[#631] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #628

GUI jest dobrze, nie wiem po co tu jeszcze coś zmieniać. A co z kodem? Nie wiesz jak coś rozwiązać?
[#632] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #631

GUI jest dobrze, nie wiem po co tu jeszcze coś zmieniać.

Nie zmieniałem już przy GUI, ale dorysowałem troszkę grafiki.

A co z kodem? Nie wiesz jak coś rozwiązać?

Walczę z kodem, piszę brakujące procedury.

Generalnie mam wątpliwości tylko z wyborem płynnej i skokowej animacji. A czas najwyższy, by dokonać w tej kwestii wyboru.

Motam się też troszkę z elementami gry. Wychodzi to jednak na prostą. Jak wszystko będzie gotowe to dam znać. I planuję to w tym tygodniu.
[#633] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #632

mam wątpliwości tylko z wyborem płynnej i skokowej animacji

Według mnie skokowa lepsza. A jak masz dylemat to zrób wybór.
[#634] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #627

Myśląc binarnie, to początek roku będzie trwał do końca czerwca.
[#635] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #630

Chyba za bardzo uprościłeś swoją analogię. To by znaczyło, że Robbo > Final Fantasy. Saper > Dune II. Boulder Dash > project X.
ITP.

Wracając do tematu. Twoja gra wygląda naprawdę ładnie. Powiem to po raz n-ty: kończ !
[#636] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #635

Jestem już na finiszu prac! Od jutra robię poziomy i postaram się do piątku, ew. do weekendu zaprezentować grę! OK

[#637] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #636

do tego weekendu co bedzie w najblizsza sobote/niedziele ? Szok szok!
[#638] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #637

Tak jest - prace ruszyły niedawno mocno do przodu. Nie chcę się spieszyć, ale wiem że i koledzy zniecierpliwieni.

Przedstawiony zrzut pochodzi z fragmentu menu. Menu posiada opcje do tworzenia, czytania, zapisu i testowania plansz.

Uprościłem kilka rzeczy, korzystam z gotowych systemowych procedur celem przyśpieszenia prac, ale nadal wizualnie prezentuje się gra dobrze - zadbałem o to.

Jak już zrobię poziomy, to na koniec dodam jeszcze okienka z hiscore. Być może będzie też system haseł (co kilka etapów) lub savegames.
[#639] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #638

Ile planujesz etapów i poziomów?
[#640] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #638

Nie, nie spiesz się... "co nagle, to po... Magazynie"
[#641] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #639

Witajcie. Zgodnie z obietnicą wrzucam dzisiaj update. Nie jest to duży update, gdyż okazało się, że nie miałem dużo czasu w ten weekend.

Udostępniam zatem tech-demo, jakie udało mi się opracować.

Zobaczycie, że jest to duży update gry pod pewnym innym względem. Nie będę zdradzał tajemnicy.

Przekonajcie się sami ściągając archiwum i uruchamiając grę. Załączony jest pliczek "Czytaj.txt" ze szczegółową instrukcją w języku polskim (standard AmigaPL).

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Tech-demo.lha

Program uruchomi się na Amidze OCS z wersją systemu operacyjnego minimum 3.0. Do pracy wymaga standardowej biblioteki dyskowej iffparse.library.

Korzysta tylko z systemowych funkcji (otwiera własny ekran). Testowane na Amidze 1200.

Dajcie znać czy u Was działa.

W rzeczywistości to tech-demo opiera się na dość zaawansowanym silniku z podwójnym buforowaniem, który jest łatwy w rozbudowie. Efekt opiera się na obiektach animowanych.

Będę się starał dostarczyć Wam gotową grę szybko - bo w istocie dużo jest już gotowe.

Pozdrawiam.



Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 18:24:51 przez Hexmage960
[#642] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

Jako, że podobnie jak Ty mam ostatnio nieco więcej czasu to za moment przetestuję na A1200 OK

Odpalił - działa poprawnie, walcz dalej!

Sprawdzone przesuwanie menu po ekranie, oprócz tego nie zauważyłem innych animacji.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 18:39:32 przez Adinfo
[#643] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Adinfo, post #642

Odpalił - działa poprawnie, walcz dalej!

Czy zobaczyłeś efekt animowany na ekranie?

Sprawdzone przesuwanie menu po ekranie, oprócz tego nie zauważyłem innych animacji.

Tak, o ten efekt chodzi! Dzięki za przetestowanie.

Mam nadzieję, że efekt zrobił wrażenie.

Tak jak pisałem, silnik jest w dużej mierze gotowy i powoli go finalizuję.

To tech-demo miało pokazać myślę że wyjątkowy efekt w grach na Amigę.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 18:45:25 przez Hexmage960
[#644] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

Co to jest? Coś Ci się źle do archiwum wrzuciło, czy jak?
[#645] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #644

Co to jest? Coś Ci się źle do archiwum wrzuciło, czy jak?

Jest to demo silnika prezentujące jeden efekt - okienko menu jest przesuwane z zawartością.

Opiera się to na złożonym silniku animującym.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 18:50:09 przez Hexmage960
[#646] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #636

No ej miałeś zaprezentować całą grę nie menu :(
[#647] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #646

Proszę przeczytać mój dzisiejszy post.

Jest to tech-demo prezentujące złożony efekt animowany, który jest używany przez okienka (a nie prezentacja samego menu).

Pracuję nad grą dalej i będę wrzucać. W ten weekend miałem trochę mało czasu.

P.S. Gdybym nagrał filmik byłoby wszystko jasne. A tak - nie mam możliwości.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 19:07:22 przez Hexmage960
[#648] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

Odpalilem na WinUAE i mozna przesuwac jakies okno ale pojawiaja sie glicze. Obraz zaczyna migac w dolnej czesci a czasami pojawia sie czarny ekran po zjechaniu oknem na dol
[#649] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #647

Ale takie menu to można w gifie pokazywać nie trzeba od razu tech dema ^^
[#650] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #649

No właśnie to demo jest na Amidze - i to jest istota tego efektu niespotykanego na Amidze!

Przesuwanie okienek z zawartością to nietypowy efekt na Amidze. Miałem nadzieję, że zrobi wrażenie.

@Selur
Nie wiem w tej chwili, czemu u Ciebie nie działa. U mnie i kolegi Adinfo działa prawidłowo.

Wrzuć swój konfig Amigi (WinUAE).

Pracuję dalej na bieżąco i niedługo przekażę kolejne informacje.

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 19:18:35 przez Hexmage960
[#651] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #650

Może to głupio zabrzmi ale po co komu w tej grze przesuwanie okienek? Serio. Nie widzę sensu. Fajnie że można ale według mnie marnujesz znowu czas na nieistotne sprawy.
[#652] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #651

Przesuwanie okienek to maly krok dla magazyniera ale wielki krok dla spolecznosci PPA pomysł
[#653] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #651

w końcu przesuwanie to ulubione zajęcie rasowego Amigowca. Cała gra polega na przesuwaniu, czyli tak jakbyś już miał demo.
[#654] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #651

Tak jak pisałem - efekt przesuwania okien to tylko jedna z możliwości silnika rysującego. Więc nie jest to marnowanie czasu.
[#655] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #650

Coś mi ciwierka, że była taka pchełka Magiclayers pod WB, robiące ten efekt... mogę się mylić.
[#656] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #651

Według mnie nie marnuje czasu. Dużo jest już zrobione, zdaje się że większość a gra ma się pojawić już na początku roku, więc jeszcze ma sporo czasu na ukończenie gry. Takie z pozoru drobiazgi jak przesuwanie okienek, wbrew pozorom są ważnym elementem gry. Takie jest moje zdanie.
[#657] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #654

cytat z 3 strony tego tematu:
04.07.2019 Nie będę wrzucać postępów w pracy nad utilkami ani pośrednimi tech-demkami. Postaram się odczekać jak już to wszystko będzie gotowe.
[#658] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#659] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

hej, pozwoliłem sobie ścigąnąć program i uruchomić pod winuae
widzę ekran jak na zdjęciu i pod prawym klawiszem myszy drugi ekran menu i tyle
ale chyba to mają wszyscy
mam niedosyt, ale cóż twoja praca, twój wątek, chciałeś oceny to masz
moim zdaniem kręcisz się w kółko i nic po za tym
najlepiej skończ w zaciszu swój projekt i potem udostępnij
możesz czasem wrzucić dla smaka jakiś ekran i tyle.

ja nie mam pojęcia w programowaniu ale zacząłem pisać swoją grę w amosie
coś tam już mam i nawet zaczyna się coś dziać na ekranie ale się tym nie chwale na forum bo bym się spalił ze wstydu

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2020 20:15:16 przez JacK_Swidnik
[#660] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

Po uruchomieniu demka można prawym klawiszem myszki wywołac okienko, poprzesuwac i tyle. Artefakty na dole okienka oraz na górze okienka. Po wyjechaniu wywołanym menu poza obszar reset WinUAE.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem