[#661] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #660

Może to nic nie wniesie co napisze. Nie chcę też nikogo obrażać, na miarę kicka lub bana.
Ludzie tyle razy dali ci do zrozumienia żebyś może wziął się za coś innego.
Ja mam wrażenie że u ciebie każdy nowy dzień to nowa gra.
Nic do ciebie nie dociera. Ja osobiście po niektórych postach bym się spalił i zakopał tak głęboko z tą grą i nie wychodził aż jej nie skończę.
Chyba że nie masz pomysłu dalej na ten projekt to poprostu napisz " Poddaję się nie wyszło sort" nikt nie będzie miał ci za złe.
Czas leci może zrobisz inną fantastyczną grę.
[#662] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

Nie mam obecnie przy sobie komputera z zainstalowanym WinUAE, ale jeśli ten efekt przesuwania okienka z zawartością działa nawet na gołej Amidze 500 z kickstartem 3.0 to dla mnie bomba. Zawsze mnie wkurzało, że nawet w Windows 3.11 można było sobie przesuwać okienka w całości, a na Amidze, niby lepszej niż PC, przesuwał się tylko obrys okienka. OK, było takie coś jak MagicWB, ale on potrzebował już trochę lepszego sprzętu. A skoro Magazyn działa na systemie, to może dałoby radę zrobić nakładkę na WB, która pozwoliłaby przesuwać okienka z zawartością na najsłabszej Amidze. Czy to możliwe?
[#663] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #662

ja nie wiem czy to jest gra, to raczej ekran z grafiką i wycinek tego samego ekranu w formie boba pod kierunkiem myszy
ale jeśli chodzi o efekt przesuwania wycinka ekranu po ekranie i o to chodziło autorowi to działa płynnie
[#664] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #656

Takie przesuwanie okienek może się przydać (bądź nie) jako np. nakładka na system czy coś ale w SOKOBANIE? Po co komu przesuwane okienka w grze logicznej. Jeżeli autor chciał napisać coś takiego nie widzę problemu, napisać, wrzucić na AMINET i każdy może Sobie pobrać i wypróbować w systemie. Droga wolna. Też nie jestem programistą i nawet bym nie potrafił napisać czegoś tak prostego (chyba prostego) jak np. "Kółko i Krzyżyk", ale według mnie, podkreślam według mnie, taki bajer jest w tej grze zbędny. Wolałbym zobaczyć tego magazyniera latającego nawet na czarnej planszy poprzeszywanej białymi kreskami wyznaczającymi granice pól i przesuwającego cokolwiek, choćby kropki na tych polach w odpowiednie miejsca niż mieć dodatki typu przesuwane okienka czy milion wersji grafiki.
[#665] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #663

Nie chodzi aby on robił co innego tylko aby skończył opublikować i zaczął wtedy coś nowego ale pokazał, że rzeczywiście potrafi coś doprowadzić do końca a nie tylko pisać. Sam napisał, że do końca tygodnia pokaże grę a pokazał animacje menu. Może to ładne ale po co to pokazywac.
[#666] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #665

Az musialem! 666 !:)
[#667] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #666

Są spore szanse, że przed ukazaniem się gry dotrzemy do liczby anielskiej........
[#668] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #660

U mnie artefaktów nie ma. Można swobodnie wysuwać okienko - be resetu. Działa stabilnie jak skała.
[#669] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #659

Zrobienie przesuwanych okienek z zawartością było od pewnego czasu moim marzeniem. Uważam efekt za bardzo udany.

Co do WinUAE, to pewnie to wina rozdzielczości. W jakiej rozdzielczości uruchamiacie tech-demo? Aktualnie grafika jest pod sztywne 320x256, ale można poprawić.

Tak jak pisałem, gdybym pokazał film na Youtube na pewno wiele osób było by pod wrażeniem, że takie coś na Amidze można uzyskać.

Publikuję jednak tylko statyczne zrzuty i pliki wykonywalne, bo nie mam sposobności filmiki przygotowywać.

Dzisiaj cały wieczór (kilka godzin) miałem niepokój. Podczas niepokojów muszę odpoczywać i nie mogę nic robić.

Dziwię się też z taką reakcją niektórych osób.

[offtopic]

@Niebuszewo

No wiesz, osoba która stara się najpierw sprawiać wrażenie przyjaciela, próbuje zaskarbić zaufanie i prosi o zostanie znajomym na Facebooku, a później pokazuje swoją prawdziwą twarz - jest w moich oczach dalece bardziej nietaktownie się zachowująca.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 00:28:21 przez Hexmage960
[#670] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #669

To moze byc wina jakiejs opcji WinUAE bo obraz wyglada tak jakby na jego prawej i dolnej krawedzi byl doklejony kolejny taki wycinek obrazka tla, choc jak do tej pory w zadnym programie mi sie to nie zdazylo.
[#671] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #662

A skoro Magazyn działa na systemie, to może dałoby radę zrobić nakładkę na WB, która pozwoliłaby przesuwać okienka z zawartością na najsłabszej Amidze. Czy to możliwe?

Tak, da się podpiąć to pod systemowe okienka.

Cieszę się, że efekt się paru osobom spodobał. Może jest to bajer, ale jaki fajny!

Również chciałem by na Amidze były efekty jak w grach z VGA/SVGA na PC.

Naprawdę te przesuwane okienka zrobiłem przy okazji pisania systemu rysującego. Okazały się bardzo łatwe w implementacji przy obecnym silniku, więc je zrobiłem. Nie chciałem też być z pustymi rękami w niedzielę.

Cała para idzie w dokończenie Magazynu. Aktualnie pracuje mi się dobrze.

Ciekawi mnie też sytuacja u kilku osób z WinUAE. Selur - nie do końca rozumiem Twój opis.

Serdeczne dzięki dla wszystkich za testy!

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 01:01:42 przez Hexmage960
[#672] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #671

Z opisu Selura wynika, że ekran gry otwiera się na WinUAE w wyższej rozdzielczości. Bitmapa gry jest alokowana przed otwarciem ekranu na sztywno w rozmiarze 320x256.

Wrzuciłem Hot-fix. Okno gry jest przycięte do 320x256, więc grafika jest przycinana gdy ekran jest większy niż 320x256. Program powinien już działać prawidłowo na WinUAE, tzn. nie powinno być artefaktów.

Uwaga: efekt doklejenia obrazka tła na prawo i u dołu może występować. Gra otwiera domyślny ModeID jako LORES. Musiałbym zmienić program by alokował większą bitmapę, ale to wymaga większych zmian w programie.

Dostępny pod tym samym linkiem:
Pobierz tech-demo

Proszę dać znać czy działa. Dziękuję.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 01:45:19 przez Hexmage960
[#673] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #672

U mnie działa przesuwanie, bardzo fajny bajer.
Nie przejmuj się co ludzie piszą i powodzenia z ukończeniem.
[#674] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ralpheeck, post #673

Dziękuję. OK

Jestem pewien, że koledzy przekonają się o tym jakie to rozwiązanie jest fajne, kiedy do gry dorobię pozostałe elementy.
[#675] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #641

dziala tak jak powinno, jedyna uwaga, ze po wcisnieciu RMB jak jestem blisko prawej krawedzi ekranu to okienko powinno wyliczyc swoja pozycje w ten sposob aby jednak nie wychodzic poza ekran :)
[#676] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #675

Dzięki za przetestowanie. Tak, okienko powinno być otwierane tak, by wskaźnik myszy był w centrum.

Cieszę się, że efekt się podoba. Sam odnotowuję też postęp ostatnio w pracy licencjackiej, której termin oddania się powolutku zbliża.

Do napisania Magazynu zostało jeszcze troszkę. Jak się wyrobię to w nast. weekend powinno być dużo więcej do obadania.
[#677] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #672

jedyna zmiana to już nie resetuje WINUAE po wyjsciu okienka z menu poza obszar okienka. Artefakty w górze , w dole okienka i z po prawej stronie dalej obecne.
[#678] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #677

jedyna zmiana to już nie resetuje WINUAE po wyjsciu okienka z menu poza obszar okienka.

To ważna poprawa. Rysowanie jest przycinane do okienka 320x256 i dlatego nie nastąpi rysowanie poza obszar bitmapy.

Domyślam się, że artefakty wynikają ze sposobu otwierania ekranu. Gdybym zostawił systemowi dobranie odpowiedniego rozmiaru bitmapy, działałoby wszystko OK w tej sytuacji.

Ja jednak najpierw alokuję bitmapę, a później otwieram ekran.

Jednakże proszę spróbować takiego tricku - podmienić grafikę z katalogu Dane - Podklad.iff na obrazek o rozmiarze 640x512. Ważne by grafika w lewym górnym rogu pozostała na swoim miejscu, żeby przesuwane menu było rysowane poprawnie.

Bitmapa alokowana jest na podstawie rozmiaru tego obrazka!

W aktualnym silniku powinno to działać dobrze, tylko że grafika przesuwanego okienka będzie przycinana.

W poprzedniej wersji okienko powinno działać na całym ekranie.

Co do diagnozy pomógłby zrzut ekranu z WinUAE. Jestem ciekaw rozdzielczości ekranu. Bo wygląda na to, że otwiera się w 640x512 mimo, że proszę o ekran LORES.

W następnej wersji postaram się skorygować problemy na WinUAE porządnie.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 09:26:18 przez Hexmage960
[#679] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #678

Przywrócenie podstawowej rozdziałki Workbencha czyli 640x256 bez ovescanu pomogło. Z overscanem występują artefakty. Sumując; nie zgłaszam problemów, jednak to może odrzucac od gry potencjalnych chetnych.
[#680] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #679

Dziękuję. Przyznam, że nigdy nie korzystałem z Overscanu. Oczywiście postaram się ustawić u siebie na Amidze Overscan by przetestować i skorygować.
[#681] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #679

Wprowadziłem już poprawkę, która naprawia ten problem z Overscanem. Ekran otwierany jest w 320x256 nawet jak jest Overscan.

Docelowo raczej będę po prostu zostawiał alokację bitmap funkcji otwierającej ekran. Bo przyznam, że z takim problemem spotykam się po raz pierwszy.

Mogę też po prostu skorzystać ze standardowego Overscanu na moim ekranie - i to chyba najlepsze rozwiązanie.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 10:57:10 przez Hexmage960
[#682] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #681

Mogę też po prostu skorzystać ze standardowego Overscanu na moim ekranie - i to chyba najlepsze rozwiązanie.


To jest fatalne rozwiazanie. Z wersji gdzie trzymales sie na sztywno standardowej rozdzielczosci PAL Lores chcesz przeskoczyc na wersje, gdzie trzymasz sie na sztywno standardowego overscanu? To jest totalnie bez sensu.
[#683] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #682

The show must go on.
[#684] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #682

Nie rozważałem nietypowych ustawień Overscan.

I wyszło, że program działa niepoprawnie w pewnych szczególnych sytuacjach.

Dzięki tym testom dowiedziałem się, że ustawienia preferencji Overscan w systemie mają wpływ na otwierane ekrany.

Generalnie chcę, co już pisałem, by moja gra była przygotowana na różne rozdzielczości. Wybór trybu ekranu posiada również możliwość definiowania Overscanu - pytanie tylko czy znajdzie to praktyczne zastosowanie w grze.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 13:42:56 przez Hexmage960
[#685] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #684

Nad czym obecnie pracujesz?

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2020 15:38:42 przez amikoksu
[#686] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #685

Aktualnie wprowadzam obiekty animowane (bohater, skrzynie itp.) na planszy używając opracowanego, demonstrowanego silnika rysującego.

Każdy obiekt animowany ma swoją strukturę, która jest modyfikowana przez silnik gry i przekazywana do funkcji rysującej, która rysuje te obiekty w odpowiednim czasie.

Dzięki temu mam wreszcie kwestię animacji uporządkowaną.

W następnej kolejności oprogramuję gadżety w okienkach. Będzie to wykorzystane w kilku miejscach.

Dalej zrobię to, co nie zdążyłem w ten weekend, czyli poziomy. Będzie ich 20 w pierwszej paczce.
[#687] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #672

Efekt ciekawy.
Testowane na "żywej" amidze, rozdzielczość 640x256.
Górna belka miga w takt poruszającego się kursora myszy, martwe są przyciski zamknięcia okna i przełączania ekranu (oczywiście działa kombinacja A+N,M).

Mam nadzieje że nie utraciłeś kodu z ostatnio udostępnionego dema, tam przynajmniej się dało zagrać. Połącz to wszystko do kupy i zamknij w końcu usta niedowiarkom :D
[#688] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #687

i będzie:

[#689] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #688

Mówiliście, że nie skończy.
jest już przecież - Magazynier jako żywo (nawet kilka elementów z projektu zostało zachowanych)



Sorry, musiałem :) Jak zobaczyłem filmik, to od razu skojarzył mi się Magazyn, Magazynier... Mag.
[#690] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #689

kolejny klon ROBBO tyle, ze pod inna nazwa
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem