[#601] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #592

Ale teraz proszę o nie pisanie spamu w wątku.

ok, to ja tylko odpowiem na post #591 X-Type^HVR:

ps. hmm chyba przegapiłem w wątku podróbkę viagry.... heh :(

jeśli nie było w tym, to w którymś z pozostałych tematów dotyczących Magazynu, bo były już i newsy z zapowiedzią. Wcześniej je prześledziłem od początku dla zebrania wszystkich mutacji ludzika. Co prawda viagra to był chyba tylko taki spinoff, ale dla urozmaicenia by się nadawała. :)

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 16:22:11 przez snajper
[#602] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #601

Ponieważ nie ma "Lubię to!", to..... OK tutaj
[#603] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #600

trolling czy nie...
w obecnej formie watek jest lepszy niz "Korona Krolow" na TVP 1, wiec jest co ogladac OK
[#604] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #563

Chyba normalne jest, że skoro maluję coraz lepiej - decyduję się na zamieszczenie nowszej, poprawionej grafiki?

W tym zdaniu ukryta jest odpowiedź na pytanie: Czy gra powstanie?
[#605] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #604

W poście 579 Hexmage960 napisał "w ostatniej grafice wszystko mi się podoba". Zakładając że jest to ostatnia grafika, to wychodzi na to że teraz będzie/jest kończony kod i poziomy do gry.

Hexmage960, czy to już jest ostateczna grafika do gry Magazyn?
[#606] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #563

O ile w przypadku wisienek czy tego pierwszego 'fallusa' wyszło to na lepiej, to pierwsza wersja postaci jest zdecydowanie lepsza, a po usunięciu 'liścia' byłaby idealna według mnie, takie samo wrażenie mam odnośnie ostatniego 'klocka', pierwsza wersja z bardziej cieniowanym obrzeżem byłaby bardziej 'pasowna' jako 'murek' - najlepsza według mnie wersja jest na pierwszym obrazku w poście 343, to samo tyczy się tła, obecne cegiełki wyglądają gorzej niż tło na wspomnianym obrazku. Ogólnie mówiąc grafika na pierwszym obrazku w pościa 343 wygląda zaj.....cie.
Ewolucja nie zawsze oznacza lepiej, bo prowadzi w tym przypadku do przerostu formy nad treścią.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 13:14:38 przez AmiClassic
[#607] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #606

Autorowi (i nie tylko) podoba się obecna grafika i już niech taka zostanie. Tylko co na to Hexmage960...
[#608] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #607

Wyrażam moją opinię, a mi się nie wszystko podoba.

Zewnętrzne kafle i ich ich zewnętrzne 'wcięcia' sprawiają wrażenie czegoś niedokończonego i psują ogóle wrażenie.
To co widać wokół skrzynek też niestety wygląda na niedopracowaną (nieskończoną) grafikę, a miejsce na te skrzynki wyrażające się tylko inną kolorystyką tła, nie wskazuje jednoznacznie co to za miejsce.
Może autor za bardzo skupił się na poprawianiu grafiki (znam ten stan, bo sam pisząc muzykę często zaczynam poprawiać i poprawiać - to czasem nie ma końca - wtedy porzucam projekt na jakiś czas żeby się zdystansować), a za mało ma podstawie gry czyli kodzie.
W zasadzie grafikę każdy może sobie sam narysować, taką jaka mu pasuje.
[#609] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #608

miejsce na te skrzynki wyrażające się tylko inną kolorystyką tła, nie wskazuje jednoznacznie co to za miejsce.

dodam, że na niedostatecznie rozjaśnionym obrazie w ogóle nie idzie rozróżnić, że te kafelki mają inny kolor.


ponadto sam ludzik ma w tle jakieś wtf ?:​​| Ludzik do poprawy.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 15:22:55 przez snajper
[#610] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #608

Wyrażaj. Ile ludzi tyle opinii. Hexmage960 wszystkich nie zadowoli.
[#611] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #608

Wygląda jakby był jakiś problem z przeźroczystością przy blitowaniu obiektów na tło, ponieważ występują wokół nich jakieś artefakty.


Ciekawe, czy będzie tryb fabularny. Zły czarnoksiężnik sprowadził chaos na magazyny całego królestwa, przez co w jednym z nich zagubiła się księżniczka, kto podejmie się tego karkołomnego i pełnego czyhających na drodze niebezpieczeństw zadania, otrzyma rękę księżniczki (wygląd nagrody może zależeć od tego, czy Magazyn jest horrorem, czy grą przygodową). Na końcu zestawu magazynów należących do danego budynku/świata/zamku nasz bohater odnajduje jedną z ofiar tego całego bałaganu, które są poprzednimi projektami głównego bohatera, które informują go, że księżniczka jest w następnym magazynie. To byłaby dobra fabuła, bo co innego tłumaczyło by ten lubieżny i zdeterminowany uśmieszek bohatera w pomieszczeniu z czaszkami, bo na pewno nie emocjonująca przyjemność płynąca z układania skrzynek.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 17:14:36 przez sanjyuubi
[#612] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #611

.To byłaby dobra fabuła, bo co innego tłumaczyło by ten lubieżny i zdeterminowany uśmieszek bohatera w pomieszczeniu z czaszkami, bo na pewno nie emocjonująca przyjemność płynąca z układania skrzynek.


jak to co innego? Ładna pani do uratowania na końcu każdego świata. Proponowałem taki tryb już 2 lata temu.




a ci się kręcą w kółko, jakby uważali, że istnieje jakiś lepszy pomysł na grę.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 17:50:27 przez snajper
[#613] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #590

Będzie eventowy magazynier w maseczce i legendarnej koronie... albo chociaż epickiej? szeroki uśmiech
[#614] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #586

Problem nie leży w braku umiejętności, tylko skomplikowanej chorobie.



Nieprawda. Gdybyś miał odpowiednie umiejętności (nie tylko stricte programistyczne, bo wg mnie kompletnie nie potrafisz zarządzać swoim czasem), skończyłbyś tę grę w kilka dni (zaraz minie dwa lata!), a teraz zajmował się poprawkami, usprawnieniami, nowymi poziomami, czy nowymi zestawami ikonek, skoro tak to lubisz...

Problem leży w tym, że jak zawsze - zajmujesz się kompletnie nieistotnymi pierdołami (niezliczone wersje ludzików, ikonek itp. bzdetów) - zamiast kodowaniem i testowaniem gry.

Sorry ale wg mnie masz jeden podstawowy problem w życiu - nie umiesz sobie wyznaczać priorytetów, nie umiesz prawidłowo ocenić, co jest ważne, a co jest pierdołą.
Marnujesz niezliczone ilości godzin na rzeczy kompletnie nieważne, które zamiast przybliżać - oddalają Ciebie od celu.

Gdybyś w ogóle nie zakładał tego wątku, tylko skupił się na pisaniu gry i DOPIERO na koniec przedstawił ją do oceny - to zobacz, ile czasu i energii byś zaoszczędził, zamiast od roku rozpisywać się o kolejnych wersjach ludzika...Gra dawno byłaby skończona.

A tak mamy niekończącą sie opowieść i dyskusje na temat "jeszcze nowszego ludzika", zamiast napisanej gry.
[#615] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Motyl, post #614

Po pierwsze dzięki za opinie. Zostały wysłuchane.

Udało mi się wreszcie zrobić prawidłowy ruch bohatera co odstęp czasu (niezależny od ustawień klawiatury). Męczyłem się z tym dość długo zanim osiągnąłem oczekiwany efekt - bohater albo czasami nie reagował, albo poruszał się o dwa pola, co było niedopuszczalne.

Teraz działa OK.

Zapewniam, że silnik nowego dema jest już gotowy! Teraz będę jeszcze dodawał poziomy.

Dodałem też jeden element do gry - klucze i drzwi. Bohater będzie dzięki temu torował drogę dla siebie oraz skrzyń. Ze względu na brak grafiki, rolę drzwi pełni aktualnie czaszka.

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2020 13:02:56 przez Hexmage960
[#616] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #615

z ciekawości w czym rysujesz te postacie i kafelki? to jakiś program graficzny na pc czy amigę?
[#617] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #616

Na pewno Deluxe Paint V - Hexmage ma oryginał.
[#618] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #617

Tak, pracuję na Amidze 1200. Programy: Deluxe Paint V.

Do ostatniej grafiki użyłem wyjątkowo też Personal Painta (z którego zazwyczaj korzystam tylko do konwersji grafik do formatu PNG).

Poza tym do edycji tekstu używam CygnusEDa.

Posiadam te programy w oryginałach.

Do kompilowania środowisko DICE.
[#619] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #618

Chciałem tylko zawiadomić, że cały czas pracuję nad Magazynem. Gra jeszcze nie jest gotowa, ale chcę podzielić się pewnymi informacjami:

Zależało mi na dopracowaniu niżej wymienionych kwestii. Najważniejsza rzecz to dopracowany system okienek/rysowniczy.

(Cały czas jeszcze borykam się z niewielkimi problemami przy realizacji, ale na szczęście zdrowie dopisuje i udało się wszystko dobrze przemyśleć i poukładać.)

Postaram się wrzucić nowe demo z wieloma poziomami na dniach.

Oto nad czym pracowałem przez ostatnie dni:

1. Użytkownicy z AGA będą mogli pograć również w rozdzielczościach SVGA jak 640x512x8 (grafika jest w 32 kolorach). Robiłem wczoraj gruntowne testy i okazuje się, że wydajność trybu DblPAL 50Hz i Blittera jest niesamowita.

Oczywiście jeśli ktoś posiada flicker-fixer może uruchomić w zwykłym PAL 640x512.

(Z powodu moich dolegliwości obraz na monitorze w DblPAL wyglądał nieczytelnie, o czym wcześniej pisałem w innym wątku. To się bardzo poprawiło, ze względu na zdrowienie.)

2. Opracowałem własny system rysowniczy oraz okienka. Jest to już bardzo dopracowane i wszystkie szczegóły ustalone. Jest to efekt długiej pracy. Wydajność przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Aktualnie edytor plansz korzysta z takich okienek.

3. Planuję, by moje przyszłe gry działały na jednym takim ekranie (będą go współdzielić), co oszczędzi zasoby komputera, szczególnie pamięć graficzną. Oczywiście moje programy działają w wielozadaniowości, jaką zapewnia system Amigi.
[#620] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #619

Użytkownicy z AGA będą mogli pograć również w rozdzielczościach SVGA jak 640x512x8 (grafika jest w 32 kolorach).

Rozumiem grafika do tej rozdzielczości jest w większych wymiarach?

Planuję, by moje przyszłe gry działały na jednym takim ekranie

Słuszna koncepcja.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 08:32:52 przez amikoksu
[#621] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #620

Nie, grafika jest tej samej wielkości. Po prostu się więcej zmieści na ekranie.
[#622] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #621

A, no to przygotujesz inne poziomy dla wyższej rozdzielczości.
[#623] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #622

Chciałbym, by poziomy były te same (tej samej wielkości) dla grających w niskiej i wysokiej rozdzielczości. Aktualnie wyższa rozdzielczość umożliwia dogodniejsze rozlokowanie okienek edytora plansz (oraz innych okienek) na ekranie.
[#624] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #623

ile poziomów jest już gotowych?
[#625] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #624

Zdaje się poziomy będą projektowane na samym końcu. Gra ma się pojawić na początku roku, to jest jeszcze trochę czasu.
[#626] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #619

Działaj! Jak już wcześniej pisałem - czekam na demo, służę również pomocą w testach na różnych konfiguracjach.
[#627] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #625

Gra ma się pojawić na początku roku, to jest jeszcze trochę czasu.


rozumiem, że przyszłego roku. Czy może początek roku jeszcze oficjalnie trwa (bo z którychś z wcześniejszych wyliczeń już dowiedziałem się, że początek roku trwa do końca marca czy kwietnia)?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 13:16:48 przez snajper
[wyróżniony] [#628] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #624

Przepraszam, że odpowiadam z opóźnieniem, ale etapy dopiero będę projektować. Zostawiłem to na koniec, bo etapy do gier logicznych zawsze wychodziły mi bez problemu. Trzepałem swego czasu ze 100 poziomów do Robbo (dziennie ).

Wrzucam poglądowy zrzut ekranu z najnowszych działań. Grafika GUI jest dopracowana.

Zrobiłem testowo w programie graficznym bardziej zróżnicowaną teksturę podłogi używając podkładu.

Proszę o jeszcze troszkę czasu. Pracuję nad kodem. GUI w zasadzie było już oprogramowane, ale cały czas wahałem się jak to docelowo zrealizować. Chciałbym by GUI było w pełni kolorowe, czyli bez systemowych domyślnych gadżetów. Dlatego to się wydłuża.

Ale to w zasadzie prace wykończeniowe są.



Ostatnia aktualizacja: 16.03.2020 00:46:07 przez Hexmage960
[#629] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #628

"Trzepałem swego czasu ze 100 poziomów do Robbo (dziennie )."

Fiu fiu...
100 razy dziennie, to ja nawet nie bylem wstanie trzepac przy pornolach i to tak z 25 lat temu.
[#630] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #629

Z reguły projektowałem poziomy w domu na kartce, a później zanosiłem do kolegi żeby wprowadzić je na jego Atari w Robbo Konstruktorze. szeroki uśmiech

Zamiłowanie do gier z edytorami mi pozostało. Uważam, że gry takie jak Robbo, Boulder Dash, Saper są dużo lepsze niż gry, które przechodzi się raz i zapomina.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem