[#331] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #330

Wygląda jak vlog z "budowy" domu jednorodzinnego "Dzisiaj zrobiłem to, tamto, po niedzieli wpadają tynkarze, potem malowanie, łączniki, gniazdka...", tylko tutaj nic nie ma końca. Jeszcze robota nie skończona, w połowie etapu, a już zmiana koncepcji. Zabierasz się do tego jak pies do jeża.
[#332] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #326

ups, mleko się wylało
przepraszam
[#333] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #328

Wiecie, że Robert choruje. Wiem, bywa irytujący. Chcecie mu pomóc i zdopingować go do pracy, to przestańcie w ogóle komentować to co robi w tym wątku i podobnych. Być może zrozumie, że ludzie czekają na efekty i odpuści rozpisywanie się w wątkach jak ten. Dacie radę?
[#334] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@96, post #333

Nie wiem. Wydaje mi się, że brak reakcji bardziej demotywuje niż motywuje. Raczej nikt tu nie ma złych intencji...

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 18:51:46 przez tbone
[#335] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@96, post #333

Oczywiście, że choruje. To jest wiadome. Forum to jednak miejsce publiczne i reakcje będą skrajne. Jednak najgłośniejszy głos to taki, żeby przestał skakać z kwiatka na kwiatek i doprowadził jedną rzecz do końca. Ma możliwości, przecież.
[#336] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@96, post #333

Wiem o tym od lat i napisałem to dla jego dobra.
[wyróżniony] [#337] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #336

# Chłopaki!
Wiem, że wiecie i nie odbierajcie tego jako pretensji, osądów i że stawiam się w roli ostatniego sprawiedliwego. Piszecie mądrze, ale on zamiast wziąć to do serca odpisuje Wam i tak w kółko. Pora na inną forę wspierania. Nie posłuchałeś nas ostatnim razem, to nie komentujemy, dopóki nie zrozumiesz, że tak się nie robi. Prosisz o pomoc, sugestię, a potem z nich nie korzystasz. Każdy z nas szuka jakiejś formy akceptacji, taki "przedświąteczny wielki post" mógłby zadziałaś na niego oczyszczająco.
[#338] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@96, post #337

Prowadzę stronę na FB, od roku poświęconą "Magazynowi" gdzie nikt mi nie odpisuje, zdarzy się kilka polubień postów. Strona ma 17 polubień.

FB jest dobre, by sprezentować grafikę. Bo do publikacji gry w formie kodu wykonywalnego oraz dokumentacji i wymagań sprzętowych to nie za bardzo.

Ja myślę, że najlepiej jakbyście jednak powstrzymali się z "nabijaniem" (piszę do osób, które to robią), tylko podeszli poważnie do sprawy. Wątek nie jest o mnie i moich problemach "Schizofrenia - informacje", tylko o grze, którą staram się stworzyć.

Na przestrzeni lat moje zdrowie poprawiło się znacznie, co może nie widać gołym okiem.

Wydałem już działającą grę z muzyką i kilkoma etapami, jednak pewne problemy sprawiły, że jednak praca była niespójna i "kombinowałem". Pragnę powiedzieć, że to nie zależało w 100% ode mnie i mojej woli (nawet jak brzmi to nieprawdopodobnie).

Wczoraj sporo pracowałem nad grą. Teraz postawiłem na funkcjonalność i prace nad grą poszły znacznie do przodu. Listopad się już kończy, ale mam nadzieję, że jeszcze zdążę w listopadzie z publikacją gry lub przynajmniej następnego, rozbudowanego dema.

Dzisiaj będę pracować dalej.

Dla tych co mówią, że za dużo piszę - myślę, że konsekwentnie zerwałem z blogowaniem, tak jak zapowiadałem. Uważam już to za mój mały "sukces". Ostatnio po prostu odpowiadałem na posty kolegów starając się wyjaśnić różne sprawy.

-------------------

No a teraz co więcej mogę powiedzieć - "do roboty!"

P.S.
Prosisz o pomoc, sugestię, a potem z nich nie korzystasz.
Wziąłem sobie do serca wszystkie porady, które tu się pojawiły (oprócz oczywistych żartów).

  • Chcę tworzyć grę (i ją tak tworzę), jak radzi kolega WojT_GL. Czyli najpierw koncept, kod, silnik (oraz własne programy pomocnicze), później dodanie skórki (grafiki), wydanie gry i udostępnienie edytora plansz.
  • Mailman podał bardzo dużo sugestii i nie jest proste ustosunkować się do ich wszystkich. Wprowadzam nowości powoli, punkt po punkcie.
[#339] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #338

Nikt nic nie wie ze masz stronę na fejsie, jaki adres?
niestety nie rozumiesz że czytanie postow jest dosyć męczące dla innych
Z mojej strony zeby sie nikt Ciebie nie czepiał w przyszłości to proponuje zebys posty pisal raz na 2 tygodnie albo raz na miesiąc ze stanem prac nad swoją gra i bedzie ok.

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2019 10:29:40 przez JacK_Swidnik
[#340] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #339

Proponuje zabawe w "Dziada".
Kto sie od teraz pierwszy odezwie ten DZIAD
[#341] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #340

Myślę, że nadszedł czas, by sprezentować postęp w pracach nad klonem Sokobana "Magazyn".

Otóż po długim projektowaniu udało mi się opracować edytor plansz oraz część silnika.

Edytor działa w 90%. Brakuje tylko ładowania i zapisu plansz. Silnik jest w trakcie rozwijania.

Poniżej dwa zrzuty ekranu. Pierwszy przedstawia edytor w akcji - z symboliczną grafiką. Drugi - z silnika - z wielokolorową grafiką - wynik testowania planszy z edytora.

Edytor działa w wysokiej rozdzielczości, bo wykorzystuje systemowe gadżety.

Silnik działa w niskiej rozdzielczości na podwójnie buforowanym ekranie i wyświetla wielokolorową grafikę.

Życzę wszystkim PPA-owiczom Wesołych i Spokojnych Świąt.

Cieszę się, że dopingowaliście mnie podczas prac nad grą. Premiera gry się troszkę przesunęła, ale myślę, że koniec tego, lub początek Nowego Roku będzie dobrym terminem.


[#342] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #341

Edytor działa w 90%. Brakuje tylko ładowania i zapisu plansz.


brakuje tez konsekwencji w wybranym jezyku - albo cale GUI jest po polsku, albo cale GUI jest po angielsku. A tak? "Edytor planszy", "Przybornik", "Floor", "Wall", "Box", "Tool"... zdecyduj sie :)

wesolych swiat!
[#343] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #341

O świetnie, jest edytor. Poniżej wklejam screeny które wrzucałeś na Facebooka przez ostatnie 1,5 roku z informacją, że "edytor prawie gotowy":

3 sierpnia 2018 : Edytor plansz do gry "Switch" jest już gotowy:


1 Listopada 2018: Jest wstępna wersja edytora plansz z prawidłowym rysowaniem kafelków w rzucie top-down


20 Grudnia 2018: Edytor plansz jest w trakcie budowy. Prace są zaawansowane.


12 Kwietnia 2019: Oto poglądowy zrzut ekranu z edytora plansz, nad którego kodem pracuję.


9 Września 2019: Oto zrzut ekranu z działającego edytora plansz. Przyciski reagują na naciśnięcie. Menu podręczne jest wywoływane prawym przyciskiem myszy i otwiera się w nowym okienku. Zostały do zrobienia funkcje tych przycisków. Ta grafika kafli jest z najnowszej scenerii i zostanie użyta w grze. Teraz celem jest dokończenie edytora i zrobienie 10 plansz w tej scenerii.



no i 23 Grudnia wrzucasz obecny screen z info że edytor prawie gotowy.

No chłopie, spytaj sam siebie czy to ma sens. Ile wersji edytora plansz i ile wersji grafiki już zrobiłeś ?

Zródło: link
[#344] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #343

Porównaj te aktualne zrzuty z tymi starymi. Aktualnie edytor został już dobrze zaprojektowany. Używam symbolicznej grafiki i systemowych gadżetów Gadtools, żeby prace nad nim szły sprawnie. Edytor jest dużo bardziej zaawansowany niż te poprzednie! Edytor jest też łatwy w rozbudowie, dzięki tym gadżetom.

Zauważ, że te poprzednie wersje zawierały tylko planszę i rząd przycisków z kafelkami.

Ten zrzut ze "Switch" to był nawet przed RetroKompem, z wstępną grafiką, kiedy projekt klonu Sokobana dopiero się narodził.

Kluczowy jest też ten podział na grafikę symboliczną i tą wielokolorową z gry. Jest to wynik dobrze przemyślanych decyzji projektowych.

(Oczywiście podejmowałem w międzyczasie błędne decyzje - ale jestem tylko człowiekiem).

I nie tylko edytor został napisany, ale też częściowo silnik o czym pisałem. Docelowo w silniku obiekty będą płynniej animowane, mimo że wcześniej chciałem skokowo.

Kolego Twardy, dziś sporo pracowałem dalej nad grą i odczuwam coraz większą spójność moich działań. Po prostu trzymaj kciuki - powinno się udać.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2019 01:43:51 przez Hexmage960
[#345] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #344

Hexmage960 czy aby nie prosisz za wiele. Słuchaj trzymanie kciuków przez półtora roku może prowadzić do niedokrwistości tego narządu. Chyba rozumiem kolegę Twardego on poprostu boi się o swoje zdrowie.
Od niedokrwistości do martwicy to już chyba nie daleko, a kciuk jest ważnym paluchem. 😎
[#346] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #345

Dokładnie.

Poza tym widzę ile pracy w to wkładasz, w przerabianie grafiki, przepisywanie edytora itp. Po czym zmieniasz koncepcję i wszystko idzie na marne. Już dawno mogłeś mieć to skończone i ruszyć z kolejnym tematem, wrócić do Komandosów.
[#347] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #345

Tez uwazam ze kupe czasu i energii wkladasz w cos co w ogole nie ma zadnego znaczenia strategicznego.
W cos co pewnie tylko Ty bedziesz kozystal.
Zapytaj Leona jak wygladal edytor plansz do AmiBOXa ktory napisalem w pol dnia.
Jakbys ten edytor zobaczyl to bys chyba umarl ;)
Ale mial dwie zalety: a) byl, b) dzialal.
[#348] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #347

@Phibrizzo

Zapewne edytor może być prostszy, ale i tak już ma symboliczną grafikę i gadżety gadtools do wygodnego tworzenia nowych poziomów.

Jak robiłem grę poczynając od silnika, zawsze był problem z poziomami. Bardzo trudno je opracować za pomocą algorytmów. Dlatego też porządny edytor to podstawa.

Edytor jak widzisz, jest niezależny od rozgrywki. Ma uproszczoną, symboliczną grafikę. Uprościłem to do minimum.

Programy praktycznie zawsze pisze się dla kogoś. Dlatego warto je pielęgnować.

@Twardy

Zaraz ktoś napisze, że odpisuję zamiast robić comiesięczne raporty.

Ten raport sprzed trzech dni był comiesięczną relacją z postępów.

Gra może i mogła być gotowa wcześniej. Jednak różne "siły" zadecydowały inaczej. Tak jak napisałem w raporcie planuję premierę gry w okolicy Nowego Roku.
[#349] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #348

Trzymam za słowo.
[#350] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #349

ja tylko nadmienię, że ogłoszony przez selura konkurs został rozstrzygnięty.

co do gry:
Kluczowy jest też ten podział na grafikę symboliczną i tą wielokolorową z gry. Jest to wynik dobrze przemyślanych decyzji projektowych.

(Oczywiście podejmowałem w międzyczasie błędne decyzje - ale jestem tylko człowiekiem).


proponowałbym w takim razie zaznaczać na wstępie ogłaszania kolejnych zmian, czy zostały dobrze, czy niedobrze przemyślane, żeby było wiadomo, czy mamy je traktować jako krok naprzód, czy dreptanie w miejscu.
[#351] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #348

Powinieneś przeczytać każdego posta, którego napisałem w tym wątku. Tylko jako podsumowanie, bo wniosków nie wyciągasz żadnych. No ale to może Twoja choroba...
[#352] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #348

Programy praktycznie zawsze pisze się dla kogoś. Dlatego warto je pielęgnować.

W pewnym sensie masz racje - o ile ktos bedzie z niego kozystal.
Ja swoje programy zawsze pisalem dla siebie co nie znaczy ze robilem je "na kolanie", ale ze ktos inny z nich kozystal to byl efekt uboczny.
Przykladasz do swojego projektu taka wage jakby to byl projekt pkroju Wiedzmina i ze wszyscy sie w to beda latami zagrywac a nawet gazetach beda o tym pisac.
Prawda jest taka ze ktos odpali z ciekawosci co to za gra co ja 2 lata pisales po czym odlozy na polke.
A o tym ze ktos z edytora zkozysta i wyjdzie milion dodatkow to zapomnij.
Tak, wiem dolujace to wszystko ale jak to mowia "takie zycie".

Edit:
Chyba zrozumialem dlaczego tak dlugo nad tym siedzisz.
Boisz sie ze gdy skonczysz, twoje zycie straci sens wiec bedziesz w tym trwal ile sie da.
I to jest dopiero smutne.


Ostatnia aktualizacja: 26.12.2019 13:22:35 przez Phibrizzo
[#353] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #348

Zacytuję sam siebie sprzed 3 miesięcy:

Post 217:

"Edytor poziomów do gry logicznej to jest raczej narzędzie dla twórców gry, aby łatwiej stworzyć zestaw poziomów w finalnej wersji gry, a nie aby gracze sobie etapy budowali do gry z ubogim zestawem startowym. Takie podejście od razu oznacza śmierć danego tytułu. Proszę, wymień choć jedną grę, gdzie coś takiego się sprawdziło. Ja nie znam. Grę zazwyczaj robi się po to, aby gracze w nią grali, a nie etapy sobie budowali. Wyobraź sobie jakby taką "Worthy" przyjęto, gdyby miała 10 etapów i edytor.

To będzie kolejna gra z dyskusją na 1000 postów na forum, pięcioma minutami zabawy w wersji "na pół pełnej", o której zapomni się po 2 minutach od wyłączenia."

Post 229:

"Jesteś zafixowany na swój świat i nie rozumiesz nic poza nim. Z budowaniem etapów miałem na myśli okres dewelopmentu przed wydaniem gry. W ten sposób ty tworzysz kod, a ktoś Tobie robi etapy. Gdy robisz release finalny masz tych etapów 100, które przekazujesz graczom jako grę. W creditsach wymieniasz osoby, które etapy stworzyły, tak samo jak ewentualnego grafika czy muzyka. Obecnie dasz grę i 10 etapów i liczysz, że ludzie na potęgę zaczną tworzyć etapy? Za czasów amigowej świetności bym na to nie liczył, a tym bardziej teraz. Gracze spróbują Twojej gry, 10 etapów pykną w godzinę i zapomną, że coś takiego jak Magazyn istniało. Wiele miesięcy Twojej pracy trafia w odmęt 1000 innych podobnych gier."
[#354] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #351

Idzie to jak po grudzie - przyznam. Co do wniosków - aktualna postać edytora jest wynikiem pewnego wyciągania wniosków z dotychczasowej praktyki (symboliczna grafika, gadżety systemowe zamiast grafiki z gry).

Poza tym piszę grę nie stawiając na grafikę w pierwszej kolejności, jak było sugerowane.

Przyznam, że z wnioskami, decyzjami mam problem. Nie wiem jednak czy kolega to zauważył, ale postęp w tej materii też się odbywa:
- Nie bloguję (nie piszę postów co chwila z tym co robię),
- Pracuję nad silnikiem, grafikę stawiając na drugim miejscu.

Tak więc ma kolega rację, ale jednocześnie ocenę wystawił zbyt negatywną.

Na tym kończę pisanie w tej sprawie. Następny post będzie przy premierze gry.

@Phibrizzo
Chyba zrozumialem dlaczego tak dlugo nad tym siedzisz.
Boisz sie ze gdy skonczysz, twoje zycie straci sens wiec bedziesz w tym trwal ile sie da.
I to jest dopiero smutne.

Natura moich dolegliwości jest bardzo przykra. Stan mojego zdrowia jest ciężko dokładnie oszacować. Ja każdego dnia widzę postęp, czuję się coraz lepiej. Znikają dolegliwości jakie miałem (np. głosy).

Nie chcę o nich więcej pisać, ale jednocześnie ludzie nie rozumieją i piszą to co widzą. Wytłumaczyć się nie da. Dlatego wszelka moja odpowiedź na krytykę - nawet jak ma podstawy - do niczego nie prowadzi.

Na zakończenie - tak jak napisałem, następny post przy premierze gry.

@Mailman: Widzę, że napisałeś jeszcze jeden post. Chciałbym na niego odpowiedzieć później, OK? Najlepiej - jak gra będzie gotowa.
[#355] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #344

Czy grę można uruchomić na blacie Workbencha i kiedy będzie do pobrania?
[#356] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #355

Napisz wpierw jakiego nicka jesteś najnowszym wcieleniem.
.
[#357] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #355

Gry w wersji OCS/ECS nie będzie można uruchomić na blacie Workbencha.

Podrzucę przy okazji znacznie dopracowaną grafikę kafelków z gry. Są teraz bardziej soczyste i żywe:



Udało mi się napisać wiele funkcji.

Premierę gry przewiduję już niedługo.
[#358] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #348

Zaraz ktoś napisze, że odpisuję zamiast robić comiesięczne raporty.


Biorąc pod uwagę stosunek upływającego czasu do wykonanej pracy, mógłbyś pisać tu po 10 godzin i różnica byłaby marginalna. Odkąd tu jestem, tzn, gdzieś ponad 10 lat, czytam tylko o twoich projektach, w których zmieniasz wygląd kafelek po 5 razy, po czym trop na temat gry się urywa. Co przez ten czas doprowadziłeś do końca?

Moim zdaniem pierwsza lepsza osoba, która jest w stanie pojąć w jakimś stopniu język programowania, wykonałaby już dawno grywalne demo z przynajmniej 10-cioma poziomami, a w czasie, w którym ty rzeźbisz swój edytor, zapewne wydałaby już dwie albo trzy gry logiczne tego typu.

Może lepiej optymalizuj procedurki w KS, bo takie drobnostki jak algorytm c2p potrafisz doprowadzić w do końca.
[#359] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #358

Biorąc pod uwagę stosunek upływającego czasu do wykonanej pracy, mógłbyś pisać tu po 10 godzin i różnica byłaby marginalna. Odkąd tu jestem, tzn, gdzieś ponad 10 lat, czytam tylko o twoich projektach, w których zmieniasz wygląd kafelek po 5 razy, po czym trop na temat gry się urywa. Co przez ten czas doprowadziłeś do końca?

Przepraszam, pracy wykonuję całkiem sporo, tylko może nie widać efektów.

W przeciągu kilku lat widać za to wyraźnie efekty, chociażby na polu grafiki. Narysowałem kilka wersji obrazów, które były coraz lepsze. Odnotowałem duży postęp w jakości moich prac.

Może lepiej optymalizuj procedurki w KS, bo takie drobnostki jak algorytm c2p potrafisz doprowadzić w do końca.

Tak się składa, że w grze Magazyn jest wykorzystywana procedura typu WritePixelArray() oraz - również własna procedura ReadPixelArray() do grafiki.

Aktualnie radzę sobie całkiem dobrze z kontynuowaniem swoich prac. To dla mnie rzecz najważniejsza. Może skomentowałbyś te kafelki, które widzisz nad swoim postem. Jakość stale się poprawia.

Nieprawdą jest już, że trop ginie. Magazynem zajmuję się od ok. września 2018 roku, co jest udokumentowane.

Inną sprawą jest to, że - tak jak pisałem - z powodów osobistych kafelki, rzuty były zmieniane. Po prostu robiłem duże błędy projektowe.

Aktualnie wszystko weszło na właściwe tory, i to od całkiem dawna. A ostatnio stale odczuwam bardzo duży postęp.

Wiele rzeczy tłumaczyłem już wcześniej.

Dziękuję za krytyczny post. Ja sobie z wielu rzeczy zdaję sprawę, w tym moich słabości, ale po prostu nie mogłem paru rzeczy wcześniej załatwić, bo... po prostu nie mogłem.

Wychodząc codziennie z domu cieszę się, jak zdrowieję dzięki dobrze dobranym lekom i widzę coraz więcej wokoło mnie. Kiedyś to widziałem z 5%. To są sprawy bardzo trudne.

Musisz jeszcze troszkę poczekać na prezentację Magazynu. Aktualnie napisałem sporo kodu, i kontynuuję pracę nie wracając i nie pisząc od nowa napisanego już kodu. A są to m.in. funkcje do ładowania grafiki IFF, wyświetlania obrazu View oraz wspomniane już ReadPixelArray i WritePixelArray do czytania i zapisu pikseli.

Trwa to długo, ale to nie jest tak, że sprawy stoją w miejscu.

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2020 18:57:51 przez Hexmage960
[#360] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #357

Bardzo fajne kafelki. A ten ludzik będzie chodził o kulach?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem