[#751] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #746

Zapis poziomów w formie tekstu nie jest żadnym żartem, są czcionki, które maja stałą szerokość znaku i taką można sobie ustawić, poza tym, zastosowanie takiej formy zapisu nie wyklucza istnienia edytora, po prostu zmienia się format danych wejściowych, które mogą być dodatkowo edytowane czymkolwiek.
[#752] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #751

Chyba parę edytorów map ma funkcję exportu do pliku tekstowego ze zdefiniowanymi znakami.
[#753] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #746

Również kasowanie i wstawianie spacji i innych znaków jest trudne.




problemy programisty

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 22:04:01 przez snajper
[#754] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #751

Zapis poziomów w formie tekstu nie jest żadnym żartem, są czcionki, które maja stałą szerokość znaku i taką można sobie ustawić, poza tym, zastosowanie takiej formy zapisu nie wyklucza istnienia edytora, po prostu zmienia się format danych wejściowych, które mogą być dodatkowo edytowane czymkolwiek.

Ja wiem, ale spróbuj zrobić to edytorem bez funkcji Replace. Jest to trudne i niewygodne.

@Ppill
Chyba parę edytorów map ma funkcję exportu do pliku tekstowego ze zdefiniowanymi znakami.

Tak, np. mapy do gry ABD (klon Boulder Dasha) są w formie tekstowej. Ale do gry dołączony jest też edytor plansz z GUI.

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 00:35:49 przez Hexmage960
[#755] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #740

Oczywiście dementuję
[#756] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #755

a ja bym nazwał Magazin, a postać gracza Jozin z Bazin. pomysł
[#757] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #756

Mógłby owszem, chociaż ja rozważałem bardziej kierunek wschodni. Historia dzieje się na zapleczu radzieckiego sklepu ogólnobranżowego w Czarnobylu, co tłumaczyłoby nie tylko cuda jakie tam się dzieją, ale nawet wszystkie mutacje protagonisty.
[#758] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #754

Ja wiem, ale spróbuj zrobić to edytorem bez funkcji Replace. Jest to trudne i niewygodne.

Możliwe, zależy dla kogo, ale dalej możliwe.
[#759] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #757

Hie hie...
Mamy w sumie juz historie przenikania naszych projektow z Hexowymi. Jego Komandos mial byc rozwinieciem zdobycia bazy w Open Fire. Komunistyczny magazyn powiadasz? Mamy do yego magazyn mineralow w kopalni z Aminera na tylach elektrowni. Moze byc atomowa
[#760] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #759

widziałbym w Aminerze to tak, że po etapie zbierania minerałów do akcji wchodzi Magazynier i rozkłada je na swoje miejsce w tej szopie do której rozładowujecie tą glebogryzarkę czy co to tam jest .
[wyróżniony] [#761] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #760

Wrzucam zrzut ekranu z ostatnich prac nad grą Magazyn. Prace nad wersją grywalną są dość intensywne.

Poprawiłem przy okazji odrobinkę grafikę jak i dodałem grafikę klucza oraz drzwi.

Dla zainteresowanych: mechanizm GUI i rysowania opiera się na wykorzystaniu danych użytkownika ekranu, okienek i gadżetów. Pozwala mi to sprawnie rozwijać grę.

Ekran posiada funkcję rysującą elementy graficzne, okienka tworzą kontekst do rysowania oraz posiadają gadżety, które służą do obsługi edytora plansz i innych przycisków.

Są trzy tryby pracy wybierane za pomocą gadżetu:
1. Gra,
2. Opcje,
3. Edytor plansz.

Wrzucę archiwum jak gra będzie gotowa. Naprawdę nie chcę już tego przeciągać. Już wczoraj była gotowa pełna obsługa okienek, gadżetów + mechanizm rysowania, jeszcze na zastępczej grafice. Dzisiaj właśnie dodałem ładowanie prawdziwej grafiki i oczywiście robiłem porządki.

A jak robię porządki (które uważam za konieczne) to się przeciąga, bo często przepisuję na czysto. Sorry.

[#762] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #761

Czemu nie aktualizujesz już repozytorium Magazynu na GitHubie?
[#763] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #762

Czemu nie aktualizujesz już repozytorium Magazynu na GitHubie?

Są dwa powody:
1) Piszę grę na Amidze,
2) Dezorganizacja.

Jednak już sobie dzielę pracę na moduły tak, by każdy element programu korzystał z innych. Ta metoda powinna zdać egzamin.
[#764] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #761

Z tym kluczem i drzwiami do fajny pomysł. Będzie jakiś ograniczony czas na zebranie klucza?
[wyróżniony] [#765] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #764

Dodałem do gry troszkę animacji:
- Bohater w czterech kierunkach (jak w AstroBlox),
- Otwierające się drzwi,
- Animowana czaszka,
- Animacja znikania/pojawiania się przedmiotu,
- Ulokowana skrzynia.



Prace nad grą są nadal w toku.
[#766] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #765

Barrdzo dobrra rrobota. Działaj!
[#767] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #761

A dlaczego pod owocami, kluczem jest brązowa podkładka zamiast tej cegiełki z podłoża? Cegiełka wyglądałaby ładniej.
[#768] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #767

Zgoda, po prostu jak rysowałem przedmioty korzystałem ze starszej wersji podłogi. Postaram się to poprawić w pełnej wersji. Prawdopodobnie przedmioty będą miały jeden kolor przeźroczysty.
[#769] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #765

Krótko i konkrernie - brawo. OKCzyżby jakaś zmiana?
Tak trzymaj
[#770] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #765

Go go go, już grzeje Amigę :)
[#771] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #770

Oj, uważaj żebyś nie przegrzał ;)
[#772] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #771

Na szczęście mam parę :)

Niech Hex kończy to może znajdzie czas na zrobienie paru plansz do mojej jego gry :)
[wyróżniony] [#773] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #772

Pracuję dalej i idzie mi dobrze. Pracuję coraz bardziej systematycznie. Dezorganizacja się znacznie zmniejszyła.

Opracowałem niesamowicie wygodny edytor plansz! Sprawdźcie, proszę: Wymaga Amiga OS3.0 i ECS.

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn-edytor.lha

Obsługa powinna być intuicyjna ale tłumaczę:

Na górze jest zawsze widoczne menu. Są widoczne opcje: Magazyn, Kafelek, Plansza i Ustawienia.

Menu obsługujemy za pomocą myszy. Po wyborze opcji Kafelek pojawi się podmenu z możliwością wyboru rodzaju kafelka, który wklejamy.

Kafelki wklejamy wciskając lewy klawisz myszy i przesuwając myszą po planszy.

Edytor nie ma jeszcze wszystkich funkcji. Będą one dostępne w pozostałych opcjach menu.

Cały program bazuje na wielu fajnych rozwiązaniach. Nie zadziała na czymś innym niż Amiga klasyczna, bo mimo że jest systemowa i działa na ekranie systemowym, używam koprocesory wideo Amigi - do synchronizacji i rysowania.

Program działa w wielozadaniowości.

Aktualnie piszę pozostałe funkcje tego edytora, tzn. przede wszystkim zapis i odczyt plansz.

Z programu wychodzimy za pomocą klawisza ESC.

Zrzut pochodzi z programu.



Ostatnia aktualizacja: 04.05.2020 14:53:14 przez Hexmage960
[#774] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #773

Aktualnie piszę pozostałe funkcje tego edytora, tzn. przede wszystkim zapis i odczyt plansz.

Jak długo pisze się zapis i odczyt plansz?
[#775] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #774

Kwestia dodania dwóch funkcji do programu i skorzystania z formatu IFF oraz funkcji biblioteki iffparse.library. Normalnie jest to max. jeden dzień pracy, przy założeniu, że praca jest odpowiednio zorganizowana.

Będę się starał wrzucić update z tymi funkcjami jak szybko mi się uda. Wtedy będzie już raczej z górki.

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2020 15:19:14 przez Hexmage960
[#776] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #775

Zapisujesz plansze jako obrazki IFF, a nie dane?
[#777] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #776

IFF to dużo bardziej wszechstronny format. Można umieszczać w tym formacie w zasadzie dowolnego rodzaju dane. Dzięki IFF:

- Mogę rozpoznać, że pliki są odpowiedniego typu,
- Podzielić dane na tzw. chunki,
- Łatwo tworzyć nowe wersje formatu planszy.

IFF ILBM to obrazki, ale są też IFF 8SVX - dźwięki itp.

Standard IFF umożliwia nawet łączenie plików IFF tego samego typu (tzw. listy LIST), a nawet różnych typów (tzw. konkatenacje CAT), ale akurat to nie jest mi potrzebne.

U mnie będzie po prostu plik IFF MAGA, który zawierać będzie nagłówek NAGL i dane z planszami PLAN.

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2020 16:56:25 przez Hexmage960
[#778] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #777

No i jest multiplatformowy, na Macach 68K częto z niego korzystali
[#779] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marianoamigo, post #778

Hej! Dodałem już opcje czyszczenia plansz - ta funkcja już działa - czyści planszę.

Jak widać, są też wyświetlane opcje odczytu i zapisu, niebawem też będą działać.

Najpewniej użyję requesterów systemowych ASL by uprościć zadanie wyboru pliku.

[#780] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #779

Gratuluje wytrwałości
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem