[#151] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #150

[#152] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #147

@softiron no! x)



Ale po tym aż zastanowiłem się, czy to tylko ze mną jest coś nie tak, czy też z osobami, którym to się kojarzy w pierwszej kolejności z joystickiem... Po fakcie, jak mój post w tym temacie z grupy na śmiećbuku zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach (bez sugerowania, co ta ikonka może przypominać), wujek Dobra Rada ma dla Was kolejną dobrą radę: jeśli ktoś chciałby sobie walnąć ikonkę joysticka w avatarze, to nie idźcie tą drogą.
[#153] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #152

Takich to czasow doczekalismy. Gole baby na kazdej okladce ale uwala ci awatara bo sie kojarzy...
[#154] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #153

Edytor w akcji!!

Jest to zrzut z działającego programu. Działają:
- Guziki na panelu u góry - reagują na naciśnięcie,
- Menu podręczne wywoływane prawym przyciskiem - otwiera się w nowym okienku,
- Przyciski w menu podręcznym - również reagują.

Skorygowałem też grafikę przycisków.

[#155] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #154

jak idzie?
[#156] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #155

Jak w magazynie inwentura.
[#157] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #155

Tak jak pisałem, w październiku będę miał dużo więcej czasu przysiąść - to już niedługo.

To co udało się zrobić, to doprowadziłem kilka funkcji do porządku, w tym podwójne buforowanie, które wcześniej sprawiało problemy (kolega QUAD zdaje się zgłaszał problem, który sam również odnotowałem) - teraz powinno działać w 100% bez zarzutu.

Ten menus przywoływany prawym klawiszem myszy, prezentowany ostatnio zostanie dużo bardziej rozbudowany.

--
Aktualnie zaliczam projekt indywidualny na studiach - program komputerowy, którego tematyka jest troszkę odległa - z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki - komputerowe generatory liczb losowych. Ten program ukończyłem i działa bardzo sprawnie.

Zostało mi tak bardzo bardzo niewiele do licencjata. Jeszcze odrobina pracy i myślę, że uda się go zdobyć, choć studia magisterskie rozpocznę dopiero za rok. Wszystko fajnie pouzupełniałem i zostaną mi praktyki studenckie, których z powodów zdrowotnych nie mogłem odbyć.

W październiku z przyjemnością dokończę tą grę - mam pomysł na ten menus i resztę.
[#158] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #157

To dzialaj. Powodzenia.
[#159] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #157

Fajnie, że działasz kolego. Szacunek, szczególnie, że wiem jak ciężko się czasem zmobilizować do pracy kiedy warunki zdrowotne nie sprzyjają ;) Malkontentami się nie przejmuj, rób swoje. Nie masz przecież presji na sprzedaż tej gry. Ważne, że sam się rozwijasz, uczysz, idziesz do przodu. Chętnie kiedyś pyknę z ciekawości w ten Twój Magazyn jeśli uda się go ukończyć. Powodzenia !
[#160] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@uroboric_tom, post #159

Dziękuję!

Tak się składa, że mam coś do zaprezentowania. Przygotowałem w dość krótkim czasie proste animowane intro do gry. Zapraszam do obejrzenia.

Wymagania to Amiga z OCS z kickiem 3.0 oraz zainstalowanym systemem (korzysta z datatypów).

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Intro.lha

Intro jest krótkie, ale pomysłowe. Mam nadzieję, że Wam się spodoba. Czekam na odzew.

Intro działa tymczasowo w pojedynczym buforowaniu i nie wiem czy zadziała pod grafiką RTG.

Prace nad silnikiem będą kontynuowane niebawem.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2019 12:44:16 przez Hexmage960
[#161] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #160

Eee... Że wjeżdża ciężarówka do domku? Spektakularne.

P.S. Pod MorphOSem działa, choć z racji bardzo niskiej rozdzielczości intra reszta ekranu wygląda... hmm... dość nietypowo.
[#162] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #161

Fajnie, że działa pod MorphOSem. Gra otwiera ekran o standardowej rozdzielczości, ale jako tryb jest ustawiony LORES na sztywno.

W jakiej rozdzielczości Ci się konkretnie intro otwiera? Czy MorphOS może otwierać ekrany o niskiej rozdzielczości?

Eee... Że wjeżdża ciężarówka do domku? Spektakularne.

To intro będę pod koniec prac nad grą dopieszczał pod kątem grafiki. Wreszcie zaczyna się coś dziać, a nie są to tylko statyczne obrazki.

Planuję by gra działała normalnie za pomocą joysticka/klawiatury, a funkcje dodatkowe (głównie programistyczne do edycji poziomów) były ukryte pod skrótami klawiaturowymi.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2019 13:54:51 przez Hexmage960
[#163] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #161

@Recedent

Już wiem o co chodziło z tym "nietypowym wyglądem reszty ekranu". Był błąd w programie. Jak uruchomiało się intro w wyższej rozdzielczości - program starał się kopiować więcej niż rozmiar obrazka.

Skorygowałem już to. Dorobiłem też wybór trybu ekranu.

Prócz tego skorygowałem też ewentualne problemy z kolorami, jak również obraz jest centrowany w przypadku gdy wybrany rozmiar ekranu jest większy niż 320x256 (grafika nie jest skalowana).

Przygotowałem przy okazji trochę ładniejszą grafikę do intra (duże poprawki wprowadzę na koniec).

To usprawnione intro można pobrać stąd:

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Intro2.lha

Te usprawnienia głównie z myślą o konfiguracjach RTG. Dziękuję zatem za testy.

Z RTG jest zatem spokój (ew. wprowadzę skalowanie ale to dużo później). Będę mógł się zabierać za silniczek.

W tym intrze głównie chodzi o efekt animacji, który planuję później rozwinąć.

Oto screen z intra. Ciężarówka wjeżdża do składu zaopatrzenia gdzie rozgrywać się będzie właściwa gra w porządkowanie skrzyń.



Ostatnia aktualizacja: 28.09.2019 19:34:00 przez Hexmage960
[#164] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #163

wyglada jakby za chwile trerorysci chceli wysadzic mur ale dobra...

Ciezarowka jest ZLE narysowana albowiem ostatnie trzy kola, powinny znalezc sie pod naczepa a nie obok niej !!
Bo by kolami TIR zachaczyl w inne auta. pomysł
[#165] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #163

Teraz wygląda tak, jak miało. I requester z wyborem trybu... Szacunek.



Ale koła powinny się chyba kręcić, chyba że gość na ręcznym wjeżdża.
[#166] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #165

Tak, kręcenie się kół i podobne rzeczy to właśnie to o czym wspominałem jako "rozwinięcie efektu animacji". Zrobię je jednak na koniec prac, po silniczku Sokobana.

Cieszę się, że wszystko dobrze działa.

@Selur
Wiem, że ciężarówka wygląda nieco "dziwnie", szczególnie koła, ale przymknąłem na to oko. Ogólnie ta grafika w intrze będzie tak jak napisałem podrasowana pod koniec, kiedy więcej czasu jej poświęcę.
[#167] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #164

true...
@Hex
chodzi Ci o coś takiego...


i teraz zależnie co potrzebujesz. Jeśli to ma być ciągnik z naczepą to interesuje cię tractor with semitrailer (zauważ że u góry kabiny ciągnik nie łączy się z naczepą nijak bo nie skręci)
albo jeśli to dostawca jakiejś mniejszej kurierki to truck only

@selur: TIR to jest karnet na którym może poruszać się ciągnik z naczepą :P
[#168] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #167

to zes teraz dal temat do analizy na pol roku szeroki uśmiech

p.s.
czy ta ciezarowke prowadzi typowa Tirowka z lasu z krzywym nosem?
[#169] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #167

@Softiron
Dzięki, to pomoże mi w korekcie rysunku tej ciężarówki.

@Recedent
Mam do Ciebie pytanie pomocnicze: czy intro działa dobrze zarówno w trybach CLUT, jak i RGB32 pod MorphOSem (w sensie czy kolory są prawidłowe)?

Bo aktualnie nie remapuję grafiki więc kolory mogą być w RGB32 zniekształcone (na początku intra).

Jeśli tak jest, to prawdopodobnie wiem jak temu zaradzić. Dodałbym po prostu opcję do programu "remap/ don't remap". W przypadku "remap", gra mogłaby działać na dowolnym ekranie publicznym.

@Selur
czy ta ciezarowke prowadzi typowa Tirowka z lasu z krzywym nosem?

To trochę żartobliwy rysunek.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2019 22:28:54 przez Hexmage960
[#170] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #169

Hej, wrzucam tylko jednego screena, choć udało mi się zaprogramować w pełni funkcjonalny silnik gry!

Przez pomyłkę straciłem jeden plik z kodem źródłowym, próbując utworzyć archiwum LHA - nadpisało mi ten plik.
Na szczęście esencja silnika nie została utracona. Tamten plik będę musiał jednak napisać jeszcze raz.

Screen został pobrany z działającego silnika. Wrzucę więcej jak przepiszę ten utracony plik źródłowy i zrobię więcej etapów.

Jak widzicie użyłem podrasowanej grafiki - dodałem "bohatera" i więcej kolorów. Jest to cały czas robocza grafika.

[#171] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #170

Tym razem bohater to ten uśmiechnięty kwadrat? Rulez! super
[#172] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #171

Tak na szybko go dorysowałem do tej grafiki - wziąłem go z obrazka skrzyni.

Tak jak napisałem, silnik gry udało mi się już ukończyć i pliki Silnik.c oraz Silnik.h są napisane.

Straciłem tylko plik System.c, gdzie było ładowanie grafiki, otwieranie ekranu i rysowanie, co muszę napisać jeszcze raz. Opóźniło to tylko nieoczekiwanie "premierę" gry z wieloma etapami.

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2019 21:51:32 przez Hexmage960
[#173] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #172

"Straciłem tylko plik System.c, gdzie było ładowanie grafiki, otwieranie ekranu i rysowanie"




[#174] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #172

Straciłem tylko plik System.c, gdzie było ładowanie grafiki, otwieranie ekranu i rysowanie, co muszę napisać jeszcze raz. Opóźniło to tylko nieoczekiwanie "premierę" gry z wieloma etapami.

Gdyby tylko istniało jakieś oprogramowanie które mogło by programistów przed czymś takim uchronić, moglibyśmy spać spokojnie.

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2019 22:35:34 przez jarokuczi
[#175] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@jarokuczi, post #174

Z dziwnych względów LhA nadpisało plik System.c zapisując je jako archiwum bez rozszerzenia .lha.
[#176] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #172

Robercie jako poseł w Polsce zrobił byś furore OK
[#177] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #171

Tym razem bohater to ten uśmiechnięty kwadrat? Rulez! super


to od dawna prosiło się o uwiecznienie w kronikach.

[#178] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #177

Przyznam, że ten kwadracik był zainspirowany trochę innym Sokobanem na Amigę o nazwie Technoban, gdzie też kwadratowy obiekt służy do przemieszczania skrzyń.

Okazuje się, że ten miły, "gąbczasty" bohater świetnie się prezentuje w ruchu i nadaje uroku samej grze. No i łatwy w animowaniu.
[#179] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #178

Okazuje się, że ten miły, "gąbczasty" bohater świetnie się prezentuje w ruchu


No, jest w tym coś...

[#180] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@jarokuczi, post #174

Gdyby tylko istniało jakieś oprogramowanie które mogło by programistów przed czymś takim uchronić, moglibyśmy spać spokojnie.


Przed utratą przypadkowo skasowanych plików. Istniało i istnieje, a w tym przypadku zadziałało by na pewniaka, wszakże to nie było uszkodzenie struktury danych na dysku/i lub fizycznie dysku, a jedynie nadpisanie pliku. Wystarczyło odpalić coś w rodzaju DiskSalv.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem