[#31] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #28

@Snajper

OK, spoko. Wygląda na to, że czeka mnie jeszcze jedna poprawka wydm.

Ale pozostaję na stanowisku że najnowszy obrazek z grafiką jest najlepszy.

Po prostu rozwój grafiki odbywa się na bieżąco. Naprawdę uważam, że światłocienie na wydmach w najnowszej wersji są najbardziej dopracowane.

@MarcinLP

Dla Kolegi grafika może nie mieć znaczenia. Jednak większość ludzi jest wzrokowcami i ocenia grę po grafice.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 23:11:56 przez Hexmage960
[#32] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #31

A nie myślałeś o tym aby trochę urozmaicić te wydmy, dodac że dwa inne warianty i pomieszać je troche aby grafika nie wyglądała jak szlaczki? Bo w tej chwili tak mi się to kojarzy.
[#33] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #32

ano tak to właśnie wygląda, jak jeden powtarzający się kafelek, tylko trochę większy. Poprzednie w sumie też powtarzały się według tego samego schematu, ale były narysowane w taki sposób, że ta powtarzalność nie rzucała się tak w oczy.
[#34] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #32

Już teraz wydmy są rozmiaru 32x32 więc wyglądają lepiej. Da się bardziej urozmaicić, ale chciałem wcześniej dorysować brakujące elementy, w tym bohatera poruszającego się w 4 kierunkach.
[#35] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #33

Rzeczywiście, poprzednie wydmy w nowej, pastelowej kolorystyce wyglądają znacznie lepiej! Dzięki.

[#36] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #32

A nie myślałeś o tym aby trochę urozmaicić te wydmy


A jak już jest piasek i wydmy to aż się prosi o czerwia i jakiegoś Fremena... szeroki uśmiech
.
[#37] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #35

O, to, to, to.
[#38] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #36

I zaraz wyjdzie Dune III ;)
[#39] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #38

Zawsze to nieco większy splendor jak powiesz: programowałem Diunę, już miałem piasek, wydmy i logo ale nie skończyłem, niż to samo powiedzieć o Sokobanie. ;)
.
[#40] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #36

Ja myślę, że do tej scenografii bardziej pasuje tutaj palma kokosowa, zgodnie z wcześniejszą sugestią kolegi Selura.

Oprócz tej dekoracji, dorobiłem również wszystkie 4 kierunki zwrotu bohatera. Poniżej ich prezentacja.

Jak już dorobię animację głównego bohatera we wszystkich kierunkach, chciałbym dorobić jakieś przeszkody 16x16.

Generalnie chciałbym by gra olśniewała ładną grafiką i animacją, co po trosze udało mi się osiągnąć. Mam też pomysł jak będzie wyglądała rozgrywka:

Otóż gracz będzie musiał przejść z punktu A do punktu B. Na przeszkodzie staną mu przeszkody terenowe oraz skrzynie/przeszkody możliwe do popychania. Żeby przeprawić się przez rzeczkę będzie mógł umieszczać w niej piaskowe kule.

Chciałbym by gra była wesoła i wciągająca. No, ale gameplay ocenicie koledzy sami. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić dobrą grę.

Ramy na rozgrywkę zostały zatem narzucone. Oczywiście nie ma róży bez kolców. Praca nad grą to nie jedyna czynność, do której aktualnie jestem zobowiązany. Myślę jednak, że przy obecnym tempie prac uda mi się ukończyć tę stosunkowo prostą grę.

[#41] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #40

a mi to się zaczyna podobać, bo zmierza w dobrą stronę:



Tylko nie zapomnij o demonach i cut-scenkach, i masz grywalność 1000% OK
[#42] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #41

Prosiłem, by pisać konstruktywne posty. Ja tam nie widzę żadnego podobieństwa. Ot możesz wrzucić grafikę z byle jakiej gry.

Zamiast bawić się w kalambury i pisać, że moja gra jest podobna do gry X czy do gry Y liczyłem na konstruktywną dyskusję.

Napisałem przecież na czym rozgrywka ma polegać.

Znam swoją reputację jako autora i wiem, że takie wrzuty powodują tylko niepotrzebne zamieszanie.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2019 21:01:35 przez Hexmage960
[#43] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #40

konstruktywnie powiem Ci...



bo zauważ że z pomysłu Sokobana i układania skrzyń w kolejności w Magazynie wskoczyłeś na plaże, wydmy i rozgrywkę przejść z punktu A do B po drodze przesuwając różne rzeczy.
Dodam że prawie rok temu pokazałeś grywalne demko swojej produkcji już...
Dryfujesz chłopie....
Żebyś nie skończył z projektem jak Y-Wing powyżej.
[#44] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #41

...no i sie zaczelo
[#45] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #43

Naprawdę taka reakcja po zobaczeniu dekoracji w postaci palmy i bohatera w 4 kierunkach?

Grafika została po prostu rozbudowana. Być może aż nadto. Scenografia troszkę zmieniła się, zasady gry pozostają takie same - tylko przypisałem funkcje nowym elementom graficznym. Większość to dekoracja.

Powiem Ci kolego, byś nie oceniał gameplay zbyt wcześnie, szczególnie że dodałem tylko palemkę do grafiki.

Pisałem już, że rok temu pokazałem grę ze skokową animacją i szablonową grafiką. Chyba gra lepiej prezentuje się z nową grafiką oraz płynnie animowanymi elementami?

Poza tym proszę mi wierzyć - proces twórczy to nie bułka z masłem. Zapewniam jednak, że trzymam się ustalonego celu pracy.
[#46] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #44

Nic się nie zaczęło. Po prostu koledzy wrzucili swoje komentarze/obrazki/filmiki, bo przesadnie martwią się o to by gra rozwijała się we właściwym kierunku. Obawiam się, że to jeszcze może się powtórzyć, a grafika dopiero powolutku dojrzewa.

Jako że zadanie przygotowania grafiki, nakreślenia fabuły, zasad gry oraz kodu spoczywa tylko na mnie, wolałbym żeby koledzy byli bardziej przychylni temu co publikuję. Przede mną jeszcze trochę pracy - bo tę grafikę trzeba pielęgnować i trzeba dorobić brakujący kod.

Myślę, że z finalnego efektu zarówno Softiron jak i inni koledzy, będą zadowoleni. Cały czas słucham tego o czym się tu pisze. Będzie to, tak jak zakładam od początku, Sokoban z ładnymi animacjami.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2019 23:45:21 przez Hexmage960
[#47] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #46

Myślę że byś uspokoił publiczność gdybyś tu konsekwentnie wrzucał grywalne wersje gry. Bo nic lepiej nie dowodzi że gra się rozwija niż exe, które ma coraz więcej kilobajtów i coraz więcej rzeczy w nim do przeklikania. ;)
[#48] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #46

Udało mi się poskładać graficzkę. Kolorem fioletowym oznaczam miejsca przeźroczyste (kolor czarny to kolor nr 0), dzięki czemu mogę mieć obiekty o nieregularnym kształcie.

Dorobiłem drewniany most. Cel gry: gracz na tym poziomie musi poukładać skrzynie/kule na miejsca oznaczone czerwonymi krzyżykami.

Wiem, że w oryginalnym Sokobanie trudność polegała na niezablokowaniu sobie ścieżki. Tu będzie podobnie, ale chciałbym wykorzystać te nowe obiekty terenowe.

Gra ma przyjazną, pastelową grafikę. Jak nie przesadzę z poziomem trudności, będzie nadawać się również dla dzieci.

Ja naprawdę jestem człowiekiem otwartym na dysputę. Nie bunkruję się przy swoim stanowisku. Koledzy mają ogromny wpływ na to jak gra będzie finalnie wyglądać.

Wiem też, że czasami robię błędy, ale często potrafię się do tego przyznać.

Chciałbym już robić wkrótce kod gry. Grafika będzie wycinana z obrazka IFF, kolor fioletowy (nr 15 w palecie) będzie oznaczany jako przeźroczysty.

Obiektem 16x16 blokującym ścieżkę jest to źródełko. Będzie też jakaś skała, albo ułamana gałąź palmy.



@Teh_KaiN

Oczywiście zgoda. Jeśli chodzi o demko, to postaram się wrzucić jak już będzie w pełni grywalne. Tak jak teraz wrzucam dokończone elementy grafiki.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 10:48:30 przez Hexmage960
[#49] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #48

"Nie bunkruję się przy swoim stanowisku"

ja bym raczej rzekl, ze zabunkrowales sie jak Hitler we Wilczym Szancu i czekasz na nadejscie ruskich szeroki uśmiech

ale wiadomo punkt siedzenia zalezy od punktu patrzenia
[#50] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #48

palma i jej cień
[#51] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #50

W mojej grafice widać tylko cień pnia palmy, bo mieści się to w 32x32.
[#52] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #51

wiem, dlatego wrzuciłem poglądowy bo brakuje piuropusza
[#53] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #51

W mojej grafice widać tylko cień pnia palmy, bo mieści się to w 32x32.


Kulki na piasku nie rzucaja u ciebie cienia, ludzik nie rzuca cienia, mostek nie rzuca cienia, tylko pien palmy rzuca cien. A moze po prostu rob bez tego nieszczesnego cienia? Albo przyjmij ze slonce bylo o wiele blizej zenitu i cien jest o wiele krotszy (taki ktory miesci sie calkowicie w kafelku)?
[#54] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #53

Dajcie spokój z tym cieniem, bo za chwilę zacznie przerabiać grafikę na całkiem inne otoczenie (takie w którym nie trzeba będzie się martwić o cienie) i przez kolejne pół roku nie zobaczymy żadnego postępu w silniku gry.

Robert - żeby nie było - kibicuję Ci, bo pokazałeś już działające demo gry i myślałem, że po prostu rozbudujesz silnik, stworzysz edytor plansz i zaczniesz budować ładnie zaprojektowane etapy wykorzystując wcześniejszą grafikę (tak naprawdę do tego potrzeba tylko kilku dummy graficzek - o czym Ci już pisałem przy okazji Dune III :P). Grafikę robi się na końcu (chyba, że ma się grafika w zespole to robi się to równolegle).

A Ty znowu utknąłeś na pixelowaniu.... i obawiam się, że za kilka miesięcy pojawisz się tutaj z nowym pomysłem na nową grę... w której po kilku miesiącach pojawią się znowu wydmy... bo Cię do tej Diuny ciągnie.

Zobacz tutaj:



Widzisz żeby coś tutaj rzucało cień (poza ścianami?) i nie ma z tym żadnego problemu bo gra jest po prostu grywalna :)

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 13:45:31 przez WojT_GL
[#55] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #54

Nie wiem, po co cokolwiek Ci doradzać , skoro gra na 100% pozostanie nigdy nie dokończona, jak wszystko inne, za co się zabierałeś...

Ale jednak coś doradzę - grafikę robi się na końcu, a nie na początku, i wie to nawet taki laik, jak ja...
[#56] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #54

ale widzisz.. autor coś wrzuca a odbiorcy reagują i potem tak się to kończy.
Też kibicuję... czy może raczej kibicowałem bardziej do czasu kolejnego przemalowania pokoju i wstawienia innych mebelków że tak powiem.
I zgadzam się... była wersja działająca z całkiem spoko grafiką. Wystarczyło dorobić etapy a kolejne wersje grafiki wypuszczać sobie później bo tak nawet Hex to miał skonstruowane że grafikę zaciągało z osobnego pliku.... no to jednak nie....
jak dla mnie te wydmy i palmy i inne scenerie mogą być zostawione na 2 cześć gry... Magazyn 2: World Cleaning....
a teraz skrzynki, ludek, ściany i naście etapów.

więc sobie już tylko z zaciekawieniem niejakim poobserwuję.
[#57] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #51

ja tylko do tego, co koledzy napisali, przypomnę:

Zaznaczam, że chciałbym rozmawiać o tym co już zostało zrobione a nie o planach na przyszłość, żeby uniknąć obiecywania.


tymczasem piszesz często o tym, co "będzie" i co "byś chciał".
ale skoro już się uparłeś, że najpierw trzeba przygotować wszystkie scenerie, to proponowałbym przynajmniej dokładnie obmyślić, jakie elementy sceneria będzie zawierać i co one będą robić, a później ewentualnie przedstawić swój plan ze szczegółami i przykładowym screenem, zamiast pisać w jednym poście "zrobiłem drzewko, fajne?", w drugim "zrobiłem drzewko z poprawkami, teraz ma 1 kokosa więcej", w trzecim "a teraz dorysowałem mostek i rzeczkę. Z mostkiem to jest zajebiście, bo można nim przejść przez rzeczkę, a rzeczka będzie płynąć i będą w niej rybki o wymiarach 8x8 z fioletowym jako przezroczystością (a jakbyście przypadkiem się zastanawiali - 0 to kolor czarny)" itd.

A odpowiadając na wcześniejsze:

Powiem Ci kolego, byś nie oceniał gameplay zbyt wcześnie, szczególnie że dodałem tylko palemkę do grafiki.


Ależ ja nie oceniam gameplayu. Nawet jakbym chciał, to nie mogę, bo zwyczajnie go od poprzedniej wersji "preview" nie zaprezentowałeś :) (czy to poprzez jakieś nagranie, czy upublicznienie wersji alpha).

Poza tym proszę mi wierzyć - proces twórczy to nie bułka z masłem.


spoko, mi tego tłumaczyć nie musisz, bo czas powstawania Twoich wszystkich Magazynów, Diun 3 i Arcymagów we wszystkich mutacjach łącznie to jest nic w porównaniu z moim Super Turrem. ;) Tyle że różnica między naszymi projektami (pomijając sposób wykonania) polega na tym, że po pierwsze ja od dobrych -nastu lat trzymam się jednego, a po drugie nie zasypuję forum każdą pierdółką, jaką wprowadziłem do kodu/grafiki/muzyki, czy pomysłem na rozwój.

P.S. w takich np. Settlersach co prawda nie było palm, ale wydaje mi się, że chyba by sobie z nimi też jakoś poradzili.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 15:28:47 przez snajper
[#58] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #56

Jak mialby gotowy silnik gry to moglby zrobic wybor mapy czy magazyniera. Przeciez nawet Benefactor mial mozliwosc wczytania nowych leveli z data dysku. Nie ma sensu zmieniac ciagle grafiki w grze, lepiej zrobic rozne swiaty (rozne poziomy trudnosci), moze podwodny, kosmiczny i tym podobne. Mozna tez tytul zmienic, choc Push It juz chyba byl na Amidze. No ale na pewno silnik juz powinien dzialac przynajmniej w wersji podstawowej. No chyba, ze Hex chce zostac grafikiem zamiast programista. Mozliwe, ze odkryl nowe powolanie u siebie. Grafike zwykle zawsze od razu mozna obejrzec i ocenic, a dobry kod programu wymaga dlugiego i zmudnego czasu pracy, czesto bez widocznych efektow, albo z bledami w kodzie. Ja to widze tak, ze Hex woli juz byc grafikiem niz programista.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 16:25:48 przez Don_Adan
[#59] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #48

Spoko to nawet wygląda w porównaniu do tego co było. Teraz gra wygląda jak prawie izometryczna a wcześniej wyglądała bardzo płasko. Nie wiem czym to jest spowodowane, bo w zasadzie nic się w silniku nie zmieniło, jedynie grafika ciut inna. Ta rzeka z mostem jest fajna, duże urozmaicenie w stosunku do zwykłych plansz pokazanych wcześniej.
[#60] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #54

Dzięki wszystkim za szereg wskazówek.

@MSchulz

Jeśli chodzi o cień, to po prostu palma jest wyraźnie najwyższym elementem krajobrazu. Dlatego tylko ona rzuca cień (no i jest na niego trochę miejsca w kafelku).

@WojT_GL

Znam X-ITa. Gra całkiem udana.

Z technicznych rzeczy, to zastosowano tam przysłaniające się elementy. U mnie to jest prościej zrealizowane. Obiekty mogą mieć nieregularny (inny niż prostokąt) kształt, jednakże obiekty nie nachodzą na siebie - znajdują się na oddzielnych kafelkach 16x16.

Druga sprawa - moja gra ma mniej szablonową grafikę dzięki zastosowaniu kafli 32x32 - dzięki temu nie jest to sztywna kratka 16x16, co widać.

Chciałbym by moja gra była wesoła, zaś elementy na planszy - delikatnie animowane.

Jeszcze do Ciebie oraz pozostałych kolegów:

Robię grafikę, bo rzeczywiście z grafiką idzie mi troszkę lepiej niż z kodem. Wytłumaczę się w następujący sposób: otóż grafika szła mi raz tragicznie, a innym razem wręcz bajecznie. Czyli były sytuacje, kiedy grafika mi w ogóle nie wychodziła, oraz chwile, gdy szło mi to bardzo sprawnie.

W przypadku grafiki to pół biedy. Jednak w przypadku kodu rzecz niedopuszczalna. Ponieważ taki "kiepski" kod zupełnie sypał program.

Teraz jest dużo lepiej w tej materii niż np. miesiąc, czy pół roku temu.

Wiem, czego Softiron się obawia. Że zmienię koncept graficzny, zastosuję inny rzut itp. I ja przyznam - że też troszkę się tego bałem.

Może rzeczywiście ta grafa bardziej pasowałaby do Magazynu 2. Dokończę jednak tę grę z tą grafiką. Praca odbywa się płynnie.

Dziękuję kolegom za kibicowanie.

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2019 07:07:41 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem