[#61] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #60

Robert, kończ grę, nie trać czasu na forum :) trzymam kciuki.
[#62] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #61

koncz gre, czasu oszczedz szeroki uśmiech
[#63] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #62

Zajmuję się już sprawami technicznymi od strony programowej. Nie będę wrzucać postępów w pracy nad utilkami ani pośrednimi tech-demkami. Postaram się odczekać jak już to wszystko będzie gotowe.

Aktualnie utilek pomocniczy do importu tej narysowanej grafiki do gry jest ukończony tak w 75%.
[#64] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #63

Hej.

Uprościłem sobie troszkę zadanie, jak i ujednoliciłem grafikę. Teraz sceneria Plaży jest po prostu jedną ze scenerii (obok wcześniejszych) w grze Magazyn. Kafle teraz są 16x16.

Widoczne są elementy wcześniej narysowane:
- Piasek,
- Skrzynie,
- Bajorka,
- Palmy,
- Pola docelowe dla skrzyń.

Te bardziej zaawansowane koncepty graficzne pozostawię sobie na przyszłe produkcje. Teraz dokończę Magazyn w tej postaci.

[#65] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #64

Teraz dokończę Magazyn w tej postaci.


[wyróżniony] [#66] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #65

Dla przypomnienia - poprzednie scenerie:

Teraz trzeba to poskładać w jeden silniczek Sokobana.

1. Oryginalna (konkursowa)
2. Katakumby
3. Plaża

4. Bonus - łysol.




Ostatnia aktualizacja: 16.07.2019 13:38:41 przez Hexmage960
[#67] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #66

To już wolałem tamtą plażę. Była bardziej pastelowa i pasowała do pozostałych dwóch. Ta jest dla mnie swojego rodzaju downgrade.
[#68] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #67

Każdy oczywiście może mieć swoje zdanie. Musiałbym otworzyć ekran w 640x512 (czyli Hires Laced), żeby kafle 32x32 były odpowiednio małe. szeroki uśmiech

Downgrade jest, ale ta nowa plaża (według mnie) nie wygląda źle.

Co do pastelowości - nowy piasek jest bardziej złoty.

Żeby nie utrudniać sobie zadania zrobię z tą grafiką w 320x256. Chciałbym by wszystkie kafle były 16x16 by były jednolite. Ale rozmiar kafla ustawię jako zmienną, by potem móc sprawdzić jak wygląda.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2019 09:28:17 przez Hexmage960
[#69] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #68

Czy ludzik będzie w stroju plażowym?
[#70] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Schizo_, post #69

Ludzik będzie w zwykłej "koszulce", tak jak na poprzednim rysunku.
[#71] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #70

Jeszcze wytłumaczę koledze Mailmanowi, że w poprzedniej grafice to połączenie elementów 32x32 i 16x16 (np. duża palma, strumyk) komplikowało sprawę tworzenia dowolnych plansz dla Sokobana.

Teraz jest to zrobione tak, by wszystkie kafle miały jeden rozmiar 16x16. Kolorystykę, jeśli nie pasuje, można ew. dostosować i to w każdej chwili.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2019 10:10:04 przez Hexmage960
[#72] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #71

Zawsze możesz to ominąć dzieląc kafel 32x32 na cztery kafle 16x16 i nadając im jedną i tę samą logikę interakcji. To tak jakby jednak Ci tu ludzie nie dawali spokoju z uproszczonym podejściem. ;)
[#73] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #72

Rzeczywiście taka była pierwotnie koncepcja odnośnie tej "dużej" grafiki plażowej. Jednakże do gry komórkowej (cellular automata) typu Sokoban ciężko to się sprawdza, bo chcę układać dowolne plansze.

Chodzi o to, że z takich bloczków 2x2 komórki (np. palma, strumyk) ciężko korzystać przy konstruowaniu plansz do gry logicznej, których główną cechą musi być przejrzystość i wyraźnie zaznaczone elementy.

Chciałbym by grafika nadawała się do prostej gry logicznej. Elementy 2x2 komplikowały sprawę.

Zawsze można tak zrobić grafikę by była bardziej zróżnicowana a nadal z kafli 16x16 pikseli. Nawet mam pewną ideę na urozmaicenie, która nie kłóci się z obecną koncepcją.

Powoli... tak jak pisaliście silnik jest ważny nawet bez grafiki. W tej chwili grafika podstawowa jest gotowa. Różnicowanie ew. później.

Zaś co do bardziej zaawansowanych konceptów z grafiką z kaflami 32x32 itp. to dopiero w następnych produkcjach. Do logicznej gry komórkowej typu Sokoban to nie pasuje.
[#74] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #66

Ale lipa ta grafika z plażą w porównaniu do poprzedniej.
[#75] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #74

A niech już będzie choćby Żuk Gnojowy (Geotrupes stercorarius), przetaczający kulki nawozu, byle gra zobaczyła światło dzienne.

BTW: Zestaw kafelków podobno można w grze w łatwy sposób podmienić (hint, hint).
[#76] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #75

Obstawiam, że za parę dni zobaczymy kolejną wersję grafiki a silnik będzie leżał i robił brum brum :)
[#77] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #76

I po co tak kombinować?
[#78] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #68

To nie mogłeś zrobić takich samych graficznie kafli, tylko mniejszych? Robert, ustal ostateczne parametry wpierw, kończ silnik i dopiero szlifuj tą grafikę, bo będziesz latał od stołka do stołka i umrzesz jak ten osioł, co nie mógł się zdecydować.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 01:52:16 przez sanjyuubi
[#79] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #74

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą tezą.

W praktyce ta nowa grafika ze złotą plażą wygląda bardzo atrakcyjnie.

Tutaj zrzut ekranu z działającego edytora plansz. Edytor i gra są zintegrowane a dostęp do funkcji jest poprzez menusy Amigowe.

[#80] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #79

Oczywiście ze możesz się z tym nie zgodzić.

Ocenę gry i tak wystawią gracze pod warunkiem że zostanie ukończona.
[#81] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #80

Ocenę gry i tak wystawią gracze


Chyba nie jest to dla niego tak ważne, jemu się podoba ;)

pod warunkiem że zostanie ukończona


To chyba też nie jest w tym przypadku przesadnie ważne ;)
.
[#82] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #81

Chyba nie jest to dla niego tak ważne, jemu się podoba ;)

Jasne, że zależy mi na opinii/ocenie graczy. Bardzo chciałbym by ukończona produkcja zebrała dobre noty.

Grafika mi się podoba, bo w praktyce - w edytorze - wygląda atrakcyjnie. Nie dogodzę wszystkim graczom, choć na opinii recenzentów gier jak kolega Mailman mi zależy.

Będę się starał, by gra była miodna i grywalna. Jaki będzie efekt końcowy - zobaczymy.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 11:49:21 przez Hexmage960
[#83] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #82

Jasne, że zależy mi na opinii/ocenie graczy. Bardzo chciałbym by ukończona produkcja zebrała dobre noty.


A jednak nie, bo twoja odpowied na komentarz potencjalnego gracza, ktoremu nie spodobala sie nowa wersja grafiki odpowiedziales:

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą tezą.


Moja rada: dokoncz gre od strony technicznej (silnik, poziomy, gameplay). Jak bedzie grywalna nawet z brzydka grafika to przynajmniej bedziesz mial motywacje zeby poprawic.
[#84] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #83

A jednak nie, bo twoja odpowied na komentarz potencjalnego gracza, ktoremu nie spodobala sie nowa wersja grafiki odpowiedziales:

Napisałem też, że "nie dogodzę wszystkim graczom".

Moja rada: dokoncz gre od strony technicznej (silnik, poziomy, gameplay). Jak bedzie grywalna nawet z brzydka grafika to przynajmniej bedziesz mial motywacje zeby poprawic.

Od strony technicznej jest już sporo zrobione.
[#85] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #84

Ale nie jest skończone. Zrób tak jak Ci radziło już kilka osób i dokończ silnik a później zajmujesz się grafika, bo inaczej nic z tego nie będzie. Co z tego że będziesz miał dobrze zagniecione (wyrobione) ciasto skoro nie będziesz mieć pieca aby upiec z tego ciasta chleb.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 13:32:39 przez nostrum666
[#86] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #84

Fajnie jakby mozna bylo za tlo dac obrazek 320x256 zamiat powtarzajacego sie tilesa.
[#87] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Leon, post #86

Wypluj te słowa, bo gra zostanie skończona na gwiazdkę 2025 :D :D :D
[#88] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #85

Ja już w tej chwili nie zajmuję się grafiką, tylko właśnie stroną techniczną. Edytor plansz działa (zamieściłem zrzut ekranu z edytora), zintegrowana z edytorem gra - jeszcze nie, ale jest wszystko przygotowane.

Chcę zamieścić plik wykonywalny (z demem gry) dopiero jak silnik gry (który jest połączony z napisanym już edytorem plansz), będzie już w pełni działać i będzie kilka plansz do zagrania.

Jak już to co najważniejsze będzie gotowe (silnik) - dodam takie komponenty jak ekran tytułowy oraz ekran najlepszych wyników itp.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 14:02:54 przez Hexmage960
[wyróżniony] [#89] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #88

Sporo już zrobiłem.

- Ekran i porządne podwójne buforowanie.
- Ekran jest podzielony na dwa okna - planszę oraz panel (teraz plansza jest kwadrat 16x16).
- Główna pętla gry.
- Struktury gry.

Tak to w tej chwili się prezentuje. Jest to efekt działania programu. Panel jeszcze nieanimowany, ale napędzany silnikiem gry. Plansza rysowana na podstawie struktury planszy. Grafika ładowana z IFF.

Przygotowałem pole na 4-klatkowe animacje wszystkich elementów (np. palm, stawików). Stawiki są niewidoczne ale będą użyte.

Na panelu widoczny diament - punkty, strzałka - ruchy, zegar - czas. Symbol ludzika to liczba "żyć", czyli możliwych podejść do rozwiązania łamigłówki.

[#90] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #89

Przygotowując panel pomocniczy dla edytora plansz podpicowałem przy okazji troszkę grafikę - bohatera, palmy, skrzyni i pola docelowego.

Bohater ma buty skierowane "do nas".

Jako, że wspomniałem o tym, że każdy element może mieć 4 klatki, to niektóre elementy będą mogły być w kilku odmianach lub być animowane.

Dlatego robię ten panel dla edytora, bo obecnie renderuję wszystko za pomocą własnych funkcji, czyli bez menu rysowanego przez system (były wcześniej kłopoty z podwójnym buforowaniem).

Zrzut z uruchomionego programu.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem