[#451] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #450

Można powiedzieć, że w wersji eksperyment-prototyp. Teraz to jest pełnoprawna gra. Kilka rzeczy po prostu warto zrobić na koniec, bo przecież silnik i poziomy są najważniejsze.

Jedynie martwię się o dźwięki w wersji 1.0, czy będą odpowiednie. Ale jak wypuszczę grę, to koledzy mi z nimi pomogą.

A jeśli chodzi o jakość wykonania i grywalność - to zostanie sprawdzone przez graczy.
[#452] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #451

Zatem czekamy na grę. Już druga połowa początku roku.
[#453] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #449

O 10 poziomach już dyskutowaliśmy...
[#454] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #451

Dla gry i gracza najważniejsza jest grywalność a nie silnik. Czyli jednak będzie eksperyment-prototyp. Silnik wystaw koniecznie na jakiejś aukcji.
[#455] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #454

Gra na pewno nie jest w fazie prototypu, ani eksperymentu. Od strony programistycznej kod jest stabilny i przetestowany. Od strony gameplayu testowałem i testuję elementy gry w praktyce.

Chciałbym zaznaczyć, że mam doświadczenie z grami logicznymi. Robiłem wiele poziomów do Boulder Dasha, Robbo czy Sapera.

Czy jak gra będzie mieć z 30 ciekawych poziomów, to nadal będzie Pan grę uważać za prototyp? Co według kolegi głównie stanowi o grywalności?

Rozumiem jednak, że wymagania graczy mogą być odpowiednio wysokie.

Zdecydowałem zatem, że wypuszczę pełną grę z aktualnym gameplayem, ale pod numerem wersji 0.9 najpierw, żebyście mogli przetestować gameplay. Jeżeli będą jakiekolwiek uwagi co do gameplaya postaram się to skorygować w wersji 1.0.

Wersja 0.9 będzie mieć min. 10 poziomów.

Nie mogę sam przewidzieć jak odbiorą grę gracze, dlatego będzie ta jedna dodatkowa wersja na poprawki do samego gameplaya.

Ponieważ aktualnie gra jest całkiem fajna i wciągająca (inaczej nie pisałbym, że nie jest prototypem) - ale nie wiem czy zadowoli większość z Was, jeżeli oczekujecie więcej.

Gra jest aktualnie mało animowana, ale jako programista (i autor) Magazynu uważam, że tę rzecz można spokojnie dodać zupełnie niezależnie od, dużo ważniejszej, reszty! Jest pole nawet na dodanie płynnej animacji.

To rzecz zupełnie niezależna od silnika, który działa na polach planszy.

Raport na dzisiaj: Przez te dwa dni udało mi się dodatkowo usprawnić silnik i mechanikę.

  • Skrzynie wędrują na koniec taśmociągu po kolei po jednym polu na turę, a nie natychmiast,
  • Bohater może chodzić po oznaczonych polach.

Dzięki tym usprawnieniom, gra jest żywsza i bardziej atrakcyjna.

Silnik ma nawet kilka zaawansowanych rzeczy, z których nie korzystam w tej wersji.

Znalazłem w sieci kilka ładnych sampli, które znajdą się w grze. Skonwertowałem je do 8SVX. Miałem jeszcze parę przygód z kompilatorem. Do wypuszczenia gry zostały w gruncie rzeczy porządki w kodzie i dokończenie poziomów.
[#456] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #455

Gadu, gadu, gadu, kolejny raport sprzeczności i samozachwytu.
No weźże przestań ciągle pieprzyć i napisz do końca tą grę, opublikuj
a ludzie sami ocenią czy "gra jest żywsza i bardziej atrakcyjna" i "jest całkiem fajna i wciągająca"
Ileż można?
.
[#457] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #455

Jeżeli nie wiesz, co to jest grywalność, to po co robisz grę? Skoro nie ma animacji i nawet obrotu o 90 stopni, to już można stwierdzić, że Twoja pozycja jest gorsza od każdej innej wersji Sokobana. Chcesz zdobyć serce graczy poziomami? A może silnikiem i jego funkcją działania w multitaskingu? Proszę Cię...

Daj to co masz, ocenimy. Pierwsze co pokazałeś, oceniłem, uwagi przekazałem - żadnej z tego co czytam nie zrealizowałeś. Ale może to te ukryte funkcje silnika...
[#458] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #457

Skoro nie ma animacji i nawet obrotu o 90 stopni, to już można stwierdzić, że Twoja pozycja jest gorsza od każdej innej wersji Sokobana.

Pod względem animacji - zgoda, aktualnie stoi to nienajlepiej. W zasadzie to najbardziej żmudna do wykonania rzecz przy grafice.

Jednakże pod względem gameplayu być może moja gra wybroni się kilkoma innowacjami w stosunku do Sokobana. O ile taśmociągi widziałem kiedyś, o tyle skrzynie z symbolami, czy skarby wewnątrz skrzyń są rzadsze.

Chcesz zdobyć serce graczy poziomami? A może silnikiem i jego funkcją działania w multitaskingu? Proszę Cię...

Szczerze powiem, że marzę by moja gra się po prostu spodobała i była ukończona.

Napiszę też, że jako fan gier logicznych, uważam że w tym gatunku gier poziomy są najważniejsze.

Daj to co masz, ocenimy. Pierwsze co pokazałeś, oceniłem, uwagi przekazałem - żadnej z tego co czytam nie zrealizowałeś. Ale może to te ukryte funkcje silnika...

Dziękuję za wszystkie wskazówki. Mogło mi coś umknąć, o czymś mogłem zapomnieć. Mogłem mieć gorszy dzień.

W każdym razie to chyba Kolega pisał m.in. o zbieraniu skarbów w grze.

Nadal pracuję nad wersją do opublikowania. Bez bajerów, po prostu wykończeniowe elementy gry i poziomy do przykucia na 10+ minut.

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2020 16:17:30 przez Hexmage960
[#459] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #458

Nadal pracuję nad wersją do opublikowania. Bez bajerów, po prostu wykończeniowe elementy gry i poziomy do przykucia na 10+ minut.


Oby. Trzymam kciuki!
[#460] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #459

No to fajnie. Szkoda że nie możemy ci w jakikolwiek sposób pomóc, bo dla jednej osoby to jest ogrom pracy.
Ja w oczekiwaniu na Magazyn zagrałem sobie w Worthy. Polecam.
[#461] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ralpheeck, post #460

Ja zawsze nerwowo sprawdzam datę posta - bo nie wiem, czy to tekst aktualny jest, czy np. z początku ubiegłego miesiąca/roku... A tak ogólnie, to nadal mamy początek roku... hehe ok. trzymam kciuki! OK
[#462] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #341

Początek nowego roku się kończy ...
[#463] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #462

Wiem, przepraszam za opóźnienie. Gra się pojawi jak tylko ją dokończę.
[#464] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #463

To bardzo istotna informacja.
[#465] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #464

To jest słuszna koncepcja.
Polecę w kosmos jak tylko wybuduję rakietę. 😂
Sorry musiałem to napisać.
[#466] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #462

Ja uważam, że początek roku to jego pierwszy kwartał. Także tego...
[#467] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #466

A on w ogóle określił którego roku dotyczy ten początek?
.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2020 20:20:45 przez rePeter
[#468] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #463

Here we go again. Mamy "koniec początku roku" więc zajrzałem sprawdzić czy już jest Magazyn 1.0 do ściągnięcia/kupienia.

ps. Dlaczego "ludzik" nie zmienia się w zależności od kierunku ostatniego poruszenia? Przecież to trywialna rzecz, na poziomie programowania w Basicu na ZX Spectrum i grafiki "udg".
[#469] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #463

tak nieśmiało zapytam, wypuściłeś/udostepniłeś już wcześniej jakąś wersję demo/grywalną do zabawy, jest gdzieś dostępna?
[#470] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #469

Koledzy z powyższych 3ch postów, nie rozumiecie tego wątku i im podobnym to stan umysłu i sanktuarium do którego uciekamy i w spokoju oddajemy się marzeniom, z tych marzeń powstaje gra Magazyn. Narzekając umniejszacie cennego surowca z którego Robert od zarania dziejów próbuje utkać dla nas świat pochodzący z głębi naszych serc i doń przemawiający, nie wyjaławiajmy ziemi, jeśli i tym razem po raz kolejny zabraknie marzeń projekt skończy w koszu jak poprzednie. Weźcie sobie to do serca, Magazyn może być waszą ostatnią szansą na katharsis i przebudzenie drzemiącego potencjału w 100%, następnego podejścia może już nie być.

Nieśmy słowa otuchy.
[#471] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #466

Zasadniczo można podciągnąć początek roku do trzech miesięcy. Także jeszcze trochę czasu zostało na wniesienie poprawek do gry i ukończenie 10 plansz.
[#472] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #468

ps. Dlaczego "ludzik" nie zmienia się w zależności od kierunku ostatniego poruszenia? Przecież to trywialna rzecz, na poziomie programowania w Basicu na ZX Spectrum i grafiki "udg".

Już jest grafika bohatera poruszającego się w 4 kierunkach.

Jeszcze raz sorki za opóźnienie, pracuję cały czas, dlatego też nie udzielam się na forum. Robiłem ostatnie szlify przy grafice. Do narysowania zostało mi kilka drobiazgów. Nie chcę wypuszczać gry z placeholderami, bo na tym etapie gra musi być w pełni grywalna.

Przy okazji gratuluję Juenowi i Koyotowi rozpoczęcia prac nad sequelem świetnego Tanks Furry. Będę im kibicować.

Nie wypuściłem tamtej wersji, bo jednak nie chcę by gra była kiepska i zebrała niskie noty. Dlatego jeszcze ją usprawniam.

Chciałbym by gracze mieli dużo frajdy z rozgrywki, a mechanika niestety trochę kulała.

@Jack_Swidnik:

Wczesna grywalna wersja gry pojawiła się w tym wątku, z "pożyczoną" muzyką i 3 etapami do zagrania. Koledzy ją przetestowali, za co serdecznie dziękuję. Coś więc się pojawiło.

Było to za mało by mówić o ukończonej grze.

Mogę wypuścić słabą wersję teraz (która może podchodzić pod ukończoną, bo jednak jest w pełni grywalna i działają wszystkie elementy), lub sporo lepszą za niedługi czas.

Ta sporo lepsza wersja ma bohatera w różnych kierunkach, będzie mieć punktację i inne atrakcje. Chciałbym by to ona była wypuszczona jako pełna.
[#473] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #472

Mała uwaga. Stworek obrócony tyłem, zielone piórko ma także po lewej stronie. Chyba że uznamy, że szybko je przekłada podczas obrotu, ale tego już nie będzie widać z przyczyn technicznych.
[#474] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #472

wystarczyło abyś napisal ze byla w tym wątku i se poszukaj a aktualnej to nie ma.
[#475] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #474

Przepraszam, oto link do archiwum z tamtym demem gry:

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Magazyn.lha

Dużo postów niestety jest nie na temat, a niektórzy koledzy spamują.
[#476] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #472

Hex pracuj, nie udzielaj się na forum.
Czekam na "grywalną wersję", właśnie testuję "demo", działa, jest nieźle.
Jakby co służę pomocą w testach. Mój konfig - A1200 Apollo 060@80 64Fast.
[#477] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #476

Dziękuję za testy.

Wrzucę jeszcze tylko uzupełnienie do tego starszego dema - jest to najnowsza grafika.
Ponieważ grafika jest w formacie IFF można ją w tamtym demie podmieniać.

Tutaj możecie pobrać plik Grafika.pic, który należy umieścić w katalogu z demem.
http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Grafika.pic

A oto jak wygląda to w tamtym demie:

Uwaga: obecny silnik jest bardziej zaawansowany, bo np. bohater ma 4 kierunki, oraz lepiej współgra z tłem. Tak jak pisałem, od pewnego czasu nie udzielam się na forum by zajmować się grą. Dokańczam ją.

Tak jak wspominałem jest kilka rzeczy do dorysowania i dopracowania.

[#478] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #477

I znowu ten dziadowski topaz...
[#479] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #478

Tematu czcionki przyznam nie ruszałem.

Można ją będzie jednak podmienić na dowolną inną (nawet kolorową) jednym kliknięciem, jako że użycie systemowej czcionki daje taką możliwość.

Sam nie mam cierpliwości do rysowania wszystkich liter alfabetu i opracowywania czcionki na potrzeby Magazynu.

Mam nadzieję, że to nie problem i kolega nie odrzuci na starcie gry z tego powodu, że jest taki placeholder.

Nawet moje gry w AMOSie korzystały z topaza. Potem czasami korzystałem z tny.font lub microscopic.font - dobrze się prezentują w Loresie.

Muzyki przecież też nie będzie za ładnej i pasującej nawet w pełnej wersji. Trzeba to przeboleć. Może w kolejnej grze po wydaniu 30 poziomów do Magazynu ktoś mi w tym pomoże.

Ładne dźwięki za to będą za sprawą nieocenionej pomocy kolegów. Sam znalazłem już kilka pasujących.

Wiem, że w mojej sytuacji muszę wydać ukończoną grę najpierw - a potem myśleć o podmianie kilku aspektów, na które nie mam wpływu.

Bo należy też pamiętać, że w moich grach gracz może podmienić praktycznie wszystko, co również mi pomoże w późniejszej podmianie dźwięków i muzyki (również czcionki) na coś lepszego, jeśli zaistnieje taka konieczność.

Tymczasem kończę kod i grafikę - to na co wpływ mam. Napisałem ten post, żeby była jasność co do pewnych elementów w pełnej wersji - by nie było rozczarowań. Trzeba to wreszcie wydać.
[#480] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #479

Wyśrodkowania labiryntu na ekranie też nie będzie? No i ta czarna przestrzeń na dole też wygląda mało profesjonalnie...

I co się stało ze skrzynkami?

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2020 06:16:20 przez mailman
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem