkow haribo, czekolady, klockow lego itp.. itd.. natomiast poziom zostaje ten sam, zmienia sie jeno paleta kolorow i odcienie.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2019 23:54:11 przez selur
[#117] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #116

Super to wygląda. Jeżeli tak będziesz odpicowywał kod jak grafikę, to będzie miodna gierka.
Nie moge się doczekać :)
[#118] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

Wrzesień 2047.

Hexmage960: przedstawiam 1575362 wersję poprawionej grafiki, już niedługo dokończę silnik, ale dopiero po kampanii wrześniowej na studiach
[#119] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

Robercie ostatnia grafika jest ok, nie zmieniaj już nic i skup się na kodzie. Wykończysz się tworząc coraz to nowe koncepcje.
Pamiętej że lepsze jest wrogiem dobrego.
[#120] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #107

Ten kontrast jest idealny poprzednie były za bardzo oczo....e. Chociaż rozumiem wynikało to ze scenerii.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem