[#121] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@miro_78, post #120

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Cieszę się, że najświeższa grafika się podoba, bo mi też. Pracuję przy kodzie.
[#122] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #121

Mnie sie nie podoba ta grafika

oczekuje zmiany na lepsza i bardziej kolorowa !!

super
[#123] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #122


Może kafelki przypominające kratownicę - mniej bym uwydatnił ich krawędzie. Takie odczucie, że po tym ciężko jest przesuwać bloki.
[#124] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Schizo_, post #123

[#125] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #124

coś w tę stronę
[#126] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Schizo_, post #125


To serio ma sens...
A może łączenia zamiast wypukłych, wpadałyby dośrodka...?

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2019 19:30:11 przez Ralpheeck
[#127] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Schizo_, post #123

Muszę wsadzić swoje trzy grosze do dyskusji i zwrócić Wam uwagę że po raz kolejny mieszacie chłopakowi w głowie, w której i tak się sporo dzieje. Po raz kolejny swoimi radami spowodujecie to że Robert zmieni koncepcje grafiki i nawet ogólną koncepcję gry. Po raz kolejny swoimi uwagami spowodujecie to że będzie próbował dopasować się do uwag i rad jednocześnie przyjmując do siebie że robi grę źle i próbując wprowadzić te zmiany będzie odwlekał koniec pisania gry na "nie wiadomo kiedy". On tego nie skończy jeśli będzie PRZYWALONY kolejnymi dobrymi radami "Wujka Dobra Rada". Mam nadzieję że nie robicie tego specjalnie, bo po kolejnych "propozycjach", jak można prześledzić w wątku, następują kolejne zmiany koncepcji u autora gry i to niema końca.
[#128] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ralpheeck, post #126

A moze tak koledzy zamiast gadac bez sensu sami sie wezmą i zrobią taką grę wedle własnego uznania. Dajcie chłopu robić tak jak to sobie obmyślił. Żaden z Was nie jest w Szacki Team który tą grę robi. Nie pomagacie Panowie. To przynajmniej nie przeszkadzajcie.
[#129] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #128

Chcę Was uspokoić, że najnowsza grafika naprawdę mi się podoba.

Czytam sobie spokojnie komentarze, ale trzymam się swoich wytycznych, dlatego np. na propozycje kolegi Schizo nie odpowiedziałem.

Grafika aktualnie nie wymaga według mnie żadnych korekt, dlatego koncentruję się na kodzie. Skoro już o tym piszę, to dziś rano przygotowałem kilka ważnych procedur do Magazynu (dot. grafiki w plikach IFF), mimo że mam pewne ważne obowiązki.

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2019 20:13:05 przez Hexmage960
[#130] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #129

Czytam sobie spokojnie komentarze, ale trzymam się swoich wytycznych, dlatego np. na propozycje kolegi Schizo nie odpowiedziałem.

Wystarczyło "nie, dzięki" i wiedziałbym na przyszłość.
Powodzenia!
[#131] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #128

Ale po co nam nastepne 30 sokobanow ?
[#132] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #131

Heh, w takim miejscu jak PPA zwrot "po co ..." jest... nie na miejscu
[#133] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #131


Ale po co nam


Wam, selur, zapewne po nic. Ale Hexmage chce i robi. Chyba mu wolno, co?
[#134] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #133

No wolno mu, wolno mu.. idzie :P
A tak powaznie to pisalem, ktora grafika mi sie podobala, ta juz mi sie nie podoba. jest po prostu prosta (ale estetyczna), tamta z palmami byla super. No nic. Najwazniejszy tak czy siak jest kod... Do tak prostej gry fajnie, zeby grafika nie byla prosta :)
[#135] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #128

Nie pomagacie Panowie. To przynajmniej nie przeszkadzajcie.


no przecież właśnie pomagają. A w każdym razie starają się pomóc, wytykając elementy nie trzymające się kupy w tych obrazkach. Ale widzę, że na myśl, że Hexmage znów zacznie nanosić poprawki, co poniektórych już agresja bierze.
[#136] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #129

btw taka rada od wujka Dobra Rada. Jak chcesz mieć miliony cebul, ładne panie na każdym porcie, szacun na dzielni i żeby wszyscy Cię lubili i podziwiali, to obecnie najkorzystaniejszą opcją na tym polu jest grafika 3D. Jak będziesz robił co innego, to możesz zostać co najwyżej jakimś adminem czy innym Kim Dzongiem.
[#137] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #136

To chyba zart.
[#138] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #137

w którym miejscu?
mogę powiedzieć Ci np. o jednej pani, która dostawała 10k za rysowanie drzewek. :) Potem podniesione, jak zaczęła bonusowo rysować potwory. Grafik znajdzie pracę wszędzie - przy robieniu reklam, filmów, gier itp., a efekty jego pracy są widoczne na pierwszy rzut oka.
[wyróżniony] [#139] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #138

Opracowałem już jednolitą koncepcję edytora plansz do gry. Otóż u góry ekranu po lewej stronie będzie widoczny panel z trybami pracy programu. Po prawej będą wyświetlane opcje zależne od wybranego trybu (np. w trybie malowania będą to dostępne kafle).

Udało mi się to już częściowo oprogramować. Generalnie zdecydowałem się na systemowe rozwiązania, żeby skrócić czas pracy.

Program powinien być intuicyjny i łatwy w użyciu.

To jest taka jednorazowa wrzuta. Chciałem pokazać jak przedstawia się koncepcja edytora. Postaram się w następnej kolejności zamieścić już w pełni grywalną grę z 10 etapami i edytorem, a nie sam edytor.

Opcje programu. Ta opcja umożliwia tworzenie nowej planszy, odczyt oraz zapis plansz.

Tryb malowania - wyświetla na panelu po prawej stronie dostępne rodzaje kafli i umożliwia wklejanie ich na planszy.

Tryb zaznaczania. Aktywacja tej opcji pozwala zaznaczać obiekty na planszy i możliwość manipulacji nimi za pomocą panelu. Wykorzystam to później.

Joystick - testowanie planszy.

Oto panel w całej okazałości. Po prawej kafle do wklejania:

[#140] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #139

bardzo ciekawy joystick. OK Tylko proponowałbym dać do tych ikonek podpisy, bo nie każdy może mieć właściwe skojarzenia, że np. nóż do mięsa przełącza w tryb malowania.
[#141] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #138

Nie musisz jednak wszystkiego w 3d zeby byc "super cul". A kto ile zarabia to jego personalna sprawa. Znam takich co dostawali n-razy wiecej kasy za miesiac roboty ale czy to cos zmienia w tym watku?
[#142] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #140

W instrukcji do edytora będzie napisane do czego służą poszczególne przyciski, ale podpisy w programie to dobry pomysł.

Rysunki są symboliczne, więc powinny być rozpoznawalne.
- Klucz obustronny,
- Pędzel,
- Strzałka,
- Joystick.

Dziwię się, że ktoś pędzel z niebieską farbą pomylił z nożem do mięsa. No ale nie mam pojęcia z czym się mogą kojarzyć moje rysunki.

Joystick rysowałem mając jeden egzemplarz z boku, który posłużył jako model.

Myślę, że nie warto dłużej rozwodzić się na temat grafiki tych symboli. Wszak ich dokładny wygląd nie ma w tej chwili żadnego znaczenia. Liczą się funkcje w programie, które one pełnią.

I na to chciałbym w tej chwili położyć nacisk.
[#143] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #142

A czemu edytor plansz ma byc rowniez na Amidze i czemu musi mievmc takie wypasione ikonki (skoro i tak ma pracowac pod systemem to nie lepiej zrobic zwykly guzik z intuition? Kolejne godziny spedzane nad edytorem, grafika do edytora ale nie samym silnikiem gry ;)
[#144] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #141

no ale czy ja tu kogoś wypytuję, ile zarabia? Podałem przykład na dowód, że robienie grafiki 3D jest intratną opcją, w odpowiedzi na Twoje powątpiewanie, a nie żeby się tu z kimś licytować.
Pewnie, że do "bycia super cul" i tworzenia dzieł sztuki nie jest niezbędna biegłość w posługiwaniu się edytorami 3D - tylko spróbuj przekonać filmowców, żeby Cię zatrudnili, bo Ty masz talent i zrobisz np. lepsze efekty w Matrixie bez 3D. :)
[#145] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #143

A czemu edytor plansz ma byc rowniez na Amidze

No bo chyba najwygodniej będzie grać i tworzyć poziomy nie wychodząc z jednego programu?

Poza tym - przyzwyczaiłem się robić utilki na Amidze.

i czemu musi mievmc takie wypasione ikonki (skoro i tak ma pracowac pod systemem to nie lepiej zrobic zwykly guzik z intuition?

Fakt, są troszkę wypasione. Ale nie aż tak bardzo. Na tym etapie ikony mogłyby wyglądać "brzydziej", ale chyba tak jest OK. Poszedłem na pewien kompromis. Chciałem by wygląd ikony jednoznacznie kojarzył się z funkcją.

Co do intuition to w 16x16 trudno zmieścić symboliczną ikonkę. Musiałbym dać szersze z podpisami, ale to troszkę kłóci się z rozlokowaniem GUI edytora.

Kolejne godziny spedzane nad edytorem, grafika do edytora ale nie samym silnikiem gry ;)

Troszkę zajęło to czasu ale nie aż tyle.
[#146] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #144

"Powiedz ludziom co robia loga w 2d za miliardy dolarow bo robia to lepiej niz Ci od matrixa..."
Dziecinada z Twojej strony. Jak jestes dobrym grafikiem (i umiesz sie sprzedac) nie wazne czy 2d czy 3d to swoje zarobisz.
Odnosnie gry. Pisz ten silnik bo ja juz nie wiem ktory to juz rok jak nic nie wydane a tyle "napisane".
[#147] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #142

Koledze prawdopodobnie chodzilo o skojarzenia joysticka z meskim przyrodzeniem, szczegolnie patrzac na jasny obrys wokol, jakie w formie piktogramow plemiona miejskich neandertalczykow zapamietale rysuja szprejami na scianach swych jaskin z wielkiej plyty :)
Amigowe gry rzadko kiedy maja podpisane ikonki. Obrazek mowi sam za siebie.
Rob ten edytor, koduj.
[#148] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #142

Wystarczy jeżeli w pliku z instrukcją opiszesz co i do czego, jeżeli wrzucisz podpisy na plansze będzie nieczytelne lub "na...e".
[#149] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@96, post #148

Jeśli chodzi o podpisy do funkcji edytora (po najechaniu nad ikonkę), to one byłyby wyświetlane w jednym wierszu poniżej panelu.
[#150] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #108

Bardzo fajna grafika! Rób, działaj, wydaj to!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem